Ex-zw.clubs april 2011 mama's - Deel 2!

Discussie in 'De mama's' gestart door Mrs Hair, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Natas: Sjeminee wat rot zeg!! Ik heb ook ademloos je verhaal zitten lezen. Echt ALLES wat mis kon gaan voor jullie ging ook mis. Nu is gebleken dat je met zo'n groepsreis niet goed je draai kunt vinden met twee kleintjes, heb je wel weer kennis voor de toekomst opgedaan, dat dat dus geen succes is. Heeft Chris wel een beetje genoten, want hij wilde het graag? Of deelde hij jouw frustratie wel? Ik zou bijna zeggen...ga nog een keer op vakantie maar dan zonder tijdsschema, gewoon om bij te komen van deze vakantie. Dat werkte voor ons echt super. Ik heb net zolang vakanties lopen plannen totdat alle stress/ellende van de vorige vakanties er bij ons uit was. Zoals je misschien nog wel weet hadden wij een aantal fiasco-vakanties achter elkaar, maar de uiteindelijke succesvolle vakantie overschaduwt alle negatieve ervaringen van daarvoor.

@Maryloes: Is Italia nog steeds bella daar? :)

@Eeka: Wat goed, een paar stapjes los! Doet Caitlin ook alleen dan niet bewust, als ze doorkrijgt dat ze los loopt gaat ze gauw zitten :)

@kipkip: Wat naar van kippeke, ook dat het haar blijkbaar niet zoveel kan schelen dat ze 's nachts wakker wordt van de honger. Ik kan me voorstellen dat dat erg moeilijk is voor jullie. Gelukkig heeft kuikentje lekker van de wraps gesmuld.

Hier: Volgens mij krijgt Caitlin weer kiesjes of zo. Sinds een paar dagen kwijlt ze enorm, loopneus en ze wordt 's nachts meermalen luid huilend wakker. We hebben al 3 nachten nauwelijks geslapen. Ben echt ka-pot. Caitlin is zelf ook doodop, momenteel 'ligt' ze op bed maar ze zit haar bedje te molesteren. Ze komt om een of andere reden maar niet tot rust, denk ook door de hitte. Ik had haar al een zetpil gegeven omdat ze echt slaap tekort komt momenteel en iets verhoging had, maar die zetpil doet helemaal niks...

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oh Natas, wat jammer van jullie vakantie zeg! Balen meid!
    Is er niet de mogelijkheid dat jullie in oktober nog even een weekje weg kunnen? Even een weekje rust?
    Gelukkig heb je wel wat van het mooie weer mee genomen, alleen jammer dat het na vrijdag weer voorbij is :)

Hier heb ik gister een heerlijk dagje met Emma gehad. Julia was logeren bij opa en oma en naar het strand.
    Emma is zo'n ander kind als Juia er niet is, veel opener en meer spelen en rond keutelen. Heerlijk!

Verder zijn we een beetje aan het denken over "de toekomst". Heb nog 1 jaar ouderschapsverlof en ga dan weer 32 uur werken. Emma gaat dan toch naar de psz, Julia zit dan op school et etc. Komt ook vooral omdat het nu zo dichtbij komt dat Julia naar de kleuterschool gaat...na de zomervakantie nog 5 weekjes...:)

Kindjes zijn nu weer bij opa en oma. Wacht nu op manlief en dan gaan we daar heen.

@Mrs Hair: fijn dat je het toch nog leuk hebt kunnen afsluiten!
    Nu hopen op een goed cijfer op je her!

3. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Banaantje, slaapt ze inmiddels? Hier werkt het erg goed om hem toch in een slaapzakje te leggen, dunne katoenen. Hij vindt dat prettiger dan niets om hem heen.

4. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @kipkip en banaantje: hier hetzelfde, zonder slaapzak duurt het heel lang voor Sanne gaat slapen, is ze heel onrustig. Met slaapzak valt ze zo in slaap.

