In navolging van het verhaal van Eeka over betweters: ik had laatst ook een aanvaring met iemand (werknemer van mijn man), die zei dat ik niet steeds haar speeltje moest oprapen omdat ze anders 'verwend wordt' en 'expres haar speeltjes op de grond gooit'. Ja en dat is juist wat een baby van 6mnd nog niet kan lijkt mij. Die motoriek is echt nog niet zo goed dat ze gericht spullen op de grond kan gooien om haar moeder te laten bukken, nee hoor, dat gaat er bij mij niet in. Dus ik pakte haar spulletjes gewoon weer van de grond en gaf die terug aan haar, met de opmerking: "Ach joh, beter verwend dan verwaarloosd!" (om verdere discussie te omzeilen) en daar had ie niet van terug Mrs Hair: Ojee, da's niet best! En met Liesbeth kun je ook niet even je rust pakken denk ik he? Misschien lekker op bed gaan liggen zodra ze slaapt, en als ze wakker is een lekker kopje thee met een stukje fruit pakken, sterkte en beterschap meid!
mamavanjuul: Haha een 'pilletje in mijn kont' krijgen haha, wat een giller! Om een 'nieuwe kies' Mooi verwoorden ze dat toch he? MamaMarije: Ik heb je verhaal gelezen over je opa. Wat een spanning zeg, niet normaal. Hopelijk kan hij de kracht vinden om door te blijven zetten, ondanks dat het zwaar voor hem zal zijn, ik duim dat hij er gauw bovenop komt! Overigens is jouw opa precies even oud als mijn papa, die is dit jaar ook 80 geworden. Houd je ons op de hoogte hoe het met hem gaat? Natas: Twee zieke kindjes, ai, wat een ziekenboeg hier, Mrs Hair in de lappenmand en jouw kids, anyone else? Heel veel beterschap allemaal! Eten: Caitlin dronk een fles niet meer he, en na een paar dagen boos te zijn geworden bij elke fles, is ze daarna weer als een speer gaan drinken, gekke meid. Dus ze drinkt nu weer prima. Ze krijgt nu: - 3x fles 200ml (4x Nutrilon Std.2, 2x Nutrilon Omneo2, 2x Nutriton) - 1x fles 200ml met rijstebloem - rond lunchtijd: fruitje - rond etenstijd: groente - tussendoor: broodkorst en/of Bambix koekje en een tuitbekertje met een laagje water of verdund appelwortelsap Ze gaat ineens alles mee-eten en ze wil ook alles maar steeds proeven! Ze heeft gisteren voor het eerst groente met vlees gehad (zelfgemalen gehakt van ham- en runderlapjes zonder kruiden met courgette), vond ze lekker! Dit weekend had ze ook al een potje Olvarit met zalm erdoor, dat vond ze mwah, niet echt super. Maar zo leuk dat ze al steeds meer met de pot begint mee te eten! Ze gaat nu ook in de kinderstoel, gestut met handdoeken.
@ banaantje: gaat goed met jullie zo te horen! Caitlin gaat als een speer! Fijn dat je een lekker weekendje hebt gehad bij Landal. En wat betreft die speeltjes: áls ze het al bewust doet, is het als een spelletje, om te zien wat er gebeurt als ze het op de grond gooit en zeker niet 'om mama te manipuleren' ofzo... Groot gelijk dat je hem ff op zijn plaats zette hoor! @ natas: hoe is het met Danique en Quinten vandaag? Luizen zijn echt niet tof... mijn schoonzusje spuit altijd de haren van haar dochters (4 en 6) in met haarlak voordat ze naar school gaan (geen hele bussen hoor, maar een klein laagje), schijnt dat de luizen er dan niet op gaan zitten! @ mrs hair: *knuffel voor jou*! idd je rust pakken waar mogelijk en hopelijk ben je dan snel weer de oude @ mamavanjuul: hahaha, die Julia zeg Je hebt vast al een heel boekwerk met die uitspraken van haar! Voel je je beter vandaag? @ Benjamin: vandaag heeft hij lekker met ons meegeluncht. Heeft iets minder dan een halve boterham naar binnen gewerkt en lekker dat ie het vindt! Moet nog ff een warmhoudbordje scoren, kunnen we 's ochtends met een bordje pap beginnen. Hij krijgt nu zijn derde tand en jawel, hij wordt ook Dracula! Zo grappig, dat had Lucas ook. Eerst twee ondertandjes in het midden en daarna boven eerst de buitenste snijtandjes @ opa: nog niet veel veranderd. Vitale waardes blijven goed en hij is goed helder, ook niet meer zo onrustig en bang, maar ja... het risico blijft dat het in 1x goed fout kan gaan en dan is het ook echt over... We hebben de planning om dit weekend met de jongens op bezoek te gaan, wel een stukje rijden naar Enschede voor ons , maar ja, tis voor een goed doel!
