Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Haha, dat klinkt heerlijk dat er thee voor ons wordt geschonken! Het schiet inderdaad op nu, zin in!

Succes met je colleges. Leuk dat Liesbeth zo van dr ananas heeft genoten.

@afbouwen borstvoeding, dat gaat inderdaad als een trein!

@Eeka, jammer dat je er niet bij kunt zijn!

@Banaantje, Caitlin goed gegroeid, fijn!

Hier, vanochtend met de jongens appels wezen plukken. Het was vandaag nationale appelplukdag, was leuk. En vanmiddag het parcours gelopen van de hardloopwedstrijd die ik volgende week heb. Daar zit een flinke klim in en ik ben blij dat ik die nu in ieder geval een keer gelopen heb. Weet nu wat me te wachten staat.

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ babymeet: jaaa, heb er zin in! Jammer Eeka, dat je er niet bij kunt zijn. Idd volgende keer beter ;) Zo leuk om straks al die baby's bij elkaar te zien, overeenkomsten en verschillen, leuk om foto's te maken!
    Klinkt helemaal top, die service van Mr. Hair :D

@ Maryloes: leuk, een hardloopwedstrijd! Hier in de buurt? Zit je al weer op je oude niveau qua sporten?
    Waren de appels lekker?

@ Mrs hair: gaaf he, die Rapley? Kan me voorstellen dat ananas wel een ontdekking was, haha. Zoet, maar toch ook zuur :)
    Die borstvoeding holt idd achteruit. Hoeft niet per sé hoor, maar bij mij was dat de vorige keer ook zo. Toen ik eenmaal 2-3 voedingen liet vervallen, droogde de bron op, haha.

@ Benjamin: vanavond meldde hij zich ineens weer voor een fles! Hij had om 5 uur nog 2x borst gedronken, om half 7 nog 140 cc en net dus nog een fles van 150/5! Maandag echt grotere spenen kopen...

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @steintje: hoe was het bij je oma? Heel veel beterschap voor haar en sterkte voor jullie, want zo heb je toch een heleboel zorgen.
    Ik wil je ook nog feliciteren met Gylano. Was het een leuk feest vandaag?

@mrs hair: wat een naar verhaal zeg, van je collega :(. Da's wel schrikken zoiets. En leuk dat Liesbeth ananas lekker vindt!

@mamamarije: spannend, Lucas naar de psz! Inderdaad te hopen dat hij dan helemaal opgeknapt is. En wat betreft de fv-poep ;), hier is het over het algemeen een wat ingedikte diarree, dus niet zo waterig maar ook niet zo vast als bij ons. Snap je een beetje wat ik bedoel :D?

@banaantje: Caithlin is goed gegroeid! Hoe was het vrijgezellenfeestje?

@mamavanjuul: heb je een leuke dag gehad op de vliegbasis?

@maryloes: klinkt gezellig, appels plukken! Zijn ze lekker? En leuk, volgende week hardloopwedstrijd! Loop je vaak wedstrijden?

@natas: ik zag ook al leuke foto's op Hyves, volgens mij bevalt het prima in Frankrijk!

4. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Met oma gaat het niet zo goed, ze heeft koorts en de bloedwaarde zijn niet goed, ze vermoeden dat er ergens een ontsteking zit. ze is erg onrustig en erg in de war. de kinderen zijn er om de beurt een paar uur bij omdat ze dan wat rustiger is. Ze houd het wel heel erg spannend voor ons allemaal.

De verjaardag van gylano was erg gezellig, hij heeft genoten en is super verwend, echt niet normaal zoveel hij gekregen heeft, ik zou bijna niet meer weten wat we straks aan sinterklaas moeten vragen. Nu ligt hij uitgeput op bed, is meteen in slaap gevallen.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    De opendag op de vliegbasis was wel leuk, alleen was het koud. Dus Julia wilde naar huis. Eenmaal thuis zei ze dat ze het toch wel erg spannend vond. Leukste vond ze volgens mij dat we er met de bus naar toe gingen, hahaha!

