@ eeka: jammer dat de lotgenotenvereniging niet erg actief is! Fijn dat jullie nu een klein jaar relatieve rust hebben qua ziekenhuisbezoeken enzo. Je weet nu waar je aan toe bent en dat is prettig, lijkt me. En idd, het had veel erger kunnen zijn, maar feit is wel dat jullie gewoon heftige dingen meemaken zo met Sanne. Het gaat je niet in je koude kleren zitten als je kindje een dusdanig traject in gaat, ook al is het voor haar "noodzakelijk". Als je ooit eens wilt spuien, tieren of klagen, gebruik ons daar gerust voor hoor @ mamavanjuul: mijn spiraaltje is ook gewoon geplaatst toen ik niet ongesteld was! Hier zeiden ze dat ze niet zo streng zijn met die regel. Of kan dat te maken hebben met het feit dat ik 2x een vaginale bevalling heb gehad en jij 2x een keizersnede? Is jouw baarmoedermond eigenlijk ooit ontsloten geweest tijdens je bevallingen? Anders zou je dat balletje nog eens op kunnen gooien bij je HA... Wat leuk dat Emma de hond roept , zie het helemaal voor me! Tis zo leuk als ze ontdekken dat ze een stem hebben en die ook echt kunnen gebruiken met een doel...
Haha, inderdaad! Had alleen rond 15.30 even een draai-gevoel in mijn benen. Alsof ik dronken was Oh ja...Emma buigt helemaal voor over om de hond te kunnen zien en aaien/graaien. We zijn dus druk bezig mini-mensje 2 de hond te leren aaien Gelukkig is onze hond mega lief voor kleintjes, want aiiii...die gaat het weer zwaar krijgen!
Eeka, je bent in ieder geval wat wijzer maar wel heftig joh. En tuurlijk zijn er ergere dingen maar dat wil niet zeggen dat het niet ontzettend moeilijk moet zijn om je kleine meid zodirect te laten opereren. Ik vind dat je er ontzettend goed mee om gaat.
Wat een radiostilte vandaag. Manlief moest vandaag naar een crematie dus die is met de auto weg en ik zit in het huisje en buiten regent het. Moet even kijken hoe ik dat vanmiddag ga doen met de buggy zonder regenhoes. Vanaf waar wij zitten is het toch zo'n 20 min lopen naar de kidsclub. Hoe is het bij de rest?
Idd rustig hier! @ kipkip: jeetje, een crematie in je vakantie, ook niet fijn iemand van dichtbij? Balen dat het weer omgeslagen is voor jullie! EDIT: hier overigens weinig te melden, kapper is geweest vandaag, Lucas naar de PSZ geweest, beide mannetjes slapen nu (fingers crossed )... jammer dat het rotweer is! Oja... nog over mijn opa. Hij moet minstens een week in het ziekenhuis blijven. Zijn alvleesklier is behoorlijk ontstoken enzo en dat moet helen. Daarnaast heeft ie ook hartritmestoornissen. Niet bevorderlijk als je geopereerd moet worden op de 80e
Oud collega, jongen van half 30 dus wel heftig. Maar het is dik 450 km heen en weer rijden dus hij komt pas in de loop van de avond terug. Idd dat is zwaar een operatie van je opa van in de 80. Ik hoop voor jullie dat hij er goed uitkomt. Hier liggen ze ook alletwee op bed, heerlijk even mijn boek lezen.
@kipkip: wat naar zeg, van die crematie! @mamamarije: hebben je mannetjes lekker en vooral ook lang geslapen? @mamavanjuul: heerlijk, een appeltje! Hier: gisteravond een mail gestuurd naar familie, vrienden en bekenden met de stand van zaken mbt Sanne en het handenteam. Want jullie waren, na mijn ouders, de eerste met wie ik het verhaal gedeeld heb. Vannacht moeilijk geslapen, alle info maalde door mijn hoofd. Nu dus duf en ik voel me een beetje onwerkelijk, moet alles van gisteren verwerken en de emoties een plekje geven. Verder vooral wat mailtjes aan het lezen (en sommige beantwoorden) van mensen die we gisteren gemaild hebben. Ik moet zeggen dat ik aan jullie reacties heel veel heb, ze doen me echt goed! Iedereen bedankt daarvoor!
