Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje, wat een knaap is Roan al zeg!

Tja..ik weet het niet zo goed met die hapjes. Wij zijn nu begonnen met fruit en ik merk dat Emma er al echt om begint te vragen om half 10. Doen het nu praktisch elke dag, ook omdat ze er heel erg aan moest wennen. Emma krijgt nu, of een kwart banaan of een half (klein)potje.
    Daarna begint ze te blazen en terug te duwen.

Volgens mij zou je het gewoon kunnen proberen....

Helemaal als ie echt al zoveel eet....hihi!

Emma krijgt trouwens nog maar 4 voedingen...late is er echt al uit!

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @mamamarije: heb jij nog stuwing :) ik om de dag nog steeds...heel apart! ik kolf het dan nog af met de handkolf en emma krijgt dat nog in een flesje voor de kv.
    Zoals nu heb ik nog 70 ml gekolfd....en dat krijgt ze dan eerst en dan nog 140 kv. Het wordt dus echt steeds minder. Eerst 210 per kolfbeurt en nu 70 ml 1x in de 2 dagen ;) Heel apart dit hoor!

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mrs. Hair, ik denk dat ik wel weet waarom Quinten wat ouder lijkt dan Liesbeth. Jouw meisje heeft meer van dat heerlijke babyvet, Quinten nauwelijks, en daardoor toont zo'n babygezichtje minder babyachtig. Leuke foto's, heerlijk koppie heeft ze!
    Wat ontzettend balen dat je niet kunt verhuizen door de onderwaarde zeg, jeetje wat een domper.

MamaMarije, wat fijn dat Lucas het zo leuk vindt op de PSZ. Ook heel fijn dat de overgang van BV naar FV met Benjamin zo goed is gegaan en de voedingen nu lekker verlopen. Dit zal je idd veel rust geven kan ik me voorstellen.

Wat een nare week Mamavanjuul!
    Heb je nog de uitslag van je bloedtest gehad, of heb ik daar overheen gelezen?

Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Eeka.

Shoppen : heb ik begin vorige week ook flink gedaan, voor de kids. Nog niet voor mezelf aangezien er nog zo'n 10 centimeter van mijn buik afmoeten. Het wil nog niet vlotten met mijn buikspieren, ze wijken nog steeds dus heb nog een behoorlijk opgezette buik, naarmate de dag vordert zie je 'm groeien. Echt balen, zal nog flink wat sessie bij de fysio te gaan hebben.

Bijvoeding : ga ik zaterdag mee starten. Dan is Quinten nagenoeg 6 maanden en tot die tijd volledig BV gehad. Erg leuk weer! We hebben vorige week een Stokke stoel erbij gehaald, schattig gezicht die 2 kinderstoelen om de tafel. Quinten kan nog niet goed zitten, hahaha de luiwammes!

De meeting : het lijkt me ontzettend leuk en gezellig!
    Ik moet nog ff nadenken of ik ook kom. Die zaterdag is mijn zus jarig en gaan we aan het eind van de middag eten op de pannenkoekenboot. De zondag erna wordt de verjaardag van mijn stiefkleinzoontje (wat een woord) gevierd en gaan we naar Dolfinarium. Dus al drukke dagen voor Quinten, weet nog niet of ik er nog iets bij kan plannen.

Ik ben de afgelopen dagen ziek geweest. Niet zo erg dat ik op bed lag maar flink belabberd, ik hing tegen griep aan of zo. Verder druk druk druk, tussen de gewone dingen door kom ik niet goed toe aan extra klusjes en al helemaal niet aan mezelf. Ik ben en blijf zo moe, bah.

Vandaag ben ik Quinten een keer extra gaan wegen bij het CB, dit omdat hij van de bovenlijn op de groeicurve bij geboorte was gezakt naar de onderlijn.
    Gelukkig zakt hij niet verder, hij weegt nu 6390 en blijft daarmee op de onderlijn. Ik kon de wvk niks vragen want die was ziek maar ik vind het wel goed verder zo, Quinten is happy en blijft nu een lijntje volgen.

Morgen weer werken, bleeeeeegh.
    Maar meteen woensdag weer vrij moeten nemen want mijn zus kon iets anders niet bolwerken en heeft de tante-dag moeten laten vervallen deze week. Ze is overspannen en trekt het allemaal niet meer goed.
    Helaas geen plek op het KDV voor een extra opvangdag, komt rottig uit zo vlak na de vakantie met overvolle mailbox.

4. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@steintje, wat een mannetje al! Way betreft bijvoeding, bij nina zijn we met 4 maanden met fruit gestart en met 5 maanden met groenten. Sinds die tijd krijgt ze dus 's ochtends fruit en tegelijk met ons avondeten haar groenten.

Mamavanjuul, sterkte vandaag. Een week vol met verschillende emoties, want donderdag een blije dag! Leuk dat jullie in ondertrouw gaan!

Natas, ook al ben je niet helemaal ziek, toch beterschap! Niet fijn als je je niet lekker voelt en ook nog zo druk bent.

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ Steintje: mooi manneke is Roan!

@ bijvoeding: als het goed gaat met fruit en hij is goed gewend, zou ik het gewoon proberen om 2x op een dag bijvoeding te geven! Lukt het nog niet, is het ook zo weer teruggedraaid! Benjamin krijgt nog 'maar' 1x per dag, eerst maar aan wat meer soorten wennen en dan wat extra's erbij.
    Doen jullie allemaal de nieuwe soorten fruit/groente 3 dagen achter elkaar? Ik deed dat bij Lucas wel en dat beviel goed, maar ik merk nu dat ik het veel handiger zou vinden als Benjamin gewoon onze groente van de dag mee zou eten :) Zou dat een groot probleem zijn?

@ Natas: jeetje, wat een geregel zo na je vakantie! Balen! Ook dat je ziek was trouwens, ben je toch een paar dagen uit de running en met 2 kleine kids kun je eigenlijk niet ziek zijn! Leuk hoor, die 2 allebei in hun Stokke-stoel! Benjamin zit ook nog niet denderend hoor ;)
    Fijn dat Quinten niet verder afbuigt met zijn curve!
    Hier ook zo'n buik trouwens... 's avonds grap ik nog wel eens tegen mijn man dat de derde al onderweg is ;)

@ mamavanjuul: ik heb nu geen stuwing meer, maar heb het wel een aantal dagen gehad! Heb na het daadwerkelijke stoppen Benjamin nog 2 dagen een keertje kort aangelegd om een pijnlijke plek weg te drinken, maar sindsdien is het ook echt weg. Wel het idee dat gisteren mijn borsten best vol waren, maar dat is vandaag ook minder.

@ hier: benjamin komt van zijn plek!! alleen wel achteruit, hahaha, hij steunt op zijn armen, trekt zijn knieën een stukje op en duwt af.... de verkeerde kant op! en boos dat ie dan wordt, ach goss... :cool:

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij hebben het tot nu toe nog beperkt tot banaan en peer. Ga vanaf volgende week maar wat nieuws introduceren. Ze heeft in korte tijd best wel aan veel dingen moeten wennen, dus maar even rustig aan.
    Zijn nu ook overgestapt op kruidvat voeding, scheelt toch 4 euro per pak!

Hier ook nog een buikie hoor....vooral na het eten! Maar merk wel dat mijn buikspieren sterker worden. Kan nu zonder steunen overeind komen! Dus dat merk ik in ieder geval wel na al die uren zweten ;)

Nog geen uitslag van mijn bloedonderzoek, zal zo eens bellen....moet toch bellen voor een spiraaltje...:)

Vanmorgen vroeg uit de veren. Emma was om half 7 wakker, manlief is er uit gegaan, 10 minuten later gaat zijn wekker toch. Eigenlijk kan ik dan nog blijven liggen tot half 8, maar was toch wakker en ben om 7 uur ook maar naar beneden gegaan.
    Even gezellig samen, met Emma, een bakje koffie drinken :D
    Ondertussen is hier de woonkamer alweer verandert in een speelparadijs, Emma ligt op de grond te spelen, Julia is eten aan het koken en ik lig heel lui op de bank met de laptop...heerlijk zo;n ochtend.

Het is hier trouwens goed mistig....bleh!

7. Maryloes

@bijvoeding, in het begin meestal wel een dag of 2/3 hetzelfde gegeven, maar merk dat ik daar nu wat makkelijker in word. Het is nu maar net wat ik in huis heb. Nina doet het er gelukkig goed op.

