@mamavanjuul: heerlijk, winkelen! En goed geslaagd zo te lezen. En die Emma niet in de box, hahaha! Een dametje met een eigen wil! @mamavanluc: vervelend dat het ritme van Luc momenteel weg is. Krijgt Luc al wel bijvoeding of wacht je daar nog mee? @kledingmaat: Sanne zit nu in 62-68. Ligt een beetje aan het merk. @mamamarije: zo'n 1,2,3 speen is er ook van Avent trouwens, want daar had je toch een flesje van als ik het goed onthouden heb? Zat bij mij op de Avent-fles die ik in één van de babydozen heb gekregen.
@ eeka: nog gefeliciteerd! @ maat: Benjamin zit ook in 68 en dat wordt zo langzaamaan krap. Shirtjes dan, broekjes zitten in 68 nog mooi ruim. @ mamaluc: balen dat het ritme ineens weg is! Sprongetje misschien? Is zo vervelend als je denkt te weten hoe de kleine werkt en wat ze prettig vinden en ineens *poef* allemaal weer anders... Knap dat je nog steeds borstvoeding geeft! @ mamavanjuul: lekker geslaagd met shoppen! Heerlijk hoor En leuk hè, die interactie tussen zus en zusje (broer en broertje hierzo )? We zaten gisteren in de auto op weg naar een verjaardag, zegt lucas: "Hé Benjamin, zit jij ook in de auto?" hahaha, en dan wachten op een antwoord! Benjamin wil ook altijd bij ons aan tafel. Hier is zelfs de wipper niet meer voldoende. Nee, meneer wil op schoot of in de kinderstoel, anders is het blèren! En dan natuurlijk ook lekker grijpen naar ons eten Leuke cadeau's voor Juul! @ mrs hair: gave foto's! Liesbeth lijkt al helemaal vertrouwd met de stukjes, of niet? Vorkje is idd wel handig ja, glibberig fruit vindt zelfs Lucas nog lastig hier en zijn handmotoriek is prima Benjamin vindt worteltjes overigens maar mwah... liever banaan, haha. @ speen: dank voor de tips! Ik heb difrax-flessen en idd ook zo'n 3 standenspeen. Maar ik vind dat heel raar met zo'n S-fles... draai ik die speen erop, moet ik de fles verkeerd om houden om het goede gaatje boven te krijgen (voel me een beetje blonT nu...) Rijstebloem krijgt ie hier trouwens maar erg gedoseerd, dus met de L-speen gaat het al snel te hard... Vind het maar een gedoe eigenlijk... @ Maryloes: hoe is het gegaan met de Posbankloop?
@mamamarije: kun je de speen niet draaien in het schroefgedeelte, dus als je 'm van de fles af hebt gedraaid? Weet niet of je snapt wat ik bedoel, beetje lastig uit te leggen. Zo op z'n kop werkt natuurlijk niet met een S-fles... *edit: ik bedoel dus draaien in de ring zelf, kon even niet op dat woord komen*
@ eeka: ja, ik snap wat je bedoelt! Ik heb er zo mee lopen kl*ten met dat ding... Die speen kun je idd andersom draaien in die 'ring' van de fles, zeg maar , maar omdat je die dan weer op de fles draait, kan ik niet beredeneren hoe hij er dan precies in moet! Na ca 10x proberen en nog steeds niet de juiste stand te hebben, was ik er helemaal klaar mee . De gouden tip is welkom, haha
Je schijnt van die speciale ringen van Difrax te hebben waar cijfertjes op staan. Misschien even op de site van Difrax kijken?
Eventjes voor je gekeken op de Difrax-site: 1·2·3 doseerspeen soft 674 doseerspeen kers 677 doseerspeen breed Met deze 1·2·3 speen doseer je de hoeveelheid voeding en daarmee bepaal je de drinksnelheid van de baby. Zo kan de uitstroomsnelheid worden aangepast aan de zuigkracht van je baby. Ook tijdens het voeden. Stand 1 laat minder voeding door dan stand 3. Begin bij 1 als je kindje nog dorstig is en hard zuigt en eindig bij 3 als het moe is. Draai het gewenste cijfer onder het neusje van je kind. Tip: Gebruik de speciaal ontwikkelde 1·2·3 ring om makkelijk van stand te wisselen.
Jaaaa, dat zag ik ook staan! Ik ga deze week even kijken bij onze ETOS of ze hem hebben hangen Goed bezig Eeka, thanx
Nieuw in het assortiment van Difrax is de 1-2-3 ring. Deze ring vergemakkelijkt de positionering van de 1-2-3 flessenspeen op de Difrax S-fles. Door de 1-2-3 ring een kwartslag open te draaien kan de 1-2-3 flessenspeen in de gewenste stand gedraaid worden voor en tijdens het voeden. Er zijn twee modellen, art. 713 voor de kleine en grote fles en art. 714 voor de brede flessen. En nog even inclusief Difrax artikelnummers. Mochten ze het dan niet in het assortiment hebben, dan is het zo makkelijk(er) te bestellen. Enne, graag gedaan hoor !