Eeka, kan me voorstellen dat je hoofd tolt en het even een plekje moet geven. Vraagje aan jullie, geeft iemand ook meerdere papflesjes p.d.? Zoontje is zo hongerig en eet ook al zijn potje leeg maar we komen evengoed nog zo vroeg uit met de laatste fles en daardoor komt hij ook 's nachts weer.
eeka: heel veel succes de komende tijd, hopelijk heb je het gauw een beetje op een rijtje in het hoofd. papfles: roan krijgt twee keer, smorgens en savonds een papfles. Je kan ook ipv een hele papfles te geven alleen een schepje rijstebloem in de fles doen. kipkip: nog een goede vakantie hier ook rustig, geen byzonderheden
@ kipkip: hier krijgt Benjamin 2x een papfles, 's morgens en 's avonds. Zo'n fles bestaat hier uit 180/6 + 3 schepjes rijstebloem (dezelfde schepjes als de melk, zeg maar). Daarnaast nog 3 gewone flessen 180/6 + fruit + groente... hiermee redden we het nét tot een uur of 5-6 's ochtends! Geef je nu 1x of 2x een fruit/groentehap per dag? Misschien kun je daarin nog uitbreiden? @ eeka: logisch dat je alles een plekje moet geven, het is niet niks wat er ineens over je heen komt. Jullie hebben zo lang naar deze afspraak toegeleefd, waarschijnlijk allerlei scenario's in je hoofd gehaald en nu is er duidelijkheid. Het is wel erg fijn voor jullie (lijkt mij) dat er nu een jaar relatieve rust is om alles op een rijtje te zetten en je goed (geestelijk ) voor te bereiden. En wij steken je graag een hart onder de riem hoor, kleine moeite vergeleken bij de strijd die jullie met je meisje doormaken
Pff...kan me voorstellen dat je er warrig van hebt geslapen hoor! Het is niet niks! Het zijn wel operaties en informatie over de toekomst van je kindje, da's niet niks hoor! Je wilt toch de allerbeste keuze maken en dan wil je zeker weten dat je alle info hebt... **dikke knuffel** @Voeding: Wij zijn nu "begonnen" met groente 's avonds. Emma is rond 18 uur altijd heel onrustig en ik ben altijd de pineut. Zit ze bij mij op schoot of ligt bij mij terwijl ik probeer te eten. Dus nu van te voren wat worteltjes gegeven. Ze vond het niet geweldig, maar was wel tevreden zodat wij konden eten. Ze krijgt nu: - 7.30 fles: 180 + 6 - 9.00 fruit (slapen van 9.30 tot 10.30/11.00) - 11.00 fles 210 + 7 (slapen van 11.30 tot 15.00) - 15.15 fles 210 +7 - 17.45 groente - 19.00 fles 210 + 7 + 4 rijstebloem (slapen tot 6.30/7.30) Over een maandje dan krijgt ze 's ochtens een papfles, dat is dan goeiemorgen geloof ik dan Bambix. En 's avonds een pyjama-papje.
Jaaa, heerlijk! Dan ligt Julia ook in bed! Die slaapt van 13.30 tot 15.30. Dus heb ik even voor mezelf Alleen de rest van de middag is dan wel een lange ruk hoor....
Hahaha, wij produceren nou eenmaal slaapkoppies....we maken Julia in de middag altijd wakker na 2 uren, anders tukt ze zo 3 uren weg
Haha, vooral houden zo Benjamin is nu sinds een paar dagen ook ineens een ritme aan het ontwikkelen met 2 slaapjes. 1x 's ochtends en 1x 's middags, beide ca. 1,5 uur. Is voor zijn doen al erg lang, dus ik ben er blij mee, haha. Vind het wel opvallend hoor, Lucas deed pas vanaf 9-10 mnd 2 slaapjes! Die was ook een echte slaapkop. Ergens wel makkelijk nu dat Benjamin nog maar 2x slaapt, kun je iets makkelijker weg. En idd, die middag is dan wel lang! Hier is Benjamin meestal ook van 14.30-19.00u wakker!
Apart he, hoe ze zelf in een ritme komen! Sow!!!! Er breekt hier opeens noodweer uit, niet normaal! Onweer en regen...dikke weerlichten!!!!
Heb alles bijgelezen maar weet niet meer waar ik allemaal op moet reageren, doe dus gewoon wat me vooral is bijgebleven: @ Eeka, op zich goed nieuws maar kan me wel voorstellen dat jullie toch even moesten slikken. Fijn dat je meisje meer mogelijkheden gaan krijgen, ik weet nog hoe je vertelde over haar doorzettingsvermogen in de box. Deze kids, waarbij het net even wat moeiljker gaat, dat zijn de hardste werkers met de meeste power!!! @ Emma en de hond, Lieke is hier ook bezig wij zijn compleet buiten beeld......tja krijg bijna een minderwaardigheidscomplex door een mopshond hihi. Hier heeft ze 2 honden, ene bullmastiff en een mops (45 en 7 kilo...) Van t weekend in t wippertje op de grond gezeten en wat had ze lol toen die grote snoet boven dr uit torende. Inmiddels begint ze al te slaan en klappen met dr armen als ze de honden nog maar ziet @ Hoe ist met Lucas zn wenkbrauw? @ Ben bezig met netjes fruit en groente te pureren en stomen maar Lieke heeft er weinig aandacht voor. Het meeste komt er echt uit, jammer van de moeite, Totdat ik dr een stuk banaan gaf......mevrouw hield m vast met 2 handen en sabbelde zo de banaan op. Tja dit wordt zo'n dametje die met 2 jaar roept "" Mama neeeehhh, zelf doen!!!"