Ik lees nu nog even dat Maryloes haar moeder morgen wordt geopereerd, ontzettend veel sterkte meid en een dikke knuf met hart onder de riem voor jullie! Op naar het herstel!!!!
Mrs Hair, je uitleg over snelle suikers en de langzame koolhydraten in die bak beton klinken heel aannemelijk. Misschien wel stom van mij, ik wist dat er veel suiker in die pyamapapjes zaten maar heb eigenlijk nooit zo stil gestaan bij eventuele gevolgen daarvan. Maar goed, ook zonder die pyamapapjes was het rampzalig met de nachten. Misschien een combi van het volproppen en dat hij er nu wat meer aan toe is. Maar het verschil is echt groot, meteen vanaf de 1ste keer! Vandaag had Q. heel veel last van vuurrode billetjes. Echt gillen bij optillen, plassen, poepluier schoonmaken, etc. Danique heeft daar nooit last van gehad en Quinten tot nu toe ook niet, dus ik ben het helemaal niet gewend. Ik dacht dat lauw water in bad wel lekker zou zijn, deed hem erin en...... krijsen! Arme kind helemaal in de paniek, ik wist niet hoe snel ik hem eruit moest halen. Heb er een dikke laag sudocreme op gedaan en hem even laten kruipen zonder luier, daarna een slok BV en lekker middagslaapje. Gelukkig was het vanavond al wat minder rood. Hij heeft nu wel vieze haartjes Banaantje, klinkt heerlijk meid! Mag ook wel es, een lekkere vakantie. Mrs Hair, ik hoop dat je alle tentamens hebt gehaald! Wanneer krijg je je cijfer te horen van het tentamen waar je niet zeker over bent? Maryloes, heel veel sterkte morgen! Ik was ook al eerder bij CB geweest voor de 14 maanden afspraak, heb toen tig pagina's terug gekeken voor de lijst maar was te lui om nog verder te zoeken Die bmr prik is een rottige hè! Hier deed de arts met de wvk de 2 prikken tegelijk, de een jastte de naald in z'n armpje en de ander in een been. Prima manier, meteen alles gehad. Ik heb de lijst ook maar even genomen om Quinten's laatste getallen erin te zetten. Roan, 02-04-2011, 10.050 gram - 78.5 cm [op 21-03-2012] Liesbeth, 03-04-2011, 10185 gram - 75 cm [op 19-03-2012] Quinten, 03-04-2011, 8500 gram - 77 cm [op 31-05-2012] Caitlin, 06-04-2011, 8095 gram - 71 cm [op 11-01-2012] Nina, 12-04-2011, 9835 gram - 80 cm [op 11-06-2012] Benjamin, 17-04-2011, 10.030 gram - 73 cm [op 20-03-2012] Lieke, 25-04-2011, 8465 gram - 70 cm [op 23-11-2011] Emma, 27-04-2011, 10.330 gram - 75,5 cm [op 27-03-2012] Sanne, 30-04-2011, 9550 gram - 75 cm [op 01-03-2012] Zoontje Kipkip,01-05-2011, 9540 gram - 75 cm [op 30-01-2012
ps : Danique is op dit moment moeilijk! Niet luisteren, expres tegenovergestelde doen, uitdagen, driftbuien om niks, snel huilen, overal snel op uitgekeken, etc. Ik denk een combinatie van vermoeidheid en toe zijn aan nieuwe uitdaging. Lastig nu even met haar!
Natas, wat zielig zeg. Krijgt die een kies ofzo? Die Danique, klinkt vermoeiend. Na de vakantie gaat ze zeker naar school? Wanneer begint het bij jullie?
Zo af en toe denk ik wel eens dat we dezelfde dochter hebben Hier namelijk precies hetzelfde...niks aan! Pff...Julia heeft ook een grote mond, veel jokken, aanstellen en zuchten en draaien met haar ogen. Probleem is dat ik haar nu nergens meer mee geloof, heb ik haar ook uitgelegd... Emma net keihard gevallen, dikke bult op haar hoofd...
Even ego, operatie goed gegaan. Vanmiddag om 15.00 uur, kwam na 7 uur wachten het bericht dat de operatie goed is gegaan. Geen complicaties, geen uitzaaiingen en snijvlakken schoon. Goed nieuws dus. Nu wederom wachten tot we om 19.15 naar haar toe kunnen op de verkoeverkamer.
@maryloes: wat een goed nieuws! Die uren wachten zullen slopend zijn geweest... Heel veel beterschap voor je moeder en hopelijk herstelt ze snel van de zware operatie. @hier: alles gaat goed met Sanne. Ze krijgt alleen nog 's avonds een zetpil paracetamol, best lastig om voor haar te moeten beslissen hoeveel pijnstilling ze nodig heeft.
