Ex-zw.clubs april 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mrs Hair, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Eeka, hoe is het nu? Eerste nacht goed doorgekomen?

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hallo dames,

Bedankt voor het meeleven, jullie zijn lief!

Sanne moest gisteren om half 10 in het zkh zijn. Helaas was de operatie voor die van haar uitgelopen dus ze kon pas rond kwart voor 1 naar de OK. Al die tijd nuchter moeten blijven en niks meer mogen drinken vanaf 9 uur en toch deed ze het zo goed! Ze bleef vrolijk en riep naar iedereen die op de kamer kwam "hoi!"...

We hebben tot ongeveer half 5-5 uur moeten wachten en toen kregen we bericht dat ze op de verkoeverkamer lag. Ze mocht gelukkig snel naar de afdeling, nog suf en met moeite haar ogen open houdend. Ze kreeg van ons een Bumba-knuffel en kon met moeite nog "Umba" zeggen, daarna was ze zo moe dat ze, met af en toe wat snikken, tot ongeveer 6 uur 's ochtends heeft geslapen. Zelf heb ik niet zo geweldig geslapen, telkens korte slaapjes en in totaal zo'n 4-5 uur. Maar het was wel fijn om de hele nacht naast haar bed te liggen.

Vanmorgen is de morfine-pomp uitgezet en was het afwachten hoe Sanne zou reageren, of ze pijn zou hebben. Uiteindelijk kregen we rond half 2 groen licht om naar huis te gaan. Sanne is behoorlijk huilerig, maar het lijkt meer boosheid dan pijn want ze heeft al een poging gedaan om te gaan kruipen... Vonden mama en papa niet zo'n goed plan! Ze krijgt trouwens nog wel paracetamol en diclofenac tegen de pijn.

Gisteravond nog de arts gesproken en de operatie is gelukt, haar vingers zijn gescheiden en gedraaid. Een huidtransplantatie was uiteindelijk niet nodig. Sanne zit nu in een dik verband met gedeeltelijk gips. Aankleden is erg lastig, ik heb al een mouw van een vest losgemaakt zodat dat kan dienen als jas en er is al een mouw gesneuveld van een shirt met lange mouwen. De rompers met spaghetti-bandjes komen nu heel goed van pas!

Ik ben heel blij dat we weer thuis zijn, hopelijk gaat deze nacht goed verlopen en heeft Sanne geen pijn.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Super fijn dat alles goed is gegaan! Dikke knuf meid, heel veel sterkte.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Och de kleine bikkel! Krijg er een brok van in mijn keel :)

Ik moest trouwens vandaag achter Emma aan ;)
    De achterdeur stond open en mevrouwtje wandelde zo op blote pootjes de achtertuin in...toen ze doorhad dat ik achter haar aan kwam ging ze rennen :p Haha, bij haar lurven gepakt, het leek wel een klein speenvarkentje hahahaha!

5. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Knuffel voor Sanne

Die Emma nu al weglopen als mama komt, roan doet dat kruipend als ik zijn drppels vitamine wil geven en lachen doet hij dan.

Gylano heeft zijn tweede dag van de vierdaagse erop zitten hij vind het super, hij loopt drie kilometer, echt gezellig donderdag is het defilé dan komen alle opa,s en oma,s bij hem kijken hij heeft er nu al zin in.

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh wat knap Steintje! Ik ga volgend jaar met Julia lopen!
    Gezellig lijkt me!

7. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Eeka, jee, wat een dappere meid! Hopelijk heeft ze niet teveel pijn.

Steintje, is ook een end 3 km, zie ik kippetje nog niet zo snel doen. Die loopt alle kanten op behalve de goede ;). Knap hoor!

8. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @steintje: wat goed van Gylano dat hij zo ver al kan lopen. Want 3 km is toch een heel stuk voor die kleine beentjes! Hopelijk heeft hij vanavond droog weer, hier regent het nu al de hele dag. En morgen de intocht met de (trotse) opa's en oma's, dat moet vast heel gezellig worden!

@mamavanjuul: die Emma toch, wat een klein boefje is het!

@hier: we zijn de nacht goed doorgekomen, Sanne heeft rond 20 uur paracetamol gehad en heeft geslapen tot 6 uur. Toen begon ze flink te huilen, haar luier was doorgelekt dus waarschijnlijk had ze daar last van. Meteen weer paracetamol gegeven (ze mag nu 4x daags 240 mg) en toen heeft ze nog lekker geslapen. Vanmorgen zijn opa en oma op bezoek geweest en vanmiddag komt de andere oma. Geeft wat afleiding.

Want het lastige is dat ze zoveel mogelijk met haar arm omhoog moet zitten. Maar mitella of sling is geen oplossing, dat is te zwaar voor de nek bij die kleintjes zeiden ze in het zkh. Ze hebben op de operatiekamer wel een lang koord door het verband gedaan zodat we haar arm op kunnen hangen. Dus ze zit nu veel in de kinderwagen met het koord aan het stuur gebonden. Dat laat ze (tot nog toe) goed toe gelukkig.

9. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @steintje: vergeten te vragen, maar hoe gaat het nu met jou?

@banaantje: hoe is het met jou?

@mrs hair: tentamen goed gegaan vandaag? Zal dadelijk eens naar het filmpje op facebook kijken.

10. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Gelukkig maar dat ze graag in de kinderwagen zit. Fijn dat ze redelijk heeft geslapen.

