Hier is het inmiddels mooi weer! Begon hier ook heel grauw... Tis hier wel ontzettend vochtig, krijg mijn was bijna niet droog op zolder! Even lekker de ramen tegen elkaar open gezet, moet nog wel het nodige wassen voor de vakantie. @ hier: flesje gaat echt heel goed. Zo goed zelfs, dat ik me afvraag wat ik mezelf aangedaan heb de afgelopen maanden . Benjamin drinkt zoooo rustig en kalm, spuugt daarna bijna niet, is niet ontevreden of huilerig na de fles... echt een verademing. Zit wel een beetje met hoe nu verder.... Hij drinkt ca. 5-6 voedingen op een dag en krijgt nu dus 1x een flesje van 90/3. Dat gaat op. Dus die ga ik morgen ophogen naar 120/4 en als dat ook opgaat, dan nog hoger. Maar doe ik er nu niet wijs aan om eerst de overgang naar flesvoeding te maken en dan pas met bijvoeding te starten? Voor zijn darmpjes enzo? Ben een beetje de draad kwijt nu zo zie je maar, ook al is het je tweede
@Mamamarije: wij hebben Emma ook eerst laten wennen aan de kv voordat we zijn begonnen met fruit (gister peer gehad). Verder drinkt Emma echt veel meer, ze laat van 180 water met 6 scheppen echt maar een paar druppeltjes staan
@mamavanjuul: lekker gewinkeld in Alkmaar? @mamamarije: ik zou niet weten wat verstandiger is qua bijvoeding. Het CB heeft wel tegen mij gezegd dat ze als maximale fv 180/6 en dan de laatste voeding 210/7 (bij 4 voedingen). En dat rijstebloem soms extra darmklachten veroorzaakt en niet nodig was als Sanne de nachten goed doorslaapt. En dat ik beter rond de 7 maanden kan beginnen met pap en in de komende weken een begin kan maken met fruit en groenten. Weet niet of je iets aan die info hebt? Maar wel fijn dat Benjamin zo rustig drinkt uit het flesje. En je moet maar zo denken, al die borstvoeding die hij gehad heeft (en nog krijgt) is heel erg mooi meegenomen, hoewel ik snap dat je je afvraagt wat je jezelf hebt aangedaan.
Mn collega's hadden het er ook al over dat ik beter kan stoppen, maar dat wíl ik niet... maar als ik jullie succesverhalen dan hoor...
@Mrs Hair: Je moet je gevoel volgen! Voor mij geeft het al heel veel meer rust nu er 1 voeding vanaf is. Emma reageert er niet op, drinkt de fles rustig leeg en gaat lekker slapen. Daar en tegen lijkt ze wel meer te genieten van de borst-momentjes, of ik. En...ik roep nu al een week dat ik die laatste voeding met de fles wil doen, maar ben er te lui voor. Het is zo makkelijk om haar half-slapend bij me in bed te leggen, te voeden en dan weer terug te leggen... Maar het voordeel met de fles is dat je het zelf niet HOEFT te doen:
Het was veel te druk in Alkmaar! Vooral met een peuter die, heel begrijpelijk, niet lang meer in de buggy wil zitten en dus alle kanten, behalve de juiste uitloopt. Of juist loopt te dromen..... Maar toch nog geslaagd voor de dames, nieuwe spijkerbroek voor Julia en setje voor Emma bij Mexx, truitjes voor Emma en een winterjas voor Julia bij Lief!. Die winkels hebben we hier dus niet..... Is wel een beetje jammer, want qua broeken is mt 62 te klein voor Emma...maar 68 veel te ruim bij haar buik. Maar qua lengte weer goed...
@mamavanjuul: wel jammer dat het zo druk was! Maar ondanks dat ben je goed geslaagd als ik het zo lees. En inderdaad leuk om naar winkels te gaan die je bij jullie niet hebt. Geweldige foto trouwens van Emma! @mrs hair: gewoon je gevoel volgen, doen waar jij je prettig bij voelt. Verder kan ik niet veel zeggen over bv tov fv aangezien bv bij mij helemaal niet lukte.
