Wat een hongerlapjes hier trouwens, die Emma kan er wat van! En kuikentje met zijn pannenkoeken, haha. Caitlin heeft soms ook vraatzuchtige buien, over het algemeen eet ze perfect. Ze lust (bijna) alles en vindt alles interessant en lekker. Daar ben ik zo blij om! Haar eetschema: - 08:00 papfles 8 granen, 210ml - 09:00 stuk fruit, met vaak wat andere snacks erbij zoals een plak kaas of ham uit het vuistje en een stuk brood + diksap - 12:00 lunch met 1 - 2 boterhammen met boter en beleg + water/diksap - 14:00 flesje dreumesmelk 100ml - 16:30 na middagdutje krijgt ze altijd een snack zoals stukje fruit met een koekje maar soms ook iets lekkers zoals een halve stroopwafel of een paar goodies chippies + sap - 18:00 avondeten, meestal paar aardappels met 2 groentelepels en een stukje vlees/vis, maar soms eten we ook bijv. nasi of lasagne of iets kruidigs en dat eet ze allemaal mee. Daarna een toetje (meestal volle yoghurt zonder suiker of een danoontje) - 19:30 papfles rijstebloem, 210ml Ze heeft goede dagen ertussen waarbij ik haar een Olvarit potje geef op het werk én thuis weer mee laat eten met ons aan tafel, waardoor ze dus in feite 2 maaltijden eet, maar soms eet ze juist heel weinig. Wel grappig: sinds wij zoutloos zijn gaan koken voor haar missen wij het zout zelf ook niet meer! Met andere kruiden kan je het gemis aan zout heel goed verbloemen.
Ik vind het ook heerlijk dat ze allebei alles mee eten. Vandaag voor Julia de laatste keer CB gehad, en de laatste prik voorlopig. Die deed haar wel zeer, dat zei ze ook. Maar ze hoefde niet te huilen. Emma ook geweest, die werd woest tijdens de prikken en daardoor moest Julia ook huilen. Beide dames weer goed gegroeid, Juul nu over de 1 meter! Gek is dat, hahaha! Zal het lijstje er even bij zoeken en aanvullen!
Roan, 02-04-2011, 10.350 gram - 83.0 cm [op 27-06-2012] Liesbeth, 03-04-2011, 10570 gram - 82 cm [op 02-07-2012] Quinten, 03-04-2011, 8500 gram - 77 cm [op 31-05-2012] Caitlin, 06-04-2011, 9200 gram - 79 cm [op 26-06-2012] Nina, 12-04-2011, 9835 gram - 80 cm [op 11-06-2012] Benjamin, 17-04-2011, 10.030 gram - 73 cm [op 20-03-2012] Emma, 27-04-2011, 11.255 gram - 81,5 cm cm [op 17-07-2012] Sanne, 30-04-2011, 10.090 gram - 76,5 cm [op 12-04-2012] Zoontje Kipkip,01-05-2011, 11.370 gram - 83 cm [op 09-07-2012]
Arme meiden, allebei geprikt... Sanne moet volgende week, ben benieuwd hoe het gaat. Die Julia boven een meter, mooie mijlpaal. En Emma blijft ook goed groeien. @kipkip: hoe gaat het met kuikentje? En kippetje met het eten, gaat het al wat beter?
Eeka, houdt nog niet echt over. Nog steeds enorm benauwd, ik ga er bijna zelf van hyperventileren als die op mijn schoot zit. Kippetje's erwn, tja meer dan een paar hapjes vlees komt ze vaak niet. Ik maak maar iedere dag een flinke bak fruitsalade, maar goed het positieve is dat ze 's nachts niet wakker wordt van de honger. Hoe is het met het spalkje van Sanne, blijft die nu een beetje zitten?
