Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ kipkip: jeetje, balen zeg... nog steeds onverzadigbaar bij jou dus! Ben je inmiddels overgestapt naar forte voeding of niet? word je gestresst van hè, van dat rekken van die flessen? Ik wel iig...
    Lekker, cakejes bakken! Hoe zijn ze geworden?

@ kraamvisite: hier niet meer hoor! Moet er ook even niet aan denken eigenlijk :) Veel plezier voor iedereen die nog visite krijgt!

@ banaantje: mooie foto! mooie meid is Caitlin hoor :) Geen leren bankstel hier overigens, maar een soort nep-suede ofzo (weet ik veel :p), het veegde er wel makkelijk af en tja.. die vlekken geloof ik wel!
    Idd zo bizar hoe er in China en andere landen daar met meisjes wordt omgegaan, je kunt het je niet voorstellen... :(

*klaagmodus aan*
    @ hier: echt weer een K-dag... zo'n dag waarop je je de hele tijd afvraagt: waarom doe ik eigenlijk moeite...
    - om benjamin een fles te geven: hij spuugt hem toch weer uit
    - om benjamin in bed te leggen overdag: hij slaapt toch praktisch niet
    - om Lucas regels of grenzen bij te brengen: het levert alleen maar driftbuien op
    - om het huishouden te doen: het blijft een *piep*bende
    - om 's avonds naar bed te gaan: de kinderen houden je samen toch praktisch de hele nacht wakker :(
    - om Benjamin schone kleren aan te trekken na het spugen, in no time zit het toch weer onder

Waarom doe ik ook alweer die moeite? En waarom vond ik het ook alweer zo leuk om kinderen te hebben? Kan iemand me daar even aan helpen herinneren?

Goed dat ik donderdag weer naar de psycholoog moet blijkbaar ;). kl*te is alleen dat ik waarschijnlijk geen oppas heb en dus alle mogelijke moeite moet doen om nog iets te regelen om überhaupt naar haar toe te kunnen (zelfs daarvoor heb ik dus al geen mogelijkheid! Laat staan voor leuke dingen :x
    *klaagmodus weer uit*

Zo... sorry voor mijn gezeik...

2. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mamamarije, ik snap hoe je je voelt, hier slaat de vermoeidheid ook toe en dat heeft vooral op mijn dag met kippetje zijn weerslag. Overigens was het net wel gezellig hoor. Maar ik baal altijd zo, dan leg ik het kippetje op bed en wordt standaard zoonlief wakker (die heeft gelukkig wel goede slaapjes overdag). Ik ben altijd weer blij dat ik dinsdag of woensdag aan het werk mag :). Zonder jouw keuze te veroordelen als thuisblijmoeder! Maar ik laad me weer op tijdens het werk.

Hier overigens wel overgestapt op opvolgmelk maar misschien had ik ook beter forte nog kunnen proberen.

3. MamaMarije

@ kipkip: er is ook forte opvolgmelk, wie weet is dat wat?

En wat betreft werken: het gaat me steeds aantrekkelijker in de oren klinken. Alleen ik weet ook dat het bij mij niks op zou lossen. Het zou een soort 'vluchten' zijn en ik zou er alleen maar extra gestresst van worden denk ik. Ik moet eerst weer meer tot mezelf komen en mocht ik dan alsnog willen gaan werken, kan dat altijd nog.
    Ik zit er wel over te denken om mijn schoonmoeder vrijdag een dagje op Benjamin te laten passen, dan kan ik met Lucas lekker een keer naar de Indoor speeltuin ofzo, even uitleven en lol maken!

4. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ik geef sinds vandaag 4 flessen van 150 cc opvolgmelk en een papfles van 210 cc en dan fruit en groente, eens kijken hoe dat gaat. Gister gaf ik nog gedeeltelijk nr 1. Maar anders moet ik toch weer over op de forte.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo, hehe, even tijd! Julia zit op de psz en Emma ligt nu naast me op de bank te spelen.
    Beetje druk de afgelopen dagen met alles en nog wat. En nu lijkt de buikgriep ook bij mij te beginnen :) Mijn maag voelt heel apart aan...gister paar keer boven de wc gehangen..

