Maryloes, klinkt goed. Veel plezier nog! Mrshair, het is echt het weer, die regen word je ook gewoon depri van. Volgende week gaat vast beter!
@maryloes: klinkt heerlijk daar! Nog heel veel plezier! @mrs hair: idd, van die regen wordt niemand vrolijk. Een dag Efteling zal je vast goed doen en de kids ook. Ga je komend weekend ook bij je familie op bezoek?
O ja, nog vergeten te vertellen, maar begin september krijgen we als het goed is de uitslag van Sanne's dna-onderzoek. Drie tot vier weken na de operatie (en bloedafname) moesten we de klinisch geneticus mailen hoe het met het onderzoek ging en toen kregen we te horen dat er iets fout was gegaan. Daardoor lag het bloed wel in opslag maar was het niet bekend wat er mee moest.... Nu wordt het alsnog onderzocht en is er ook een monster naar Berlijn gestuurd voor een heel specifiek dna-onderzoek. Waarschijnlijk zal er ook nog een monster in het AMC onderzocht worden. Best spannend allemaal! Tot nu toe lijkt het er niet op dat Sanne nog andere afwijkingen/klachten heeft dan haar hand, maar je weet natuurlijk nooit. Verder ben ik oproepkracht af en heb nu een contract voor 7 uur. Meestal werk ik meer uren hoor, maar het is wel prettig dat ik nu vakantie-uren krijg. Ben ook begonnen met een nieuwe studie voor het werk. ******ego-modus uit******
er is toch wel wat bij geschreven, ik kreeg helemaal geen mail meer, ik denk het is rustig op de site iedereen is met vakantie. hier heel druk met inpakken, nog iets meer als een week en dan krijgen we de sleutel, kunnen we tenminste alvast wat dozen op de nieuwe zolder gaan plaatsten, je kunt hier de kont niet meer keren in huis. En gylano heeft best wel last van qalles, is niet te genieten, wil alleen maar aandacht, schreeuwd, is soms erg verdrietig, en dan ook nog steeds die regen, kan niet eens buiten spelen omdat die helemaal nat is.
@steintje: vervelend dat Gylano niet te genieten is. Hopelijk gaat het volgende week beter als jullie wat spullen naar het nieuwe huis kunnen overhuizen. Drukke tijd voor jullie, wanneer moeten jullie uit dit huis zijn? @kipkip: nog wel last van mijn polsen, maar wil er niet teveel aan denken... *struisvogelpolitiek*
Eeka: wij proberen om 8 september over te gaan en we hebben uitloop tot 15 september, dat is de datum dat we echt de sleutel van het huurhuis gaan inleveren.
Hahahaha Eeka! Hier moet ik ff heel hard om lachen, want manlief en ik zeggen ook altijd: "Kijk, Caitlin gaat bidden naar Mekka!" Die doet dus zeer waarschijnlijk precies dezelfde pose als Sanne!