Was dan liever appels gaan plukken ;);)
    Dat klinkt ook leuk!

Vanavond Emma om 19.30 fles gegeven met pap, want we hadden visite. Nou daar trapte ze niet in! Had de fles op, maar wilde alsnog bij mama drinken. Dus nu echt alleen de eerste en laatste voeding bv.
    Wel prima, ze heeft er nog echt behoefte aan, vind ik ook niet erg ;)

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @steintje: fijn dat Gylano een goede verjaardag heeft gehad en lekker verwend is!
    Erg naar dat er weer minder goede berichten van je oma zijn gekomen. Ben je er gisteren nog wel naar toe geweest? Nogmaals heel veel sterkte!

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: kan heel spannend zijn, met de bus reizen, hahaha! En nog lekker van genieten hoor, die 2x per dag bv geven!

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Steintje, gisteravond dacht ik nog, niet vergeten om te feliciteren....toch vergeten, maar dam bij deze nog van harte met gylano.

Sterkte met oma!

Mamamarije, wedstrijd is posbankloop.

Appels zijn heerlijk! Ruim 5 kilo dus fruitschaal ligt goed vol en ook wat uitgedeeld in de buurt.

9. MamaMarije

@ hier: Momenteel hebben we er 2 ziek :(... mijn hemel zeg, lekkere vakantie zo!
    Lucas heeft nu ook ineens grote rode vlekken over zijn lijfje, dus het zal wel een of andere virusinfectie zijn. Als ze er morgen nog zitten, neem ik ff contact op met de huisarts. Ze zullen wel niks doen, maar ivm de mogelijke besmetting van Benjamin, wil ik toch weten wat het is.

@ mamavanjuul: kan me voorstellen dat Julia het spannend vond! Veel te zien, veel mensen, veel lawaai! Ritje met de bus is altijd leuk natuurlijk ;) Geniet nog lekker van die 2x bv per dag! Hier is het er momenteel nog maar 1tje, alleen de ochtendvoeding.

@ steintje: jeetje, wat maken jullie allemaal mee met oma zeg...Wel heel fijn dat de verjaardag van Gylano zo leuk was!

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat loopt het dan opeens snel terug he....had ik niet verwacht hoor!
    Maar goed, hier inderdaad nog 2x bv!

Vandaag ook weer eens wat fruit gegeven. Mevr bleef maar sabbelen op het lepeltje en het mondje open doen, haha! Peer viel goed in de smaak. Ze sloeg het lepeltje elke keer bijna uit mijn handen en trappelde zo hard :D
    Die is er duidelijk aan toe!

Hier wel duidelijk een verschil in poepluiers :) Poep is veel dikker en stinkt meer :p;)

Wat ik wel heel moeilijk vind, is dat ze gister dus moeite had met in slaap komen en ze druk aan het zoeken was om even in slaap te sabbelen. En dan krijg ik echt kramp in mijn hart, maar dan moet ik volhouden. Dus dan sta ik haar te wiegen en valt ze al sabbelend op haar onderlip in slaap......dan heb ik het er wel moeilijk mee.
    Maar goed, die "schade" haalt ze 's avonds dubbel en dwars in, want dan drinkt ze opeens 2 borsten ;)

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ow jaaa.......29-9 gaan wij in ondertrouw :D En ik kom er vanavond gewoon achter dat onze fotograaf ook bn'ers "doet".
    Vandaar dat het een beste hap uit ons budget is ;):D

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dag dames!

Wat is het rustig hier!! Iedereen druk met werken/zieke kindjes/bruiloften regelen? ;)

@mamamarije: klinkt als een heus ziekenhuis bij jou... hoop dat iedereen snel opknapt ...

@ mamavanjuul: wie is je fotograaf? Worden vast mooie fotos dan, en dat is achteraf echt zó leuk!!

Hier: hele dag gewerkt en nu in de trein naar groningen. ben zoo ongelooflijk moe :(... Even proberen te ontspannen in de trein.

