Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@mamamarije, zonder smartphone, fb, hyves en weet ik veel wat nog meer, moet je het even zonder ons stellen;). Heel veel plezier!

mrs hair, knuffel voor jou! Alles is eigenlijk al gezegd, maar wilde dit nog even kwijt.

2. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Tandjes: roan heeft er twee door en die zijn scherp, hij heeft er nog geen last van.

Sporten: vandaag weer voor het eerst wezen sporten, ik had een dagpas gewonnen van een sportschool hier in de buurt, ik ben met mijn zusje geweest, ik denk dat ik wel een beetje spierpijn krijg morgen. We hebben eerst 45 min gesquast (weet niet of ik het goed geschreven heb) daarna een uur fitnes gedaan en ook nog gezwommen. Tussendoor een lekker broodje gezond gegeten en de dag was alweer om.

mamamarije: succes met lucas en een goede vakantie!

haaruitval: ik denk dat het bij mij door de vitamine komt, ik vergeet ze gewoon in tenemen, smorgens kan ik ze niet slikken, dan spuug ik zo weer alles uit, en sávond vergeet ik ze, misschien stom, maarja daar doe je niks aan, beter aan denken.

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    mamamarije: Veel plezier!!!

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Vanavond om 19 uur flesje gegeven met rijstebloem. 210 ging schoon op, kleine schrok!

Nadeel: Ik lek aan alle kanten ondertussen! Heb weer een "pad" in mijn shirt zitten. Hier heb ik dus zo'n hekel aan he...word er gewoon chagi van! Dat is dus wel het nadeel van bv....dat afbouwen.
    Nou ja......als we straks een paar dagen verder zijn is het ook wel weer over. Neem de handkolf wel mee naar bed, want zal vannacht ook wel lekken. Om 15 uur heeft ze voor het laatst gehad en die borst moet het nu redden tot 7 uur ongeveer......

5. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Succes vannacht mamavanjuul!

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mamamaije, je leest het waarschijnlijk niet meer maar fijne vakantie!

Steintje, en nog spierpijn? Wordt je nu ook lid van de sportschool of niet?

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    MamaMarije, ik hoop dat je het nog leest, ik wens je een hele fijne vakantie!

Dames, dank jullie wel voor jullie lieve woorden. Ik zat er echt eventjes doorheen :(... Slaapgebrek vooral, en dan een paar opmerkingen over dat ik toch gewoon moet stoppen met bv, ik werd er een beetje moedeloos van.

Gisterenavond zat ik echt met mega-tegenzin te kolven, en dacht echt 'zo ga ik niet meer heel lang verder'. En alsof ze het heeft aangevoeld heeft m'n kleine meisje geslapen van 22.00 tot 6.00!!!! :D:D:D

Ik ben ervan overtuigd dat het slapen niets met voeding te maken heeft, maar met ritme. Gisteren heeft ze overdag veel geslapen, en we hebben al een paar daagjes weer hetzelfde ritme. En dan merk ik dat het beter gaat, dan worden de nachten langer... Dus ik ga me daar wat meer op focussen, op het avondritme. Ik heb er in ieder geval weer wat meer vertrouwen in!!

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamavanJuul: Het klinkt wel alsof je heel rustig aan aan het afbouwen bent, toch? Ongeveer een voeding per week? Lijkt me wel heel verstandig, zeker gezien jouw mega-productie. Ben je al een beetje minder moe?

9. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Ha meiden,

Mamamarije: fijne vakantie nog (late reactie...sorry)

Verkouden: hier mama en Lieke allebei de pineut, papa trouwens ook maar die heeft t nog net zo erg haha.....zielig hoor zo'n klen snotneusje (en dan bedoel ik niet die van mezelf)

Mrs Hair: heel veel succes, al je HB gehalte laten checken?

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Pollewopke: Ik kom er zelfs niet aan toe om naar de HA te gaan... Maar weet je, ik weet gewoon dat ik moe ben door het slaapgebrek. Doe mij nog een paar nachtjes als die van vannacht, en ik ben er weer bovenop :D

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Liekes verkoudheid: Liesbeth was de eerste 4-5 weken ook verkouden (niet héél erg). Ik had toen zo'n pompje van Otrivin, waarmee je het neusje kunt uitzuigen. Vond ik echt ideaal!! Voor het drinken, in combinatie met een zoutoplossing, leek het echt wel verlichting te geven. En niet te geloven wat een bult snot :))) je uit zo'n neusje haalt...