Spannend steintje! Gelukkig heb je nog eventjes. @Eeka: Het onderzoek zal daardoor wel vertraging hebben opgelopen, of niet? Gelukkig dat er niet opnieuw geprikt hoeft te worden in ieder geval. We gaan er gewoon vanuit dat indd alles genetisch wel in orde zal zijn. Fijn van dat contract!! Wat voor studie doe je nu? @Mrs Hair: He wat naar dat je niet zo in je hum bent. Maar indd begrijpelijk met dit weer. Normaal gesproken zouden we medio juli toch echt wel moeten kunnen bbq-en, in de tuin relaxen, naar de speeltuin gaan, het badje opzetten, dat soort dingen. Dat kan nu allemaal niet. Als je zo lang binnen zit in je vakantie weet je ook niet wat je daarmee aan moet. Denk dat de kids ook graag naar buiten willen, en daardoor ook wat lastiger zijn. @kipkip: Hoe is het nu met kuikentje, zet de verbetering door? Rot dat kippetje nu toch wel afvalt, zit er geen verbetering in haar eetpatroon? @Maryloes: Jee, wat vermaken jullie je heerlijk daar, fijn!! Mogen wij wat zon van je lenen?? Hier: C. gister weer een smakkerd gemaakt, nota bene toen we er weer pal naast zaten Het lijkt net alsof het dan juist mis gaat. Ze probeerde van haar stoeltje af te klimmen en dat kan ze heel goed, alleen toen ging het mis. Ze leek ogenschijnlijk gewoon op haar billen te vallen, maar had blijkbaar met haar kinnetje de tafel geraakt. Tand door de lip en een bloeduitstorting op haar kin, brullen natuurlijk, zo zielig. Oh en dat 'die die die' roepen en wijzen, en voor de rest dingen op de grond gooien (aan de katten voeren is ze ook heel goed in! haha) dat is erg herkenbaar Mrs Hair
En oja... Gisteravond nog tot laat in de keuken gestaan. Mijn beste vriend (die ex van me waar ik samen het bedrijf mee heb) en zijn vriendinnetje gaan trouwen in september. Nu hebben ze mij gevraagd om een taart en cupcakes te maken, zo leuk! Ik doe dat vrij regelmatig en heb er veel lol in, dus had het ze al aangeboden. Gisteren een 'Brooklyn Blackout' taart gemaakt: chocoladedeeg en chocoladepudding erin. Mijn hemel wat machtig, maar hij is lékker! Ze hebben hem vanmorgen geproefd en ze waren helemaal lyrisch, zo leuk!
@banaantje: grappig dat Caitlin zo'n beetje hetzelfde doet als Sanne! Sneu dat ze gevallen is, hopelijk trekt de blauwe plek snel weg. En die taart klinkt erg goed zeg! Leuk dat je een taart en cupcakes mag maken voor de bruiloft van jullie vrienden!
Banaantje, klinkt goed die taart (en zag er ook lekker uit op fb). Wat zielig voor Caitlin, arme meid! Hier morgen een nachtje weg met manlief, even bijkomen van 3 weken vakantie met de kids . Nee, we hebben wel even een momentje voor onszelf nodig, er wordt de laatste tijd heel wat afgesnauwd en een keer weer een nachtje doorslapen lijkt ons ook heel fijn. Bij het hotel zit een grote spa/wellnes dus meteen even gezichtsbehandeling en massage geboekt. Kuikentje gaat wel iets beter maar is nog wel onrustig (lees dus vaak wakker 's nachts). Eten kippetje, nog steeds slecht, stond gister om 21.30 nog wraps te maken met gehakt en groenten. Ze heeft 1 hap genomen en weer uitgespuugd . Kuikentje heeft ervan genoten dus gelukkig niet voor niets gekookt. En helaas werd kippetje afgelopen nacht wel wakker van de honger. Volgende week maar even contact opnemen met het cb.
@kipkip: echt vervelend zeg, dat kippetje zo weinig wil eten. Ik hoop zo dat het CB jullie kan helpen, want ik kan me voorstellen dat je op een gegeven moment ook niet meer weet wat je ermee aan moet. Hoe gaat het nu met kuikentje? Hoe gaat het met iedereen? Rustig hier... @hier: Sanne loopt nog niet los, maar ze loopt inmiddels wel veel aan onze hand. En ze vindt het geweldig als we liedjes zingen, bij sommige liedjes doet ze zelfs wat woordjes mee!
Zo...wat een rust hier! Wij zijn het hele weekend druk geweest, eindelijk weer eens wat in de tuin gedaan en we zijn naar de kermis geweest. Erg leuk voor Juul. Verder lekker gefietst, dus lekker genoten van het weer. Hoe gaat het met Mrs Hair? Doet de zon je al goed?