13. MamaMarije

tis hier zeker rustig! Hoe is het met Kipkip? Noukie? Fredje?

@ mamavanjuul: mooie foto's zijn inderdaad wel heel bijzonder hoor! Dat is echt hetgene wat je bijblijft en wat je er ook telkens weer bij pakt. Dat is wel een extra centje waard ;) Ben nu ook wel benieuwd, toch geen paparazzo hè, hahaha :p

@ mrs hair: kan me voorstellen dat je moe bent! vanavond hoorcollege?

@ hier: tis hier echt bal momenteel... Vanochtend weer naar de huisarts geweest, de vlekken waren nog niet weg en Lucas was weer ontroostbaar. De HA wil echter dat we het nog een aantal daagjes aanzien, lijf de kans geven het zelf op te lossen.
    Vanmiddag kreeg Lucas ineens enorme rode vlekken met allemaal bultjes erop en dat jeukte als een gek. Dus mama weer op de fiets naar de apotheek gecrosst om zalf te halen ;)
    Benjamin vanavond 39.2 koorts, dus ook maar een zetpil.

Vanmiddag trouwens ook begonnen met bijvoeding!
    Eigenlijk compleet anders dan hoe ik het wilde (Rapley en eerst groente), maar we waren allebei zo toe aan een positief en leuk momentje!
    In een spontane opwelling dus een banaan geprakt en lekker dat Benjamin het vond! Hij trok de lepel bijna uit onze handen :D
    Zal ff een fotootje opzoeken.

14. MamaMarije

Daar is tie dan :D

15. MamaMarije

**Attentie: EGO bericht (eh... zoals altijd bij mij eigenlijk ;)...)**

Had ik jullie al verteld dat ik inmiddels onder behandeling ben bij een psycholoog? Ik ben nu 1x geweest voor de intake en morgen ga ik weer. Het gaat gewoon niet goed met mij. Manlief en ik verdenken een postnatale depressie. Stom zeg... Ik dacht er al een tijdje aan en had het niet gezegd. Toen vertelde ik dat van de week tegen hem en toen zei hij: 'dat was me ook al door het hoofd geschoten'! Heel bijzonder dat hij er ook aan dacht.

Maar goed. Dat wilde ik even melden bij jullie voordat we de baby-meet zouden hebben. Kan me dus voorstellen dat jullie vinden dat ik soms wat twijfelkonterig overkom, het heeft een achtergrond ;).

**einde EGO-bericht**

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Dag dames,

Hier helaas ook een ziekenboeg. Kleine vent eerst een hele dag spugen en nu al twee dagen diarree. En er gaat maar weinig melk in, was weer even vergeten hoeveel zorgen dit geeft. Met kippetje ook meerdere keren meegemaakt maar goed die had ook altijd wat minder reserves. Hier dus ook bal en een egobericht...

Mamamarije, ik hoop dat het bij jou ook snel beter wordt en dat je je beter gaat voelen door de gesprekken.

Mrshair, sterkte met je vermoeidheid. Nog steeds slechte nachten?

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier vandaag werk...was om 17.30 thuis en om 17.45 een invasie van drukke kindjes! Heb toch zo;n leuk filmpje van Julia en Emma!
    Emma die helemaal in een deuk ligt om Julia, terwijl ze eigenlijk alleen maar praat...zoooooo schattig!

@Mamamarije: Nee, dat wist ik niet.....maar volgens mij ben je zeker niet de enige die hier bij een prof hulp heeft gezocht. We hebben het er volgens mij wel eens eerder over gehad...(ik ook na de bevalling van Juul)

Tis wat hoor, ouder worden. Vind dat het nog altijd wordt onderschat...maar als je je verhaal kwijt wil...schroom niet hoor! ;)

Maar leuk dat Benjamin zo lekker reageerde! Hier is Emma er ook zo aan toe!