Nog 1 dag werken en dan vakantie! Donderdag kids naar het kdv en dan auto vol laden. Vrijdagochtend gaan we rijden, 840 km de 1e dag...pffff...hoe gaat kuikentje dat volhouden? Ik heb gister nog naar vluchten gekeken maar was ook niet echt een optie. Op hoop van zegen dan maar. Natas en mamavanjuul, gedeelde smart...ik heb altijd het idee dat alleen kippetje zo'n draak is . Sowieso heb ik nog steeds moeite met 2 kinderen, kippetje valt kuikentje nog steeds lastig, kan ze geen sec alleen laten. Ik hoop dat ik op vakantie er wat beter mee om leer gaan want vooralsnog ben ik altijd heel blij wanneer ik weer aan het werk mag. Ze zijn me allebei even lief en alleen met 1 van de 2 op pad vind ik heerlijk maar samen...
Oh Maryloes, geen uitzaaiingen!! Dat is in deze omstandigheden het best denkbare nieuws. Ik ben heel blij voor jullie allemaal!
Eeka, moet je nog wel pcm geven? Lastig inschatten inderdaad. Is ze al wel wat rustiger of wil ze nog de hele dag vermaakt worden?
Pff...nou ik ben blij dat ik morgen weer mag werken, hahaha! Hier een dwarse peuter/kleuter een een dreumes met verlatingsangst...ook geen fijne combi! Oh en ik vergeet helemaal te vertellen dat Emma het nou 4 dagen zonder ochtendslaapje doet! Dus eindelijk de ochtend weer terug! Ze ligt nu rond 13 uur in bed en slaapt dan wel meteen tot 16 uur Om 19.15 ligt ze weer tot 7.30. Heerlijk! Met Julia wilden we de strijd nog wel eens aangaan, maar dat is het makkelijke van een 2de denk ik... Oooh en Emma vertikt het nog steeds "mama" te zeggen! Als ik het haar vraag, kijkt ze de andere kant op en zet een big smile op en dan is hetaa-paa. Dikke boef! Ze zegt nu wel aai, en daaaaag en dan zwaait ze erbij. Vanmorgen in de stad zwaaide ze naar iedereen die ons tegemoed liep en riep ze daagaag!
Mamavanjuul, haha, werkse morgen. Aah wat schattig naar iedereen gedag zeggen. Kuikentje ligt thuis vaak rond 9/10 uur alweer op bed en dan in de middag nog een flinke ruk maar die slaapt 's nachts minder lang.
Emma wil echt niet meer...normaal lag ze ook om 9/10 uur weer. Maar nu is het huilen na 10 minuten! Zit ze recht op in bed Heerlijk...morgen even de zorg uit handen geven, hahaha! Slecht he, maar die dagen heb ik echt even nodig om op te laden!
Dat vroeg ik me ook af en we hebben deze vraag en nog wat andere vragen naar het handenteam gemaild. Gisteravond antwoord terug en zoals we het nu deden qua pijnstilling was het prima. En het meest fijne nieuws is: Sanne mag kruipen ! Weliswaar met een dikke kous om haar arm maar dat geeft niks. Ik denk niet dat het goed is als ze de hele dag rondkruipt, maar 2x een half uur tot een uur per dag is al zo fijn ! Haar arm moet eigenlijk vastgespeld worden aan haar bovenkleding maar dat is nog niet gelukt met onze beweeglijke tante. Het is de bedoeling dat haar arm in een soort mitella-houding komt, maar een mitella o.i.d. is te belastend voor de nek dus moet de arm met twee veiligheidsspelden worden vastgezet. Zal dadelijk trouwens proberen wat foto's op de laptop te zetten, kan ik laten zien hoe Sanne's arm er nu uitziet...
En met haar ingepakte arm. Onder aan het verband zit een flap om haar arm beter door de kleding te kunnen halen en daar zit een koord doorheen waarmee we haar arm vast kunnen maken in bijvoorbeeld de buggy zodat deze in mitella-houding of recht omhoog kan komen te liggen/staan.
Ach wat een moppie! En die foto van voor de operatie...een big smile...nog geen idee wat haar te wachten stond. Maryloes, hoe was het bij je moeder? Ik heb net besloten morgen al op vakantie te gaan. Ik zag er zo tegen op om de eerste dag bijna 900 km te moeten rijden. Dus nog even snel een hotel geboekt nabij Metz. We halen de kids morgen om 2 uur op van het kdv en rijden dan meteen door. Even het kdv instructies geven ze niet te laten slapen. Heb ik alleen nog wel een uitdaging morgen, wordt even snel de auto volladen. Vanavond komen de buren nml voetbal kijken en doe ik waarschijnlijk ook niks. Ga nu nog even mijn werk afronden.