Mamavanjuul: Jeetje een te trage schildklier. Gelukkig dat je nu weet waar het aan ligt! Kun je er tenminste gericht voor worden behandeld, en hopelijk ben je dan snel eindelijk van je moeheid af. Of werkt het niet zo simpel? Ik weet eigenlijk helemaal niet hoe ernstig schildklieraandoeningen kunnen zijn, mijn vader had er ook iets mee en ik weet alleen dat hij daardoor nogal opvliegerig was, maar ik lees nu dat jij al eerder een te snelle werking had en dat was 'kantje boord'!?
Yuna, 24-03-2011, 6030 gram - 64 cm Roan, 02-04-2011, 7710 gram - 68 cm Liesbeth, 03-04-2011, 9000 gram - 70 cm Quinten, 03-04-2011, 6390 gram - 67 cm Caitlin, 06-04-2011, 6835 gram - 66 cm Nina, 12-04-2011, 7025 gram - 64,8 cm Luc, 16-04-2011, 7610 gram - 67 cm Benjamin, 17-04-2011, 7980 gram - 66 cm Evy, 25-04-2011, 6240 gram - 65,2 cm Lieke, 25-04-2011, 7100 gram - 64 cm. Emma, 27-04-2011, 7160 gram - 66 cm Sanne, 30-04-2011, 6980 gram - 66,1 cm Zoontje Kipkip,01-05-2011, 7600 gram - 66,5 cm Zo, ook even het lijstje bijgewerkt met Caitlins laatste resultaten van 2 weken terug.
Babymeet: Wat een geweldig verslag en nog geweldigere foto's!! Wat hebben jullie toch een knappe kids. Op een van de foto's kijkt Liesbeth op een manier dat ik Caitlin er zoooo in zie, niet normaal, ik dacht heel even dat ik Caitlin op de foto zag, haha! Ik had de rondleiding in Zwolle ook wel mee willen maken, jullie hebben het zo te horen geweldig gehad. Natas: Prachtige foto zo met die mooie lichtinval bij de dolfijnen, het lijkt wel van een fotograaf. Tutlapjes: Net als Emma heeft Caitlin ook dat ze lakens in haar mond stopt, of haar truitje/jurkje. Ze heeft nu dus ook een reeks tutpotjes/lapjes. Een tutschaap van Lief!, een Happy Horse tutschaapje, een simpel roze tutpopje op de zaak, een egeltje met lintjes eraan omdat papa die zo leuk vond, en een blauwe tutbeer die we gratis kregen ergens bij. Beetje erg veel tutbeesten als ik het zo bekijk...pff haha! Ritueel: 's Avonds gaan we naar boven als ze moe is, dan wassen we haar hoofdje, nekje, handjes, voetjes en bips (of ze gaat in badje, om de dag), daarna lijfje lekker insmeren met Zwitsal massage-babyolie met lavendelgeur, daarna pyamaatje aan en slaapzakje, daarna papfles in bed, kroelen en boertje, kusje en dan leg ik haar in de wieg met speentje en dan gaat ze altijd direct slapen. Eeka: Spannend morgen, eindelijk de langverwachte afspraak. Ik ben erg benieuwd hoe het gesprek gaat en wat de uitkomst zal zijn. Succes alvast!
Trouwens...Caitlin heeft weer iets nieuws...we hebben een beetje eet-dilemma met haar nu. Ze is overmorgen 6 maanden dus misschien hoort het bij haar leeftijd, maar ze wil ineens haar laatste papfles niet meer! Die voor het slapengaan. Ze weigert hem gewoon. En eigenlijk kost elke fles weer moeite en ze gaan ook niet meer allemaal leeg. Blijkbaar heeft ze er geen behoefte meer aan. Soms begint ze al meteen te huilen als ze weet dat het flesjestijd is. Zou het komen doordat ze nu 2x per dag een hapje krijgt? Dat ze die lekkerder vindt en daardoor die flessen niet meer hoeft? Ik merk wel dat ze wat minder plast ook, eerst had ze 's morgens altijd een hele zware luier, maar vanmorgen had ze weinig erin geplast. Ik weet niet zo goed wat we nu moeten doen, ik denk dat ik er niet aan ontkom om op 3 flessen over te gaan. Die laatste fles gooi ik nu sowieso al helemaal weg. Dus eigenlijk heeft Caitlin het al bepaald, hihi. Maar nu...moet ik nu flesje met diksap of zo bij gaan geven om te zorgen dat ze genoeg vocht krijgt, of zit dat wel snor met 3 flesjes? Ze slaapt overigens wel gewoon prima door, 's morgens staat ze nog steeds niet echt te springen om de fles, ze wordt ook niet wakker van de honger of zo. Dus volgens mij kan die fles er gewoon af toch?