Emmy was vandaag wat overstuur zei s-mama. Wat huilerig. Arme schat omklemde me vanavond helemaal. Zo is ze ook in slaap gevallen, rode wangetjes, mama stevig vasthoudend....arme donder. Vermoed ook een verkoudheidje opkomst.

Wij hebben Mario Toscani als fotograaf. Heb zijn portfolio eens goed doorgenomen en het schijnt toch echt een hele goede fotograaf te zijn. Heeft voor grote merken gewerkt en doet nu ook bruidsreportages...

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamaMarije: wat naar... maar je had het al een keer verteld hierop het forum hé, en je moet ook goed voor jezelf zorgen. Hopelijk helpt het je wel! En je bent juist geen twijfelkont!! Ik verdenk je ervan dat je perfectionistisch aangelegd bent, en dat valt soms zwaar....

Dikke knuffel voor jou!!

@kipkip: ja... het ging een weekje beter, en nu toch weer mis. Maar het komt vastcwel weer goed!

19. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    MamaMarije: Postnatale depressie joh? Waar uit zich dat in? Ik vind je altijd zo'n vrolijke meid hier op het forum en zo behulpzaam, en begaan met iedereen. Maar als je niet lekker in je vel zit is het altijd fijn om te praten met een psycholoog. Je hebt ook wel veel tegenslagen met de kleintjes qua gezondheid, je moet best vaak de medicijnkast opentrekken volgens mij, dat lijkt me wel zwaar. Beterschap met Lucas! Hopelijk blijft Benjamin buiten schot...

Leuke foto van Benjamin, haha, die heeft er echt zin in!!

Steintje: Rot dat het toch wat minder gaat met oma. Nog gefeli met Gylano! Wel fijn dat hij zo'n leuke dag heeft gehad. Sterkte voor oma.

Mamavanjuul: Toch wel fijn dat de kleine meid nog zo'n behoefte heeft aan bv. Twee keer bv per dag lijkt me ideaal als je dat voorlopig kunt blijven geven zonder dat het terugloopt.

Hier: Het vrijgezellenfeest was wel aardig, maar totaal niet mijn ding. We gingen een of andere puzzeltocht met opdrachtjes doen in Willemstad. Gelukkig vind ik Willemstad erg leuk, dus vermaakte ik me toch wel. Ik was wel blij toen ik weer naar huis 'mocht' want ik ging 's avonds bij mijn ouders eten en slapen, met Caitlin erbij, en dat was waanzinnig leuk! Mijn ouders en mijn zus zijn zo gek op haar, ik geniet gewoon met volle teugen als ik hun zo bezig zie met haar. Mijn vader is geen grote kindervriend maar wou haar zelfs op schoot, nou, dat is heel bijzonder voor zijn doen! Overigens had ik op het vrijgezellenfeest wel in de hondenschijt getrapt en rook ik de hele dag poep, al die uren voor een mysterie gestaan want in 1e instantie zag ik geen poep onder mijn schoen, in de auto bleef het naar poep ruiken toen ik naar mijn ouders reed, echt zo vies, en vanmorgen kwam ik erachter dat er toch een plakkaat onder mijn zool zat, gattttver. Gelukkig hebben we in ons huis een 'schoenen-uit-policy' zodat ik niet het hele huis vies heb gelopen, anders had ik alles moeten ontsmetten hier, brrr (ik heb een lichte vorm van smetvrees).

Over poep gesproken: fv-poep ziet er bij Caitlin uit qua consistentie als pindakaas, en het ruikt veel viezer dan bv-poep. Vandaag had ze een fraai momentje ;) Ze had gisteren geen poepluier gehad dus ik hield mijn hart al vast voor wat er komen ging, en ja hoor, alles zat weer onder...haha, bah!

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahahaha! Lekker hoor die poep-praatjes! Maar inderdaad, het ziet er heel anders uit, bv-poep of fv-poep!

@Mamamarije: denk inderdaad ook dat je perfectionistisch bent...en als er 1 valkuil is...;):)

Deel Deze Pagina