Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamavanJuul: *knuffel voor jou*... Je lichaam geeft duidelijk aan dat het genoeg is geweest, ik vind het heel goed van je dat je naar je lichaam luistert.

En je mag best even verdrietig zijn toch? Je neemt inderdaad afscheid van een periode. Gewoon lekker even uithuilen als dat nodig is, dan komt het vast wel goed.

2. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Mamamarije, wat jammer dat jullie eerder terug zijn gekomen! Maar ja, met een ziek kind kun je vaak maar beter gewoon lekker thuis zijn. Hoe gaat het nu met Lucas?

Mamavanjuul, je mag inderdaad best verdrietig zijn. Het is toch een fase die je afsluit. Maar je mag trots zijn op jezelf, je hebt het hartstikke goed gedaan!

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @steintje: sterkte met je oma! Hoe is de operatie gegaan?

@mamamarije: wat jammer van jullie vakantie! Maar met een ziek kind ben je thuis het beste af. Hoe gaat het nu met Lucas? En met jullie zelf?

@mamavanjuul: logisch dat je verdrietig bent, je sluit toch een fase af. Even uithuilen kan enorm opluchten en moet je ook gewoon doen als je dat nodig hebt.

*voor jullie drietjes een dikke knuffel!*

Hier weinig nieuws te melden, Sanne heeft inmiddels de eerste hapjes banaan en peer gehad en vindt het lekker.

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Hier: Een collegaatje van me is gisterenochtend in alle spoed met haar baby naar het ziekenhuis gegaan (per ambulance). Het kind was gevallen en ze dachten dat het haar nek had gebroken! Bah, wat naar he... Bleek uiteindelijk niet zo te zijn, maar mijn god, wat zal je dan schrikken. Nu Liesbeth kan rollen zijn wij ook extra voorzichtig met de commode enzo, maar een ongelukje zit in zo'n klein hoekje... Het zal je maar gebeuren!

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pff....vreselijk Mrs Hair!

Hier vanmorgen echt voor het laatst bv gegeven, had een klein beetje stuwing om 7 uur.....had ze dus niet genoeg aan, om 10 uur krijsen!
    Sta je dan in de AH...:$

Maaar....nog wel een nieuwe broek weten te scoren, eindelijk uit mijn zwangerschapbroek!!! Zaterdag nog een keer kijken!

Eenmaal thuis was Emma zo overstuur, dat het me 1,5 uur gekost heeft om haar slapen te krijgen, ondertussen Guido gebeld dat ie Juul maar op moest halen en die is natuuuuuurlijk nu strontvervelend.

***Zucht***

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ mamavanjuul: het lijkt me een wijs besluit als ik je zo lees. Je mag idd verdrietig zijn hoor, tis gewoon een bijzonder iets en als je het afsluit, komt het niet meer terug.
    Fijn hè, als je kids lekker samen obstinaat zijn ;)?
    *knuffel voor jou*!

@ mrs hair: oh bah, dat is echt een van je grootste angsten als ouders zijnde :$ een ongeluk zit echt in een klein hoekje, blegh...

@ Lucas: nog steeds strontverkouden en tot overmaat van ramp komt er ook nog een hoektand door... Heel fijn. Hij is inmiddels zijn stem kwijt en ook zijn ogen zijn hartstikke snotterig, komt allemaal van die gele troep uit, bah. Hij zit dus nog steeds onder de paracetamol. Nu maar kauwtabletjes gehaald, want die zetpilletjes was telkens zo'n strijd! Ben benieuwd of ie ze wil...
    Hij is op zich wel relatief vrolijk, speelt ook wel wat. Maar bij het minste of geringste gooit ie z'n kont tegen de krib en is het huilen, gooien met speelgoed, driftbuien etc...

@ steintje: hoe is het met je oma?

7. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Mamamarije: wel zonde van jullie vakantie, hoop dat hij gauw weer opknapt, beterschap!