Mrs hair, wat is Liesbeth weer goed gegroeid! Fijn dat alles goed was. Ik zou inderdaad nog wachten met de autostoel. Gisteren las ik in de nieuwe wij dat tegenwoordig het advies is om babietjes in ieder geval tot 1 jaar in de mc te vervoeren. De Europese richtlijnen worden hiervoor ook aangepast las ik. Zatermiddag toen ik vanuit Zwolle weer naar huis reed had ik 4 gemiste oproepen van manlief. Wat bleek: onze brokkenpiloot lars was gevallen en moest naar de hap om zijn wenkbrauw te laten lijmen. Bikkeltje heeft geen kik gegeven. Gisteren een mama-milan dag gehad! Was erg leuk, ook het museum dus een hele leuke dag gehad! Eeka, veel succes alvast morgen. Ben heel benieuwd! Kipkip, heerlijk die vakantie-modus!
@maryloes: wat sneu voor Lars! Wel een bikkel zeg, dat hij geen kik heeft gegeven! Heeft hij er nog last van? En gezellig, een dagje met de oudste op pad. Doe je dat vaker, één van de kinderen meenemen zodat ze een keer helemaal alleen de aandacht krijgen van papa of mama? @mamavanjuul: fijn dat je volgende week een afspraak hebt. Kun je al je vragen stellen. Hopelijk merk je snel effect van de medicijnen. @kipkip: geniet van je vakantie! @banaantje: met die fles eraf weet ik het niet? Misschien navragen bij het cb of bij Nutricia/Friso (dat nummer wat op het pak flesvoeding staat). Sanne heeft net voor de eerste keer worteltjes op. Ze vindt het erg lekker, was zelfs boos omdat ze niks meer kreeg. Pas toen ze zag dat het bordje echt leeg was werd ze stil... Volgende week gaan we een midweek naar CP! Gisteravond nog snel geboekt, eventjes er tussenuit. Heb er zin in!
@banaantje, die avondvoeding er af is volgens mij wel vlot. Kun je dan niet beter 's middags een flesje diksap geven en proberen of ze dan wel een flesje wil 's avonds? Diksap in de middag lijkt mij in ieder geval logischer. @eeka, nee hij heeft er verder helemaal geen last van gehad. Heb hem ook niet over pijn gehoord, dus dat valt gelukkig mee. Gisteren was eigenlijk voor het eerst dat ik alleen met Milan op pad was, althans zo'n hele dag. Hij heeft er nu ook net de leeftijd voor vind ik. Maar het was een groot succes, dus dit houden we er zeker in. Wat fijn dat sanne de worteltjes zo lekker vond! Heerlijk er nog even tussen uit! Welk park gaan jullie?