Met Emma gaat het wel redelijk, komt ook al een paar nachten rond 2 uur voor een fles. Die drinkt ze dan leeg, maar dan hoeft ze de volgende pas rond 10 uur, terwijl ze wel rond 7 uur wakker is...;)
    Nou ja, hoort ook een beetje bij de leeftijd!
    Vandaag bij het cb geweest en daar gaven ze het inderdaad al aan.
    Verder is ze druk aan de klets en aan het gillen, heel grappig! Ze kan al een paar tellen zitten, en probeert zelf al recht op te komen als ze ligt.

Weer goed gegroeid, nu 70 cm en 8190 gram. Zal het lijstje er even bij zoeken...

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Gevonden!!!

Yuna, 24-03-2011, 6030 gram - 64 cm
    Roan, 02-04-2011, 8020 gram - 69,5 cm
    Liesbeth, 03-04-2011, 9000 gram - 70 cm
    Quinten, 03-04-2011, 6585 gram - 68 cm
    Caitlin, 06-04-2011, 6835 gram - 66 cm
    Nina, 12-04-2011, 7970 gram - 69 cm
    Luc, 16-04-2011, 7610 gram - 67 cm
    Benjamin, 17-04-2011, 8450 gram - 67 cm
    Evy, 25-04-2011, 6240 gram - 65,2 cm
    Lieke, 25-04-2011, 7700 gram - 67 cm.
    Emma, 27-04-2011, 8190 gram - 70 cm
    Sanne, 30-04-2011, 6980 gram - 66,1 cm
    Zoontje Kipkip,01-05-2011, 8220 gram - 69,5

7. MamaMarije

@ mamavanjuul: Emma gaat goed zeg! Goed gegroeid ook weer.
    Zitten is herkenbaar, gaat hier ook steeds beter. Benjamin komt nu omhoog in zijn wipstoel, koddig gezicht :)
    Balen dat jij nu ook ziekig bent :(

@ kipkip: heb je het idee dat de opvolgmelk meer vult of kun je dat nog niet zeggen? Eet je zoontje al goede hoeveelheiden groente en fruit?

8. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@Mamamarije, waarom breng je de jongens niet allebei vrijdag naar je schoonmoeder? Ik bedoel, het is natuurlijk hartstikke leuk om iets met lucas te gaan doen, maar zo te lezen ben je harder toe aan een dagje voor jezelf!

Vrijdagavond nog met paar buurvrouwen over gehad, dat het iedere keer zon geworstel is om alles in balans te houden! Ik kan écht niet zonder de kindjes en zou ze voor geen goud willen missen, maar het is ook gewoon zwaar. Ik ben, net als Kipkip zegt blij dat ik werk!

En zoals vandaag en gisteren een dagje voor mezelf. Er zullen zat dames zijn hier op het forum die het belachelijk vinden, maar ik ben weer helemaal opgeladen. De rest van de week ben ik er weer voor ze, dus ik zie alleen maar een win-win situatie.

En anders breng je de jongens een keer een middagje hier. Ga je ff lekker shoppen in arnhem of zo!

Banaantje, leuke foto, lekker vrolijk!

Kipkip, leuk mega mindy! Is kippetje ook fan van k3?

Mrs hair, hoe is je tentamen gegaan?

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik vind het af en toe ook pittig hoor! Zou ze voor geen goud meer willen en kunnen missen, maar soms is het gewoon ook heerlijk om even alleen te zijn :)

Morgen gaan ze allebei naar mijn ouders en ik ben dan de hele dag alleen thuis, nou kan er echt naar uitkijken! Maar blijf wel de hele dag op de klok kijken of het al 17 uur is ;)

Hier is het bijvoeden ook nog niet echt een vast iets. Fruit krijgt ze wel elke dag, maar groente nog niet. Dat moeten we nog echt even "eigen" maken.
    Wij zijn nu wel bijna over op opvolgmelk 2. Hebben 1 en 2 nu gemengd.

10. Maryloes

Emma weer goed gegroeid! Lekker hoor morgen zo'n dagje! Hihi, herkenbaar ik hou ook steeds de klok in de gaten en haal ze op dit soort dagen altijd lekker vroeg ( 16.30 ) op.

Ga nu hardlopen, tot later!

11. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Maryloes, ik ben sinds 2 dagen ook weer begonnen met lopen. Hard kun je het nog niet echt noemen maar het begin is er, haha. Toch al 20 min volgehouden na 3 jaar niet te hebben gelopen. Wil in jan in Egmond gaan lopen dus heb nog wel een uitdaging ;).

Zoontje eet aan groenten al een 6 maanden potje leeg en fruit denk ik zo'n 150 gram. En het fruit meng ik nog met een koekje. Dit krijgt hij 's ochtends als ontbijt om de fles te rekken.

Mamavanjuul, hier hetzelfde, 's nachts rond 3 uur en dan rond 9.30/10 uur weer. Fijn morgen dagje voor jezelf.

Ik ben morgenmiddag weer vrij, schoonouders zijn nml op vakantie en manlief kon niet de hele dag vrij nemen. Dus deze week 2 1/2 dag de kinderen, ga maar morgenmiddag even mijn moeder vragen om te komen spelen, na 2 dagen is mijn inspiratie op.

Ligt er nu 1 in de box enorm bellen te blazen en te brabbelen...haha. En ik maar hopen dat hij ook nog even een tukje gaat doen.

12. Maryloes

Kipkip, wat goed! En knap dat je al meteen 20 minuten kan rennen! Het is wel fijn om ergens voor te trainen. Wat voor loop is dat in egmond?

13. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ja, ik heb altijd wel een doel nodig om naar toe te werken, zo heb ik de nijmeegse 4 daagse gelopen en de dam tot dam loop. Egmond is een halve marathon maar je kunt ook 10 km lopen (dat ga ik doen).

Jij had laatst toch ook meegedaan aan een loop, hoeveel km was dat?

14. Maryloes

Ja dat was in september, de posbankloop en toen heb ik 6 km gelopen. Ik ga nu in december ook voor de 10! Die halve marathon van Egmond schijnt heel zwaar te zijn. Geldt dat ook voor de 10 km?

15. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Het is wel gedeeltelijk over het strand en meestal heel koud!

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dag dames,

Ik zit weer in de trein na een lange dag (die volgde op een k-nacht met maar liefst DRIE voedingen)...

Maar mn tentamen is goed gegaan. De standaard antwoorden stonden net al online en zo te zien heb ik maar één vraag niet helemaal goed :D.. Dat tentamen was vanochtend, en vanmiddag had ik nog een bibliotheek toets. Die was meerkeuze en uitslag kreeg je gelijk; 30/30!!

Ik ben al met al dus een zeer tevreden vrouw vandaag, maar echt uitgeput. EN ik lees dat ik hierin niet de enige ben vandaag... Zullen we morgen een collectief bijtankdagje nemen??? Ik stem voor!!

Lief dat jullie zo meeleven met mn tentamentroubles :)

17. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    @ mrs hair: goed bezig studiebol!!!

@ mama's met nachtvoedingen.....respect en een klein dutje toegewenst

@ hier ook erg moeee.............Lieke is er om half zeven, is dan gezellig aant gillen, gieren, babbelen totdat mama echt wakker is en slaapt dan zelf weer lekker in om half 9....tja mag eigenlijk niet klagen maar heb wel het idee dat ik de hele dag met haar bezig ben. Ze zit nu in de hazenslaapjes, ongeveer een uurtje per keer soms anderhalf uur

@ mamamarije.......ligt het aan het vastgestelde waarin je moet schrijven.....dat je je aan die punten moet houden ??? Misschien schrijf je makkelijker als je het echt als een "spui-dagboek" mag zien of zo?

18. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Oh ja

Lang zal ze leven....lang zal ze leven.....hiep hiep....hoera
    Lieke is een half jaar vandaag en ze eet eindelijk een half potje leeg (zo'n 4 maanden potje...hihi)

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Tip voor de maas met peuters en kleuters: er is een sprookjesfestival in Arnhem. er is morgen echt héél veel te doen, voorstellingen, workshops, kastelen met ridders en prinsessen. Allemaal erg goedkoop en ziet er héél leuk uit. wij gaan er morgen na school heen.

20. Maryloes

Ja dat is leuk! Wij waren zondag al even geweest en probeer morgen ook nog even te gaan.

Wat knap van je tentamens. Idd een studiebol hihi

Deel Deze Pagina