Hai lieve meisjes, ik ben d'r weer! Heb nog niets bijgelezen, nog geen tijd gehad, ga ik morgen even doen. Ben wel benieuwd hoe het hier gaat. Hoe het met Sanne's handje is, hoe het met Maryloes' moeder is, of Mrs Hair een goede hertentamen heeft kunnen maken, of mamavanjuul al gewend is aan haar nieuwe (mooie! ) achternaam. Onze vakantie was zo ongeveer een fiasco. Veel dingen waar ik bang voor was zijn ook gebeurd, sommige dingen waren nog erger dan ik al vreesde. Het enige wat is meegevallen is dat Quinten daar goed in slaap viel, godzijdank is dat gillen alsof er hete kolen in zijn bedje liggen daar na 2 dagen opgehouden. Helaas wel weer 2x wakker 's nachts, maar ik was al lang blij dat hij vaak zonder huilen of soms een paar minuutjes maar in slaap viel. Het weer niet doorslapen van Q., veel muggen 's nachts en ook een onrustige D. zorgden wel voor dat ik hele slechte nachten daar heb gehad en ontzettend moe was. Dat deed mijn incasseringsvermogen geen goed. De combinatie van de verschillende dingen die niet liepen hebben ervoor gezorgd dat ik het niet meer op kon vangen en diverse keren heb ik jankend op die boot gezeten. Het was bijvoorbeeld best zwaar om in die groep te zitten. Je moet dan 's ochtends op tijd bij een breifing zijn, je moet die dag naar een bepaalde plek toe varen, je eet 's avonds met z'n allen (grote groep van 60 man), enzovoort. Je kan niets zelf kiezen, je kan niet zelf een meer rustige dag inbouwen, het avondeten begint laat en duurt heel lang. De tijdsdruk, in combinatie met 2 kleine kindjes, was enorm. Op sommige dagen nog erger dan thuis, vreselijk. Het is al hard werken met 2 kleintjes, dat er nog bij zorgde voor veel onrust en gehaast. Dan komen we op het punt waarom we in die groep waren gegaan, en dat was contact met andere kinderen voor Danique. Dat is grotendeels in duigen gevallen want D. gooide haar luikjes dicht en maakte heel moeilijk contact. Zo totaal niet zoals ik haar ken! Het kwam waarschijnlijk door ten eerste vermoeidheid. Ze lag vaak niet voor 24.00 op bed en weigerde (dwars!) om 's middags te slapen. Ten tweede was de grootte van de groep en alle drukte haar denk ik te veel. Ten derde lagen de leeftijden net te hoog, als ze al iets probeerde kon ze soms moeilijk meekomen met spelletjes die kinderen van 6 of 7 jaar deden. Waarschijnlijk heeft ze het ook niet goed aangekund om alle indrukken te verwerken van op vakantie gaan, vliegen, op een boot, alle dagen een andere plek, al die mensen, enzovoort. Gisteren kwamen we thuis en we merken vanaf de minuut dat we hier binnen liepen dat ze anders is. Blij om thuis te zijn, beter in haar vel, gezellig. Maar daar was het met regelmaat DRAMA. Twee of drie uur lang achter elkaar gillen op die boot midden op zee, niks was goed. Huilbuien compleet met op de grond gooien bijna op alle avonden in de restaurants, drammen, blèren, gillen, niet luisteren, alles contra doen, you name it. Als voorbeeld, we hadden de nadruk gelegd op dat ze goed moest drinken (deed ze hier al slecht) : gevolg was dat ze in de 2de week overdag NIETS dronk. Het was een machtsstrijd geworden, en zij won uiteraard. Gevolg van dit alles voor mij was dat ik totaal geen tijd voor mezelf had. Veel dagen met verspreid over de dag 15 minuutjes in de zon of met een boekje, maar dan gebeurde er wel weer wat. Of Q. aandacht, of dingen doen met varen, of een briefing, of weer een aanval van D., of haasten voor het eten, enzovoort. En ik heb me vreselijk schuldig gevoeld met met name naar D. toe. Ze heeft bijna letterlijk het bloed onder m'n nagels vandaan gehaald maar ik had ook vreselijk medelijden met haar. Als ik haar moest vertellen in een leuk baaitje met mooi zandstrandje, waar we de avond ervoor maar een half uurtje hadden