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Natas: Ik heb fb en hyves... PB je me even je naam? Voeg ik je toe, altijd leuk.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Kolftijd is weer aangebroken, haha! Vannacht wel goed gegaan, maar kreeg emma niet wakker om 23 uur! Dus om 5 uur was ze wakker en had honger. Maar dus wel geslapen van 19 tot 5!!!
    Maar we gaan nu eens proberen de papfles om 22.30, kijken wat ze dan doet. Dus we zijn een beetje aan het sparren met wat handig is qua afbouwen. Heb niet het idee dat het emmy wat uitmaakt.....zolang ze maar wat krijgt, haha!

@ mrs hair: heerlijk zo'n nacht! Heb nu 2 weken 1 voeding eruit. Inddaad rustig aan, het heeft geen haast.

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Een beetje beter slapen scheelt idd heel veel Mrs. Hair, dat merk ik nu wel.

Wat heeft emma een lange ruk gemaakt zeg, lekker hoor. Quinten wordt soms ook niet wakker mer de voeding van 23.00, zeker nu niet nou hij een slaapje per dag overslaat, maar hij zuipt gewoon al slapend hahaha.

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Liesbeth drinkt die fles om 22.00u ook slapend leeg. Ook wel grappig is dat ze overdag nog steeds met een speen 2 van Avent drinkt (3 is vanaf 3 maanden, maar dat lukt haar écht niet), maar om 22.00u gaat die speen 3 prima (en die fles is echt zó leeg)...

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Vannacht trouwens iets anders, maar ook prima. Ze werd om 21.00u uit zichzelf wakker en heeft toen wat gedronken maar niet zo heel veel. En vervolgens heeft ze tot 4u geslapen. Ik helemaal blij, van 21.00 tot 04.00 vind ik prima, ik heb daarna nog tot 7u geslapen :D

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Oooh, maar da's een normale nacht toch? 1x per nacht drinken en dat vanaf 21 uur! Dat zijn toch 7 uren achter elkaar!!!

Hier ook een heerlijke nacht! Om 19 uur live gevoed en om 22.30 heeft papa de papfles gegeven. Ikzelf lag om 22 uur al in dromenland.
    Om 7.15 hoorden we Emmy pas weer, heerlijk!!!!

Wat is jullie ritme van de rest van de dag eigenlijk?

Hier ongeveer zo:
    7.30 wakker en drinken
    10-11 weer drinken en naar bed
    15-16 wakker en drinken
    19 drinken en weer naar bed

Ze slaapt dus van 19 tot 7 en dan weer van 11 tot 15.
    Eigenlijk weet ik niet zo goed meer of dat slapen wel voldoende is...

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dus Emma doet overdag één lang slaapje (van 4u)... Liesbeth doet overdag een beetje zo:

07.00 wakker en drinken
    09.00 naar bed
    11.00 wakker en drinken
    12.30 naar bed
    14.00 wakker en drinken
    16.00 naar bed
    17.30 wakker en drinken
    18.30 drinken, bad, drinken
    19.00 naar bed
    22.00 slapend de fles leeg

Maar dit is echt maar één van de schema's hoor, het verschilt echt wel per dag...

Ze doet in ieder geval overdag nog steeds drie (kortere) slaapjes, en komt daarmee aan zo'n 5u per dag. Dat klopt wel ongeveer altijd. Als ze overdag minder slaapt, is de nacht gegarandeerd slechter, dus ze heeft die slaapjes wel echt nodig.

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Meestal in de ochtend nog een uurtje...van 9 tot 10.

Maar in de middag doet de tussen 2 voedingen inderdaad 1 lange slaap.
    Dat is meestal ook de tijd dat we thuis zijn ;)
    Dus ze heeft haar ritme aangepast op die van ons, Julia slaapt namelijk altijd van half 2 tot half 4. We hebben dan meestal een half uurtje tot een uurtje met Emma alleen.

Soms doet ze tussen 16 en 17 ook nog wel een klein slaapje, maar vaak niet. Want dan is ze dus om 5 uur wakker in de ochtend...

Dus wij komen ook op zo;n 5 uur slaap overdag. Dan gaat ze om 19 uur naar boven tot de volgende ochtend, dat zijn dan 12 uren.
    Dus van de 24 slaapt ze er gemiddeld 17....man wat een leven :D

Julia gaat straks voor het eerst in de middag naar de psz, dus die ligt weer te chillen in bed ;)

20. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Fijn dat Emma en Liesbeth goed slapen!

Hier het volgende schema:
    8.00 uur wakker en fles
    9.30 - 10.30 slapen
    10.30 fruithap
    11.30 fles
    12.00 -14.00 slapen
    15.00 fles
    16.30-17.30 slapen
    17.30 groentehap