@ mrs hair: lieverd, er is niks zo persoonlijk als de keuze bv/fv. Geloof me, ik weet het Jij voedt gewoon door zolang als jij en Liesbeth het er goed op doen. Dat wil niet zeggen dat Liesbeth per se in een keurslijf hoeft van een aantal voedingen of weet ik wat mensen altijd zeggen... (goh, die van mij sliep toen allang door! goh, die van mij dronk toen nog maar 4x per dag, weet ik het). Met jouw voeding is ook echt niks mis. Liesbeth groeit als kool en het is een happy-go-lucky grietje, toch? Ja, ze komt nog 's nachts en ja, dat is vermoeiend, zeker voor jou. Maar weet je zeker dat dat over is als je overstapt op de fles? Nee. Je moet je afvragen of je dat er voor over hebt. Krijg je spijt als je zou stoppen en het blijkt niet te werken? Ik ben nu op het punt dat ik er gewoon zelf klaar mee ben en dat het goed is zo. Tis ook zeker niet dat ik spijt heb van de borstvoeding, ik ben er nog altijd van overtuigd dat het voor mij het beste was wat ik Benjamin kon geven. Blijkbaar ben ik ook wel een beetje hardnekkig. Ik heb een tijdje geroepen: 'ieder ander had ik allang geadviseerd om te stoppen'... Misschien had ik ietsje beter naar mezelf moeten luisteren Maar ennieweeeee.... sorry voor mijn relaas @ eeka: je hebt gelijk, Benjamin heeft toch bijna 5 mnd de voordelen van de bv gehad en nog steeds natuurlijk, met mijn productie zijn we voorlopig nog niet gestopt @ mamavanjuul: zeker goed geslaagd met shoppen! Wat een geweldige foto . Vind het ook zo schattig als Benjamin zijn flesje zelf vasthoudt. Vanmiddag heeft Lucas geholpen met flesje geven! @ bijvoeding: ik denk dat we toch nog maar even wachten met bijvoeding. Eerst maar nog een paar voedingen vervangen. (hoezo hinken van het ene been op het andere... ) Darmpjes laten wennen en dan gaan met die groente, haha We hebben trouwens vandaag ook de reiswieg vervangen voor het zitgedeelte van de kinderwagen! Zo leuk! Benjamin kreeg een hekel aan de reiswieg en in het zitgedeelte kan hij platliggen én rondkijken!
@mamamarije: ook qua bijvoeding geldt dat je moet doen waar jij je goed bij voelt. En je hebt denk ik wel gelijk als je zegt dat je de darmpjes eerst wil laten wennen aan fv. En Benjamin zal wel genieten nu hij in het zitgedeelte van de wagen ligt, kan ie lekker rondkijken. @mrs hair: mamamarije heeft het heel goed verwoord, daar kan ik niets aan toevoegen...
Inderdaad...goed verwoord en niks aan toe te voegen! @Afbouwen: Wij gaan toch maar de voeding van 19 uur eerst afbouwen en dan die van 23 uur. Haha, dus hier ook aan het hinkelen hoor Dan kan ik namelijk ook es wat eerder naar de sportschool, ben eerder thuis en Julia went er aan dat ze even wat rustiger moet zijn. Het is hier nu elke keer zo;n gedoe als ik wat heb 's avonds. Ik kolven, papa flesje geven en juist op dat moment wil 1: Julia aandacht 2: gaat emma klooien. En....kan ik Julia weer eens bed brengen. Guido en ik komen elkaar nu regelmatig tegen op de overloop....heeft hij Julia net naar bed gebracht en ik emma...kunnen we dat ook eens omdraaien zonder te stressen. @Vannacht: we lagen al om 22 uur in bed Emma dus ook erg vroeg gevoed en na de hectiek van gister was ze ook om 4 uur wakker. Daarna nog geslapen tot 7.30 dus prima nachtje Vandaag maar weer eens een rondje stofzuigen e.d. Gister nieuw beddengoed aangeschaft, dus dat even wassen......
