Ex-zw.clubs april 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mrs Hair, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@steintje, gefeliciteerd! Wat leuk dat het allemaal gelukt is.

@kipkip, wat lekker dat jullie toch nog naar Frankrijk gaan. Veel plezier!

@Eeka, lekker gewerkt weer na je "vakantie"? Goed gegaan met Sanne. Fijn dat het sowieso goed met haar gaat en ze weinig last lijkt te hebben van haar arm.

@Banaantje, dat klinkt als een heerlijke vakantie! Maar dat mocht ook wel natuurlijk;). En wat een sprong heeft Caitlin gemaakt, wow wat een woorden/zinnetjes al!

@hier, mijn moeder is gisteravond voor de 2e keer onder het mes gegaan. 's Middags een ct-scan gehad waarop bleek dat er weer een lekkage was, de maag was abnormaal groot van al het vocht. In eerste instantie besloten ze om een sonde in te brengen om te maag leeg te pompen, zodat deze tot rust zou kunnen komen. En de volgende stap zou zijn om blauwe vloeistof toe te dienen om te kijken of er inderdaad een lek zat, omdat ze dat niet met 100% zekerheid konden zeggen op basis van de scan. Na het inbrengen van de sonde toch nog overleg gehad met het team en besloten ze toch dat een operatie het beste was. En dus werd mijn moeder weer voorbereid voor de ok. Ze konden alleen niet zeggen hoe laat ze geopereerd zou worden. Spoedgevallen gaan dan voor en dan is het afwachten tot er plek is. Uiteindelijk is ze om 20.30 naar de ok gegaan. Om 23.00 kreeg ik telefoon van mijn vader dat de operatie geslaagd was. Er zat inderdaad een gaatje in de maag wat de boosdoener was. De chirurg was postief, maar achteraf was dit een ernstige complicatie, waar mijn moeder erg ziek van is geworden. Sinds gisteravond ligt ze op medium care en daar blijft ze vandaag waarschijnlijk ook. Omdat ze zo ziek was, zijn er wat problemen met oa de bloeddruk. Nu weer afwachten dus. Gisteravond was ik in het ziekenhuis, dus was erbij toen de arts langskwam om de uitslag van de scan te vertellen. Mn moeder die helemaal van de kaart was, omdat er weer een tegenslag was en riep dat het voor haar niet meer hoefde, mijn vader die daarop in tranen was, erg fijn.......

2. Maryloes

3. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Maryloes, jee wat heftig zeg! Ik hoop voor jullie dat het herstel nu voorspoedig gaat en verdere tegenslagen bespaard blijven. Sterkte weer!

Banaantje, wat fijn dat het eindelijk een geslaagde vakantie was. Ik hoop dat wij dat over 2 weken ook kunnen zeggen ;). Hoe lang was het rijden en hoe ging het Caitlin in de auto? En wat goed dat ze al zo aan het praten is. Kuikentje zegt nog niks, althans niet wij kunnen begrijpen :). Kippetje was daar ook wat sneller mee.

Kuikentje heeft nu ook even andere prioriteiten, die probeert de hele dag te lopen, gaat heel goed, een pas of 6 en dan laat hij zich vallen.

Eeka, haha voor het eerst geknipt, leuk hoor. Hier nog een biljartbal. Fijn dat het goed gaat met Sanne.

Natas, gaat het nog steeds goed met slapen? Kom je inmiddels een beetje bij?

Mamavanjuul, Emma weer beter? Schiet idd op jullie bruiloft, spannend hoor. Gingen jullie daarna trouwens nog weg, met of zonder kinderen?

Mrshair, hoe is het bij jou? Loopt Liesbeth al een beetje los?

Zo wij zijn weer thuis, kids naar het kdv en even wassen draaien en dan morgenochtend vroeg weg. Ik hoop maar dat het gaat met kuikentje, 1e dag 900 km te rijden en hij is nog niet echt fan van autorijden, valt ook lastig in slaap in de auto. Nou goed anders maar oordopjes mee.

4. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
  5. Maryloes

Yep, omdraaien en glijden maar!

Succes vandaag. lekker dat de kindjes op kdv zijn, kun je eea doen. Goede reis morgen, hopelijk valt het mee en anders inderdaad maar die oordopjes haha.

6. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
  7. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    even nog een kiekje van de twee jongens
    Gylano na terugkomst van de avondvierdaagse

Bijgevoegde bestanden:

8. Maryloes

Mooi steintje! Lekker de ruimte, daar zullen jullie vast met plezier gaan wonen! Leuke foto's van de jongens, je kunt wel zien dat het broertjes zijn!

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik ben maandag met Danique even naar het ZH geweest om bloed te laten prikken vanwege die vermoeidheid. Gister gebeld voor de uitslag, hb was gelukkig goed maar ijzer was iets te laag. Kreeg v.d. assistente de tip dat ik haar meer groente, fruit en rood vlees moest laten eten. Maar dat station zijn we al lang gepasseerd. Danique eet hartstikke goed en veel, met groente bijvoorbeeld reken ik haar al bijna als een volwassene mee en 2 stuks fruit per dag halen we zeker vijf dagen in de week wel, anders minimaal 1. Plus ik geef al vaak appelstroop en roosvicee ferro.
    Dat moest ik wel 3x herhalen, want nee ze moest meer groente etc. eten. Zucht. Nu mag ik vrijdag terugbellen want dan heeft de HA er weer naar gekeken. Man oh man, zou ik tegen een klant moeten zeggen, bel voor een simpel vraagje maar weer vrijdag na 14.00 terug ;).