Beterschap voor alle zieke kindjes! Hier is Nina ook aan het snotteren, maar ze heeft er gelukkig niet zoveel last van. Waar ze wel last van heeft is een doorkomend tandje. Tand nr 3 is namelijk door. En je zou denken dat het nu een snijtandje zou zijn, maar er is een voortand door.... Verder gaat ze als een speer, rollend door de kamer, achteruit kruipen, proberen vooruit kruipen: kont in de lucht en knietjes er onder, en ze probeert half te gaan zitten. Gaat in een keer wel heel snel. Vanochtend heeft ze ook haar eerste bordje pap gehad, maar dat vond ze niet geweldig. @natas, is er al baby-nieuws? @ mrs hair, beterschap! Niet fijn als je ook nog gewoon voor Liesbeth moet zorgen. Wij mama's kunnen ook gewoon niet ziek zijn! @wat heerlijk een weekendje weg! Klinkt goed. @mamamarije, leuk dat Benjamin brood eet. Hele kerel al zo. Sterkte met opa. Fijn dat de waardes in ieder geval goed blijven, maar het is toch afwachten. @kipkip, hoe is het met jullie hongerige mannetje? @luis, na iedere vakantie is er op school luizencontrole en Milan is al 3x thuisgekomen met een brief dat er in zijn klas luis is geconstateerd, maar tot nu toe nog altijd de dans ontsprongen. Hij heeft altijd lekker veel gel in zn haar, daar schijnen ze ook niet van te houden. Hier bijna herfstvakantie! Volgende week nog en dan weekje vrij. De kindjes gaan op maandag en dinsdag gewoon naar de opvang, dus deze mama gaat 2 dagen alleen maar in bed liggen slapen. Kijk er zo naar uit
Heel veel beterschap voor alle zieke kindjes of wie er nog meer ziek zijn! Roan draaid de hele box door, hij kan nu ook van buik naar rug, hij heeft er zelfs schik van, gisteren moest hij gewoon schateren. wat een snert weer vandaag, zit de hele dag binnen vanwege de regen. dan maar een beetje poetsen en ik wil straks nog even verder met mijn puzzel, van 1000 stukjes ben ik in de zwangerschapsverlof al mee begonnen, maar ben nog niet verder gekomen als de rand. ik moet daarvoor ook steeds de eettafel helemaal leeg maken, daar heb ik niet altijd zin in.
Ahhh wat n lieve foto's!!! @ natas, beterschap met de kids! @ mrs hair, voor jezelf beterschap @banaantje, gijn dat je t zo naar je zin hebt gehad, wij gaan over 2 weken naar aquadelta bij de grevelingen @ mamavanjuul......na jouw verhaal over Emma en dr potjes dacht ik oh oh ik zal ook zo'n draakje hebben liggen hier.....mama allemaal dr best doen met vers fruit pureren en dat uittuffen..... ze zal toch ook niet liever potje hebben??? Oma had hier vandaag dus de primeur uit een potje: mevrouw heeft zo heerlijk zitten eten dat ze een half potje op-at, oma's woorden "Ze leek wel een vogeltje zo met dr mondje open...." Hahaha de eigenwijze meid
@ Pollewopke: Wat klinkt dat grappig!!! @ Maryloes: Liesbeth krijgt ook tandjes, twee tegelijk.... Het arme wicht, ze zal er wel last van hebben. Heeft Nina er last van? Ik vind het ook zo hard gaan ineens... Weet je nog dat Nina bij ons thuis naar die schoen greep, met die lichtjes? Toen zei ik nog, oh dat doet Liesbeth écht nog niet... En een paar dagen later had ze het helemaal onder de knie. Gaat bijna té hard nu... @ Ziek zijn: Ik voel me alweer een stuk beter gelukkig! Was gisteren en vanmorgen echt geen pretje... S-moeder is geweest, en was niet echt nodig, maar toch fijner dan remi alleen op de bank. Liesbeth krijgt er gelukkig niets van mee, leve de antistoffen! @ Weekendje banaantje: Ik ben blij voor je dat het nu echt leuk is, dat hebben jullie ook wel verdiend!!! Post je nog eens een foto van een zwemmende Caitlin? @ Steintje: Wat ziet dat er leuk uit in dat zitje!!! @ MamaMarije: Wat naar van je opa... Op zich mooi dat hij stabiel is, maar het is toch wel een enge/spannende tijd zo...
