Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ hier: nou, dus wel spruw ;) hoezo mama-instinct? Even de HA gebeld en die kon telefonisch al beoordelen dat het wel degelijk spruw was, vanmiddag de medicijnen ophalen! Aan de ene kant fijn dat we er iets aan kunnen doen, aan de andere kant wel kl*te... nog meer druppeltjes/smeerseltjes e.d. om toe te dienen enzo... En dan ook nog eens wekenlang ;) Maar goed... hoort erbij...
    Kon de LK niet bereiken, mocht het nu niet overgaan, kan ik altijd nog bellen naar haar.

@ onrustig 's avonds: hier ook! Zo bizar dat zoveel kindjes dat hebben! De ene keer laten we Benjamin beneden om te kroelen (heerlijk!), de andere keer accepteert hij het wel in bed. Hier nu een goede nacht gehad. Gisteren om half 10 gedronken, daarna om 2.30u en 6.30, dus dat is keurig. Hopen dat het zo blijft!

@ banaantje: moeilijk hè? ik herken het gevoel wat jij beschrijft. Aan de ene kant wil je je gevoel volgen, aan de andere kant ben je dan bang dat het fout gaat (buikslapen, op schoot in slaap vallen e.d.). Ik had dat bij Lucas heel sterk, maar heb dat nu losgelaten. Echt meid, ze worden allemaal groot en lang niet elk kind krijgt enorme problemen met zelf in bed slapen o.i.d. Probeer het anders gewoon een keertje, wie weet bevalt het wel super en geeft het een stuk meer rust. Zo niet, is het zo teruggedraaid ;)
    En idd, zij voelt jouw spanning feilloos aan!

@ noukie: heb je de HA nog gebeld? En wat betreft je man.... tja... een echte mannen-reactie ;);). Logisch dat je even wilde navragen hoe anderen erover denken, mannen snappen dat alleen niet zo. Lekker van je af laten glijden en vandaag even langs de HA, dan heb je duidelijkheid!

@ mamavanjuul: wat een heerlijke nachten zeg! en tja... logisch dat je naar 'doorslapen' toe gaat werken toch?

@ juli: is er ook geen voeding voor hongerige kindjes (Forte ofzo)? Of is die dan weer niet hypo-allergeen? (flesvoedingsleek... :)) Lijkt me idd lastig, al die soorten als je kindje niet tevreden is!

@ star: zijn het geen regeldagen bij Ryan? *knuffel*! Succes bij de HA!

2. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Hier net zo, Nina slaapt ook tot 5.30-6.00 uur en dat is inderdaad een rottijd, want hier worden de jongens doordeweeks rond 7.00 uur wakker. Slaap je net weer, staan de volgende weer voor je neus:D. Maar je hoort mij niet klagen hoor

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha, hier precies zo!!!
    Maar mij hoor je ook niet klagen hoor!!!

@Pollewopke: Inderdaad, je kan babies niet verwennen, ze hebben er nog totaal geen besef van. Volgens de kinderarts van Juul en de kraamverzorgster kunnen babies maar 2 dingen aangeven:
    1: Dit vind ik fijn, dus ik ga slapen/ niet huilen
    2: Dit vind ik niet fijn, dus ik ga huilen

Misschien ook voor Banaantje:
    Meid, als jij Caitlin bij je wil hebben, gewoon doen. Ze heeft 9 maanden lang in je buik gezeten, 9 maanden lang je hartslag gehoord.

Ik merk bij Emma, dat zodra ze op mijn borst ligt en mijn hartslag hoort, ze meteen rustig is!

@Mannen: Tja....wat moet je er van zeggen he! ;)

Voor alle mama;s die er even door heen zitten:

***dikke knuffel***

En het komt echt goed helemaal! Echt waar!!!

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @slapen: gisteravond om 22.45 gegeven en vandaag om 08.00 kwam ze weer! Heerlijk had ik echt even nodig. s nachts doet ze het goed, overdag heeft ze wel eens haar uurtjes tussen voeding door dat ze t even zwaar heeft.

5. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    MamaMarije: Gelukkig heb jij je eigen intuitie gevolgd, zo zie je maar dat je altijd zelf als mama het beste kan aanvoelen wat er mis is :) Wel vervelend van de medicijnen, maar er zijn behoorlijk veel babies met spruw, dus het kan vast geen kwaad.

