Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: dank je voor de info!

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ mrs hair: bij jullie hetzelfde als bij ons dus!! 'gewoon koken' is eerder manliefs afdeling en alles wat in een bakvorm gaat (dus ook quiche ofzo) is meer mijn ding :D Toevallig!
    Ga je het allemaal redden om alles voor te bereiden? Vind het ook echt geen probleem om wat mee te nemen hoor!

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Nee, het gaat wel lukken hoor! Ik vind het leuk om te doen, en Mr Hair staat me bij in de afdeling 'gewoon koken'. Hihi, wel grappig dat het bij jullie hetzelfde verdeeld is.

Als ik een ovenschotel heb klaargemaakt, die alleen nog maar in de oven moet worden opgewarmd, moet ik er een briefje bijdoen met een tekeningetje van de correcte ovenstand :D

4. MamaMarije

Hahahaha, geweldig :D

Hier hetzelfde! Had laatst de oven ingeprogrammeerd zodat ie vanzelf aan en uit springt op de juiste tijd, erg handig! Kom ik thuis, nee hoor... niks geen warm eten. Zegt manlief: ja, het schermpje zag er anders uit, dus ik heb hem maar even gereset.... ;) Vraagt ie ook nog waarom ik niet op tijd thuis was om het eten aan te zetten... echt waar.... :cool: Dappere dodo!
    Dus ik heb nu maar gezegd: als je het niet weet, blijf je er vanaf, hahaha.

@ hier: had net echt een 'breekt-je-hart'-momentje... Had Lucas weggebracht naar de PSZ en hij ging spelen. Ik afscheid genomen, kus, zwaai, etc. Dus ik sta daar nog even in de gang, zie ik net dat één van de 'dametjes' op de PSZ (ook een stukje ouder) hem een duw geeft omdat ie niet bij het poppenhuis mocht. Zo hard dat ie achterover viel, op z'n billen. Nou kan hij daar wel tegen, maar hij was zo bedremmeld meteen... vond het zo sneu! De juffen hadden het niet gezien en ik was natuurlijk eigenlijk al weg, dus ik heb het zo gelaten. Hij huilde ook niet ofzo, maar ging stilletjes op een bankje naast de kast zitten :(. Nog steeds een brok in mijn keel...
    Hij moet er mee om leren gaan, maar wat is loslaten soms moeilijk!

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hahaha, die mannen zijn ook allemaal hetzelfde!

@meet, ik heb er ook zin in!

@mamavanjuul, wat heb je lekker geshopt! Heerlijk om weer in het nieuw te zijn!

@steintje, sterkte met oma, nog niet veel verbetering dus.

@kledingmaat, hier in maat 68.

@posbankloop, heel goed gegaan! Ik had van te voren gezegd met alles onder de 40 minuten ben ik tevreden. Uiteindelijk 6 km inclusief forse klim gelopen in 38 minuten!

@mamamarije, hoe is het eigenlijk bij de fysio voor je bekkenklachten? Gaat dat goed? ( Ik las toevallig gisteren in de vriendin een verhaal over een vrij eenvoudige behandeling bij blaasproblemen ).

6. MamaMarije

@ Maryloes: het gaat op zich wel aardig! de incontinentie wordt steeds minder, heb iig geen verzakking volgens haar. Het probleem is alleen dat mijn belasting gewoon teveel is. Ik had in de vakantie veel meer rust willen nemen en meer aandacht willen besteden aan mijn oefeningen, maar ja... met afwisselend zieke kinderen is het daar niet van gekomen ;) Maar er zit wel een stijgende lijn in!

7. Maryloes

Oh fijn, dat moeten we hebben!

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh ik kan het me zo goed voorstellen! Mijn hart breekt een stukje mee, ik zie het zo voor me. Maarrrr... Je hebt het echt heel goed gedaan! Niet weer naar binnen rennen, hier leert hij echt van. Dat gezegd zijnde ... :x Wat een krengetje, dat kind! :x

9. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Meiden wat gaan jullie toch hard! Paar daagjes het forum niet bijhouden en je bent meteen een uur aan het bijlezen, hihi, wel gezellig hoor! Maar ik weet niet of ik nu nog op alles kan reageren, veel is al 'oud' nieuws nu...

Mamavanjuul: Wat een rare periode was dat met al die gebeurtenissen, bah!

MamaLuc: Leuk dat je meeschrijft!

Digibeetmannen: Hihi, wel schattig hoor dat manlief soms moet worden uitgelegd hoe iets werkt. Hier is het andersom, maar die van mij heeft een 'fetisj' om het hele huis elektronisch te bedienen. Hij heeft afstandsbedieningen (!) voor alle lichtknopjes in huis. Met als gevolg dat de gewone aan/uitschakelaars niet altijd meer werken. Niet praktisch! Zeker niet als je een afstandsbediening kwijt bent en dus je lampen niet aan kunt doen ;)

MamaMarije: Awww wat een rotgezicht moet dat zijn geweest dat je getuige was van die duwpartij! Wel sterk van je dat je niet bent teruggegaan, hij moet er indd mee leren omgaan maar toch, het is niet fijn :( En dat kind dat hem duwde, wat gemeen zeg!!

