Eeka, laat maar kletsen want jij weet wel beter met je eigen meissie. MamaMarije, groot gelijk dat je hem wat meer eten gaat geven. Schijnbaar een snelle verbranding, en honger hebben is zielig. Hier 2 kindjes die allebei niet lekker in hun vel zitten. Zal me niet verbazen als ze wat onder de leden hebben of gaan krijgen.
@all: bedankt ! Soms begin je aan je moedergevoel te twijfelen ... @mamavanjuul: klinkt goed, die taart! En gezellig, een hut bouwen in de huiskamer ! Mijn moeder deed dat ook regelmatig met mij toen ik klein was en ik vond dat helemaal te gek. Dus ik wil dat ook gaan doen met Sanne als ze ouder is. Leuke kadootjes krijgt Julia trouwens! @natas: beterschap voor jullie! Is niet leuk als de kinderen niet goed in hun vel zitten . @mamamarije: kraamvisite was erg gezellig. Mooi jongetje van ongeveer een maand, echt klein in vergelijking met Sanne nu en haast niet meer voor te stellen dat Sanne ook zo klein was een paar maanden geleden.
@ eeka: klein dan weer hè? zo'n baby @ mamavanjuul: klinkt geweldig leuk, die tent! ga ik met Lucas ook eens doen denk ik! Leuke cadeaus voor Julia, nu je het zo schrijft herken ik dat je het eerder al eens verteld had, sorry @ kipkip: ik geef nu gewoon 'Fijne granen pap' van Bambix. Is officieel pas vanaf 6 mnd, maar ja, je moet wat! Hij vindt het gelukkig erg lekker. Ik denk dat ik nu het schema ga verschuiven en van de tweede fles een bordje pap ga maken. In zo'n bord pap zit toch meer vulling dan in een papfles. Dus dan wordt het schema zo: 6u: fles 9u: bord pap 10u: fruit 12u: fles evt fruit tussendoor indien nodig 15u: fles 18: warme hap 19u: fles met rijstebloem Tijden enigzins bij benadering uiteraard Zou jij ook je zoontje geen bord pap kunnen geven ipv een fles? Ook van rijstebloem kun je goed pap maken voor uit een bordje geloof ik. @ natas: knuffel! Niet leuk als je beide kids niet fit zijn @ hier: hier ook twee jongens die niet fit zijn. Benjamin krijgt weer een tand en heeft er goed last van. Lucas heeft weer last van zijn oren (vrijdag naar KNO-arts) en beide jongens zijn snipverkouden. Benjamin spuugt ook nog steeds als een dolle, dus mijn hele huis zit onder de opgegeven melk, snot, uitgespuugt fruit... jammie De paracetamolletjes vliegen er weer doorheen! Zometeen een bezoekje brengen aan de ETOS, dat mens zal wel denken: 'die drogeert de kinderen' @ opa: gaat niet goed. Gisteren zijn we allemaal met spoed opgeroepen om langs te komen. Hij heeft een ernstige complicatie van zijn alvleesklierontsteking, namelijk lucht in de aderen van de lever. Hierdoor functioneert de lever niet goed. Daarnaast kan de lucht zich verplaatsen naar andere organen en als hij dan multipel orgaanfalen krijgt, is het einde verhaal. Er is een niet-reanimerenbeleid afgesproken en verder is het een dubbeltje op zijn kant. Het kan eigenlijk nog beide kanten op, het is aan zijn lijf en wilskracht of hij het redt. Heb hem gisteren nog gezegd dat ie er niet zomaar tussenuit mocht piepen en toen zei hij: 'ik doe mijn best!' Dus de wilskracht is er nog wel...
mamamarije: heel veel sterkte met opa voeding: roan krijgt smorgens melkpap appel en sávonds avondpapje, verder zijn de flessen gewoon nutrilon standaard zonder toevoegingen.
