Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair: hoe gaat het met jou? Wanneer heb je je tentamen, is dat nu al deze week?

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @maryloes: geniet van je relax-dag morgen!

@kipkip: mooi zo dat woezel en pip leuk was.

3. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Banaantje, rood haar vind ik erg mooi!

MamaMarije, over zindelijk worden van Lucas of Danique : Danique is een jaar ouder dan Lucas, vind ik wel een groot verschil. Zij is al ruim 3

Jeetje mamavanjuul, da's wel een hele volle ziekenboeg. Sterkte!

Erg leuk Eeka, die fotootjes bij je berichten.

Ooooh Maryloes, ik ben niet jaloers hoor als ik je relaxte programma voor morgen lees, heeeeel niet jaloers..... ik zie alleen een beetje groen :D
    Beterschap voor Lars!

Ik ben blij dat ik niets heb gezien over dat chinese meisje. Om wakker van te liggen, beetje laf van mij misschien maar ik ontwijk dat soort dingen liever.

Kipkip, kan ook een beetje aan de leeftijd liggen. Een half jaar geleden nam ik Danique ook liever niet mee een winkel in, nu gaat dat een stuk makkelijker.

4. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @natas: dank je! Vind die fotootjes bij jou ook zo leuk. Wel balen dat Danique nog niet zindelijk is, lijkt me erg lastig als ze helemaal niet vies is van een plas- of poepluier...

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mamamarije, hoe gaat het trouwens met de forte voeding? Wacht je nu met overgaan op de opvolgmelk?

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Kipkip: Herkenbaar hoor, je kippetje. Mijn ervaring tot nu toe is dat zo'n fases komen en gaan. Ligt nu inderdaad aan de leeftijd, ze heeft nog weinig sociaal invoelingsvermogen, en snapt werkelijk niet dat ze jouw het schaamrood op de wangen brengt... Maar wij hebben met de middelste opnieuw zo'n fase momenteel... Dat alles even heeeeel ego is... Jij zit met het kippetje nog in de peuterpuberteit, bij hem is nu even kleuterpuberteit. Hier werkt het vaak goed om het negatieve gedrag zo goed en zo kwaad als het kan te negeren... Maar vervelend blijft het zo af en toe wel!

@ Eeka: Wat lief dat je er aan denkt! Morgen tentamen, het wordt een lange dag. Ik ben nu op mijn werk om te studeren, en dat gaat prima. Ik heb er op zich vertrouwen in. Zometeen zet ik de computer ook weer af, geen afleiding!

@ Maryloes: Ik vind het zó goed van je dat je zo bewust een dagje ontspannen inplant. Je bent er volgens mij ook echt aan toe, maar het is echt wijs om bewust tijd voor jezelf te nemen. Hulde!

@ Eeka en Natas: Ik vind de fotootjes in jullie banners beide leuk! Als ik geen bv meer geef, doe ik ook een fotootje :)

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair: heel erg veel succes morgen! Ik zal voor je duimen!

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ mrs hair: succes vandaag!!

@ Maryloes: en, ben je alweer helemaal Zen? :D lekker genoten van je dag? Hoe is het met je kleine bikkel? En met Nina?

@ natas: dat is waar idd, er zit nog wel een jaar tussen onze oudsten. Komt vast goed met Danique, nog een klein jaartje voordat ze naar school gaat!

@ kipkip: herkenbaar hoor. Zolang het maar gaat zoals Lucas het wil, is het allemaal prima. Zeg ik een keer nee of niet doen, stort meneertje ter aarde (ja, wij zitten nu ook in de horizontale fase...;)). Bij anderen is hij overigens wel altijd poeslief (oma, opa, etc.)!

@ Benjamin: we zijn idd bijna overgestapt op forte voeding nu. Nr 1 wel te verstaan. Heb het pak opvolgmelk omgeruild! Het lijkt wel een stuk beter te gaan nu! Overdag is Benjamin minder hongerig, heeft nu zelfs in de middag 2x een flesje van 4 schepjes ipv 6. We doen wel een beetje extra water in de fles voor zijn ontlasting.
    Jammer is alleen dat hij 's nachts niet langer slaapt. Uiterlijk rond 6u is hij echt wakker. Dit weekend was het zelfs 5.15...

Momenteel komt ook het 4e tandje door denk ik. Vind het dan wel weer even goed met die tanden! Hij heeft er zoveel meer last van dan Lucas... Hebben we net 2 dagen 'rust' begint de volgende episode :(

9. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Beterschap nog voor alle zieken,

Vanmiddag belde de psz of ik gylano wilde komen halen ook ziek, 38,3 koorts, hij wilde alleen maar bij de juf zitten. Heb hem maar opgehaald en zit nu lekker op de bank.
    zelf ben ik ook nog steeds verkouden, wil nog niet echt over gaan. Roan nog niks aan te merken (klop klop)....

10. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: wel fijn dat de forte-voeding overdag werkt. Wanneer kun/mag je overstappen naar nr 2? Jammer dat hij 's nachts niet langer wil slapen, 6 uur (of 5.15 uur) is best vroeg...

@steintje: beterschap met Gylano!

11. MamaMarije

@ steintje: beterschap voor Gylano! Hopen dat Roan de dans ontspringt!

@ eeka: ja, idd tis best vroeg zo. Zeker omdat Lucas dan ook wakker wordt en dan zijn wij dus ook wakker ;).
    Ik denk dat ik overstap naar nr. 2 als Benjamin op iets van 3 flessen ofzo zit, omdat hij eigenlijk beter niet 1 liter van nr. 2 weg kan drinken op een dag. Schijnt daar niet voor gemaakt te zijn.