Kledingmaat: 68/74 nu, maar madammetje heeft vandaag een schattig jurkje van de HEMA aan in maat 74 en die is aan de krappe kant, zo jammer, want ze draagt hem voor het eerst!

Maryloes: Pfoeh, 6km in zo'n korte tijd afleggen doe ik je niet na. Wat heerlijk lijkt me dat als je zo sportief bent. Ik ben al uitgeput na 100 meter haha, en heb de tijd niet om aan mijn conditie te werken...doordeweeks ben ik 's avonds afgemat en onze weekenden staan altijd tot de nek toe volgepland. We zijn nog steeds lid van de sportschool die ik al een jaar niet meer bezoek. Oeps.

10. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    En owjjjaaa...a.s. vrijdag gaat Caitlin wennen bij het KDV. Auw mijn moederhart!!!

11. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    @ maryloes goed bezig hoor!!!

@ steintje sterkte hoor met je oma

@ banaantje....succes....zie het maar als een ervaring voor jou en je kleine

12. MamaMarije

@ Maryloes: goed gedaan op de Posbankloop!! Knap hoor, logisch dat je erg tevreden bent!

@ banaantje: och, dat zal zeker wel even wennen zijn zeg! Je eerste echte 'loslaat-momentje'! Geef jezelf even de tijd en wees aardig voor jezelf. Je mag er best tegenop zien en er verdrietig over zijn! Zolang je maar weet in je achterhoofd dat ze er echt niet slechter van wordt, ze hebben daar het beste met haar voor.
    *knuffel!*

Hahaha, die man van jou met zijn afstandsbedieningen :D Lijkt me best heerlijk als ik eindelijk op de bank zit, om dan alles met een afstandsbediening te kunnen doen! Kan ie zo ook thee zetten :p?

@ meisje op PSZ: tja... ze heeft inderdaad wel wat 'prinsessengedrag', maar de leidster vertelde de vorige keer al dat ze de jongste is van 3 kids, twee broers boven zich en ze gaat zich nu echt laten gelden. De vorige keer liep ze ook de andere kinderen te commanderen, maar die zijn er al aan gewend ;).
    Ach, je kunt het het meisje niet kwalijk nemen denk ik... Lucas is wat dat betreft ook nog niks gewend...
    *dit zegt mijn verstandelijke kant, toen ik haar mijn knulletje zag omduwen, dacht ik ook wel even 'grrrr.....:x'*

13. Maryloes

@meisje psz, oh oh als nina maar niet zo gaat doen straks haha. Maar sneu hoor, ik zie het arme kereltje al helemaal zitten. Goed dat je verder niks gedaan hebt en ik denk dat hij 5 min later al weer lekker aan het spelen was.

@banaantje, Oeh spannend, wennen! Het is meestal vooral wennen voor de mama's, je zult zien dat het hartstikke goed gaat! Tussendoor even bellen how het gaat en zelf zorgen voor wat afleiding. Hoeveel dagen gaat Caitlin straks?

@pollewopke, hoe was het op het cb?

Edit, ik zie dat ke donderdag gaat haha.

14. Maryloes

Oja, over dat sporten. Ik ben 's avonds ook afgemat hoor. Maar ik sleep me van de bank en ga. Heerlijk gevoel als je dan terugkomt!
    Het is ook leuk om te zien dat de jongens het sportieve nu al over nemen!

Trouwens, pollewopke leuk dat je ook komt zaterdag! En jij, banaantje?

15. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @maryloes: knappe prestatie!

@mamamarije: niks toe te voegen aan de andere reacties. Knap dat je niet naar binnen bent gestormd maar kan me voorstellen dat het een rot-moment was.

@banaantje: succes vrijdag wanneer Caithlin naar het KDV gaat!

@electrische apparaten in de keuken: hier ook zo'n held op sokken! Hij weet hoe de flesjes van Sanne klaargemaakt moeten worden en kan z'n eigen eten opwarmen, maar dan houdt het op.

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wat een gezellig gekwebbel vandaag ;)

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Zaterdag wordt het 'em niet! Moet zaterdag echt een aantal dingen doornemen voor de bruiloft en kan echt niet anders :)
    De locatie die we hebben besproken wil graag een globaal beeld van ons hoe we de dag willen indelen, dus daar moeten we even goed voor zitten. Mijn schoonzus gaat helpen en we kunnen dus alleen in het weekend....baal wel een beetje, want had al opgezocht hoe en wat met de trein en dat was best wel te doen....dus de volgende keer ben ik er wel bij hoor!!!!!