Hier ook nog steeds een buikje hoor. Wordt inderdaad wel minder, maar ik vrees dat ie nooit meer helemaal strak wordt. Zaterdag hadden we buurtfeest en vroeg iemand of nr 4 onderweg was:x. WTF! Ik had een skinny jeans aan, met zo'n uitlopend tuniekje, maar dan nog. Haha, ik was juist zo trots dat het de goede kant op gaat....

Wat knap van Benjamin!

8. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Jeetje Maryloes wat een ongenuanceerde opmerking van nr. 4! Tsss...kan me voorstellen dat je dan wel even denkt 'wtf'.

Zooo MamaMarije Benjamin KRUIPT gewoon dus al bijna! En dan zit ik hier met een meisje op schoot (ze wil niet slapen...zucht) die het vertikt om om te rollen ;)

Steintje: Cailin krijgt 2x per dag hapjes op advies van het CB omdat ze behoefte had aan meer. Ik mocht de flessen melk niet ophogen maar wel een hapje extra geven dus ze krijgt nu met lunchtijd fruitje en met avondeten groente.

Caitlin heeft afg. dagen alleen teveel banaantjes op dus ze heeft last van verstopping :(

Babymeet: Ik ga niet komen meiden....het wordt me echt teveel. Gisteren ben ik op het werk in slaap gevallen (ja echt letterlijk in slaap gevallen!!) toen ik Caitlin aan het flesjegeven was op de relaxte stoel in ons serverhok. Met Caitlin in mijn armen, dus nog best gevaarlijk ook :( Gisteravond was het weer raak, in slaap gevallen toen ik haar fles gaf in bed voor het slapengaan (papflesje) alleen toen was het niet erg, want dat was in bed. Ik ben toen wakker geschrokken met een slapende Caitlin op schoot en maar gauw me klaargemaakt voor de nacht... Dus op zich zegt dat wel iets denk ik, ik wil teveel, ik verg het uiterste van mezelf dus ik moet echt even gas terugnemen. Dit weekend was ik naar een vriendin in Almelo en de rit ging goed maar jeutje wat was ik moeee.... Volgende keer beloof ik erbij te zijn!!! Want ik wil jullie en de kleintjes erg graag ontmoeten!!!

9. Maryloes

@banaantje, jammer dat je er niet bij bent, maar begrijpelijk hoor! Oei, dat klinkt alsof je oververmoeid bent! Pas goed op jezelf!

even ego: we hebben net onze zomervakantie geboekt! Ja, ik weet het we zijn er vroeg bij. We waren ons rustig aan het orienteren en kwamen er toen achter dat je er blijkbaar op tijd bij moet zijn; een aantal campings waren nl al niet meer beschikbaar! 2,5 week naar Italie, aan het Gardameer! Yay!

10. MamaMarije

@ banaantje: jammer dat je er niet bij kunt zijn! Wel goed op jezelf passen hoor ;)

En wat betreft Benjamin... kruipen wil ik het nog echt niet noemen hoor! Het is een soort voorstadium van tijgeren waarin hij toevallig de juiste combi maakt van armen en benen en zich dan verplaatst ;) Ziet er gewoon heel koddig uit voor een ventje van 5 mnd!

Je kunt de bananen voor Caitlin de volgende keer ook goed door laten rijpen, dan laxeren ze juist :)

@ Maryloes: idd, WTF... snappen mensen nou nog niet dat je daar gewoon geen opmerkingen over maakt? Ik denk wel eens: halloooo wat wordt er allemaal wel niet verwacht, dat je in no time weer superstrak bent na 2 (jij zelfs 3!) kids? ;)

@ mamavanjuul: laten jouw meiden je met rust als je met de laptop op de bank zit :$? Mag Lucas een keer bij ze in de leer? Ik kan eigenlijk niet rustig gaan zitten voor mezelf zonder dat hij bij me komt en iets met mij wil doen. Lief natuurlijk, maar soms ook wel een beetje vermoeiend :)
    Probeer het zelf spelen nog steeds erg te stimuleren, maar toen ik vanochtend de was ging vouwen, eindigde dat in een driftbui-drama van ca 15-20 minuten...
    Wat een heerlijkheid als je meiden zo lekker zelf kunnen spelen!

@ Benjamin: vanochtend heeft ie stukjes wortel gegeten! Hij vond het erg interessant. Ging ook wel het e.e.a. naar binnen *trots*
    Morgen maar weer wat anders proberen, bloemkool ofzo...

