Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Breakdown: Ooh ja, ik herken het wederom. Toen ik daar zat brak steeds het zweet me uit, zo was ik steeds aan het vechten tegen mijn tranen. Totdat ze tegen mij zei: waarom vecht je steeds zo tegen je emoties, het mag wel hoor! Tja.....en toen was het hek van de dam ;);)
    Moet wel zeggen....sindsdien ben ik wel wat makkelijker geworden in het tonen van emoties.

@Emma: Nou...die heeft van 14.15 tot 15.30 bij me liggen slapen. OP zich niet erg, even kroel tijd. Daarna gedronken en even een uurtje op bed geslapen. Daarna was ze super vrolijk. Lag lekker te dansen in de box (kontje te wiebelen) en daarna te gillen en te giechelen met haar zus.

@Pollewopke: Hartverwarmend is dat he! Zo heerlijk!!!

Vanavond weer even mee gedaan aan het buikspieren kwartiertje, altijd weer heftig hoor! ;):D

2. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hai allemaal, ik ben weer terug in dit (koude) landje.
    De vakantie was lekker, bijna elke dag mooi weer gehad, 's middags een paar uurtjes naar zwembad of strand, voor de rest met de kindjes bezig geweest. Helaas heb ik niet een uitgerust gevoel, wat deels wordt veroorzaakt door lieve Quinten die 's nachts nog veel wakker wordt (dat was een paar nachtjes minder maar helaas bleef dat niet zo). Verder blijft het fabriekje natuurlijk draaien met 2 kindjes, ook op vakantie. Dat is niet erg, maar daardoor kom je minder aan bijkomen toe.
    Maar och, wat hebben wij toch zalige kinderen! Ze hebben het allebei zo goed gedaan in de vreemde omgeving, nieuwe bedjes, allerlei indrukken, Quinten die vaak een slaapje oversloeg zonder problemen en altijd maar lekker lachen, Danique heel gezellig en ze vond het zwemmen helemaal super, enzovoort. Heb ontzettend genoten van ze!!
    De reis ging ook goed, ze zijn allebei heel lief geweest. Op de terugweg, we waren 100 km onderweg, moest Danique alleen erg overgeven. Arm kind, gelukkig heeft ze er daarna geen last meer van gehad. Maar wat een meur! Chris heeft gister de hele auto uitgesopt.
    We zijn imiddels alweer helemaal back to reality, dat gaat weer snel helaas. Maar hopelijk deze week wat dingen gedaan krijgen zodat we ons to-do-lijstje wat kunnen inkorten, volgende week pas weer aan het werk.

MamaMarije, wat naar dat je je zo rot voelt. Goed van je dat je er hulp bij hebt gezocht. Het zal niet makkelijk zijn, sterkte.

Eeka, spannend de eerste afspraak bij het handenteam.
    Lijkt me erg moeilijk voor jullie om te zien als Sanne er moeite mee heeft. Knap om haar dat niet te laten merken, daar heeft ze idd niets aan.

Wat leuk, een baby-meet. Moeten jullie alle baby's naast elkaar leggen en foto's maken, lachen!

Over bijvoeden, daar ga ik denk ik volgende week of de week erop mee beginnen.
    Bij Danique zijn we ermee begonnen toen ze 6 maanden was. In de Stokke-stoel, ondersteund door de babybeugel met handdoeken erin. Vandaag hebben we voor Quinten ook een Stokke-stoel erbij gehaald, maar ik denk niet dat hij daar over een week al in kan 'zitten'. Danique had toen genoeg aan de steun van de handdoeken voor de 5 minuutjes dat zo'n hapje duurt, maar Quinten klapt volgens mij nog zo voorover. Hij is motorisch een stuk langzamer dan Danique.

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ eeka: nog vergeten te reageren op de afspraak met het handenteam, sorry... Spannend hoor! Kan me voorstellen dat het best zeer doet aan je moederhart als je ziet dat Sanne merkt dat haar handje anders is dan de andere :(. Goed dat jullie straks lotgenotencontact gaan zoeken! Dat zal jullie en Sanne vast heel goed doen.

@ breakdown bij psycholoog: ja, weet je... het is zo stom... Ik vind dan dat ik sterk zou moeten zijn, omdat ze bijna van je verwachten dat je wel een keer gaat huilen ;). Op de één of andere manier wil ik dan hun ongelijk bewijzen, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Het helpt me niet verder...
    En coach vind ik idd ook wel een prettig woord ja :)

@ Natas: fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad! en heerlijk dat de kindjes zo makkelijk zijn qua slapen ;) Balen dat Quinten je 's nachts telkens wakker maakt... kun je zo moe van worden!
    Benjamin kan ook nog niet 'zitten' in de kinderstoel hoor!