Mamavanjuul: Je hebt het hartstikke goed gedaan, wat ze binnen hebben, hebbben ze binnen. veel sterkte nog met het verwerken!

Oma: Ze hebben oma woensdagavond met spoed geopereerd aan een gescheurde mild, ze had ruim 2 liter bloed in haar buikholte, snachts ging het weer achteruit en bleek ze nog een bloeding te hebben, weer geopereerd, die zijn gelukkig goed gegaan. Ze heeft volledig nieuwe bloed gehad, maar ook dat kan afstoten en dat moeten ze nu in de gaten houden of dat niet gaat gebeuren, ook de weerstand is ze kwijt doordat de mild eruit is, dus ze is erg zwak. we hopen dat ze nu wel een beetje opknapt, maar het was woensdag wel kantje boord. we wachte wel steeds met spanning.
    ik ga zometeen met mijn man naar het ziekenhuis even bij haarkijken, mocht het mis gaan dan heb ik haar in ieder geval nog even gezien.

Morgen de verjaardag van gylano vieren hij word 3 jaar, even wat anders aan mijn hoofd en er een leuke dag van maken voor ons mannetje. Vanavond als hij slaapt de boel versieren en morgen om 10 uur staat de eerste visite al op de stoep.

een goed weekend voor iedereen:)

8. MamaMarije

@ steintje: jeetje, je oma maakt een hoop mee nu zeg... pfff... niet niks voor een oud mensje :(. Ik hoop voor jullie dat ze weer opknapt, al zal dat een lange weg zijn vrees ik! Hoe was het nu met haar?

Ik hoop toch dat jullie morgen een lekker feestje kunnen vieren voor Gylano! Alvast van harte gefeliciteerd met jullie mannetje!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pfff.....het was me het dagje wel!
    Maar goed.....Emma de hele dag aan het mopperen, moeilijk doen met drinken en slapen. Om half 2 lagen de beide dames op bed en ben ik er ook ingedoken. Om 16 uur beide dames weer wakker gemaakt.
    Wilde Emma weer niet drinken **zucht** pas om 16.30 weer.
    Om 19 uur weer overstuur en ik voelde ietwat stuwing, dus aangelegd en toch een tsr! Heeft ze nog 30 minuten liggen drinken enwas ze meteen vertrokken ;)

Schiet mij maar lek ;)
    Vandaag dus:
    7,30 bv
    11.00 kv
    16.30 kv
    19.00 bv
    (globaal)

10. MamaMarije

@mamavanjuul: lastig hè? Emma moet wellicht nog gewoon even wennen aan het feit dat ze niet meer aan de borst drinkt? Af en toe aanleggen is op zich natuurlijk niet zo'n probleem als jij dat zelf ook geen probleem vindt!

Hier zijn we begonnen om een schema aan te brengen, aangezien Benjamin het niet echt doet en we het idee hebben dat hij het wel beter zou doen op een schema.

Vandaag was het:

Rond 6u: borstvoeding, 2 borsten volledig leeg
    Rond 9u: flesje 90/3 volledig op, daarna 60/2 volledig laten staan
    Rond 12u: borstvoeding, 2 borsten volledig leeg
    Rond 15u: flesje 150/5 klein bodempje laten staan
    Rond 18.30: borstvoeding, 2 borsten paar minuutjes (zat niet meer in), daarna een fles van 120/4

We gaan nu maar eens proberen dit schema een beetje vast te houden!

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    pffff wat een gereken en gedoe he....nou ja, zoals Guido zegt:
    Vertrouwen op de natuur en Emma, en anders hebben we altijd nog Nutrilon in huis ;)

12. MamaMarije

Haha, ja dat is wel rustgevende gedachte ja ;)

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja, haha, inderdaad! Wij mama;s maken ons natuurlijk ook wel veel zorgen....

OW...vergeet ik helemaal te vertellen; vandaag bloed wezen prikken. Ben hee benieuwd of er wat uit komt...

Vanmiddag 2 uren liggen slapen en begin nu moe te worden....

14. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mamamarije, beterschap in de ziekenboeg.