Noukie: Herkenbaar die reactie van je man. Mijn man is ook zo: ik zoek altijd een soort 'second opinion' ergens voor en hij vindt dat maar onzin om anderen erbij te betrekken. Maar mij geeft dat steun. Ik geef je groot gelijk hoor, maarja, mannen snappen dat nu eenmaal niet helaas! Die zijn daarin heel anders.

Pollewopke & mamavanjuul: Volgens mij zegt elk CB weer iets heel anders. Ik las op internet ook dat vanaf 3 maanden babies pas echt doorkrijgen wanneer ze 'gericht' kunnen huilen om aandacht, en dat dan slaap- en speelplek pas duidelijk wordt, maar mijn CB vond het nu al nodig om haar in de box te leggen om te 'leren spelen' en dat onderscheid tussen die plekken al te maken. En ze reageerde heel fel toen ik vertelde van mijn manier van troosten (steeds bij me pakken) en dat dat zo goed hielp bij Caitlin. Ze zei ook dat in mijn armen in slaap laten vallen niet meer mag om haar methode te laten slagen, ze moet wennen aan het slapen in die wieg, daardoor kreeg ik de indruk dat ik haar 's avonds dus ook koste wat het kost in die wieg moet laten slapen ipv bij mij. Maar ik had zelf al in de gaten dat dat 's avonds echt totaal niet werkt! Dus indd ik volg dat CB maar niet meer, want als ik haar 's avonds laat huilen dan raakt ze overstuur waardoor ze nog verder van het slapen af is, dus vanaaf mag ze lekker meteen bij ons in de armen in slaap vallen *steekt tong uit naar CB*

Vannacht heeft Caitlin goddelijk geslapen in mijn armen, eerst weer urenlang in de wieg geprobeerd te leggen maar werkte uiteraard niet, dus toen zelf naar bed gegaan (ze was toen al zo oververmoeid dat ze het niet meer wist, zo zielig) en haar lekker bij me gepakt. Heeeeel lang geslapen samen!! Van zo'n half 12 tot half 6, dus ze slaapt steeds langer :D Ze slaapt ook vele dieper en rustiger als ze bij mij slaapt ipv in de wieg...

6. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Wat betreft het slapen heb ik gelukkig net zo'n slaapkopje als ik zelf ben. Zoë slaapt al zo'n 2 weken door! Het minimale wat ze in die 2 weken heeft geslapen is 6 1/2 uur, het langste 9 (!) uur. Daar heb ik echt geluk mee.

Heb de HA gebeld en kan om 14.50 uur met haar kangskomen. Ik ga er maar vanuit dat ik als overbezorgde moeder wordt bekeken, dan ga ik er alvast iets strijdvaardiger naar toe.

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ CB: Ik word er ook helemaal kriegelig van... Ik ben echt vóór R&R, maar dat lang laten huilen zit/zat me helemaal niet lekker... Ze zijn nog zo klein, onze baby'tjes! En daarbij vind ik het écht heel moeilijk om te onderscheiden wat er aan de hand is, als Liesbeth huilt. Soms heeft ze gewoon per ongeluk toch honger... Gistermiddag was ze echt héél erg overstuur, we kregen haar niet rustig. Klaasjan heeft haar toen bij zich in bed genomen (was ik het niet zo mee eens, want we gingen toch R&R toepassen, maar hij volgt gelukkig zijn papa-gevoel heel goed :)) en toen kreeg ze 's avonds een loopoor! Heeft ze gewoon hartstikke oorpijn gehad, en hoe moet je dat nou weten dan? We hebben het er goed over gehad, en we gaan Liesbeth vooral héél veel rust en regelmaat bieden de komende tijd, maar we gaan haar wel troosten als dat nodig is.

@ Banaantje: Jij ook gewoon je gevoel volgen, dat blijkt toch altijd het beste te zijn! Hoe is het met jou en je hubbie?

@ MamaMarije: Jij ook super mama-gevoel! Goed gedaan! Krijg je toch weer een boost in je zelfvertrouwen van, of niet?