@eten/drinken: Benjamin eet nu ongeveer 1/4 banaan :D zo leuk! Morgen worteltjes!
    Zit wel een beetje met een 'probleem' qua hoeveelheid voeding. Mijn borstvoeding is eigenlijk weg. Dus morgenochtend krijgt hij een fles van 180/6. Maar hij vraagt ook ineens weer een late voeding! Kloekt dan nog zo een 200cc naar binnen.
    Straks heb ik dus teveel flessen, hij zou er dan eigenlijk 6 van 180/6 krijgen en dat is teveel, toch?

@ mama's club: heb de eerste activiteit af moeten lassen vanwege de zieke kindjes, maar volgende week gaan we het weer proberen! Ik heb weer wat aanmeldingen erbij en nu zijn we dus met 4 mama's en 8 kindjes :) leuk!

EDIT: Natas, je bent van harte welkom op de baby-meet hoor!! Mrs hair stelt haar huis (en man, hahahaha) beschikbaar

4. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: snap je gevoelens helemaal! En mooi dat je coach een prettig woord vindt, klinkt minder beladen ;)!

@flesvoeding: mij is verteld dat ik niet meer dan 30 schepjes per dag mag geven, dus 5x 180/6. Als het goed is staat op het pak wat de maximale hoeveelheid is. Benjamin is natuurlijk niet tevreden met een fles van 150? En als je de voeding verdikt met jbp, zou dat misschien helpen? Of de laatste voeding met rijstebloem, dat dat wat beter vult? Lastig hè :(?

@groente/fruit: Sanne vindt peer, banaan en meloen inmiddels lekker dus morgen ga ik beginnen met bloemkool. Ben benieuwd hoe dat zal bevallen...

@Natas: fijn dat jullie genoten hebben van de vakantie :)!

@mama's club: jammer dat je de eerste activiteit af hebt moeten lassen, mamamarije. Maar wel leuk dat er inmiddels 4 moeders en 8 kindjes zijn. Heb je de lokale pers al bestookt met berichten? Ik weet niet of jullie een lokale omroep hebben, maar bij onze omroep kan iedere club of vereniging berichten insturen en die worden dan regelmatig voorgelezen op de radio en geplaatst op tekst-tv (een soort teletekst). En ze komen ook nog op internet te staan, volop reclame dus. Misschien dat dat bij jullie ook wel kan voor de mama's club en Stichting BabyHope? *probeert mee te denken hoe je veel mensen kunt bereiken ;):D*

@handenteam: ik tel nu echt de dagen af. Nog twee weken... Gisteren vertelde mijn moeder uit haarzelf dat ze had gemerkt dat Sanne aan haar rechterhandje zit te plukken en trekken en dan heel boos wordt. Toch een bevestiging voor mij, dat ik het goed gezien heb :(. Maar goed, meestal is ons dametje heel vrolijk hoor en speelt ze met haar knuffels en speelgoed en merk je eigenlijk niet dat ze beperkt is met haar ene handje. Het zijn gewoon af en toe van die momenten die lastig zijn.

Nou, ik ga Sanne uit bed halen want ze begint een beetje te mopperen. En dan ga ik eens kijken bij onze vernieuwde supermarkt, die vandaag heropend is. We hebben twee weken zonder supermarkt gezeten hier in het dorp, niet handig...

5. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    @ Benjamin, beterschap voor het kleine manneke

@ Natas fijn zo'n lekkere vakantie met de kids, wel balen dat je nachtrust nog steeds verstoord wordt

@ eeka......fijn de afspraak, wel bijzonder dat zo'n kleintje zo bewust met haar lichaam al bezig is zeg.....ook wel rot...maar kinderen zijn zo veerkrachtig en vindingrijk. Mn werk op een medisch/multidisciplinair kinderdagverblijf heeft me dat wel geleerd. Hoop dat dat je wat rust kan geven, het blijft rot om je kleine meid zo te zien worstelen hoor, knuffel vanaf hier.

@ mamamarije....heel veel succes bij de coach...enne opkroppen of dingen achterhouden heeft weinig zin.....het is effe balen om te janken bij een vreemde maar het levert wel wat op hopelijk

@ mama van juul, hahaha volgens mij heeft Emma net zulke flinke billen als Lieke dus ik zie t hier al helemaal voor me.....wiebelen met die boeddha-billen

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @MamaLuc: ik zie dat je heel vaak meeleest in dit topic. Ik las in een ander topic dat je een zoontje hebt wat in april is geboren. Als je het leuk vindt mag je best met ons meeschrijven, hoe meer zielen hoe meer vreugd!

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @pollewopke: bedankt voor je woorden en knuffel!

@steintje: is er al meer nieuws bekend over je oma?

@kipkip: hoe is het met jouw ziekenboeg?

8. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Oma: Het blijft een beetje hetzelfde, ze is veel misselijk door de sondevoeding, heeft soms agresiefe buien, ze blijft voorlopig om de mediumcare.