Quote @ Steintje: Wat ziet dat er leuk uit in dat zitje!!! Roan zit in de bumboseat, ik wil er nu nog een tafeltje bij hebben.
Oh ja...ik weet niet of ik nog verteld had van de moederfiets: die zat in voorlopige hechtenis.....de douane had de container in beslag genomen. Effe balen dus....gelukkig hebben we er 1 op weten te sporen en die is sinds het weekdn binnen. Ben nu aant genieten van mn nieuwe fiets voordat ik m over een paar maanden achter moet laten aan de oppasoma's en tante...hihi. Dit is m, hij rijdt super en de kinderstoeltjes e.d. komen morgen. Beetje vroeg maar je kan maar een leuke aanbieding hebben. Vanavond Lieke in bad gedaan, mevrouw heeft nu door dat ze kan slaan op het water en kan spetteren.......grote lol. Ik dacht dat ze al kon lachen maar we hebben nu dr eerste echte keiharde schaterlach gehoord. Zat met tranen in mn ogen naast het bad, papa kwam zelfs kijken wat er aan de hand was met al dat lawaai.......heerlijk, t wordt echt steeds leuker
Danique is nog ziek, arm moppie. En Quinten verdenk ik van oorontsteking, hij heeft vandaag veel gehuild. Het was hier tante-dag dus ik kon gelukkig wel gewoon naar kantoor, tante heeft haar handjes vol gehad vandaag! We hebben Quinten vandaag weer paracetamol gegeven en z'n neusje gedruppeld. Nu slaapt hij wel lekker, morgen maar es kijken hoe 't gaat. Morgen ook naar CB. Vandaag ben ik in mijn hoofd veel bezig geweest met de baby die in dat andere topic gisteren geboren is. Vanmorgen het bericht dat er ernstige verdenking is op Down Ja Mamavanjuul, onze peuters schelen niet veel in leeftijd! MamaMarije, goeie tip van de haarlak tegen hoofdluis. Ik ben er verder nog niet mee bezig geweest, misschien dat ze vrijdag weer naar het KDV kunnen. Dan moet ik maar es kijken hoe die vlag er daar voorstaat. Mrs Hair, jeetje joh dat is niet fijn! Veel sterkte en beterschap. Maryloes, wat is Nina snel zeg met al het kruipen en kontje in de lucht! Hier nog niks hoor, de luiwammes hahahhaa! Ik kan me herinneren dat Danique 7 maanden was toen ze begon te kruipen.