Ik heb die van Avent, maar snap die 1-2-3 spenen nooit Lurk er zelf altijd even aan.... Grrr....vanmorgen weer naar de sportschool geweest, zit er 1 kilo aan! Hoe dat nou kan, hang verdorie 4 uren rond in de sportschool!!! Maar goed...hopen dat het spiermassa is dan en dan uiteindelijk de kilo's er af gaan. Begin al wel te merken dat mijn buikspieren sterker worden en dat mouwen van mijn vest iets losser zitten, zaten eerst strak op mijn bovenarmen en krijg er nu een vinger tussen.
Maat: Roan zit in maat 68 ben benieuwd wanner we 74 tevoorschijn moeten halen. Weer: vanmiddag lekker naar het bos geweest, een uur met zijn 4en gewandeld, gylano was daarna wel moe, thuis een lekker ijsje gegeten. Oma: gisteren nog even bij oma geweest, ze was redelijk helder en wakker, moet veel hoesten, ze heeft nog een longontsteking en een bacterie in haar buik, maar de antibiotica slaat niet aan, de artsen gokken op 1 procent herstel, dus dat is niet veel, steeds als de telefoon gaat, dan denk ik al weer ohhh oma, maar dan is het weer wat anders of iemand anders die belt. Meet: kunnen we in een mail of via een pb het adres krijgen waar we moeten zijn zaterdag. Fles: wij gebruiken de avent en de difrax, de avant met 1-2-3 speen voor de pap en de difrax voor de melk. roan krijgt nu alleen de latevoeding nog BV, heb ook geen last gehad met het afhalen van de ochtend voeding, zolang het nu nog goed gaat blijf ik nog op 1 BV. foto, ik zag ook een paar mooie foto's voorbij komen
@steintje: wat ontzettend naar van je oma. Kan me voorstellen dat je iedere keer schrikt als de telefoon gaat! Wel fijn dat je er gisteren geweest bent en dat ze nog redelijk helder was. @mamavanjuul: spierweefsel is zwaarder dan vetweefsel dus daar zal die kilo wel vandaan komen. Een goed teken dat je kleding losser begint te zitten!
@ papfles: hier avent 1 2 3 speen maar gaat erg hard. Schijnbaar zijn de dr. Brown flessen perfect voor gulzige dametjes en heertjes @ babymeet, ja hoor ik wil graag komen, half 12 is prima @ maat: hier ook 68.....gaat erg hard. Ik ga donderdag nog maar eens kijken bij het CB hoe ze nu weer gegroeid is. @ mama van Luc, leuk dat je ook mee komt schrijven @ lijstje: tja we zijn echt uitgedund haha
@ mamavanjuul: zal idd wel spierweefsel zijn ja! Wat je je ook moet bedenken is dat spiermassa zelfs in rust caloriën verbrandt en vetweefsel niet, nog een goede reden om spierweefsel op te bouwen! Goed bezig hoor @ steintje: oja, ik zou ook schrikken van de telefoon in jullie situatie. Wat naar dat haar kansen zo slecht worden ingeschat, ze lijkt me wel een vechter, die oma van jou! Ze maakt wat mee zeg... en jullie ook! *knuffel voor jullie* Lekker dat jullie er even tussenuit geweest zijn, heerlijk. @ hier: lekker high-tea gehad vanmiddag, echt zooooveeeeel lekkere dingen hadden ze daar Brownies, cupcakes (met dikke glazuur), macarons, sandwiches, quiches, salades, kaasjes, etc. etc. Lucas heeft zijn buik ook echt helemaal rond gegeten, haha. Morgen begin ik weer met een streng eet-regime! Vakantie voorbij, borstvoeding gestopt, kortom, geen reden meer om te schransen . Wordt echt tijd dus...
Oh, t was echt goddelijk... tis dat ik al getrouwd ben, anders had ik meteen al een mooie locatie + cateraar gehad
@mamamarije: waar was die high-tea als ik vragen mag? Misschien leuk om een keertje te doen als we daar in de buurt zijn .
@ mamamarije: volgende week zaterdag nog even niet op dieet hoor!! Mijn adres is Hoekstraat 23 in zwolle. EN ik verwacht jullie dan rond 11.30. Ik heb er echt zin in!!! Het is betaald parkeren in de wijk, maar als jullie de spullen en baby's hebben afgezet zullen ik of mr Hair even mee de auto wegzetten om de hoek, daar is hét gratis.
@ eeka: het was op Landgoed De Westerbouwing in Oosterbeek. Ook een schitterend uitzicht als je buiten op het terras zit, gecombineerd met het mooie weer van vandaag.... @ mrs hair: heb er ook zin in! denk dat ik nog wel even een uitzondering kan maken voor onze babymeet , zal even over mijn hart strijken! Ga je zelf ook nog bakken? Of is mr hair zo culinair onderlegd dat hij de volledige catering gaat doen? *zucht... geloof dat ik nooit meer slank zal worden *
@ MamaMarije: Ik ben de grote bakkoninging *ahum*... Mr Hair is meer van de 'echte gerechten', en hij is wat onhandig met de oven (en met alles wat elektronisch werkt, mijn lieve digibeet). Het gasfornuis is meer zijn ding.