11. MamaMarije

Wat heerlijk! Klinkt goed hoor :D Leuk om in het vooruitzicht te hebben!

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hey dames, wat wordt er lekker gekletst! Leuk!

Ik heb even een break. Ik ben in Groningen, zitting bij de rechtbank, en ik heb pauze van half twaalf tot half twee. Mooi even de tijd om te lunchen dus. De universiteit is vlakbij de rechtbank, dus ik ben hier mooi achter de computer gaan zitten. Straks heb ik nog één zaak, en dan ben ik 'vrij' tot zes uur, dan begint mijn college rechtsgeschiedenis.

Lange dag zo, maar het lukt me wel om te ontspannen tussendoor.

@ banaantje: Jammer dat je er niet bij kunt zijn. Ik begrijp het wel hoor, je klinkt vreselijk druk, en het is zo'n eind rijden.

@ MamavanJuul: Moet je vanmiddag naar de begrafenis? Sterkte hoor, het is zo droevig als zo'n jong (ja toch?) iemand uit het leven stapt... Ga je alleen, of met collega's?

@ MamaMarije: Hier ook 3 (!) handenbindertjes hoor. Ik denk dat Emma en Julia vrij uniek zijn :D... Wij zitten pas écht rustig als ze op bed liggen (en dan nog...)

@ Maryloes: Ik hoop dat je een leuke opmerking terug hebt gemaakt? Sjonge jonge, dat zég je toch niet tegen iemand die en baby van 5 maanden heeft... En Gardameer, heerlijk!!!! Mooie omgeving ook, Noord-Italie. Wij waren 1,5 jaar geleden aan het Lago Maggiore, mmm...

@ Liesbeth: Die 'kruipt' ook achteruit. Als je haar op de grond legt (op het laminaat, tip van MamaMarije), schuift ze méters achteruit... Maar dat is nou net niet de kant die ze op wil, dus een heleboel frustratie tot gevolg :D

13. Maryloes

Haha, ik heb geloof ik maar een beetje gelachen. Ja, wat moet je zeggen! Eigenlijk wilde ik hem gewoon neerhoeken, maar ja, dat doe je natuurlijk ook niet:D. Terwijl ik echt een keurig buikje heb voor iemand die 5 maanden geleden bevallen is van de 3e. Misschien moet ik dat tuniekje maar even laten hangen;).

Mrs hair, klinkt als een lange dag! Wel fijn dat je tussendoor genoeg pauze hebt. Lekker even in het zonnetje zitten!

Knap dat Liesbeth ook al kruipt, ook al is het achteruit.

@spelen, klopt even af, maar onze jongens kunnen dat ook heel goed! Vaak moet ik ze wel even aansporen, want als ze de kans krijgen hangen ze de hele dag bij Nina. Maar als ze eenmaal spelen........En leuk, sinds een week of 2 gaan ze ook samen op Milan zn kamer spelen. Gaat de deur dicht, ipod aan, helemaal leuk!

14. MamaMarije

@mrs hair: idd pittig dagje vandaag zo! Heerlijk om nu even te chillen *al zie ik dat je alweer aan de slag bent, tis 13.42u ;)*
    Wat leuk dat Liesbeth ook achteruit 'kruipt'! Boos kunnen ze dan worden hè?

@ Maryloes: staat zo raar he, als je iemand een hoek geeft op een verjaardag :D... al is het soms erg verleidelijk! Ik sta meestal met mijn mond vol tanden als iemand dat soort opmerkingen maakt. Zou graag ietsje meer adrem zijn...
    Wat leuk dat Lars en Milan echt samen spelen! Hoop dat dat hier ook ooit gaat gebeuren ;)

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ samen spelen: vooral als ze moeten slapen :(

@ ad rem zijn: zou ik ook wel willen... Ik ben jammer genoeg vaak ad rem in mijn hoofd, achteraf...

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    ben net terug...was wel heftig en erg druk! Alleen wij waren al met 15 personen en haar man zat bij de brandweer...altijd "mooi" om te zien die personen in uniform...

Julia is ook een jaar ouder dan Lucas he, denk dat dat ook erg scheelt!

17. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoe was je leidinggevende er zelf onder? Hebben ze ook kinderen?

Nare dingen he, ik hoop dat je het een beetje los kan laten...

18. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: wel goed op jezelf passen, meid! Oververmoeid zijn is niet fijn :(.