@ Maryloes: heerlijk, zo'n dagje met Milan! En wat een bikkel zeg, die Lars Fijn dat het museum leuk was! @ bijvoeding: haha, zo leuk, al die bijvoedingsfoto's en verhalen! Hier inmiddels ook aan een tweede hapje begonnen. Benjamin krijgt nu in de loop van de ochtend fruit en rond het avondeten groente! Gisteren doperwtjes, vond ie erg lekker. Het is zoooo interessant om aan tafel te zitten, je ziet het hem gewoon denken @ Banaantje: sluit me aan bij Maryloes, liever een fles in de middag eraf dan 's avonds. En als je haar verdeeld over de dag iets kleinere flessen geeft? @ autostoeltjes: dat las ik ook! Vraag me wel af hè, als je nou een lang kind hebt, waar laat het de beentjes dan? Vouw je die op ? Die steken toch over de rand uit? Lucas ging hier met 9 mnd over, zat toen al goed en vond de MC idd ook saai worden. @ natas: Prachtige foto van je schoonzus! En van Quinten ook, idd een mooi ventje @ kipkip: wat fijn dat jullie een leuke vakantie hebben! @ eeka: spannend morgen! Ik ben ook echt heel benieuwd wat ze voor jullie meisje kunnen doen. Ik denk aan jullie morgen! Heerlijk, een midweekje weg *jaloers* @ mamavanjuul: herkenbaar, als je eenmaal toegeeft, lijkt het eerst erger te worden! Heb ik nu ook nu ik eenmaal de 'diagnose' heb van de 'coach'. Ik hoop echt dat je zelf snel effect gaan merken van je medicijnen! @ hier: een K-dag... Lucas is zo enorm dwars, pfff... En het erge is, bij de coach hebben we geconstateerd dat hij waarschijnlijk zo aan het testen is en zo dwars is, omdat hij reageert op het feit dat ik niet goed in mijn vel zit... Hoewel ik verstandelijk weet dat dat zo is, kan ik het emotioneel niet echt loslaten, werkt niet bevorderlijk voor je schuldgevoel Balen ook dat manlief gisteren en vandaag zo lang moet werken dat ik de kids twee dagen volledig zelf heb.
@Banaantje: Misschien tijd voor wat anders? Ik weet nog wel van Julia dat ze het op een gegeven moment zat was om steeds het zelfde te krijgen. Wij zijn toen over gegaan op het pyjama papje in de ochtend en ;s avonds weer een andere (of juist andersom). Dat hielp toen wel. Voel me vandaag wel wat energieker. Heb al even opgeruimd, wc gedaan en de was. Verder gespeeld met Emma en Juul, boekjes gelezen en gekleurd. Is al meer dan dat ik de afgelopen weken heb gedaan!
Dank jullie wel voor alle berichtjes om mij en mijn familie sterkte te wensen, vandaag de begravenis gehad, was een mooie maar emotionele uitvaart, we hebben zelf met iedereen die dat wilde de kist gesloten en naar de zaal gereden, daarna een dienst gehad, werdt mooi geleid door de dominee, toen gingen we in volgauto's naar de begraafplaats waar oma bij opa in het graf is bijgezet. ik had een gedicht gemaakt die door de dominee is voorgedragen, kreeg veel complimenten daarop.
Yuna, 24-03-2011, 6030 gram - 64 cm Roan, 02-04-2011, 8020 gram - 69,5 cm Liesbeth, 03-04-2011, 9000 gram - 70 cm Quinten, 03-04-2011, 6390 gram - 67 cm Caitlin, 06-04-2011, 6835 gram - 66 cm Nina, 12-04-2011, 7025 gram - 64,8 cm Luc, 16-04-2011, 7610 gram - 67 cm Benjamin, 17-04-2011, 7980 gram - 66 cm Evy, 25-04-2011, 6240 gram - 65,2 cm Lieke, 25-04-2011, 7100 gram - 64 cm. Emma, 27-04-2011, 7160 gram - 66 cm Sanne, 30-04-2011, 6980 gram - 66,1 cm Zoontje Kipkip,01-05-2011, 7600 gram - 66,5 cm Vanmorgen vroeg ook eerst nog naar het CB geweest, alles was goed. heb ook het lijstje weer even bijgewerkt. Tutdoekje: Roan kan ook zo lekker tutten, hij pakt dan alles wat hij bij de hand heeft, duim in de mond en lekker tutten, vooral als hij moe word. zag ook een paar leuke foto's voorbij komen. 6 maanden, zondag is roan ook 6 maanden geworden, kreeg een leuk kaartje van andere overgrootoma toegestuurd voor zijn 1/2 verjaardag.