OCh jeetje Natas, da's schrikken! Komt er nu een bloedonderzoek ofzo? Heb straks gesprek bij de dokter, ben heel benieuwd! Verder heel veel gezeik op mijn werk....ons team wordt waarschijnlijk opgeheven en dan gaan we onderverdeeld worden in de telefonie teams...leuk, de hele dag op het callcenter werken. Heb er vannacht wakker van gelegen, nu hoofdpijn....kan ik er allemaal wel bij hebben. Kindjes zijn net opgehaald door oma, dus die krijgen er gelukkig niet zoveel van mee. Ze waren goed vrolijk vanmorgen. Hebben nu zo'n ochtendritueel dat papa Emma de fles geeft en half uurtje met haar beneden zit (6.30 red ik echt niet op). Dan komt hij naar boven met Emma, maakt Julia wakker en legt de dames bij mij in bed. Dan gaat hij zich aankleden en Juul en ik even lekker wakker worden met een dansende/gillende/kletsende Emma tussen ons in. Staat gegarandeerd aan lachend je bed uit komen. Emma is vooral aan het "kontje wiebelen" en "nee-schudden". Voor de rest doet ze nog niet zoveel hoor! Hier ook een luie baby (en papa en mama, want ze zit nog steeds niet aan de groente )
@ natas: jeetje, wat schrikken van het kleine babytje met mogelijk Down! echt niet tof... Balen dat de kids nog beide in de lappenmand zijn, klinkt als het virusje wat we hier ook hebben gehad. Fijn dat je zus het zo op kan vangen! @ Maryloes: Nina gaat als een speer zeg! Leuk hoor! @ steintje: mooie foto's van Roan zeg! Nog gelukt met de puzzel? Ik hou er ook wel van, maar vind het zo onhandig met Lucas die rondhobbelt Hoe doe jij dat met Gylano? @ pollewopke: fijn dat je je fiets nu hebt! Kijk er ook echt naar uit om lekker te kunnen fietsen met de mannetjes. Waarom was de container in beslag genomen? @ mamavanjuul: klinkt als een fijn ochtendritueel zo met jullie gezinnetje. Kan me voorstellen dat je er enorm van baalt dat er een reorganisatie komt op je werk het wordt er eigenlijk steeds slechter op of niet? Succes bij de huisarts straks! @ mrs hair: fijn dat je je beter voelt en dat je schoonmoeder je even gezelschap heeft gehouden? @ hier: eigenlijk niet zoveel bijzonders... alleen een nacht fatsoenlijk doorslapen zit er niet in hier. Nu slaapt Benjamin weer van 7-7, begint Lucas te spoken ... 'Lucas wakker... LUCAS WAKKER.... LUCAS WAHAHAHAHAHAHAKKER'! En krijsen dat ie erbij doet als we niet snel genoeg komen... Heel fijn :x Dat wordt weer een lesje negeren voor papa en mama...
@natas, wat een naar bericht. Weten ze al meer? Mamavanjuul, balen van je werk. is het al helemaal zeker dan? Mamamarije, slaapt Benjamin lekker, komt Lucas....heb met je te doen. Waarom doen die kindjes dat altijd om beurten he?! Mrs hair, hoe is het met je? Ik las op Hyves dat je naar de SEH bent gegaan?!
@ Natas: Zó, dat is schrikken... Kan me voorstellen dat je er zelf ook naar van bent, als het dichtbij komt. Wellicht klets je met die dames ook al een hele poos. @ MamavanJuul: Oh, werkstress kan jij er zeker niet bijhebben... je zal toch zelf niet de hele dag aan de telefoon moeten?? Hopelijk ook daar snel duidelijkheid... En bij de dokter. @ MamaMarije: Ik hoor Lucas zo gillen... Hugo had dat ook op die leeftijd. Hij sliep de kamer naast ons, en 's nachts hoor je alles vrij goed ... En dan riep hij 'papaaa, PAPAAA, PAAAAAAAAPAAAAAAAA', of in dezelfde variant met Kezia. Gatverdamme, dan sta je écht snel naast je bed. Moeilijk te negeren trouwens, want je wil ook niet riskeren dat Benjamin wakker wordt... @ Maryloes: Gaat beter. Ik ben nog snel buiten adem, maar de medicijnen helpen wel. Ik blijf rustig binnen, goede reden om met de studie bezig te gaan. 25 oktober weer tentamen. @ Steintje: Ik heb op marktplaats ook zo'n bulba seat met tafeltje gescoord, voor 20 euro. Goede deal denk ik. Zit super!!! Liesbeth vindt het heel fijn. Ik denk dat het een goed alternatief is voor de kinderstoel, daar hangt ze toch nog wat in... En je zet het ding overal neer, super handig! Goede tip, dank je wel!!!