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Da's inderdaad wel fijn. Het liefst wil ze weer gaan staan, maar ze staat nu nog heel wankel op haar benen. Ik vermoed van de medicatie of narcose. Vanmorgen ging ze er al vandoor om te gaan kruipen, maar dat is echt nog niet goed voor haar arm. Wel sneu om haar nu zo te moeten beperken, maar het herstel is nu het belangrijkste.

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat is het ook een stoere meid zeg!
    (heb je trouwens je prive adres? Mag wel via een pb ;))
    En ik denk dat als ze wil kruipen, dit alleen maar een goed teken is toch?
    Maar duimen voor een spoedig herstel!

Mijn buurtjes zijn ook weer thuis. Zoontje mocht weer van het ziekenhuis in Groningen terug naar Leeuwarden. Hij is van de beademing af!
    Zijn lichaam is het zelf allemaal aan het herstellen (in ieder geval de zenuwen van het longetje) en ze vonden de risico's van een operatie te groot. Dus nu is het afwachten hoe snel hij hersteld.

Verder gaat het hier maar zo zo...Emma heeft ontzettend last van verlatingsangst! Krijst alles bij elkaar als we uit haar gezichtsveld zijn. Dus als ik naar de wc ga, loopt ze mee etc etc.
    Ik laat haar maar, het zal vanzelf wel over gaan hoop ik dan maar. Ik kan me niet herinneren dat Julia het zo extreem had.
    Emma huilt ook heel erg als we haar bij de oppas achter laten (opa's en oma's). Na een paar minuten is het wel over, maar toch...
    Dat heeft Julia nooit gehad, die was binnen en daar kon nog net een zwaai van af :)

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Eeka, wat fijn dat alles goed gaat!
    Kan je ook een hangconstructie voor haar arm bedenken in de wipper? Geeft weer even verandering voor Sanne. Knuf!

Avondvierdaagse : wij gaan daar ook volgend jaar mee beginnen, vond het nu nog wat vroeg voor Danique. Wat knap dat Gylano al zo lang kan lopen!

Verlatingsangst : Danique heeft het ook niet erg gehad, maar wel even een fase rond deze leeftijd ( en ook nog een keer daarna). Maar lang zo heftig niet als Emma. Quinten heeft er (nog) helemaal geen last van.
    Naar hoor, zo vertrekken bij de opvang! Als ik de kids weg breng en een ander kindje hartverscheurend begint te snikken omdat mama/papa weg gaat zie ik ook dat dat meestal binnen 3 minuten weer over is, gelukkig maar.

Ik ben vandaag ziek thuis gebleven. Griepachtig, keelpijn, stem weg, gevoel alsof er een trein over me heen is gereden. Niet handig want ik heb 't loeidruk op kantoor.
    Kids zijn vandaag naar kdv, door papa gebracht/gehaald. Dat was wel even fijn, veel geslapen.

14. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Natas, beterschap!

15. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hè hè, eindelijk internet en nu heb ik bijgelezen over Sanne! Wat fijn dat alles goed is gegaan en ook mooi dat er geen huidtransplant nodig was. Wat is ze dapper zeg dat ze al zoveel weer wil, alleen nog niet mag. Ben er stil van...wat lijkt mij dat heftig voor zo'n kleintje, wat een stoere sterke meid!! En ook goed van jullie Eeka, ze boft maar met zulke ouders!

Hier: In Frankrijk nu, prachtig weer, zit nu nog buiten. C slaapt over het algemeen fantastisch alleen momenteel vertikt ze het. We grnieten volop, mooie omgeving, ultieme rust, heerlijk! Vlak voor vertrek had ik natuuuuurlijk weer een keelontsteking, want ik word altijd ziek de laatste tijd, maar we zijn toch vertrokken en nu is de keelpijn over dankzij bezoekje aan de huisartsenpost en weer medicijnen...

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het is jullie gegund banaantje! Een fijne vakantie!

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: geniet van jullie vakantie! Gelukkig dat jullie ondanks de keelontsteking toch op vakantie konden gaan.

@mamavanjuul: ik pb je zo even. Wat lastig zeg, die verlatingsangst. Lijkt me zo moeilijk om haar dan achter te laten bij de oppas, als ze zo huilt. Maar wel fijn om te horen dat het na een paar minuten over is.

@natas: beterschap!

Vanmiddag nog een poosje met Sanne op haar speelkleed gezeten. Kon ze lekker spelen met al haar speelgoed.

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    PB ontvangen ;)
    Ik vind Sanne echt een kleine bikkel hoor!
    En ik ben helemaal niet zo "zweverig" ingesteld ofzo, maar door de verhalen over Sanne, heb ik wel het idee van dat ze het allemaal ook wel aan kan en dat ze daarbij de juiste ouders heeft gekozen. Snap je een beetje wat ik bedoel? :);)

@Verlatingsangst: Tja...wat doe je er aan he! Het vreemde is, ze heeft het ook als we haar bij opa&oma brengen. Maar als wij daar dan weer komen en ze valt bijvoorbeeld, dan mag alleen oma haar troosten. Dan verkiest ze oma boven papa of mama ;)
    Ik ga thuis maar naar de wc met de deur open, moet toch wat :)
    Gelukkig heeft ze er geen last van met slapen gaan!

19. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Banaantje, fijne vakantie!

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: bedankt voor je lieve woorden, ik snap wat je bedoelt ;).

Deel Deze Pagina