Steintje, heel veel sterkte! En morgen hopelijk een fijne verjaardag van je manneke.

Wat een naar verhaal Mrs.Hair.
    Wij zijnvorig jaar op vakantie in Turkije in het ziekenhuis beland met Danique, 3 dagen. Wat schrik je dan ontzettend.

15. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Mrs Hair: Indd een afschuwelijk verhaal en de angst van elke ouder!! Getver, ik had gisteravond ook een naar momentje dat ik bijna niet durf te vertellen. Ik pakte haar uit de wieg met haar 7 kilo en ze maakte een onverwachtse beweging en ik moest haar echt grijpen omdat ze bijna uit mijn handen viel!! :( Schrok zoooo erg! Gelukkig zou ze niet hoog zijn gevallen omdat haar wieg vrij laag is, en we hebben vloerbedekking daar, maar toch, ik was me kapot geschrokken en voelde me zo schuldig! Heb het niet aan manlief verteld want ik schaam me ervoor...

Mamavanjuul: Jeetje, dat de bv zo hard terugloopt had ik ook. in ieder geval denk ik ook dat het een signaal van je lijf is. Goed dat je ernaar luistert en huilen is heel normaal en begrijpelijk hoor! Ik hoop dat je energiepeil nu misschien ook wel wat opkrabbelt.

Steintje: Mooi dat ze in ieder geval de operatie tot nu toe heeft doorstaan! Een goed begin is het halve werk. Wat zal ze een pijn hebben, inwendige bloedingen en het herstel ervan is vreselijk pijnlijk. Veel sterkte voor jullie én haar gewenst.

MamaMarije: Zonde van jullie vakantie. Maar met een ziek kind kan je er zelf ook niet zo van genieten. Gaan jullie nog lekker wat dagjes uit nu?

Hier: Gisteren naar het cb geweest. Onze dame doet het goed: kilootje erbij (6820gr) en 4cm gegroeid (66cm). Ik zal ff kijken of ik het lijstje kan bijwerken, met iPhone is copypasten niet zo makkelijk...

Straks een vrijgezellenfeestje waar ik totaaaal geen zin in heb :(

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    TJa...Emma heeft nu gewoon zelf 2 voedingen afgebouwd. Ze krijgt nu de eerste voeding bv en de laatste voeding bv.

Ze was vanmorgen al om 5.15 wakker, maar is daarna onder luid protest in slaap gevallen, tot 9.45! Dus ze heeft geslapen van 19 uur tot 9.45 met alleen die voeding om 5.15! Heerlijk!

We gaan zo even naar de vliegbasis, hebben opendag daar...

17. MamaMarije

@ banaantje: echt niks om je over te schamen hoor, iedere mama heeft hier zo haar onhandige momentjes, ik kan er ook wel wat neerkalken hier als je je er beter door voelt ;):). Gelukkig zijn baby's zo ontworpen dat ze wel een stootje kunnen hebben!
    Caitlin is goed gegroeid hoor! Precies even lang als Benjamin nu :D

@ mamavanjuul: hoe was het op de vliegbasis? Altijd leuk, zoiets! Wanneer hoor je de resultaten van het bloedprikken? Hoop voor je dat er iets uitkomt (klinkt raar :)), dan kun je het wellicht erg snel oplossen met wat supplementen!

@ bv: hier gaat het als een dolle. Nu ook nog maar 2 voedingen en daarvoor heb ik zelfs nog niet eens genoeg. Als de stuwing wegblijft vervalt er morgen weer een voeding.

@ poep: stomme vraag misschien, maar wat voor consistentie heeft de ontlasting van jullie kindjes? Borstvoedingspoep ken ik, en bijvoedingspoep ook, maar met flesvoedingspoep ben ik niet zo bekend :). Waar moet ik dan aan denken?

@ speen: uit wat voor speen drinken jullie kindjes de fles? Benjamin drinkt hier nog uit nr 1, maar dat lijkt hem niet snel genoeg gaan, kan dat?