Bv: Ik ben vandaag gestopt met de ochtendvoeding, roan die ging steeds meer bijten echt pijnlijk, de avondvoeding krijgt hij nog wel bv, daar bijt hij ook niet, heb gisteren om 22.00 uur bv gegeven en vanmiddag om 16.00 even de druk afgekolfd. heb het idee dat er voor de ochtend misschien niet genoeg inzat. hij kreeg namelijk tussen 22.00 en 22.30 een voeding en dan om 06.30 en 07.30, ik denk dat de tijd tussen de avond en de ochtendvoeding te kort is en dat de voeding terug loopt.

huisje: we zijn vanmorgen voor een koophuis wezen kijken, nu gaan ze eerst berekenen of het mogelijk is, als goed is weten we volgende week meer.

meet: ik weet niet zeker of ik erbij ben, ik zie er erg tegenop om te rijden. als ik er nu al aan denk om een eind te moeten rijden alleen, dan wordt ik al nerveus.

Ik heb niet alles bijgelezen dus even geen reacties op alle andere berichtjes

9. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Steintje, jammer dat er nog geen vooruitgang is bij oma.

Leuk dat jullie voor een huis hebben gekeken. Hebben jullie zelf een huis te verkopen? Hopelijk gaat t allemaal door.

Natas, klinkt als een heerlijke vakantie, fijn!

Eeka, kan me goed voorstellen dat je uitkijkt naar de afspraak. Naar dat sanne nu al wat lijkt te merken.....niet leuk voor een mama om te zien.

Oja, steintje, je mag met alle plezier meer rijden!

Zo, ga een klein rondje hardlopen en dan verder niet meer deze week. Zondag vlammen!;)

10. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Hey meiden ff kort vraagje tussendoor: kan ik gepureerd fruithapje met liga bewaren tot morgen in koelkast, of raden jullie aan om het dan niet meer te geven aan Caitlin?

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hahahha, is Mr. Hair beschikbaar voor weet ik hoeveel mama's met baby's? Arme Mr. Hair :D

Wat leuk dat ik ook al welkom ben, zo lang schrijf ik hier nog niet mee.
    Op 1 oktober is mijn zus jarig, weet nog niet haar plannen dus ga even bij haar informeren. Hoe laat is de baby-meet?

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mijn zus en moeder kwamen vandaag : oooh Quinten wat ben je gegroeid grote jongen...... ooooooh Danique wat zie je er goed uit meissie.......... Chris je bent lekker bruin geworden.......... Natas, jeetje wat zie jij er moe uit.
    En bedankt. ;)

13. Maryloes

Haha, inderdaad, en bedankt!

Natuurlijk ben je ook welkom op de babymeet! Zou leuk zijn als je er ook bij kunt zijn!

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Zo, even een tijdje niet geschreven! Wel telkens bijgelezen onderweg in de trein, maar het is moeilijk reageren met de telefoon...

@ Eeka: Ik kan me zo goed voorstellen dat je aan het aftellen bent.. En ook ik kan me jouw pijn voorstellen als je merkt dat Sanne met haar handje bezig is... Ik ben zo benieuwd wat het handenteam zegt, en wat er mogelijk zal zijn voor je kleine meisje. We leven allemaal met je mee! Wel super dat Sanne zich verder zo goed ontwikkelt, ze klinkt me echt heel pienter als ik jouw verhalen zo hoor. En daar gaat het natuurlijk om, maar het is wel logisch dat dit een hele spannende periode is.

@ Steintje: Zielig voor je oma... Knuffel voor jou!

@ Natas: Van harte welkom inderdaad! We hebben dit al afgesproken voordat je mee ging schrijven, vandaar dat je niet 'uitgenodigd' was, maar ik vind het hartstikke leuk om jou en Quinten te ontmoeten hoor! Mr Hair kan het wel aan :D

Enneh... De vakantiefoto's op hyves zien er heel erg leuk uit. Quinten lijkt al zo groot inderdaad!! Veel 'ouder' dan Liesbeth, onzin natuurlijk... Maar je eigen baby'tje blijft toch een beetje kleiner voor je gevoel...

@ Banaantje: Fruit is op een dag niet slecht, denk ik zo. Afgedekt in de koelkast bewaren, kan er niet veel misgaan.

@ Maryloes: Wat ben jij fanatiek met hardlopen! Wel goed van je hoor, dat wij (ik) er een schuldgevoel van krijgen kan jij ook niet helpen ;)

Verder reageer ik straks eventjes nog, mr Hair zit achter m'n vodden want we gaan zo naar drie huizen in Epe kijken...

15. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @Natas: van je familie moet je het hebben ;)!

@steintje: dikke knuffel voor jou ivm alles wat je nu meemaakt met je oma. En spannend, misschien een huis kopen...