Hier 2 kindjes die niet lekker zijn, ik had het gister goed gezien dat er wat aan zat te komen. Quinten is verkouden, heeft verhoging en is wat hangerig. Danique heeft echt koorts, pijn in haar keel, hoesten, eet weinig, is voor haar doen heel rustig en stil (wel ook heel lief, ah gosh 't meissie). Quinten kan morgen misschien wel naar het KDV (vanavond huilt hij wel veel) maar ik denk Danique sowieso niet. Weet nog niet hoe ik dat op ga lossen. MamaMarije, sterkte in de ziekenboeg met je jongens. En heel veel sterkte met en voor je opa!
Sterkte met alle zieke kindjes! Nou gisteravond fles om 9 uur (dat was al de 5e) en ja hoor, mannetje van de tijd, precies 4 uur later vond hij het weer tijd . Dus vandaag lopen we weer achter de feiten aan. Ik weet niet zo goed wat ik met het hongerlapje aan moet. Om nou nog voor 3 weken over te stappen op forte voeding. Zou je ook al wat eerder dan 6 maanden met andere pap dan rijstebloem kunnen beginnen?
@ KipKip: Of alvast op nummer 2 melk overgaan... Dat vult schijnbaar toch ook wat meer, en als hij qua gewicht goed op peil is lijkt me dat geen probleem... Je kan het CB ook even bellen...
Joepie, gisteravond kunnen rekken tot 23.15 uur en vanochtend pas weer om 6:45 uur. Hij zit nu alleen onder de uitslag, misschien een allergische reactie op de bijvoeding. Volgens de dokter moet ik nog even aankijken. Mrshair; hoe is het nu met jouw voedingen? Komt ze nog steeds 's nachts? Ik weet eigenlijk niet of je onder de 6 maanden al over kan op melk nr 2.
Zo...even een half uurtje rust in de tent; beide dames liggen op bed. Emma voor haar middagslaapje en Juul even voordat ze naar de psz gaat. Uhm....Emma verkiest steeds potjes boven het verse fruit! Potjes doet ze haar mond voor open en kan niet snel genoeg gaan, maar vers...daar houdt ze haar mond voor dicht, steekt ze haar tong uit, of gaat spetteren! Dikke boef!
@ kipkip: ik ben inmiddels ook met granenpap begonnen, schijnt geen probleem te zijn als je al een tijdje aan het bijvoeden bent. Maar ik zou als ik jou was wel even die evt. allergische reactie afwachten! @ mamavanjuul: hihi, idd een boefje die Emma! @ natas: sterkte met je zieke kids! Hoe is het vandaag? @ hier: niet veel veranderd. Beide jongens nog steeds niet fit en met opa is het ook nog status quo. Niet positief, maar dus ook geen negatieve verandering. We wachten af... Met mij gaat het maar zo-zo... ben zo ontzettend moe, zeker nu de jongens 's nachts weer spoken en overdag weinig slapen. Ook de weinige momentjes die ik voor mezelf kan vrijmaken, worden verstoord Vandaag wel weer naar de coach geweest en wat concretere opdrachten gekregen.
Ik voel me vandaag ook niet helemaal happy...pijn in mijn buik. Ben net voor het eerst ongesteld geweest... Juul is nu naar de psz, emma slaapt nog, ga ook nog proberen een uurtje te tukken...
Hier is de situatie ook nog hetzelfde, Danique ziek en Quinten hangt er aardig tegenaan. Chris is vandaag thuis gebleven met Danique en heeft tussendoor hier nog wat gewerkt. Quinten is wel naar het KDV geweest, ik heb wat korter gewerkt vandaag dus ik was 16.30 al thuis was om Chris af te lossen zodat hij nog wat verder kon werken. Ik herken wat je zegt MamaMarije, ik ben ook zo moe. Dat was ik al met die gebroken nachten, nu zijn de nachten nog slechter en de dagen nog intensiever en dat hakt er meteen in. Heb ook het gevoel totaal niet meer aan mezelf toe te kunnen komen, zo'n opgejaagd gevoel en het rennen achter de feiten aan. Voel je je wat beter mamavanjuul? Op het KDV bij ons is hoofdluis geconstateerd!! In een ander topic waar ik schrijf, een topic voor ouwe taarten , is vandaag iemand bezig met de bevalling en een ander heeft positief gestest. Er wordt daar met de rollators in de hand nu heel wat gestuiterd, hahahaha!