@ ziekenboeg: Benjamin heeft nu ook vieze oogjes. Met Lucas gaat het langzaamaan beter, die is nu eindelijk aan het bijslapen. Hoop dat ie hersteld is voordat ie donderdag naar de PSZ gaat! Mijlpaal!!

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    #2158 Mrs Hair, 17 sep 2011
    Laatst bewerkt: 17 sep 2011
    Zo, er is veel geschreven... Hier zijn de colleges weer begonnen, en om op schema te blijven moet ik elke avond 1 college kijken (a 2u), dus ik ben er druk mee :D

@ Banaantje: Caitlin echt goed gegroeid! Wauw, 66 cm al.. Ik zou geen maatjes 62/68 meer kopen ;) Ik hoop dat je feestje toch nog leuk is vanavond...

@ MamavanJuul en MamaMarije: Ik schrik er wel van dat het dan opeens zo hard terugloopt... Lijkt wel een beetje alles of niets he? Of volledig borstvoeding, of als je gaat afbouwen houdt het heel snel op. Maar ergens ook wel fijn denk ik, als de knoop is doorgehakt. En zonder stuwing, heerlijk!

@ Benjamin: Liesbeth heeft ook om de zoveel tijd vieze oogjes. Vaak helpt het hier om een dag of twee 4-5x per dag schoon te maken met gekookt water. Speen: Liesbeth drinkt uit speen nr. 2. Speen 3 kan ze alleen hebben om 22.00u als ze eigenlijk slaapt. Overdag gaat dat te hard.

@ Lucas: Zo, dat is echt een mijlpaal, naar de psz! Vooral omdat hij waarschijnlijk nog (bijna) geen opvang heeft gehad. Ook voor jou spannend MamaMarije...

@ Natas: Ik zie zeeer mooie vakantiefoto's voorbijkomen op facebook. Heerlijk!!!

@ Baby-meet: Ik heb hem op de kalender staan hoor, 1 oktober komt snel dichterbij! Banaantje, jij wist nog niet zeker of het lukt he? Zou wel heeeeeel leuk zijn als je er ook bij bent... Ik heb Mr Hair vandaag opgedragen om die dag ook vrij te houden, zodat hij thee kan schenken en bedjes kan verzetten enzo :D... Ik heb er nu al zin in!

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    En oh ja:

Vandaag ons eerste bijvoedings-succesje geboekt. Liesbeth wil van een lepel absoluut niets weten... En dat wordt erger en erger, als ze de lepel ziet draait ze haar hoofd al weg. Nu waren we wel van plan om Rapley te gaan doen, maar met in het achterhoofd wel om te combineren. Dat wordt dus moeilijk.

Vorige week heeft ze wat op een stukje courgette gesabbeld, en een broodkorstje hier en daar (ik weet dat dat eigenlijk te vroeg is, maar ze krijgt er toch nog niets van binnen).

Maar vandaag heeft ze een stukje ananas verkend... En ze was echt superenthousiast! Voor haar doen dan, ze is nogal flegmatiek. Maar ze was echt helemaal geinteresseerd, ging echt proeven, likken, voelen, .. Ze is er wel 5 min mee bezig geweest!

*trots*

Mr Hair heeft het fototoestel vanavond mee, maar ik zal morgen even een fotootje uploaden.

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair en de andere dames: helaas moet ik me afmelden voor de babymeet. Ik moet werken en had nog geprobeerd om vrij te regelen, maar een andere collega heeft een verplichte bijeenkomst van haar school die dag en zij heeft met heel veel moeite iets kunnen regelen maar dat betekent dat ik moet werken. Helaas, want ik had me er wel heel erg op verheugd. Ik moet het dus doen met jullie verhalen... De volgende keer (ik ga er maar vanuit dat er een volgende keer komt) dan ga ik op tijd iets regelen zodat ik erbij kan zijn.

Ik reageer later nog even, het is tijd voor Sanne's flesje!

Deel Deze Pagina