mamamarije: ik heb voor de puzzel een rolmat, ik puzzel alleen als Gylano niet beneden is, en daarna rol ik hem weer op. Mrs hair: wat een leuke foto, ik heb helaas nog geen tafeltje erbij, moet nog even op zoek naar alleen een tafeltje. roan zit echt rond te kijken als hij in de bumbo zit, hij heeft vandaag voor het eerst zijn fruit in de bumbo gehad, was nog wel even wennen. Roan wil nu ieder hapje die hij krijgt de lepel pakken, hij zit dan met zijn vingers in het eten, echt een knoeiboel. Mijn moeder had net even opgepast op roan, ze had hem ook lekker op bed gelegd, ga ik net even bij hem kijken is hij op zijn buik in slaap gevallen, heb hem meteen maar even goed gelegd, vind dat toch wel eng, hij is wel sterk genoeg om zijn hoofd te draien, maar toch vind ik het geen fijn idee dat hij steeds op zijn buik gaat liggen in bed.
Steintje: Haha, die Roan, nu al een voorkeur voor lekker op het buikie slapen in bed! Geef hem eens ongelijk, maar inderdaad nog maar eventjes wachten daarmee, hihi. Mrs Hair: Mooi dat het al wat beter gaat met je. Ik vind het zo knap dat je die studie er nog bij doet he. Alle respect. En Liesbeth gaat zo te horen ook als een speer. "Ik knipper mijn ogen en zie hoe je steeds weer een beetje veranderd bent", dat idee. Leuke foto in dat zitje, ze kijkt er ook zo triomfantelijk bij! MamaMarije: Pff ik heb met je te doen. Opa in het ziekenhuis, peuter die moeite heeft met slapen, doorkomende tandjes... Kan je overdag wel een beetje je rust pakken of valt dat erg tegen? Natas: Dat zijn nare dingen, een babytje met mogelijk Down. Zijn ze er pas na de geboorte achtergekomen? Wel heftig, hoor. Beterschap voor jouw kids! mamavanjuul: Brrr die wijziging op je werk klinkt niet leuk nee. Hopelijk gaat die niet door! En een luie baby, hier nog zo eentje, Caitlin vertikt het omrollen gewoon, maarre...kan Emma al nee schudden? Dat is toch wel complimentwaardig Pollewopke: Ahhh het Grevelingen! Daar heb ik heel wat herinneringen liggen. Mijn man komt van oorsprong uit Oudenbosch, dus vlakbij Roosendaal. Vroeger gingen we ook vaak naar Roosendaal om te shoppen e.d. en het hotel (Goderie) is een klant van hem. Het Grevelingen gingen we heel regelmatig heen om uit te waaien. Hier: Niet veel bijzonders, ik zit een beetje in over mijn kat. We hebben 2 katten en toen ik thuiskwam van Landal trof ik mijn rode kater aan met een grote kale plek & wond op zijn kop. Ik vermoed dat die twee hebben gevochten maar ik vind dat echt een naar idee dat ze elkaar ook echt verwonden sinds kort. De kattenoppas heeft niks gemerkt, blijkbaar. Met Caitlin alles goed, ze wil niet zo goed slapen laatste paar dagen (goh, dat ging in het vakantiehuis toch echt stukken beter!) en ze zit nu op het KDV, dus ik mis haar.... Verder nog gedoe met oppas, a.s. zaterdag gaan we uit eten met schoonouders vanwege 65e verjaardag van mijn schoonvader, die afspraak staat al heel lang. Zo ook de afspraak met de oppas. Blijkt onze oppas ineens pas in de avond te kunnen, dus heb ik me in allerlei bochten moeten wringen om een extra oppas te regelen, pffff. Wel vermoeiend omdat ik dat soort situaties toch wel stressvol vind.
Oh jakkes...nu ik dit wil typen zie ik een vlo bij onze hond Zal zo gelijk wat halen... Maar in ieder geval: de veranderingen in mijn werk gaan wel door. De vraag is alleen wanneer... Verder vandaag de waardes van mijn schildklier binnen gekregen en het is niet best. Waarschijnlijk moet ik de rest van mijn leven aan de medicijnen. Heb het met mijn ha ook nog gehad over de toestand op mijn werk en hij vindt het onverantwoord om op dit moment aan het werk te zijn. Dus zit nu in de ziektewet.