@ natas: wat super dat er in het andere topic zoveel leuks gebeurd! altijd spannend toch weer, zo'n bevalling, ook al is het bij iemand anders. Balen dat de kids nog steeds niet fit zijn, het hakt er idd erg in ja. Fijn dat Chris thuis kon werken en dat jullie het zo samen op konden lossen. Je moet toch wat! En idd, opgejaagd gevoel, overal in achterlopen, niets fatsoenlijk kunnen doen... herkenbaar Hopen op betere tijden Drinkt Quinten nog vaak 's nachts? Moet je van hem nu alles gaan wassen enzo tegen de hoofdluis? Hoe werkt dat met die kleintjes? @ mamavanjuul: hoe ist nu met jou? Niet fijn om voor het eerst weer ongesteld te worden. Nog wat kunnen slapen vanmiddag? @ hier: Benjamin heeft vandaag zijn eerste broodkorst gehad. Hij had vanochtend al een peer op en kreeg toen wéér tussen twee flessen in 'honger'... (kan t me bijna niet voorstellen, maar ja ). Heb hem toen een flinke broodkorst gegeven en lekker dat ie het vond! Het was ook zo weg Zal kijken of ik binnenkort nog ff een fotootje kan spammen. Beide jongens zijn hier overigens ook nog steeds niet fit. Wel minder paracetamol dan gisteren, dus we gaan de goede kant op. *waarom heb ik nou zo'n gevoel dat de hele winter zo gaat zijn ?*
Nee hoor, dit gaat niet de hele winter zo zijn! Ook dit is weer een fase Ik heb Quinten ook net een molletje gegeven. De 1ste in zijn leventje, dus dat valt heel erg mee. Maar hij was sinds ik thuis was, op een half uur slapen na, zo ontroostbaar aan het huilen en hij had vandaag heel weinig geslapen. Daarna werd hij al wat vrolijker, heeft gedronken en een klein bordje courgette gegeten, nu slaapt hij lekker. Danique slaapt gelukkig wel goed, ook nu ze ziek is. Je moet niet een 'nee' aan haar verkopen want dan begint ze nu onmiddelijk te huilen, klinkt heel zielig want ze is behoorlijk schor. Maar voor de rest is ze heel lief, vraagt wel veel aandacht maar ze is een schatje voor een peuter die ziek is. Quinten wordt 's nachts regelmatig wakker maar meestal niet om te drinken. Of iig, hij krijgt om bijvoorbeeld 03.00 van mij echt nog niet de borst als hij om 23.30/24.00 al gedronken heeft. Meestal is hij met een speentje snel weer in dromenland, als hij rond 05.00/06.00 wakker wordt moet ik wel gaan voeden. Op het KDV is bij 1 van de peutergroepen hoofdluis gevonden, niet bij de babygroepen. Baby's hebben ook niet of nauwelijks hoofdluis, die rotbeestjes vinden het op die paar babyhaartjes niet fijn wonen. Ik heb me vandaag niet verdiept in hoe dat nu bij de peuters gaat. Ik had vandaag Danique toch niet bij me en was gehaast tijdens het brengen/voeden/halen van Quinten omdat ik een kortere werkdag had. Denk dat jassen e.d. nu in luizentassen moeten, en veel controleren! Ieks Ik ben au pair geweest in Parijs en heb dit met die franse kindertjes een keer meegemaakt, en een keer met mijn stiefdochters. Vreselijk!