@steintje: dus jullie hebben vandaag op een waardige manier afscheid kunnen nemen van je oma. En een gedicht of levensverhaal wat door familie geschreven is maakt het afscheid meteen een stuk persoonlijker. Fijn dat alles goed was bij het cb. @maryloes: we gaan naar Port Zélande. Even een andere omgeving! @mamamarije: hoe gaat het nu met je? *knuffel voor jou* @mamavanjuul: klinkt positief dat je vandaag meer energie hebt. Hopelijk zet dit door! @handenteam: ben zo benieuwd wat er morgen allemaal besproken zal worden. Dit is de afspraak waar we al vanaf Sannes geboorte op zitten te wachten, eigenlijk al vanaf december 2010 na de 20-weken echo's. Hopelijk eindelijk (wat meer) duidelijkheid krijgen over de afwijking aan haar hand. Ik vind het echt heel spannend! Gelukkig zijn we 's ochtends aan de beurt (eerste afspraak 10.30 uur, tweede afspraak rond 11.30 uur). Morgenavond laat ik jullie weten wat we te horen hebben gekregen.
@ steintje: mooi dat je een gedicht geschreven hebt! Is idd altijd heel persoonlijk. Het klinkt als een mooi afscheid zo. Ik wens je veel sterkte toe om dit een plekje te geven. Heeft Gylano er iets van meegekregen? Fijn dat alles goed is bij het CB. Roan is ook weer goed gegroeid! @ eeka: logisch dat je het spannend vind, ik vind het al spannend, laat staan jij Ik hoop zo dat ze wat voor Sanne kunnen betekenen! Heb je al contact gezocht met de lotgenotenvereniging? @ hier: Lucas was echt megadwars vandaag... my god...Vanmiddag kwam een vriendin van mij met haar dochtertje (21 mnd). Lucas heeft haar letterlijk alles uit de handen getrokken wat ze vastpakte . Hij was zo gemeen! Duwen, afpakken, schreeuwen, omver lopen.... ik schrok er echt van. Heb hem een paar keer op de gang gezet en geprobeerd hem rustig te krijgen. Pas toen het kleine meiske even goed van zich liet horen (ze gilde "Nee!" en duwde terug), hield hij op. Kreeg meteen een pruillip en kwam bij mama steun zoeken Zo stoer, maar toch zo'n klein ventje nog... @ mama's club: ik heb toestemming van het CB om posters op te hangen! en nog beter, op 10 november komt de coördinator van het CJG Tiel om kennis te maken en te kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen, ze vond het zo'n leuk idee!
@ Steintje: Begrafenis klinkt heel mooi. Het is zo dubbel om afscheid te nemen van een oma vind ik... Aan de ene kant dankbaar voor het lange leven dat ze heeft geleid, aan de andere kant is het altijd te vroeg om iemand te laten gaan @ Eeka: Ik kan me zó goed voorstellen dat je het spannend vindt, ik vind het gewoon zélf hartstikke spannend, kan je nagaan hoe jullie je voelen! Mag ik je heel voorzichtig een suggestie doen? Probeer niet te veel nu al op antwoorden te rekenen... Het is tenslotte nog maar de eerste afspraak. Als je niet nu al op uitsluitsel rekent, kan het alleen maar meevallen als ze dat wel kunnen geven. Ik denk aan jullie morgen!!! @ MamaMarije: Lucas inmiddels op bed? Wat een energie kan dat trekken he... En als je zelf minder lekker in je vel zit (lees: moe bent), lijken ze dat bijna aan te voelen en het je nóg moeilijker te maken... *knuffel* @ MamavanJuul: Fijn dat je je al wat energieker voelt! Denk je dat dat al van de medicijnen komt? @ Natas: Héle mooie foto!!! Ik had hem op fb al voorbij zien komen. Die krijgt vast een mooi plekje in het fotoboek ofzo! @ Banaantje: Goed om van je te horen! Ik vind ook steeds dat Caitlin zo op Liesbeth lijkt (of andersom), al vanaf ze net geboren waren he... Ik ben benieuwd of dat in het echt ook zo is! @ Maryloes: Hoe is het nu met Lars? Ik ga jouw voorbeeld van een dagje weg met Milan volgen. Volgend weekend ga ik een dagje met Rozan naar Amsterdam. We gaan naar het Van Gogh museum, daar mag ze zelf een schilderij maken. En daarna gaan we lekker lunchen en shoppen. Ze verheugt zich er héél erg op! Ik vond het zo'n goed idee van jou, helemaal als ik nu zie hoe bijzonder het voor haar is. Thanx!!