Maryloes, wat naar dat je moeder zo'n ernstige complicatie had. En dan ook alle emoties eromheen, heel zwaar. Heel veel sterkte!
    Nina is een aapje! :D

Mrs Hair, ja dat Quinten zo netjes stil zat bij de kapper was van heel korte duur :p.
    Van Danique's 1ste keer heb ik een fotoserie van 40 stuks, van Q. kon ik net 3 fotootjes snel met mijn telefoon maken toen ik hem echt in de houtgreep moest nemen. Ze hoefde nu niet veel te knippen, even wat van die piekplukjes bij de oortjes en op het voorhoofd, maar ik heb hem stevig moeten vasthouden en hij werd razend hahahaa!

Kleine Q. is sowieso veel driftiger dan zijn zus destijds was. Als hij z'n zin niet krijgt wordt hij snel boos, echt driftig, of huilen. Laat je hem even in zijn sopje gaarkoken dan is het vaak ook snel weer over gelukkig, maar hij heeft wel temperament! :cool: :)

Mamavanjuul, heel leuk feestje gehad lees ik hier en op FB :p
    Ik zag je topic over rolletjes behang ;) ;). Errug herkenbaar hoor, hier hebben we ook heel wat te stellen met D. Het vreet energie, maar ik maak me ook wel zorgen om haar vermoeidheid en hoe dat straks zal gaan als ze naar school moet. Nou ja, het zal wel weer een fase zijn......
    Hoe is het in de ziekenboeg?

Kipkip, fijn dat jullie toch nog naar Frankrijk kunnen. Dat is heel wat meer vakantiegevoel!
    Tuurlijk blijf ik hier schrijven. De laatste tijd wel wat minder ja, we hebben het erg druk met van alles. Als ik tegenwoordig rond 22.00 een beetje 'klaar' ben (ah ja, echt klaar ben je nooit ;)) dan heb ik 't wel gehad, pffff.
    Die kuiken, al een paar stapjes los, knappe kerel! Q. doet het nog steeds rustig aan, maar hij begint wel al een beetje te lopen achter D's stoeltje of achter de legobak. Erg komisch, met D. erop en als hij tegen iets aanbotst en niet verder kan wordt ie boos :D

Eeka, fijn dat alles goed gaat met Sanne!

Steintje, gefeliciteerd met jullie nieuwe huis!!! Heb de foto's even bekeken, leuk!
    En mooie jongens heb je!

Banaantje, wow wat kan Caitlin al goed praten! Wat ontzettend leuk, en knap. Quinten zegt alleen nog maar 'jaaaa', behalve als ie boos is :)
    Fijn dat je zo'n leuke vakantie hebt gehad, minder fijn dat je meteen weer in de dagelijkse sleur terecht komt. Snel gaat dat toch hè.

Nog even een fotootje van Q. die D. op de legobak duwt en boos werd omdat ie niet verder kon :).
    En achter het stoelltje van D. Die is nu perfect daarvoor want dat rolt niet te hard, schuift wat stroef en dat kunnen zijn beentjes tenminste bijhouden :D

Bijgevoegde bestanden:

10. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    natas: jij hebt ook leuke foto's lekker kinderen samen aan het spelen

11. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Natas, Q. is dus een echt rammetje, haha. Wat raar dat D. zo'n laag ijzergehalte heeft. Ben benieuwd of de ha nog iets zinnigs te zeggen heeft.

Steintje, ziet er heel leuk uit! En flink in prijs verlaagd zag ik?

12. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ahhh, moet nu echt wat gaan doen maar heb geen puf. We hebben denk ik maar zo'n 5 uur geslapen (kuikentje was heel onrustig) maar wil nu niet toegeven want dan ik vanavond tenminste vroeg slapen zodat we morgen vroeg weg kunnen. Maar koffers inpakken schiet niet op zo.

13. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @kipkip: Het rijden was bij ons 8 uur, we zijn vertrokken rond 20:00 's avonds zodat madammetje in de auto haar nachtpit zou doen. Dus hup in de autostoel in d'r pyjama met tutlap, speen en dekentje. Dat werd natuurlijk een fiasco, want zij is ook niet gek, en had dus wel haarfijn in de smiezen dat er iets bijzonders ging gebeuren. In de auto heeft ze tot 22:30 liggen kletsen voordat ze de moed opgaf. Ze heeft toen aan een stuk door geslapen totdat we ergens in Frankrijk gingen tanken en wakker schrok. Laatste uur was lastig, toen ging ze liggen jengelen omdat ze het wel zat was, maar eenmaal in bed sliep ze weer prima verder. Vond het echt een aanrader om 's nachts te rijden! Geen files, geen gedonder op de wegen, heerlijk cruise control aan en hoppa! Terugweg hadden we tussenstop in Parijs (Disney dus) dus dat was 2x 4 uur rijden ongeveer. Dat was overdag maar ging ook goed. Wij laten haar steeds knagen op iets lekkers (soepstengel, stuk brood, iets waar ze mee kan rommelen) en als ze daar op uitgekeken was deed ik ff kiekeboe, of dan gaf ik haar mijn brillenkoker met Duploblokjes erin die ze dan in- en uit ging laden ;) Ging gelukkig goed! En als ze het echt zat werd deden we ff tussenstop, bij veel van die 'aires' onderweg in Frankrijk hadden ze speeltoestellen en zelfs luchtkussens voor de kids, echt grappig.