@ Slapen: Ik kreeg vannacht een inzicht! Liesbeth heeft best wel een duidelijk ritme. Overdag wil ze altijd rond 11u, 14u, 17u drinken. En dan dácht ik altijd: Mooi, dus weer rond 20u, 23u en dan doorslapen, alsof dat het doel zou zijn. Maar dat doet Liesbeth niet, die wil gewoon weer om 19u en 21u, waarna ze in slaap valt tot 3u 's nachts. Dan kan ik dus gewoon 6u slapen! In plaats van te hopen dat ze om 23u nog een voeding wil, kan ik beter gewoon na 21u gaan slapen, en dan die volle 6u rust pakken tot 3u! Hehe, mama blij en Liesbeth blij :D

@ Conceptie: Gisteren de mirena weer laten plaatsen! Poeh, was even ietsje gevoelig :(... Wat doen jullie?

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Banaantje: Waarom overweeg je geen cosleeper? Dan kan je haar veilig - en dus zonder énig schuldgevoel - lekker altijd bij je houden!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    ***even een baalmoment***

Jaa, ik weet het, het is nog maar 3 weken geleden....

Maar ik dacht, laat ik mijn oude spijkerbroek eens passen....tegen beter weten in! Pfff...daar pas ik nog lang niet in!
    En het meeste van mijn leuke (dure) jurkjes pas ik ook niet, want mijn borsten zijn 3 cuppen gegroeid, dus die ritsen krijg ik niet dicht!!!

Grrr....dat wordt nog wel weken rondlopen in positie kleding!

10. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamavanJuul: ***knuffel voor jou*** Het komt vast wel goed!

11. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Nog even één berichtje over mezelf, wou even jullie mening/advies vragen...

Wij hebben vanavond de terugkomavond van onze zwangerschapscursus 'samen bevallen'. Superleuk, onze baby's aan elkaar showen, zou je zeggen. Nou, niet dus!

Misschien weten jullie nog wel dat één van de stelletjes hun baby verloren heeft... Vreselijk drama voor hen, twee dagen voordat ze zou worden ingeleid, is het baby'tje in haar buik overleden, er was verder niets aan de hand. Dat legt sowieso een donkere wolk over de terugkomavond, maar nou heeft de cursusleidster dit stel ook nog overgehaald om ook naar de avond te komen! Ze hadden er eigenlijk helemaal geen zin in, wat ik me kan voorstellen, maar hebben uiteindelijk toch toegezegd om te komen. Dit lijkt me voor hen echt heel erg confronterend... En voor alle andere stelltjes neemt dit echt alle plezier van zo'n avond af... In plaats van je baby's te showen en leuk verhalen uit te wisselen, wordt dit een heel ander gevoel. Ik zie er echt tegenop...

12. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    @mamamarije, goed je gevoel gevolgd! Hopelijk zijn jullie er snel vanaf!

@ mamavanjuul, snap dat balen wel hoor! Maar door de bv zul je sneller weer op gewicht zijn. Alleen de big boobies, die zullen wel even blijven, maar daar zal menig vrouw waarschijnlijk jaloers op zijn. Dikke knuffel

@mrs hair, als de baby jou niet volgt, kun je maar beter de baby volgen toch?
    Snap je gevoel van vanavond. Maar hopelijk is de cursusleidster dan ook zo tactisch om aan het begin van de avond er direct op in te springen, zodat het even besproken wordt en er geen wolk boven de groep blijft hangen. Ik zou eigenlijk ook denken dat die mensen hebben toegezegd om te komen, om van het gezeur af te zijn, maar misschien vandaag nog wel afzeggen.

13. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    @ mrs hair begrijpelijk ja, krijg er kippenvel van. Misschien is het voor dat stel juist wel prettig om met "onbekenden" (minder emotioneel betrokken mensen) hun verhaal te kunnen delen, maar kan me voorstellen dat je er tegen op ziet.

@ bij je houden, dat van die hartslag en die stilt gaf onze kraamverzorgster ook aan: 9 maanden lang hoort zo'n kleintje allerlei gerommel van je darmen en je hart, het heeft altijd in een lekkere drukke omgeving geslapen en zou dan ineens in een stille kamer + bedje moeten slapen: gewoon lekker bij je pakken. En vanuit mn werk in het speciaal onderwijs (veel hechtingsproblemen enz. ) gezien heb ik nog 1 goed advies: KROELEN KROELEN KROELEN......EN DOEN WAAR JE JEZELF ALS MAMA & PAPA GOED BIJ VOELT.......(denk ik dan.....als onervaren mama haha)

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Noukie en Pollewopke: Ik hoop dat het op die manier voor het stel uitpakt ja, dat het voor hen goed is om een stukje verwerking door te maken op deze manier... maar het lijkt me vooral zo vreselijk confronterend! Iedereen komt met baby, we krijgen nog een cursus babymassage, je bespreekt borstvoedingsproblematiek,... En daar zitten zij dan bij, zonder baby... Ik vind het zó verdrietig, ik word er gewoon naar van.