@ MamaMarije: We hebben tegelijk gepost Mooi dat het CB meewerkt, en samenwerking met CJG is ook top toch? Komt helemaal goed met de mama's club! En tja, Lucas... Hij is wat aan het zoeken lijkt het he? Wellicht ook de overgang met psz, waar hij dingetjes oppikt, peuterpuberteit, het wisselende weer... On the bright side: Na zo'n dipje komt altijd weer een uppertje!
En oh ja: Reclame mag niet op de site, maar voor je eigen hubbie vast wel! Voor de facebook-dames, willen jullie m'n man even liken op Chocoladeval - Eten/Dranken - Epe | Facebook Hij heeft nog maar 25 likes
@ mrs hair: wat leuk om zo'n dag met Rozan te gaan doen! Heel goed plan zeg! Wat betreft Lucas: ik denk idd dat hij erg zoekende is nu, zeker nu hij begonnen is op de PSZ. Daar krijgt hij het natuurlijk ook regelmatig op zijn bordje dat kinderen hem wegduwen, dingen afpakken, etc. etc. Hij probeert het nu gewoon uit, denk ik! Slurpt idd wel energie, hij mag vrijdag de hele dag lekker bij mijn schoonmoeder spelen en slapen, misschien dat ik Benjamin dan een dagje naar mijn moeder uitbesteed En ik denk dat ik het even aankaart op de PSZ, eens kijken hoe zij ermee omgaan daar! @ mama's club: ja, echt leuk! Ben benieuwd wat er uit gaat komen zo
@mamamarije, fijn dat je nu wat verder lijkt te komen met de mamas club! Lastig zo'n dagje met Lucas.....het hoort ook wel bij de leeftijd; ik herken het in ieder geval wel. Wat dat betreft is 2 wel een lastige leeftijd, als ze een half jaartje verder zijn wordt het al weer makkelijker vind ik, snappen ze meer, kunnen ze meer. Steintje, mooi afscheid. Blijft natuurlijk erg verdrietig. Veel sterkte de komende tijd.
@mamamarije: mooi nieuws van het cb voor de Mama's Club! En een gesprek met iemand van het CJG, da's helemaal een opsteker! Komt nu vast goed met nieuwe leden. Wat vervelend dat Lucas zo lastig was vandaag... Fijn dat je vrijdag in ieder geval tijd hebt voor jezelf. Ga je iets leuks doen? @mrs hair: klinkt goed, dagje Amsterdam met Rozan! Leuk dat ze er al zo naar uitkijkt! Ik houd er zelf ook sterk rekening mee dat we op de meeste vragen nog geen antwoord krijgen. De artsen kunnen natuurlijk niet in de toekomst kijken. Maar het is al heel prettig om onze vragen te kunnen stellen aan artsen die de nodige expertise hebben van handafwijkingen. We konden op een vragenformulier onze vragen opschrijven en hebben tot nu toe de volgende vragen. We willen weten of deze afwijking erfelijk is en of we bij een mogelijke volgende zw.schap meer kans hebben op een kindje met een soortgelijke afwijking. En of Sanne onderzocht wordt op eventuele andere afwijkingen. Verder of haar twee vingers gescheiden gaan worden en zo ja op welke leeftijd (of we moeten denken aan maanden of jaren). Of er iets gedaan wordt aan het dubbele topje van haar ene vinger. Hoe haar rechteronderarm zich zal ontwikkelen (is korter, hoe zal de verhouding in de toekomst zijn) en of er al iets zinnigs te zeggen is over de functionaliteit van haar rechterhandje. Mocht er een röntgenfoto van haar hand gemaakt worden dan zou ik die heel graag willen zien, gewoon om me een beeld te kunnen vormen van de aanwezige botjes. Wel lief trouwens dat jullie het ook spannend vinden!