Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Oh wacht joepie het is gelukt, excuses voor de extreem grote foto, ben niet bewust aant showen haha

@ foto's wat een mooie dame en heer in actie!!!

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hahaha, ik zie jou en Lieke al liggen :D!!!
    En ook een leuke foto van Lieke met die herfstblaadjes :).

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Met mij gaat het gelukkig weer wat beter. Koorts is weg, wel nog gammel, verkouden en hoesten maar het ergste leed is weer geleden. Wat ik wel nog heb wat ik heel naar vind is een soort duizelig gevoel, licht in m'n hoofd, soms beetje misselijk, niet goed kunnen focussen met m'n ogen. Is niet fijn.

Quinten slaapt de laatste dagen overdag super slecht, dat herken ik helemaal niet van hem. Hij ligt sinds een paar weekjes 's nachts heel vaak naast me in bed omdat hij heel hard gaat huilen en niet stil te krijgen is. Maar nu ook overdag, echt brullen. Hij heeft vandaag tussen 06.30 en 20.15 maar 2 uurtjes geslapen, verdeeld over 3 slaapjes. Zo vreemd.

Wat een leuke foto's zag ik voorbij komen. Al optrekken, dat is snel! En Sanne zo leuk op de bank en aan het zwemmen, lief. En een herfstbaby, hahaha!

Fijn dat de nieuwe voeding al wat lijkt te helpen MamaMarije.

De laatste meting van Quinten is van vorige week.

Yuna, 24-03-2011, 6030 gram - 64 cm
    Roan, 02-04-2011, 8020 gram - 69,5 cm
    Liesbeth, 03-04-2011, 9000 gram - 70 cm
    Quinten, 03-04-2011, 6585 gram - 68 cm
    Caitlin, 06-04-2011, 6835 gram - 66 cm
    Nina, 12-04-2011, 7970 gram - 69 cm
    Luc, 16-04-2011, 7610 gram - 67 cm
    Benjamin, 17-04-2011, 8450 gram - 67 cm
    Evy, 25-04-2011, 6240 gram - 65,2 cm
    Lieke, 25-04-2011, 7700 gram - 67 cm.
    Emma, 27-04-2011, 7160 gram - 66 cm
    Sanne, 30-04-2011, 6980 gram - 66,1 cm
    Zoontje Kipkip,01-05-2011, 8220 gram - 69,5

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Leuke foto's allemaal!

Volgens mij is Emma extreem lui ofzo....want veel doet ze nog niet.
    Ze draaide gister wel van rug naar buik en ligt wel altijd kontje te wiebelen, nee te schudden en te schuiven door de box, maar meer ook niet!
    Ze wil trouwens absoluut niet in de box, maar in het wipstoeltje erbij. Dus madammeke zit meestal in het wippertje op de poef zodat ze alles kan zien ;)

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Emma haar favo houding...ze ligt, zodra ze de kans krijgt, op haar teentjes te sabbelen!

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hier ook nog niet veel aan activiteiten hoor, Quinten is ook een luiwammesje :D
    Draaien van rug naar buik en op z'n ruggetje schuiven in de box, that's it. Niet eens dat kontje wiebelen, dat deed Danique op deze leeftijd toen ook al. Zij begon met kruipen op 7 maanden, nou dat zie ik Quinten over 2 weekjes nog echt niet doen. Het leren eten gaat bij hem ook langzamer, vandaag heeft hij pak 'm beet 8 hapjes fruit en 5 hele kleine hapjes groente 'gegeten'.

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah, nog zo'n lieve foto!

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik vind het ook niet zo erg hoor....ze worden al zo snel groot!
    Julia kroop inderdaad ook met 8 maanden, maar dat zie ik Emma ook nog lang niet doen. Ze zit nog niet eens!

Afgelopen nacht trouwens voor het eerst sinds tijden weer een nachtvoeding, om 1.30! Emma had echt honger!
    Zitten hier echt wel in een sprong, want ik heb net ook 20 minuten met haar gezeten. Elke keer als ik haar terug zou leggen sprongen haar oogjes weer open!
    Ach ja...ik klaag niet....1e keer in bijna 6mnd tijd ;)

9. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @natas: gelukkig dat het weer wat beter met je gaat. Hopelijk ben je snel weer helemaal de oude. Vervelend trouwens dat Quinten zo slecht slaapt :(...

@mamavanjuul: die Emma :D! Sanne heeft haar voetjes ook helemaal ontdekt, maar is (nog) net niet behendig genoeg om haar tenen in de mond te stoppen ;).

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het lijkt wel of er bij Emma van die trektouwtjes aan haar voeten zitten :D Zodra haar slaapkzakje opengaat, dan floep, voetjes omhoog!

En ze sabbelt er ook op als ze sokjes aanheeft....;) Dus we zitten hier altijd met of een baby met ijskoude voetjes of een baby met kletsnatje sokjes...;):D

11. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

wat een leuke foto's allemaal! Mooie meiden zie ik voorbij komen :D
    Die foto van Sanne in haar bedje is echt zo schattig! Leuke herfstknutsel pollewopke :p Staat Lieke goed hoor!

@ natas: fijn dat je weer een beetje opknapt, je hebt het goed te pakken (gehad) zo te horen! Balen dat Quinten nu zo slecht slaapt overdag! Ik herken het, al is het hier niet nieuw. Kan het van zijn 6 mnd sprong zijn geweest? Dat ie het daaraan overgehouden heeft ofzo?