@kipkip: wat zielig voor kuikentje ! Jammer dat de medicijnen nog niet echt aanslaan... En vindt kippetje fruitsalade wel lekker? Is wel gezond natuurlijk. @hier: ik ben heel handig met het aantrekken van Sanne's spalk, dat zegt denk ik wel genoeg . Sommige dagen kan ik dat ding ieder kwartier weer om doen, maar vandaag valt het gelukkig wel mee. Met de nodige creativiteit, steunkous over de spalk en de naad van haar mouw (die los is want anders paste deze niet over haar verband en spalk) strak dichtplakken en dan lukt het aardig. Verder gebruikt ze haar hand al steeds meer als ze uit de spalk is, haar rietjesbeker houdt ze al vast en ze probeert ook de dikke bladzijdes van haar boekjes om te bladeren. Nog wel op de manier zoals ze eerst ook deed, maar ze gebruikt haar hand in ieder geval en daar ben ik al heel blij om.
Eeka, fijn dat ze haar hand gebruikt! Hoe lang nu nog dat spalkje, 2 weken? Fruit eet ze gelukkig wel goed maar och wat eet ze weinig. Duurt niet lang meer of kuikentje haalt haar in qua gewicht. Alhoewel hij vandaag ook geen trek heeft, heeft nu ook koorts. Zijn jullie kindjes een week na die laatste prikken ook ziek geworden?
Nog twee tot drie weken ja. En dan horen we over vier maanden of ze eventueel nog een corrigerende (nacht)spalk nodig heeft... Het grappige is wel dat Sanne al meehelpt met het aantrekken van haar spalk, ze probeert zelf haar arm in de spalk te doen en geeft dan de bandjes aan waarmee de spalk wordt vastgezet. Als ze 'm beu is plukt ze net zo lang totdat ie van haar arm af glijdt, de deugniet... Balen zeg dat kuikentje nu koorts heeft! Sanne krijgt volgende week de prikken, dus ik kan er nog niets over zeggen. Kregen jullie nu hulp van het cb om kippetje wat meer te laten eten? Lastig hoor, als ze zo weinig eet...
Dames, ik lees mee hoor. Wij hebben bedacht dat we mijn vakantie wel konden gebruiken om de kozijnen én muren én radiatoren te verven én een nieuwe vloer te leggen. Dat doet Mr Hair op elk vrij moment. Tussendoor verkoopt hij ijs; mijn dagen bestaan uit kinderen in bedwang houden én opruimen. Weer helpt niet mee, ben al drie keer in de ballenbak geweest
Haha Mrs Hair, drie keer in de ballenbak Joh, allemaal grote klussen in huis gestart? Lentekriebels, maar de lente is toch al voorbij? Nee hoor dat klussen kan soms zo fijn zijn! Wij klussen ook wat meer in huis laatste tijd. Hoe gaat de ijsverkoop nu het zulk slecht weer is? En loopt de chocofonteinverhuur nog door tussentijds? @Kipkip: Ze hadden bij ons indd wel gewaarschuwd dat het ziekteproces pas kon beginnen met 5-10 dagen na de prikken. Maar ze zeiden bij ons dat over het algemeen meer kindjes last hadden van de DKTP-prikken dan van deze. Caitlin heeft er geen last van gehad, behalve onrustige nachten waarbij ze een nachtfles wilde. Heeft kuikentje hoge koorts of valt het mee? Hier: Vandaag werk ik vanaf huis, Caitlin ligt op bedje. Vanmiddag komt een vriendinnetje en dan gaan we ff de stad in. Ik merk trouwens dat ik Caitlin best wel vaak haar zin geef Als zij iets aanwijst en ze mag dat hebben, dan krijgt ze het. Maar als ze iets aanwijst wat ze niet kan/mag hebben (iets gevaarlijks bijv.) dan gaat ze -vooral als ze moe is- keihard krijsen en gillen!! Zijn dat voortekenen van verwendheid, of doen die van jullie dat ook?
Ik vond het al zo stil uit de Mrshair hoek. Leuke vakantie . Volgende week schijnt het beter weer te worden. Succes! Eeka, cb zou na 2 weken contact opnemen. Ik heb haar vanochtend gewogen, 12,6 kg. Tijdje terug woog ze iets meer dus ze valt wel af. En ze had vanochtend al pap op toen ik haar woog.