@Natas: Niks aan zieke kindjes. Zie trouwens dat Danique en Juul ook maar 2 maandjes schelen! Julia is ook, als ze ziek is, een lieve zieke peuter die het liefst bij je ligt en tv kijkt. Met Emma nog niet mee gemaakt, die is zelfs nog niet eens echt verkouden geweest... @Mamamarije: Jij ook al zo moe?! Zucht....zongebrek denk ik Hier vandaag echt een K-dag! Mijn lichaam voelt opgeblazen aan en voel me echt energie-loos. Ben net terug van de sportschool, dus even wat drinken en dan slapen. Morgen weer werken....belgh! Ow...zo grappig: Er komt bij Julia een laatste kies door zegt ze: Mama, je moet de tandarts even bellen, mijn nieuwe kies komt en die doet zeer! Kan ik even een pilletje in mijn kont krijgen?
Ik was een weekend weg, vandaar mijn stilte, maar wat was het leuk!! Landal Aelderholt geweest in Drenthe, was heerlijk. Supermooi huis, spiksplinternieuw, met 14 man en 4 kids. Caitlin heeft daar voor de tweede keer in haar leventje gezwommen, en wat vond ze het prachtig, met de andere 3 kindjes erbij. Ook zijn ze met z'n vieren in bad geweest en Caitlin keek haar oogjes uit met al die spelende kindjes, zo schattig. Verder sliep ze in dat huis beter dan thuis!!! En tja als zij in haar nopjes is zijn wij het ook, dus ook wij hebben genoten ondanks het boutweer. Hoe is het hier met jullie? Ik moet alles nog uitgebreid bijlezen...
Ik ben halverwege met bijlezen en ga tussentijds even reageren, want ik lees het langverwachte verhaal van Eeka eindelijk. Meid wat heftig, maar tegelijkertijd ook fijn, dat er nu een begin van een plan klaarligt om Sanne verder te helpen. Straks kan ze dus een geavanceerdere beweging maken, wel een zware operatie en een lange weg die ze te gaan heeft, maar jeetje ik vind het zo goed dat jullie deze weg met haar bewandelen! En inderdaad wat de meesten hier al zeggen: Sanne wordt (en is) ongetwijfeld een krachtig dametje die zich heel goed weet te redden. Gelukkig dat de eerste signalen erop wijzen dat de handafwijking waarschijnlijk niet erfelijk is. Ik kan me voorstellen dat deze nieuwe informatie allemaal even moet worden verwerkt, maar zoals de anderen wederom ook al zeggen: je mag altijd hier klagen/vragen/etc natuurlijk, wij zijn er voor je
Het kan zelfs nog sneller: al na een half uur kun je als volwassene er last van krijgen, of dat bij babies langer duurt weet ik niet, maar ik weet wel dat je als groot mens (hihi, wat klinkt dat grappig) al last kunt krijgen (diarree, krampen, overgeven) na een half uur. Ik ben het levende bewijs ervan (helaas) Dus het zou zowel de worteltjes als de peer kunnen zijn denk ik....
Hoi dames! Ik lig aardig in de lappenmand... ... Heb een ernstige bronchitis en pfoeh ik heb er last van.... En mr hair is weg dus sta er alleen voor met liesbeth *voelt zich heel zielig*.
Oh bah, dat betweterige gedoe heb ik ook altijd zo'n hekel aan, ik weet precies wat je bedoelt! Hoe kan zo iemand nou weten wat Sanne beseft en wat niet, nee hoor, niks van aantrekken, betweters zul je altijd houden, maar ik ben het helemaal met je eens dat het juist heel logisch is als ze echt al wel wat doorheeft! Als ik zie wat Caitlin allemaal al doorheeft, dan heeft Sanne het ook echt wel in de gaten dat haar ene handje anders is dan haar andere handje.