@banaantje: bij Sanne zijn de stapjes ook onbewust hoor, zo gauw ze merkt dat ze los staat gaat ze gauw zitten...

@mrs hair: goed te lezen dat jullie een leuke afsluiting van de vakantie hebben gehad. Was het druk in de Efteling?

@mamavanjuul: mooi dat je genoten hebt van je dag met Emma! Is ook wel eens fijn, alle aandacht voor haar.

@hier: morgen naar het CB, dan krijgt Sanne haar prikjes. Ben benieuwd naar haar lengte en gewicht en wat ze zeggen van haar handje.

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Kuikentje loopt echt de hele dag achter een bal aan, zo grappig dat het bij jongens er al zo in zit.
    Kippetje, het eten van de bami vandaag ging wel redelijk, met kroepoekjes. Zal het dan toch nog een keer wat worden?

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Eeka, heb de foto's van Sanne's handje gezien. Het ziet er idd anders uit, kan me voorstellen dat het even wennen is. Maar ik vind het helemaal niet eng.
    Wat vervelend dat de spalk er zo snel af gaat.
    Succes morgen bij het CB!

Maryloes, wat fijn dat je moeder weer thuis is!
    Jullie zijn nog op vakantie lees ik, hoop dat je het lekker hebt.

Kipkip, wat naar dat kippetje zo weinig eet. Fijn dat ze vanavond wel wat heeft gegeten.
    Als ze 's nachts wakker wordt van de honger, geef je haar dan wat?
    Hahahaha, ik heb dubbel gelegen om je verhaal van kuikentje die je midden in de nacht de weg naar de magnetron en papfles wijst! :D
    Wat akelig dat hij weer zo benauwd was. Helpen de med's goed?

Mrs Hair, fijn dat je toch nog even een lekker vakantiegevoel hebt gehad. Kun je de rest van de week nog van het mooie weer genieten?

Banaantje, heeft Caitlin lekker geslapen?

Lopen van Q. : nop! :D
    Een heel klein beetje langs de tafel of bank, maar dan heb je het ook wel gehad. En hij zegt ook nog geen woord, behalve 'ja'. Wel heel makkelijk :p

Q. vindt een bal ook errug interessant. En idd grappig hoe sommige dingen er bij jongens en meisjes al meteen inzitten. Op de boot zat het stoeltje van Q. op de kuiptafel vastgebonden, hij keek naar voren, maar een boot wordt meestal achteruit aangelegd. Oftewel, hij kon de kade niet goed zien..... maar als hij een auto of brommer hoorde verdraaide hij in moordtempo z'n nek om het toch zo veel mgelijk te kunnen zien, hahahaha.

Vordering van Q. : jawel, hij drinkt zowaar uit een gewone beker! Ben ik wel blij mee, ik was al van plan om straks op kantoor niet meer naar KDV te gaan om hem een slok te geven, maar dat voelt heel wat fijner als hij wel drinkt.

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Nog over de vakantie, ik kopieer een stuk wat ik in een mail aan iemand heb geschreven.
    Bespaart me een hoop getik. Weer een lap tekst, sorry daarvoor.

We hebben daar 1x vreselijk ruzie gehad. Niet omdat we gegaan zijn, ik heb daar zelf ook een stem in gehad en vond het goed om een keer te proberen. Voor hetzelfde geld was het wel goed gegaan.
    Maar hij deed daar net alsof alles goed ging en als ik dan iets erover zei reageerde hij er nauwelijks op. Struisvogelpolitiek, daar is hij goed in. Niet om mij dwars te zitten, maar we omdat hij het dan te pijnlijk vind en dus ook bang was dat we dit volgend jaar niet meer kunnen doen. En hij vind het ZO leuk! Ook dat is heel verdrietig, ik had het ook met hem te doen.
    Maar goed, in die ruzie heb ik hem gezegd dat ik me met iedereen bezig hield maar dat ik me er heel alleen in voelde staan. Dat als ik huilend op een boot zit en me zorgen maak om D., dat ik daar steun bij wilde. Dat die boot zo wel heel onveilig voelde.