EDIT: wat betreft de Mama's club: we hebben inmiddels de tweede activiteit gehad! Lekker italiaans eten met de mama's. Een paar aanmeldingen erbij maar het gaat nog niet erg hard. Moet ook zeggen dat ik zelf druk ben met allerlei andere zaken (kids, opa, depressie, ander vrijwilligerswerk), dat ik nu geen hele actieve ledenwerving doe. Misschien dat het gesprek van het CJG wat oplevert!

Oja... nog een mooie actie van Lucas. Ik had mijn tube handcreme laten liggen op de bank (dom dom...), had ie allemaal mooie witte hondendrolletjes op onze zwarte bank gemaakt :$... was gelukkig ook geen dure tube... ;)

12. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48

13. MamaMarije

Ja, de bank is weer schoon hoor :D Gelukkig is die al niet zo nieuw meer en kan ik er dus aardig tegen als er een extra vlek in zit, haha. OOIT kopen we een nieuwe.... (over een jaartje of 15 ofzo, haha)

Ik moet donderdag weer naar de coach. Op zich gaat het wel goed, in die zin dat ik zelf heel erg bezig met met mezelf. Alleen ik draai een beetje in een kringetje ofzo... weet het niet precies.
    Ik moet eigenlijk dagelijks een dagboekje bijhouden over wat wel en niet goed gaat aan de hand van 6 thema's, maar dat komt er gewoon niet van. Zal het er donderdag eens over hebben. Op de een of andere manier vind ik het erg moeilijk om dit soort dingen op papier te zetten :)
    In principe ga ik 1x per 2 weken.

Met opa gaat het ineens weer slecht. Het ging steeds beter, mocht zelfs weer eten en met de fysio uit bed, maar hij is eigenlijk weer terug bij af.. blijft heel erg afwachten dus

14. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hè, wat naar van je opa! Blijft zo wel heel erg spannend zeg!

Ik vond het ook altijd zo lastig om mijn gevoelens/gedachten op papier te zetten voor de coach (en dus ook voor mezelf). Misschien omdat het toch best confronterend is allemaal. Maar wel goed dat je iedere twee weken gaat!

15. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Steintje, beterschap voor Gylano.

MamaMarije, ik mag hopen ja dat Danique zindelijk is voor ze naar school gaat! :D
    Het lijkt me heel moeilijk om elke dag een dagboekje te moeten bijhouden. Je moet dan gaan graven in jezelf, daar moet je wel de tijd voor hebben. En vooral de ruimte in je hoofd.

Mrs Hair : succes!

16. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Mrs Hair ook namens mij succes, zet 'm op!

@Steintje: beterschap voor Gylano...

@MamaMarije: Ochjee die drolletjes, blijkbaar heb je geen leren bankstel hebt anders kon je het er zo afvegen, balen zeg, maar ergens ook wel weer grappig die acties van die kleintjes (al kan ik me goed voorstellen dat je het op dat moment niet zo grappig vond!). Goed dat de Mama's Club toch groeit, en Italiaans is erg mjammmm... Sterkte weer voor opa, hij houdt jullie wel in spanning zeg.

Dat verhaal van dat Chinese meisje is wanstaltig, maar het enge is dat ik er niet eens van opkijk. Mijn zus heeft een adoptiekindje uit China en in China is een mensenleven, zeker van een meisje, niets waard. Mijn zus kwam met horrorverhalen thuis van mensen die ze daar rechtstreeks had gesproken die nog verschrikkelijker waren (kun je het je voorstellen?) dan dit. Dit meisje heeft het vooralsnog overleefd. Maar het is en blijft afschuwelijk natuurlijk, het is een barbaars volk daar. EDIT: Ochjee ik lees zojuist ergens dat dit meisje is overleden aan haar verwondingen...het is toch te vreselijk voor woorden...

Hier: Niet zoveel bijzonders, we hadden vandaag nog kraamvisite, haha, na bijna 7mnd, wel gezellig hoor!

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: en nog beschuit met muisjes geserveerd voor je kraamvisite? Hebben jullie een leuk kraamkadootje gehad?

18. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Eeka: Geen beschuitjes meer gesmeerd, wel in huis gehaald, maar ik had iets beters: carrot cake!! Kraamkadootje was geweldig: van Nijntje, drijvende badspeeltjes met een fluittoon erin. Vindt Caitlin vast prachtig want die is dol op badderen met speeltjes erbij! Krijgen jullie ook nog steeds kraamvisite, of is het nu wel voorbij?

19. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Fotootje van vrolijke Caitlin vanmorgen in bed:

20. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Banaantje, ik krijg volgende week ook nog kraamvistite ;). Leuke foto van je dochter!

Mrshair, zet hem op vandaag.

Mamamarije, ohhh...je bank. Dat is ook de reden waarom wij voorlopig geen nieuwe meubels nemen. Al is onze bank nog gekocht tijdens zwangerschapsverlof van kippetje, toen moest en zou ik een nieuwe bank, haha.

Ik krijg een vriendinnetje op bezoek met haar dochtertje, we gaan cakejes maken, dus later meer. Trouwens zoonlief komt al 3 nachten elkaar om 3 uur ' s nachts, dat is niet leuk! En dan krijgt hij om 23 uur nog dik 200 cc pap. Ik weet niet meer hoe ik het verder kan rekken, ben de hele dag bezig met rekken van de flessen.

Deel Deze Pagina