kunnen zwemmen omdat we laat waren aangekomen, dat ze niet kon zwemmen omdat we weer weg moesten...... vreselijk. Ook voor mezelf, ik snakte naar zo'n ligbedje en ongecompliceerd zwembandjes om dat kind gooien en lekker poedelen. Ook een beetje naar Q. toe, hij had het niet in de gaten maar hij kom heel vaak niet zwemmen omdat hij net weer moest slapen als we ergens waren aangekomen. Ook waren er dagen dat we wel vroeg waren maar dan kon ik geen kant uit met de kids omdat er in dat haventje geen strandje was. Nou ja, heel verhaal, wel lekker om het even van me af te schrijven. Het vakantiegevoel en het mooie weer was wel fijn, maar ik heb me heel vaak doodongelukkig gevoeld. De mooie en leuke momenten werden vaak overschaduwd door ale omstandigheden. Als voorbeeld : ergens aankomen om 17.30, leuk strandje, snel snel war fruit eten, hup Q. naar bed, hurry hurry 1 van ons met D. een klein uurtje zwemmen, daar een drama en driftaanval om haar weer terug op de boot te krijgen, snel afspoelen en aankleden, Q. wakker maken en BV geven, rennen naar het restaurant om daar op tijd te zijn. Dat uurtje dan op het strandje wist ik al dat ik weer moest haasten en dat er weer zo'n driftaanval zou komen. En waar ik het voor deed, voor Chris en het zeilen is ook niet helemaal gelukt want er was heel weinig wind. Chris heeft maar weinig kunnen zeilen, veel dagen alleen maar op de motor gevaren. Erg zonde. Ik ben nu heel erg blij met nog een weekje vrij hier in NL en dat het dan net mooi weer is geworden. Toch nog mazzel!!
@natas: jeetje zeg, ben stil van je verhaal... Heb zo met jouw/jullie te doen, alles van de vakantie waar je van te voren tegenop zag is dus uitgekomen. Wat naar zeg! Hopelijk kun je deze week nog bijtanken, even wat tijd voor jezelf hebben en leuke dingen doen met de kinderen. Het weer zit gelukkig mee. *dikke knuffel voor jou* @hier: Sanne heeft vandaag een paar stapjes gezet, los! De harde plekjes op haar handje beginnen weg te trekken en ze begint steeds meer te doen met haar vingers. De spalk is rampzalig, zeker met dit weer. Maandag werd ze hysterisch toen mijn moeder de spalk om wilde doen, vandaag werkte ze ook niet echt mee. Gelukkig nog maximaal twee weken en dan zijn we daar (voorlopig in ieder geval) vanaf...
@ Natas: Wat zonde.... Ik heb echt met je te doen... Kan het me helemaal voorstellen hoor, als je het zo vertelt. Gelukkig heb je nu nog een week mooi weer, misschien nog de kans om weer ietsje plezier te maken en de vakantie met een beter gevoel af te sluiten, maar het is natuurlijk wel heel jammer dat het zo is gegaan... Dikke knuffel voor jou meid! @ Eeka: Klinkt niet leuk met die spalk! Voor Sanne zou het misschien fijner zijn als het wat koeler was... Wel heel knap dat ze nu loopt!! Geeft misschien ook wel wat afleiding? @ Hier: Vakantiegevoel is er inmiddels wel. We zijn met de kinderen een paar dagen naar een camping in België geweest, en gisteren naar de efteling. Dat was echt heel leuk. Kids waren lief (met uitzondering van de slaapjes van Liesbeth), weer was prachtig en efteling gisteren was ook heel leuk. Liesbeth slaapt nog steeds! Mr Hair moet vanaf vandaag tot en met zondag werken, en maandag ga ik weer aan het werk. Maar ik zag deze mini-vakantie als afsluiter van onze vakantie samen, en dat was echt geslaagd. Gelukkig. Hertentamen weet ik nog niet... Ik hoop vandaag of morgen!
Oef, Natas, wat ontzettend balen! Deze week maar even de schade inhalen! Dan weten jullie dat voor de volgende keer...geen succes dus met kids. Wat vond Chris ervan? Je ging ook al redelijk moe met vakantie, eigenlijk moet je dan eerst even acclamatiseren en niet meteen zo'n druk schema in. Echt vervelend, knuffel! Mrshair, bij jou gelukkig wel goedgekomen. Fijn voor je!