Vanaf dat moment heeft hij erkend dat dit dus geen goed plan is gebleken. Ik merk aan hem dat hij nog steeds hoopt dat we volgend jaar wel weer kunnen gaan.
    Wat D. betreft zou dat misschien wel kunnen, dan is ze weer een jaar ouder en dat scheelt op deze leeftijd veel. En als we beter opletten op wat voor flottielje-groep (minder boten en minder grote groep, kortere dagafstanden), dan zie ik daar ook nog wel heil in. Plus als we weer naar Turkije gaan, waar we het redelijk goed kennen en waar een wat makkelijkere manier van aanleggen is, zouden we ook uit de groep kunnen gaan als 't niet werkt en zelf kunnen gaan varen.
    Maar voor Q. zie ik het niet zitten. Nu was hij nog in een heel makkelijke leeftijd hiervoor, nog 2x slapen overdag en veel in het stoeltje op de kajuittafel wat hij goed accepteerde. Maar een kind van ruim 2 jaar hou je niet zo op z'n plek. Die blijft niet meer keurig in de stoel zitten als een horde grotere kinderen de hele avond om hem heen rent.

Nou ja, misschien hoeven we het daar volgend jaar ook helemaal niet meer over te hebben. Chris komt volgende week op z'n werk terug in een reorganisatie. Alweer.
    Hij zag dit al aankomen maar nu komt het wel heel dichtbij. Zo dichtbij is het nog niet eerder geweest. Van zijn groep key account managers moeten er van de 30 man maar liefst 20 uit (of een degradatie, of ontslagen). Om dat te kunnen doen gaan ze nu van iedereen die de laatste maanden onder target heeft gepresteerd een dossier opbouwen.
    De procedure wordt : een persoonlijk plan voor de komende 2 maanden. Die is natuurlijk niet misselijk, eigenlijk zo goed als onhaalbaar. Haal je dat niet, dan kunnen ze dus aantonen dat je niet goed functioneert en kunnen ze je eruit werken. En ook nog es lekker de helft minder geld geven als ze anders hadden gemoeten.

Chris had een uitnodiging voor een gesprek met 2 managers vlak voor de vakantie gekregen die hij al niet begreep, en had 't gedeclined omdat we dan weg waren. Nu snapt hij dus waarom dat is, hij zal ook zo'n persoonlijk plan om z'n oren krijgen als hij voglende week weer begint.
    We hebben afgesproken dat hij dat plan aan een advocaat laat zien, want we vertrouwen het voor geen meter. Het is nl ook de bedoeling dat hij dat plan zelf tekent...... voor akkoord, of voor gezien??
    En we hebben besproken dat hij de komende 2 maanden dus veel zal moeten overwerken om alles op alles te zetten, dus de boel hier gaat voornamelijk op mijn schouders terecht komen.

8. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @natas: het zit jullie niet mee zeg! Wat rot dat Chris zijn baan niet zeker is en dat er (zoals ik het begrijp) best wel een gemeen spelletje wordt gespeeld. Jeetje, wat een lastige situatie... Heel vervelend allemaal zeg, en dit zal natuurlijk ook wel de nodige spanningen geven bij jullie. Ik heb met je te doen... *wederom een dikke knuffel*

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Je hebt het goed begrepen Eeka, het is een gemeen spelletje.
    Iedereen weet wat de consequenties zullen zijn als je dat plan niet haalt, maar officieel wordt er niets over medegedeelt. Heel gemeen.
    Chris werkt er nu 29 jaar, de laatste maanden draait hij niet lekker maar heleboel goede jaren tellen nu niet meer mee.

10. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Natas zoals ik het begrijp moeten de mensen die daar waarschijnlijk al heel lang werken, zich opnieuw gaan 'bewijzen' om aan te tonen dat ze goed genoeg zijn om er te mogen blijven? Dat is best gemeen, ja. Ik heb de afgelopen periode vaker van dat soort dingen meegemaakt, bedrijf dat de vader van mijn beste vriend eruit wilde werken na 30 jaar dienstverband, het kdv waar Caitlin naartoe gaat daar werkte een vriendin van mij en die hebben ze weg proberen te treiteren. Chris moet sowieso niks ondertekenen inderdaad! Dat is veel te riskant, laat hem eerst maar bedenktijd krijgen ervoor en ermee naar een professional stappen die erover kan oordelen. Ik weet wel dat zowel de vader van mijn beste vriend als mijn vriendinnetje allebei veel baat hebben gehad bij DAS Rechtsbijstand toen...en het UWV wil soms ook nog wel eens meewerken.

Wat naar van die ruzie. Ik denk dat het een te grote teleurstelling is voor Chris om te realiseren dat dat varen er gewoon niet in zit voorlopig, en dat hij daardoor moeite heeft met het probleem toegeven. Maar dat geef je zelf ook al aan. Volgens mij was het al eens eerder geopperd, maar is het geen idee als Chris met vrienden zou gaan zeilen, mannen onder elkaar? Of is dat geen optie?

Ik stuur Richard ook eens per jaar op een vakantie met z'n vrienden naar Frankrijk, kan die lekker ongegeneerd fikkie stoken en zichzelf klemzuipen zonder gezeur van mij dat ik hem vind stinken, hahaha. Kan die zelf weer even kind zijn. Volgens mij hebben mannen daar meer behoefte aan dan vrouwen, lijkt 't wel.

Het is ook moeilijk hoor, om dingen die je heeeel heeeeel leuk vindt opzij te moeten zetten vanwege kind(eren). Ik heb daar ook regelmatig moeite mee. Zo zou ik dolgraag naar Australië toe willen, wat we altijd om het jaar deden, maar nu durven we het (voorlopig??) niet meer aan nu Caitlin er is. Dat is best ff slikken. Ook ons plan om te emigreren is in de koelkast gezet.

11. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hier: Caitlin heeft vannacht eindelijk weer es lekker geslapen! Indd in slaapzakje, wel airco aan gehad op d'r kamer voordat ze ging slapen (nadeel van airco is dat het heerlijk koel is als ze naar bed gaat, maar dan doen we de airco uit omdat dat ding zo'n herrie maakt en dan is het binnen 5mins weer snoeiheet). Ze werd alleen niet zo vrolijk wakker helaas. Ze is nu naar kdv, en ik zit op de zaak.

@kipkip: Wauwie, wat goed dat kippetje al wat beter gaat eten! Nu hopen dat ze doorpakt, de aanhouder wint.

Gaan jullie nog wat leuks doen vandaag/vanavond met dit mooie weer?

Als C. op bed ligt 's avonds gaan manlief en ik altijd cappuccino's drinken samen in de tuin, heerlijk!

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Yes!! Cijfer is binnen, tentamen gehaald :D... Een - respectabele - zeven, Mrs Hair is blijblijblij :D

Bachelor is nu binnen! Vanavond om het te vieren een dinertje bij Librije's zusje, Mr Hair geregeld :D:D:D

13. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mrshair, topper! Veel plezier vanavond. Liesbeth al weer opgehaald?

Ik heb vanmiddag vrij genomen, moet even wat aan de studie doen maar eerst even half uurtje in de tuin :).

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Jep, Liesbeth net opgehaald. Ze had het super gedaan. De leidster had haar uitgelegd dat papa en mama haar echt weer kwamen halen, en toen was het na het wegbrengen ook gelijk goed. Bij het slapen was ze echt woest geworden, dus dat hebben ze na een minuut of tien maar afgebroken, om haar niet al te overstuur te maken. Ze had heel goed gegeten en verder leuk gespeeld, één van de oudste meisjes had haar heel lief onder de hoede genomen in de zandbak :D

En ze was blij om mij te zien! Samen naar huis gefietst, en gelijk in bed gestopt, waar ze nu in diepe slaap ligt.