@ teentjes sabbelen: dat doet Benjamin dus echt totaal niet! Vind ik zo opvallend, misschien is zijn buik wel te dik, hahahaha. Alleen als hij zit, dan frunnikt ie een beetje aan zijn tenen, maar in de mond...? Nope.. Lenigheid van zijn vader geërfd :cool:
    Lucas deed dat ook 'pas' met 6 mnd.
    Vind het er zo schattig uit zien!

@ hier: vanavond nog naar de HAP geweest met Lucas. De eerste bloedende hoofdwond is een feit ;). Wij hebben in de douche een muurtje wat in een soort punt is gemetseld en waar valt onze man tegen aan? juist... Dat was dus meteen "splijt en guts" :$ Bloedde als een rund, zoals vaak bij hoofdwonden.
    Het wondje is op zich niet groot (ruim 1 cm), maar op zijn voorhoofd in het zicht, dus het moest wel geplakt worden. Stoere vent heeft geen kik gegeven! Zo schattig, met zijn tuttie in en zijn favo knuffel stapte hij door het zkh :)

12. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: ach gossie, die Lucas toch! Was zeker wel schrikken omdat het zo bloedde? En een dapper kereltje hoor, dat hij geen kik heeft gegeven.

13. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ja, het was wel eventjes schrikken, maar gek genoeg had ik al een tijdje zo'n gevoel dat het eraan zat te komen! Hij is zo 'lomp' (sorry :)) de laatste tijd!

Heb wel meteen tegen mijn man gezegd dat ie maar niet moest kijken, hydrofiels ertegenaan gedrukt (thank god voor de hydrofiels :D) en manlief gesommeerd de HAP te bellen en mijn ouders voor oppas voor Benjamin.

Mijn man kan namelijk niet zo heel goed tegen bloed... die wil nog wel eens bezwijken en daar schiet ik helemaal niks mee op op zo'n moment ;):cool:

14. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Gek hè, dat je soms zo'n voorgevoel kan hebben? Maar dat maakt het natuurlijk niet minder vervelend. En kordaat gehandeld hoor, door je man meteen te laten bellen! Kan me voorstellen dat je er niet op zit te wachten dat je man onderuit gaat vanwege het bloed...

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Da's inderdaad schrikken!!!

Haha, die lompigheid herken ik :D Zeggen hier ook altijd dat Julia dat van haar vader heeft geerfd. Het duurt wel even dus, want het lijkt nu wel over te zijn...denk de leeftijd ofzo :)

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ mamamarije: hugo heeft het ook een paar keer gehad op die leeftijd. hij klinkt inderdaad mega-stoer. Grote vent. En wbt Benjamin: wat ziet dat er al groot uit, dat willen optrekken!!

17. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@mamamarije, ach die Lucas toch! Schrikken dan he, met zoveel bloed. Stoer kereltje hoor! Hoe is het nu met hem?

Hier net gebeld voor uitslag bloedonderzoek. En alles is goed. Aan de ene kant hartstikke fijn natuurlijk, maar ergens had ik gehoopt dat er iets uit zou komen. Nu is het dus gewoon een kwestie van accepteren dat ik zo moe ben....Deze week trouwens 2 dagen gewerkt en ik merk wel dat dit me iets meer lucht geeft. Vanaf 1 december structureel 2 dagen, dus dat is een fijn vooruitzicht.

Bizar, Nina heeft inmiddels 6 tanden! Schreef ik van de week nog dat de 2 voortanden door waren, sinds gisteren zijn ook de hoektanden door! Het arme kind heeft ongeveer 6 vieze zure poepluiers op een dag en vuurrode billetjes! Wat een drama die tanden.....

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wow...6 tandjes al!!! Nina is echt snel hoor!
    EN ik snap je wel....ergens wil je toch een verklaring voor je vermoeidheid...! Dan kan er wat aangedaan worden.

Hier zit Emma ook duidelijk niet lekker in haar velletje...veel huilen, rode wangen, verhoging....

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ah gosh, arme Lucas! En wat een schrik voor jullie zeg MamaMarije, jeetje :(

Wat veel tandjes heeft Nina al. Quinten blijft nog steeds op 2 tandjes steken, ziet er wel koddig uit.

Marloes, ik was ook blij toen er niets uit mijn bloedonderzoek kwam.... maar toch ook weer niet. Nu ben je idd moe 'zonder reden' en kun je er niets mee, zo voel ik dat ook. Heel vervelend!

20. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@Natas, lastig he?! Ik had inderdaad toch wel een beetje gehoopt dat er iets uit zou komen. Sinds de geboorte van de oudste ben ik zeg maar chronisch moe en dat ging op zich prima, maar nu ben ik zooo moe. Hopelijk is het een fase en gaat het snel beter. Manlief zei al toen ik doorgaf dat uitslag goed was: nu moet je ook niet meer piepen hoor;). Misschien ook maar eens wat gas terugnemen.

Volgende week herfstvakantie! Kijk er zo naar uit. Maandag en dinsdag gaan de kindjes gewoon naar de opvang, dus ik ga 2 dagen alleen maar slapen. Heerlijk!

Deel Deze Pagina