@steintje: Mooi huis joh! Praktische indeling ook, en 4 slaapkamers zie ik. En lekkere tuin zeg, veel groen overal!! Wel zonde dat jullie de open haard wegdoen hoor! Ik wil hem wel hebben :p Hihi! Leuke foto's!!

@Natas: He wat naar van D. haar ijzer, stom ook dat je het steeds moest benadrukken dat ze al zoveel groente eet. Hopelijk weet je snel wat er loos is. Hele lieve foto's! Enne, Q. begint wel baby-af te raken geloof ik!

@maryloes: Sjonge wat vreselijk voor je moeder! Ze moet wel de moed erin houden hoor, aggos wat triest voor je vader. Kan me best voorstellen dat ze het met al die tegenslagen effe niet meer ziet zitten. Maar het komt wel goed, ze is nu al zo ver, en de belangrijkste operatie is achter de rug en klonk superpositief, dus nog ff doorbijten voor haar en voor jullie.

Hier: Op het werk...niet veel bijzonders. C. naar KDV en manlief thuis aan de klus, morgen komt er een tuinman kunstgras leggen (eindelijk) en de tuin zomerklaar maken. Maar met dit weer heeft het nog niet veel haast, helaas... Waar blijft de zomerzon en bbq's?

14. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @maryloes: wat vervelend zeg, dat je moeder weer geopereerd is. En die emoties bij je moeder en vader, moeilijk om dat te zien lijkt me... Heel veel sterkte maar weer!
    Wat een grappig filmpje van Nina trouwens! Wat kan ze dat goed zeg...

@kipkip: Snap dat je geen zin hebt om koffers in te pakken, maar morgen ben je wel onderweg naar Frankrijk! Lekker hoor, ben best wel jaloers. Hopelijk hebben jullie heel veel mooi weer.

@steintje: mooi huis hebben jullie gekocht. En wat een leuke foto's van Gylano en Roan.

@natas: vervelend zeg, die vermoeidheid van Danique. Zo te lezen eet ze echt wel genoeg groenten en fruit en zou ze genoeg ijzer binnen moeten krijgen. Even een vraagje, eet of drinkt ze tijdens of na het fruit en avondeten melkproducten? Want melkproducten zorgen ervoor dat het ijzer niet goed opgenomen kan worden. Eigenlijk zou je een uur voor en twee uur na het eten van ijzerrijke producten geen melk moeten gebruiken om het ijzer goed op te laten nemen. Misschien heb je hier iets aan?
    Verder zag ik ook nog leuke foto's voorbij komen van Quinten en Danique. Zo loopt Sanne ook, als ze maar iets vast kan houden.

15. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: kunstgras is fijn vind ik! Nooit meer maaien, ideaal!

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Eeka, goeie tip die je geeft over melk en ijzeropname, die had ik al es gehoord.
    Ze drinkt wel vaak melk bij 't brood, maar nooit bij avondeten of bij fruit. Ik probeer de melk nu ook even te minderen bij de boterham, maar dan wil ze vaak niks anders. Ze drinkt al zo weinig (als ik er op een dag 3/4de rietjesbeker sap in krijg dan heb ik 't wel gehad) dat ik haar dan ook weer niet die melk wil weigeren.

Nog even volhouden Kipkip! Mieter er maar wat in.

Banaantje, kleine Q. baby-af? Nee hoor, niet mijn baby, nooit :p
    Zeg nou zelf.......

Bijgevoegde bestanden:

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Wat een scheetje zeg!

18. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @natas: inmiddels wat wijzer geworden over het lage ijzergehalte van Danique?

@mrs hair: hoe is het met je studie? Al iets gehoord over de laatste tentamens?

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Thnx Eeka!

Ik heb vandaag de assistente weer gesproken, volgens de HA is bij D. het ijzergehalte wel wat te laag maar niet zodanig dat het de vermoeidheid kan verklaren.

Alles goed met Sanne?

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @natas: leeftijd vs. tijd van het jaar vs zongebrek?
    Ik heb geen flauw idee hoor.....

Zo, hier een druk dagje gehad zeg! Ambtenaar van de burgelijke stand was hier vanmiddag, erg leuke vrouw! Daarna door naar de notaris voor concept huwelijkse voorwaarden, testament opnieuw bekijken en voogdij bij overlijden regelen...pppfff!

Deel Deze Pagina