@ kipkip: Studeer ze vanmiddag :D (Roseetje erbij? ;))

15. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair: goed gedaan! Gefeliciteerd met je behaalde tentamen en zeker ook met je bachelor! Dat is zeker een etentje waard, alvast veel plezier!!!

@kipkip: lekker genieten in de tuin!

@banaantje: werk ze en gezellig, 's avonds in de tuin zitten!

@Natas: wat knap dat Quinten uit een gewone beker drinkt!

@hier: vanmorgen bij het CB geweest. Sanne is weer goedgekeurd en de prikjes gingen ook wel redelijk. Nu ligt ze lekker op bed te slapen en moeder hangt op de bank. Buiten is het mij nu te warm, binnen is het heerlijk. Vandaag is vriend jarig dus vanavond komt de familie op bezoek.

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair: heb vast iets gemist, maar is Liesbeth vandaag (voor de 1e keer?) naar het KDV gegaan? Wel fijn dat het goed is gegaan en schattig dat dat meisje Liesbeth onder haar hoede heeft genomen...

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Roan, 02-04-2011, 10.350 gram - 83.0 cm [op 27-06-2012]
    Liesbeth, 03-04-2011, 10570 gram - 82 cm [op 02-07-2012]
    Quinten, 03-04-2011, 8500 gram - 77 cm [op 31-05-2012]
    Caitlin, 06-04-2011, 9200 gram - 79 cm [op 26-06-2012]
    Nina, 12-04-2011, 9835 gram - 80 cm [op 11-06-2012]
    Benjamin, 17-04-2011, 10.030 gram - 73 cm [op 20-03-2012]
    Emma, 27-04-2011, 11.255 gram - 81,5 cm cm [op 17-07-2012]
    Sanne, 30-04-2011, 10.670 gram - 81 cm [op 26-07-2012]
    Zoontje Kipkip,01-05-2011, 11.370 gram - 83 cm [op 09-07-2012]

Ik hoop dat dit het meest recente lijstje is, zo te zien aan de data wel.

18. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Gefeli Eeka, met je vriend. Lekker gezellig in de tuin zitten met de familie vanavond? En wat zei het CB van haar handje?

@Mrs Hair: Wauwieee wat fijn! Gefeli, een 7 is keurig!! En eten bij het zusterrestaurant van de Librije, hihi, dat is lekker zeg. Veel plezier alvast. Hadden jullie op zo'n korte termijn oppas kunnen regelen?

19. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Eeka, gefeliciteerd en veel plezier vandaag. Wat was Sanne aangekomen?

Mrshair, hou op zeg met je roseetje ;). Ik ga even colaatje inschenken en mezelf nu een schop onder de kont geven...

Natas, heftig hoor, ook met Chris. Misschien even een avondje uit plannen met z'n 2-en. Of nog beter een nachtje! Of kun je de kids nergens een nachtje kwijt?

Ik heb trouwens voor kuikentje bij de Tuinen een slaapdrankje gekocht wat ook nog verzachtend is voor de luchtwegen van Sleepzzz. Is geheel natuurlijk en warempel, hij heeft weer een keertje doorgeslapen. Dus ook geen papfles om 23 uur!

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: dank je! Inderdaad vanavond in de tuin zitten, het zou nog lang warm blijven dus dat moet wel lukken.
    De vaste assistente van het CB was ziek, dus er was een invalster, de wijkverpleegkundige was niet aanwezig ivm vakantieperiode dus alleen de arts gesproken over haar handje. Ze was verrast dat Sanne al geopereerd was en vond het er netjes uitzien. Sanne was trouwens de show aan het stelen, heel lief lachen en allerlei woordjes zeggen.

Deel Deze Pagina