@natas: beterschap met je "niet-lekker-zijn"! Mama's kunnen eigenlijk niet ziek zijn ;).

@mamavanjuul: ik gebruik al vanaf het begin voeding van Kruidvat, bevalt me prima en scheelt inderdaad behoorlijk in vergelijking met Nutrilon. Van luiers gebruik ik trouwens ook Kruidvat en die bevallen me prima. Soms koop ik Pampers als ik een goede aanbieding zie en die bevallen ook goed, maar zijn normaal wel prijziger.

@mrs hair: lange dag voor jou! Hoe gaat het nu met het doorslapen van Liesbeth?

@Maryloes: belachelijke opmerking op die verjaardag :x! Lekker dat jullie al een vakantie hebben geboekt.

@bijvoeding: ik geef wel 3 dagen achter elkaar hetzelfde. Groente voor Sanne maak ik een grotere hoeveelheid klaar en doe ik in een ijsblokjes-maker (weet ff niet een andere benaming) in de diepvries. Zo kan ik een paar dagen vooruit, iedere keer een paar blokjes uit de diepvries halen. Inmiddels lust ze bloemkool, peer en meloen, maar banaan blijft veruit favoriet :D!

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hihihi, wat grappig dat Benjamin en Liesbeth achteruit 'tijgeren', zal een heel schattig gezicht zijn! Quinten maakt nog geen enkele aanstalten, hij is echt een luiwammes :D. Danique duwde op deze termijn op haar buik met haar knietjes al de billen omhoog, Quinten komt niet verder dan op z'n rug een beetje draaien.
    Tsja, mannen hè :p

Mamvanjuul, ik kan me voorstellen dat het vandaag heel heftig geweest moet zijn. Sterkte.

Over dikke buik : ik ben dus doorverwezen naar een fysio hiervoor (rechte buikspieren blijven wijken) en ook lichte bekkenbodemklachten. Ik vergelijk mijn buik 's avonds met toen ik 5 maanden zwanger was (en ik had al snel een zichtbare buik dus toen was ie al aardig groot), mijn fysio vind het overdag een 4-maanden buik. Ook ik heb al es de vraag gekregen "toch niet nog een derde hè, ben je alweer zwanger?". Niet leuk :(
    Ik baal wel van die buik, het is allemaal zo uit verhouding. Alleen qua buik heb ik nu maat 42 of 44 maar dat staat voor geen meter omdat ik verder maat 38 heb.

MamaMarije, ik gaf Danique ook keurig 3 dagen achter elkaar hetzelfde. Bij Quinten wil ik dat de eerste twee weekjes ongeveer ook zo doen, even kijken hoe hij bij die eerste hapjes reageert. Maar ik ben nu met m'n 2de baby makkelijker dan met de 1ste, denk dat ik al snel hem ook gewoon de 'groente van de dag' ga geven.

Maryloes, heerlijk het vooruitzicht van een vakantie in Italië!

Alleen spelen : Danique kan dat ook heel goed. Niet altijd natuurlijk, ze heeft ook wel eens buien dat ze meer hulp nodig heeft, maar heel vaak kan ze zichzelf vermaken. Wel heel fijn om een combi te maken tussen wat klusjes doen en dan weer even met haar bezig zijn.
    Ik heb een beetje hoop dat Quinten dat straks ook kan. Hij huilt nooit snel in de box of wipper, kan een hele tijd zelf 'spelen'.

Kruidvat : met hun voeding heb ik geen ervaring maar wel met de luiers, die bevallen idd prima. Nu met Quinten gebruik ik even pampers want van Kruidvat zijn ze iets stugger en dat vouwt wat moeilijker om zijn dunne pootjes. Maar voor de rest altijd Kruidvat.

Welke maat luiers gebruiken jullie nu eigenlijk? Quinten maat 2.
    Danique is nog steeds niet zindelijk, voor haar heb ik nu luierbroekjes in maat 6. Vergeleken bij die van Quinten zijn dat reuzeluiers :)

Vandaag heb ik weer gewerkt, er zaten heeeeel veel mailtjes in mijn mailbox. *zucht*

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @Natas: pfff, altijd fijn, zo'n volle mailbox na je vakantie... Geen tijd om op je gemak op te starten maar meteen volle bak aan de gang...

@maat luiers: Sanne heeft midi (nummer 3)

Deel Deze Pagina