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Mrs Hair: Tja...dubbel hoor! Ik zou er ook tegen op zien, zou inderdaad ook niet weten of ik zou gaan....

@ Figuur: Ach...komt ook wel weer goed, maar ik wil gewoon te snel! Ik moet gewoon niet vergeten dat ik een keizersnee heb gehad. Vorige keer ben ik mezelf voorbij gegaan door te snel te gaan. Ben natuurlijk ook pas een week op de been.
    (neemt niet weg dat ik gedurende de zwangerschap een chocolade junk ben geworden ;))
    Mijn vriend zei ook al: Je bent pas vanaf het weekend echt aan het bewegen, en vanaf nu rustig opbouwen.

Kon vanmorgen in ieder geval wel mijn Bh strakker maken :D

Kreeg gister een telefoontje van mijn werk: mijn verlof wordt met een week verlengt omdat Emma een week te laat is geboren.
    Dat hoeven ze niet te doen, omdat ik 4 weken van te voren er uit ging, maar ze doen het dus wel. Nu heb ik dan aansluitend mijn vakantie, dus hoef pas over 12 weken te werken, heerlijk!!!

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Zo hier was ik ook weer even, de komende drie dagen alleen met zoonlief overdag want kippetje is naar mijn schoonouders en het kdv dus hopelijk wat meer tijd.

Veel herkenbare dingen zijn hier weer geschreven. En idd met een 2e ben je ook al weer veel dingen vergeten. Zo was ik even vergeten was echt slaapgebrek ook al weer was. En ik maar denken dat ik tijdens mijn zwangerschap weinig sliep...

Over slapen, dat doe ik op de bank en zoonlief in de box om zo mijn man en het kippetje een paar nachten rust te geven. Lekker dus voor zijn dag- en nachtritme, overdag in bed en 's nachts in de box :( maar goed het is even niet anders.

Mamavanjuul; hier pas ik ook mijn oude kleding nog niet hoor terwijl mijn gewicht wel weer redelijk op peil is. Maar het lijkt wel of mijn heupen een aantal cm uit elkaar staan. Dit kan ik me overigens nog wel herinneren van de 1e zwangerschap en ook dat dit weer goedkomt. Toen ik na 10 weken weer aan het werk ging paste ik mijn kleding weer. Tot die tijd maar jurkjes en leggings.

17. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    mamavanjuul: hier nog een die nog in zwangerschapsbroeken rondloopt...baal ook als een stekker, voel me net een walvis, en de kilo's gaan er veel te traag vanaf :(

Mrs Hair: heb ff gegoogled op cosleeper en wat een geinig ding zeg! Wist niet dat dat bestond. In principe staat de wieg van haar al pal naast mijn bed, hij grenst er echt aan, en qua hoogte is die ook gelijk, dus wat dat betreft heb ik al bijna een cosleeper ;)

Hier: Zojuist Caitlin voor de tweede keer vandaag op bedje gelegd, en deze keer ging het zonder enige vorm van protest, wauw!!

18. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Mrs Hair: wat raar dat dat stel is overgehaald om toch te komen, inderdaad ontzettend confronterend, dat wordt voor hun een hele zware avond, het lijkt me juist helemaal niet goed voor ze om zo hard met de neus op de feiten te worden gedrukt :( Ook sterkte voor jullie vanavond, want kan me goed voorstellen dat het voor jullie ook zwaar zal zijn om je een houding te bepalen en zo.

mamavanjuul: wat heerlijk dat je verlof wat langer duurt joh!

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeeeej :D

20. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Meestal is hij in die tijd wel wakker, of slaapt hooguit een half uurtje bij mij op schoot...
    Maar meestal zit hij omzich heen te kijken, en tv te kijken hahaha

Wat voor knobbeltje is het bij Ryan? Jesley heeft ook zoiets. Een soort pukkeltje onder zn tepel...? vanaf zijn geboorte al

Deel Deze Pagina