@mrs hair: bij jullie ook al zo spannend, kijken naar huizen! Ben benieuwd of jullie iets naar jullie wensen (en portemonnee ;)) kunnen vinden.

@maryloes: alvast succes zondag!

Gisteravond nog kraamvisite gehad, was erg gezellig! Een leuk slabbetje gehad waar een tekening van Sanne's geboortekaartje en haar naam op geborduurd was. En een leuk tuniekje gehad voor volgend jaar. Ik ben benieuwd wanneer de laatste kraamvisite komt, er zijn nog steeds een aantal mensen die zeggen dat ze op visite willen komen. Ik heb gisteren nog een rol beschuiten gekocht en als die op is dan stop ik met het smeren van beschuit met muisjes :D;)!

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    En dames, allemaal bedankt voor jullie lieve woorden :)! Jullie zijn stuk voor stuk top en jullie begrip doet me veel :)!
    Ben erg blij dat iedereen met iedereen meeleeft en dat ieder in haar waarde wordt gelaten!

17. Maryloes

@Eeka, klinkt als een heel leuk cadeau! iets persoonlijks is altijd extra leuk vind ik! Wat goed, dat je nog beschuitjes smeert. Ik ben daar een tijd terug al mee gestopt. Als mensen nog bellen dat ze willen komen zeg ik dat ze van harte welkom zijn, maar dat ik geen beschuitjes meer smeer:D

@mrs hair, Wat leuk dat jullie ook voor huizen aan het kijken zijn! Spannend hoor, laat je weten hoe het was? En weg uit Zwolle dus!

@hardlopen, sorry dames, het is niet mijn bedoeling jullie een schuldgevoel aan te praten haha. Ik ben nogal enthousiast over hardlopen en het is een onderdeel van mijn dagelijks leven en daardoor komt het nog wel eens voorbij!

18. MamaMarije

@ Maryloes: groot gelijk dat je van het hardlopen geniet! Hartstikke goed :D *is stiekem een beetje jaloers op je sportiviteit*.... Succes dit weekend!

@ steintje: wat naar dat het nog steeds niet goed gaat met je oma. Hoe was het met huizen kijken? Altijd spannend... Blijven jullie in Bennekom?

@ mrs hair: gaan jullie evt. weg uit Zwolle? Grote stap! Waarom specifiek in Epe?

@ eeka: wat een leuk kraamcadeau! Iets persoonlijks is idd erg leuk, daardoor herinner je je ook altijd van wie Sanne dat slabbetje gekregen heeft, vind ik.

@ natas: fijn... zulke opmerkingen ;):) alsof je daar iemand anders voor nodig hebt om dat te melden, meestal weet je het van jezelf ook wel als t zo is....
    Zou gezellig zijn als je kunt komen op de baby-meet! Je kletst dan misschien nog niet zo lang mee, maar je leest al wel lang mee, toch?
    We hebben eigenlijk nog geen plan de campagne gemaakt qua tijden enzo...
    @ all: Misschien eens doen dames?
    Hoe laat spreken we af?

@ Benjamin: hij is officieel van de borst af nu! Vanochtend geen ochtendvoeding meer en vandaag leg ik hem hooguit nog aan als ik last krijg van mijn borsten, maar dat denk ik niet.
    Gaan nu ook maar rijstebloem in zijn ochtend- en avondfles doen, omdat hij eigenlijk niet genoeg heeft aan 5 x 180/6. Heb even gebeld met de Nutricia Kindervoedingslijn. Beter eerst rijstebloem dan Forte-voeding. Dat heeft een langere gewenningsperiode en omdat hij ruim 5 mnd is, krijgt hij steeds meer bijvoeding nu.

@ Lucas: vandaag was de grote PSZ-dag!! Zo ontzettend leuk! Hij wandelde er naar binnen alsof hij er al maanden kwam en toen we weggingen had ie echt zoiets van: 'goh, was je er nog dan?' :D
    Zelfs een kusje kon er niet meer vanaf. Leuke leidsters ook, dus dat is fijn. Groepje van 12 kinderen momenteel.
    Maandagmiddag mag ie weer!

19. MamaMarije

oja, durf het bijna niet te zeggen maar:

onze kinderen zijn weer beter..... sssst, niet te hard roepen....

20. Maryloes

Wat fijn dat de kindjes weer beter zijn! Leuk van Lucas! Beter zo afscheid nemen, dan dat ze zich hartverscheurend aan je vastklampen!

En dus helemaal over op flesvoeding. Opgelucht of toch nog wel een beetje dubbel?

@meet, lijkt mee een goed plan om alvast eens na te denken over een tijd enzo. Mij maakt het niks uit, ben de hele dag beschikbaar. En wie komen er uiteindelijk?

Deel Deze Pagina