@Psz/kdv: Oooh ik weet nog heel goed toen ik Juul daar voor het eerst "achter liet" mijn mama-hart brak echt! Maar als ik nu zie hoe Julia er door verandert is. Van een stil meiske, wat zich het liefst verstopte achter onze benen, naar een meisje dat gerust "nee" durft te zeggen.
    Wat zich dus niet aan de kant laat duwen maar gewoon zegt: Ik was aan de beurt.
    Ik weet dus zeker dat dat de invloed is van de psz! Maar neemt niet weg dat het heel moeilijk is om ze achter te laten!

@Sporten: Dat plan ik altijd zo rond 19.30....dus eten....koffie...opruimen en wegwezen. Dus voordat het "inkak-moment" komt, ben ik al op weg naar de sportschool :)

@Hier: Vandaag weer zo gelachen om Emma en Julia. Die 2 hebben zo'n interactie met z'n 2en! Dat giechelen van Emma is zo mooi.
    Verder gaan de nachten prima, Emma slaapt vanaf 19 uur en is tussen 6 en 7 weer wakker. Guido neemt de vroege voeding voor zich, na 7uur doe ik. Hij slaapt altijd wat makkelijker in, dus dat is echt ontzettend lief van hem. Verder kan ze echt heel erg gillen de laatste paar dagen, niet normaal :D

Kortom, tis hier een gezellige boel met de meiden!

Oh ja....morgen de begrafenis van de man van mijn leidinggevende...
    Ik ga alleen naar de condeleance, niet naar de begrafenis zelf.
    Dan sta ik daar een potje te janken om iemand die ik helemaal niet ken....:)

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: heel veel sterkte morgen!
    Leuk dat de twee zussen zo goed op elkaar reageren. En fijn dat je man de vroege voeding doet!

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jaaaa, is echt heel grappig joh! Emma zit Julia altijd heel verwachtingsvol aan te kijken en dan zegt Julia wat en dan begint ze meteen te gieren :D

Pff....verder denk ik dat het niet lang duurt voordat mijn ongi weer komt. Vandaag heel veel dik slijm verlies..denk mijn eisprong geweest is. Ook wat zeurderige buikpijn, dus zal niet lang meer duren.
    Tja...en dan moet ik toch echt dat spiraaltje eens laten plaatsen :D

Oooh jaaa en donderdag gaan we in ondertrouw! Zijn dan ook 5 jaar samen, dus extra leuke datum :D

19. MamaMarije

@ mamavanjuul: alvast gefeliciteerd met jullie ondertrouw! Bijzondere datum toch zo ;).
    Zo leuk, die interactie tussen baby en peuter hè? Geweldig!
    Jammer dat je er niet bij kunt zijn zaterdag :(

Heb je bewust gewacht met het plaatsen van je spiraaltje tot je eerste menstruatie? Hier trouwens niet meer ongesteld geweest na het plaatsen van dat ding, ik hou ervan :D
    Veel sterkte morgen, ik kan ook altijd erg slecht tegen dit soort gelegenheden, sta ook altijd te brullen...

@ Maryloes: Nina zal later vast niet zomaar de kaas van haar brood laten eten denk ik, met die twee broers boven zich! Alleen maar goed toch? :cool:
    En idd, peuters zijn dit soort dingen zo weer vergeten, t zijn de mama's die het niet meer kwijt raken.... stom eigenlijk, als we er net zo makkelijk in zouden zijn als onze kids, t zou een hoop hartzeer schelen...

@ Sporten: deze week ook weer voorzichtig beginnen met aerobic. Moet nog erg rustig aan doen ivm mijn bekkenbodem, maar een beetje meedoen kan geen kwaad. Dus dinsdagavond aquarobic, woensdagavond aerobic/steps en zaterdagochtend yoga... vind het wel even genoeg zo. Naast al het geren en gevlieg rondom de jongens!

20. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Vandaag voor het eerst na de zwangerschap weer de rode vlinders gehad, als je snapt wat ik bedoel (hihih)

Sporten: ik zou wel willen, maar ben idd sávonds niet zo fit meer, en ik weet nog niet wat ik wil gaan doen, Ik speel ook nog korfbal, maar heb dat na de zwangerschap nog niet gedaan we spelen zo laat pas om half 10 tot half 11 sávonds, als ik daarna nog een latevoeding moet geven dan kom ik echt slaap tekort, want smorgens gaat om half 6 weer de wekker.

Groente en fruit: Roan begint al echt te wennen hij vind het allemaal wel erg lekker, als het op is (een heel potje) dan zit hij te mopperen en kijkt hij naar mijn handen of ik nog meer heb. Ik geef nu om de dag groente en om de dag fruit. Wat doen jullie? en wanneer kunnen ze allebij op 1 dag gaan eten.
    Foto: nog even een leuke foto, Roan met de pet, die gylano gebruikt als hij voor tambour maitre speelt of op de trommel speelt

Deel Deze Pagina