@ eeka: ja, ik denk dat ik toch nog maar even wacht met bijvoeden. Ik merk ook dat Benjamin momenteel erg moet persen op zijn ontlasting en dan is het 'nog maar' 1 flesvoeding die hij krijgt. We hebben gelukkig nog eventjes totdat hij 6 mnd is. @ mamavanjuul: gezellig, samen hinkelen Klinkt logisch hoor, dat je eerst de 7u voeding eraf haalt Geeft je toch iets meer vrijheid! En misschien is het voor je borsten ook wel prettiger, heb je toch nog een voedingsmomentje tegen de stuwing. @ Hier: een dramanacht, zeg... ik ben er 3x uitgeweest en manlief ook nog 2x. Benjamin werd telkens wakker en draaide op zijn buik. Lekker jengelen enzo Daarnaast hebben we momenteel een gezinsverpakking verkoudheid in huis, heel fijn. De hoestsiroop, luuf en gesneden uien vliegen er doorheen! Niet te noemen de snottebellen en hoestbuien Gisteravond nog wel even lekker met manlief naar Appelpop geweest (gratis muziekfestival hier, tijdens het fruitcorso). Caro Emerald had echt een superoptreden! Vind dat zij zulke lekkere muziek maakt... En ook erg lekker om er eventjes uit te zijn. Gelukkig waren we voor de onweersbuien weer thuis
Hai allemaal! Ik heb niet alles bijgelezen, alleen de laatste pagina's. Ik lees over de ontwikkelingen bij de kindjes, erg herkenbaar. Quinten kan nu ook 1 kant uit rollen maar nog niet terug, en kwaad dat hij dan wordt hihihi. Over wel of geen bv geven, dat is idd heel persoonlijk. Ik heb absoluut niet het gevoel dat Quinten wakker wordt in de nachten omdat de bv voeding niet klopt, het is zo'n vrolijk en happy kereltje. Maar voor een ander kan fv beter voelen. Bijvoeden zijn we nog niet mee begonnen. Gaan we terug in nl mee beginnen den ik. Ik start eerst met groente, met Danique ook gedaan. Mamamarije, ik zou denk ook nog even wachten met eten geven, naast de fv wordt het misschien een beetje te veel om aan te wennen. Hier een berichtje uit la douce France. Het weer is hier prima, niet te warm en lekker veel zon. Vandaag wat slechter, we gaan zo even met de auto rijden, daarna weer lekker zon. We doen niet zo veel, we zijn best wel aan de mobil home gekluisterd met een baby die nauwelijks slaapt in de buggy of op een strandhanddoekje. Per dag gaan we 1x weg en slaan dan een slaapje over anders heb je helemaal geen tijd meer, dat gaat goed met Quinten. De kids zijn super lief. Ze zijn heel zoet geweest in de auto, ze slapen hier goed in hun vakantiebedjes, Quinten vanwege warmte niet meer iingebakerd en dat gaat prima, Danique vindt het zwembad het einde, de zee een beetje eng maar dat heeft ze gisteren overwonnen, Chris en ik teuten wat aan, enzovoort. Ik kom ook weer een beetje bij. Met 2 kleine kindjes blijft het werk aan de winkel, ook op vakantie, maar je doet het nu lekker met zijn tweetjes en hebt er alle tijd voor. Alle rust om ervan te genieten. Quinten begint 's na hts wat beter te slapen lijkt wel, de laatste 2 nachten heeft hij maar 2 keer gehuild. Dat scheelt al! Ik ga weer even verder, de wifi tijd is hier per dag beperkt en manlief wil straks de F1 nog bekijken. Ik heb op FB en Hyves foto' geplaatst, hebben jullie ook FB of Hyves?
Ha Natas, leuk om van je te horen vanuit Frankrijk! Fijn dat het goed gaat met jullie en de kids. Dat het weer mooi is is ook erg fijn, hier is het niet super. Geniet nog lekker van jullie vakantie!! @mamamarije: beterschap voor jullie!
Niet super....de understatement van de dag, hahaha! Het komt hier met bakken uit de lucht Maar gelukkig mooi weer daar!
Toen ik dat schreef was het hier nog droog en kwam zelfs af en toe de zon door . Inmiddels heeft het hier ook flink geregend ...
Hier valt het mee met de regen! Paar kleine buitjes, maar niet echt noemenswaardig! @ natas: fijn dat alles zo goed bevalt en dat de kindjes het goed naar hun zin hebben. Dan hebben papa en mama het ook leuk, haha . Van fijn dat het inbakeren niet meer nodig is! Scheelt je een hoop 'afbouwellende'! Hier trouwens geen facebook of Hyves , ben ik te ouderwets voor... @ hier: poehee, wat een dag... Lucas kreeg naast zijn verkoudheid ook ineens last van zijn oren, dus maar even overlegd met de HAP. Morgen nog maar even langs de ETOS om de huisapotheek weer aan te vullen. Wil niet op vakantie zonder LUUF, neusspray, paracetamol en hoestdrank Hopen dat het snel over is. Lucas was toch wel lichtelijk onhandelbaar vandaag, arm ventje Morgen lekker weg!!
@mamamarije: wat sneu voor Lucas zeg! Hopelijk slapen jullie vannacht allemaal goed en kunnen jullie uitgerust weg morgen. Veel plezier!