Ex-zw.clubs april 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mrs Hair, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier even een ego-berichtje.....crisis slaat hier toe.
    Waarschijnlijk moeten er na de bouwvak drastische maatregels getroffen worden....in ieder geval personeel ontslaan, bedrijfspand verkopen en in het ergste geval ook ons huis...
    Ben echt op van de zenuwen op het moment, alles waar voor we gewerkt hebben lijkt straks in rook op te gaan. Het huis wat we gekocht hebben met grote tuin voor de kindjes.....het familiebedrijf...

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ach mamavanjuul wat naar!!!

Komt dat nieuws zo ineens rauw op je dak vallen?? Ik hoop echt dat het meevalt... dikke knuffel voor jullie.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja, afgelopen week. Er is na de bouwvak geen nieuw werk bijgekomen. Dakdekkers hebben niks meer, schilders niet....de hele bouw ligt op stil na de bouwvak.

Normaal gesproken zijn ze nu bezig met de planning van na de bouwvak, maar er is niks!

Worst case scenario is dat ik 40 uur moet gaan werken en dan redden het het net. Dit is dan als Guido niks vindt.

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh mamavanjuul... Ik weet wat je meemaakt... Het leven als zelfstandig ondernemer is wat dat betreft echt super onzeker. Maar ja, als je een goedlopend bouwbedrijf hebt, verwacht je dit natuurlijk helemaal niet!

Wie weet komt er nog wat binnen... Kan hij niet extra aandacht genereren, of een kortingsactie ofzo??? Ik weet niet hoe dat werkt in de bouwwereld, dus ik roep maar wat.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hij is wel met een reclame campagne begonnen om een andere doelgroep te bereiken. Maar ja, dat is even afwachten...

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hopelijk heeft het succes... want zo'nzorgen, financieel, en dan met de bruiloft voor de deur, daar zit je niet op te wachten.

7. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mamavanjuul, jee wat onverwacht. Niet zo lang geleden had hij toch stress omdat hij het zo druk had? Of wellicht al stress hierom? Ik hoor het hier ook overal en het werkt ook in alle takken door. Er worden veel minder huizen verkocht, minder keukens en badkamers besteld enz enz. Maar aan de andere kant zou je toch denken, als mensen niet gaan verhuizen, ze dan hun huidige woning gaan verbouwen... Ik hoop voor jullie dat er snel een lichtpuntje komt.

Maryloes, ik hoop dat je de dagen een beetje hebt kunnen doorkomen. Sterkte morgen!

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het probleem is meer, dat hij nu 15 man in dienst heeft, waar geen werk voor is. Er moeten zo wie zo 5 uit. Na de bouwvak dan nog eens 5.
    Dan houden we 5 man over, maar die worden dan te duur. De kosten moeten dan verrekend worden over die 5, die ook nog ergens winst moeten maken. En dan gaat dan niet...
    Dus eigenlijk moeten ze zo snel mogelijk van het pand af, om de vaste lasten te drukken...

Afgelopen 2-3 jaar zijn ze al van 28 man naar 15 gegaan...

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Gatverdamme wat klote ... sorry hoor, ik weet er geen beter woord voor. :(

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    precies....zucht!
    Dus zijn nu druk bezig een oplossing te bedenken...pand verkopen is 1, misschien al het personeel er uit en dan zzp'ers in huren. Maar we weten niet of dat juridisch gezien kan en mag.
    Morgen eerst ontslag vergunningen aanvragen voor de eerste 5 en dan heel hard duimen dat er werk binnen komt. Maar de bouw ligt nu echt helemaal op zijn gat! Zit nu finaal op slot.
    Zelfs de woningbouwverenigingen hebben niks, daar hebben we ook contracten mee. Maar waar ze normaal 80 verhuizingen hebben per maand, halen ze nu net de 10.
    Nieuwbouw gaat niet door...of gaat naar een zzp'er, omdat die veel goedkoper is. Dus ja....zeg het maar. Als iemand de gouden tip heeft :cool:

Maar goed, we hebben elkaar en zijn gezond en hier komen we ook wel uit!

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: getver, wat een naar bericht! Kan me voorstellen dat dit je aan het hart gaat... Ik hoop zo voor jullie dat er nog heel snel werk komt voor na de bouwvak! Heb helaas geen gouden tip voor jullie. *dikke knuffel*

@natas: wat jammer dat Q. je niet wat meer nachtrust heeft gegund de afgelopen dagen. Ik duim voor je dat het snel beter gaat en jij bij kunt tanken.

12. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Wat een domper deze dag na de afgelopen dagen of is het bij jullie nog wel mooi? Hier regent het :(.

En vandaag was eigenlijk mijn werk dinsdag maar omdat ik volgende week cursus heb heb ik met manlief geruild dus ben ik vandaag thuis. Het humeur van de kinderen is ongeveer zoals het weer of ze reageren op mijn humeur ;) dat kan natuurlijk ook. Kippetje heeft sowieso kort geslapen de afgelopen nachten omdat het zo warm was dus hoop dat ze vannacht weer wat langer dan 10 uur achter elkaar slaapt.

Maryloes, weten jullie al wat?

13. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ja net terug van mijn ouders. Het blijkt niet de alvleesklier te zijn, maar een tumor in de papil van vater ( dit is het klepje tussen de galwegen en de 12-vingerige darm. Dit zit heel dicht bij de alvleesklier, waardoor het met een echo nog weleens verkeerd wordt gezien.

Het goede nieuws is dat er waarschijnlijk geen uitzaaiingen zijn. Ze zagen wel iets bij de 12-vingerige darm, maar de internist gaf aan dat dit waarschijnlijk opgezette klieren zijn door irritatie.
    Dit betekent in ieder geval dat het operabel is, wat op zich fijn is, want een operatie is de enige kans op genezing.