Hier ook hoor Banaantje! Ik denk niet dat het met verwennen te maken heeft maar met het begrip. Hij had 39,1 dus viel op zich mee. Vanochtend oogde hij in ieder geval wat opgewekter. Veel plezier vanmiddag!
@mrs hair: heb met je te doen, drie keer in de ballenbak... Het weer schijnt iets beter te worden volgende week, heb je dan ook nog vakantie? Ik hoop het voor je, kun je misschien nog wat dingen buiten ondernemen en kan mr hair veel ijs verkopen. @banaantje: veel plezier vanmiddag. En herkenbaar hoor, dat krijsen... Sanne kan dat ook heel erg, dan lijkt het net op zo'n Moslim-gebed, hahaha! @kipkip: vervelend dat kippetje afgevallen is... Hopelijk kan het cb jullie helpen. Wel goed te lezen dat kuikentje weer wat opgeknapt is.
Ach, er zijn natuurlijk veel ergere dingen, maar ik voel me niet echt blij... Ik heb het natuurlijk héél druk gehad, constant die druk gevoeld van tentamens waar voor gestudeerd moest worden... En nu ben ik vrij. En hoeft er niets meer. En gebeurt er dus ook niets. Ik heb nu 1,5 week vakantie, en ik kan bijna niet navertellen wat ik precies heb gedaan ... Niet veel bijzonders dus. De kinderen slaan elkaar alleen maar de hersens in, óf maken zoveel lawaai dat het niet meer leuk is. Het huis is een puinzooi. Het weer zit niet mee. Bah. Misschien is het ook wel het idee dat het in de vakantie leuk móet zijn, dat het dan allemaal móet gebeuren, ik weet het niet. Hé, en zo ken ik mezelf dan weer niet. Meestal weet ik overal het beste van te maken... Ik heb echt wel eens lekkerder in m'n vel gezeten. Nog 1,5 week vakantie te gaan. Aankomend weekend vertrekken we naar België, twee dagen kamperen in zo'n trekkershut weer, en een dagje naar de efteling. Ik hoop dat het vakantiegevoel dan komt...
Het wordt in ieder geval beter weer, dus misschien dat dat ook wel wat bijdraagt in het verhogen van het vakantiegevoel! Wel vervelend dat je niet helemaal lekker in je vel zit. *dikke knuffel!*
Ah jakkes mrs Hair...maar ik denk dat het weer er grotendeels wel mee te maken heeft hoor. Een mens is er gewoon niet voor gemaakt om zolang binnen te moeten zitten. Vanaf volgende week zou het inderdaad wat opknappen, dus wie weet nog een mooie 2de helft van je vakantie! @prikjes; Beide dames hier ook last....wat verhoging en Julia heeft er wel goed last van. @Banaantje: neuh, heel herkenbaar hoor! Emma trappelt (stampt) er ook nog eens bij als ze iets niet mag of niet snel genoeg gaat
Liesbeth heeft het met name met eten. Als het haar niet zint gooit ze het met een 'bah' heel gedecideerd de kamer door (méters ver), en als ze het lekker vindt, gaat het vingertje... 'die, die, die!'
Even kort een berichtje vanuit Bella italia! Het is hier heerlijk, de afgelopen dagen 31 graden en voor de rest van de week zelfs 33 graden voorspeld. Heerlijk dus! ' s ochtends en smidshaard lekker zwemmen en voor de rest niet zo veel. De kids hebben het heerlijk, Nina ligt er nu net in en de jongens zijn nog in de speeltuin. Lekker laat naar bed dus, maar we eten hier ook pas rond 19.00 uur. Ik kan hier wel aan wennen haha. Ik heb alles gelezen, dus ben weer even bij. Echt reageren doe ik weer als we terug zijn, maar wel even een dikke knuffel voor Mrs. Hair. Ciao ladies!