Het lijkt dus het meest gunstige scenario, alleen zijn we er nog niet. Deze operatie is zeer risicovol met kans op complicaties. Dat komt omdat er bij deze operatie niet alleen een deel van de alvleesklier wordt verwijderd, maar ook de gal, 12-vingerige darm en een stuk van de maag.

De operatie gaat plaatsvinden in Amsterdam. Binnen nu en een week komt er een oproep en wordt er gestart met het voortraject. Dit houdt in dat ze een endoscopisch onderzoek gaan doen waarna de operatie wordt geplant.

Al met al dus nog een spannende tijd voor de boeg

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje Maryloes...klinkt heftig allemaal zeg!
    Ga heel hard duimen dat het bij een operatie kan blijven!

Hier is het wel lekker weer, dag begon grauw, dus snel alles gezogen, gesopt en gedweild. Nu schijnt de zon weer, het is 24 graden.
    Emma is ook haar zelf niet, heel er pieperig! Volgens mij komen er ook wat tandjes door heen.

Julia heeft wel heel lang geslapen vanmorgen, riep vannacht zelfs om een deken! Ze heeft de afgelopen week bijna elke dag weer rtussen de middag geslapen!

15. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    #1335 kipkip, 29 mei 2012
    Laatst bewerkt: 29 mei 2012
    Maryloes, heftig hoor :(! Hoe is je moeder eronder?

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Maryloes: Gelukkig niet het worst case scenario dus, waar jullie zo bang voor waren. Desalniettemin, heel heftig. Een behoorlijk traject waar jullie door moeten... :(

Ohh, maar ik ben heel blij te horen dat het niet de inoperabele variant is!!

17. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Zo, weer veel geschreven in die paar dagen, dus ik ga even stapsgewijs reageren op alles wat ik tegenkom, dan vergeet ik hopelijk het minst.

@mamavanjuul: Caitlin had laatst ook een kattenbrokje te pakken :D Werd ze ook boos toen ik die afpakte, haha. Oh en wat betreft mijn collega alias ex: manlief vindt het geen probleem, want ik had het bedrijf al voordat ik iets met hem kreeg. Hij wist dus dat dat eraan vast zat, en ik ging mijn bedrijf zeker niet opgeven.

@kipkip: Ja, collega heeft relatie met een goed vriendinnetje van mij. Dat was nog wel een beetje vervelend en moeilijk toen. Zij was een vriendin van de middelbare school en ineens ging zij er met mijn ex-vriendje vandoor. Maar uiteindelijk is het allemaal goedgekomen hoor, na een jaar me 'gebruikt' voelen kon ik me erbij neerleggen, en nu hebben ze ook een zoontje dus, dat kereltje dat slechts 7 weekjes met Caitlin scheelt :) We waren tegelijk zwanger!

Hoe hebben jullie het weekend ervaren? Ik zag leuke foto's van D. en Q. voorbij komen op Facebook van Natas, wat een waterpret!!

18. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Mrs Hair: Als Mr Hair ijs gaat verkopen, kun jij op die dagen niet samen 'vluchten' naar familie? Dat doe ik altijd, omdat ik heel slecht alleen kan zijn, dan zoek ik samen met C. op de overwerkdagen van manlief gewoon mijn heil bij mijn ouders. Maar jouwe wonen in Belgie zeker? Ver over de grens?

19. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Wat fijn weer wat van Maryloes te lezen, en gelukkig naar omstandigheden nog goed nieuws ook. Heel zwaar nog steeds, en nog steeds niet zonder gevaren, maar in ieder geval is er goede hoop, en dat is het belangrijkste. Hoe is je moeder eronder? Want doorzettingsvermogen is hierbij vast ook erg belangrijk...

@mamavanjuul: Wat een rotnieuws over Guido's zaak :( Bah, wat vervelend dat er zo weinig werk is. Wij merken nu ook een kleine terugval, hoor. Helaas moet er overal bezuinigd worden volgens mij, met als gevolg dat er weinig meer wordt uitgegeven. Dat zien we ook in de website-wereld nu dus een beetje terugkomen. Maar zo radicaal als bij zijn bedrijf...jeutje! Ik heb geen gouden tip helaas, maar wel een *knuffel* voor jullie.

Hier: Man heeft vrijdag een gastroscopie gehad. Hij heeft een zweer in zijn 12-vingerige darm. Hij krijgt nu zware medicijnen maar mag gelukkig wel gewoon op vakantie. Ohja en ik moet eind juni dus naar de internist, weet niet of ik dat al had verteld? Maar wel heftig voor manlief, die gastroscopie was blijkbaar geen pretje, en nu moet hij de resultaten van zijn kweekjes afwachten om te zien of hij nog meer medicatie moet om die zweer te bestrijden. Hij had ook een litteken in zijn maag door die maagbloeding...

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @maryloes: goed te lezen dat het de operabele versie is, maar wat een spannende tijd zal het voor jullie nog worden... Hoe gaat het met je moeder, hoe is zij er onder? En je vader?

@banaantje: gelukkig dat manlief wel op vakantie mag. En jij eind juni naar de internist, volgens mij had je daar heel kort iets over verteld maar waarom ben je doorgestuurd? Misschien heb je dat al geschreven hoor, maar ik ben het even kwijt...

@kipkip: is de dag nog wat beter geworden bij jullie? En daarmee het humeur ook?

@hier: spanning voor de operatie neemt toe. Probeer afleiding te zoeken, maar blijf er toch zo'n beetje de hele dag mee bezig.

Deel Deze Pagina