@Pollewopke: Gefeliciteerd 6 mnd alweer, gaat snel he! Hier trouwens ook hazeslaapjes, van 1 uur tot 1,5 uur. Maar tussendoor is ze wel erg vrolijk, dus dan maakt het mij niet uit. @Mrs Hair: Respect hoor!!!
@ mrs hair: goed bezig met je tentamens! respect hoor! @ kipkip & Maryloes: sportief zeg goed hoor! @ sprookjes: jammer, heb geen auto morgen! anders had het me zeker leuk geleken! @ kipkip: je zoontje eet zeker al goed fruit & groente. Hoe ging het vandaag met de flessen? @ pollewopke: gefeliciteerd hoor toch wel een dag met een gouden randje! Hier ook hazenslaapjes... bleeehhh... @ dagboekje: kweet niet waar het in zit... die thema's helpen inderdaad ook niet erg mee, omdat het daardoor in 'hokjes' moet passen. Heb ook een thema: wat wil jij? Erge is dus gewoon dat ik daar niks in weet te vullen (behalve RUST misschien) @ Maryloes: goed idee om beide jongens weg te brengen, ware het niet dat ik dat te druk vind voor mijn schoonmoeder. Eigenlijk zou ik het liefst bij beide oma's 1 kind brengen, de last verdelen, maar mijn moeder moet naar mijn opa toe vrijdag. Even kijken of ik in het weekend wat met mijn man kan regelen dat ik wat tijd voor mezelf heb. @ opa: gaat niet goed. Hij is zich een beetje aan het afsluiten van iedereen. Wil geen bezoek behalve oma, mijn moeder en mijn oom (zijn kinderen dus). Oma moest ook alle kaarten en foto's mee naar huis nemen... Krijg er een beetje een onrustig gevoel van.
Mamamarije, wederom sterkte met je opa! Flessen, nu 4 flessen van 150 cc op en daar lijkt hij wel voldoende aan te hebben, laatste was om 17.45 uur. Nu vanavond nog een flinke papfles en dan maar weer kijken vannacht.
@mrs hair: knap gedaan hoor, van je tentamens! Echt supernetjes ondanks je slechte nachtrust! @kipkip en maryloes: goed van jullie dat jullie je kunnen zetten tot hardlopen van wedstrijden. Ik ben totaal niet sportief, nooit geweest en zal ik ook nooit worden vrees ik. Ik probeer wel iedere dag een stuk te wandelen met Sanne, het liefst minstens een uurtje. @mamamarije: wat een vervelend nieuws van je opa. Klinkt inderdaad niet heel erg goed, dat hij zich zo aan het afsluiten is. Hij is de moed toch niet op aan het geven? En wat tijd voor jezelf zou wel prettig zijn. Hopelijk kan je man dit weekend bij de kinderen zijn zodat jij er eens lekker even uit kan. Hopelijk krijg je iets geregeld voor je bezoek aan de coach donderdag, is toch wel belangrijk om daar naar toe te kunnen gaan. @pollewopke: gefeliciteerd met Liekes 6 maanden! @banaantje: leuke foto van Caitlin! Hier geen kraamvisites meer gepland, maar nog wel wat mensen die zeggen dat ze nog op kraamvisite willen komen. Klinkt trouwens als een heel leuk kado wat jullie gisteren gehad hebben.
Aaaah, wat is Caitlin een schatje! MamaMarije, je rijtje van je klaagmodus, ik had het zo kunnen schrijven. Echt regel voor regel, woord voor woord. Vandaag heb ik gewerkt dus dat geeft weer een iets andere klaagmodus, maar gisteren had ik exact wat jij beschrijft. Kun je iets regelen dat je bijvoorbeeld 1x per week tijd voor jezelf hebt? Een paar uurtjes bijvoorbeeld. Met een boek op bed, lang badderen, naar een vriendin, wandelen, shoppen, whatever. Marije-time! Oh, ik lees later dat je hier al een beetje mee bezig gaat. Hoop voor je dat 't lukt. Mamavanjuul, Emma gaat lekker! Wat bedoelde het CB met wat je schrijft "dat het(?) ook wel een beetje bij de leeftijd hoort"? Wat goed gedaan Mrs Hair! Helemaal na zo'n nacht, petje af. Bijvoeding : het principe van iets van een lepeltje eten lijkt nu te gaan landen bij Quinten. Vandaag heeft hij zowaar een klein peertje op en 100 gram van een witlof/appel hapje. Hoera! Ik voel me zo vreselijk bagger. Quinten is vanaf 01.30 uur maar liefst 5x voorbij komen schuiven vannacht. Om 05.45 was hij klaarwakker en kreeg ik hem ook niet met een troostslok nog in slaap, om 06.15 heb ik Chris met hem naar beneden gestuurd zodat ik nog een half uurtje m'n ogen dicht kon doen. Op mijn werk is het retedruk en ik heb zo afschuwelijk veel moeite om mijn hoofd er een beetje bij te houden. De kids voelen mijn vermoeidheid denk ik, Danique hangt vreselijk aan me op het moment (op een lieve manier maar heel intensief) en Quinten drinkt vrij slecht overdag (los vast los vast los vast). Morgen weer werken, maar ik hoop zooooooooo dat Q'tje me een klein beetje laat slapen.
@natas: dat de nachtvoedingen weer terug zijn. Of slecht slapen, vaak wakker worden, wat ongeduldig zijn...schijnt normaal te zijn rond de 6mnd...
Natas, wat vervelend dat je zo weinig nachtrust hebt gehad afgelopen nacht. Hopelijk kun je vannacht weer een beetje bijtanken!
goedenmorgen allemaal Hoe is jullie nacht geweest, lees zoveel dat jullie allemaal gebroken nachten hebben, hier gaat het op zich goed, vannacht geen rustige nacht gehad, Gylano ligt veel te hoesten en is een paar keer wakker geweest, roan was om om half 4 wakker, lag me daar te kraaien in zijn bed, heb hem even zijn knuffel weer gegeven, is daarna na een half uur wel weer in slaap gevallen, maar als Gylano wakker was dan hoorde ik roan ook weer, om half 7 is zijn vaste fles tijd, dus vanmorgen ook weer. Gylano begon ook om 7 uur alweer te huilen, dus die ook maar naar beneden, daar zit je dan op je vrije dag al vroeg beneden. Werke ze voor wie er moeten werken en allemaal een fijne dag zonder al teveel stress en narigheid
Pfffoeh meiden ik word al moe als ik jullie verhalen lees van gebroken nachten! En dan wilde ik vandaag gaan zeuren over het het feit dat mijn nichtje gisteren op bezoek was en het weer veel te laat is geworden (0:00). Maar ik zal niet klagen, want jullie hebben het veel zwaarder! Voordeel van een eigen zaak is dat ik kan beginnen met werk zodra het mij uitkomt, klanten die bellen bel ik gewoon terug, dus ik heb vanmorgen tot 09:30 uitgeslapen. Maar ben nog steeds brak! @MamaMarije: Awww ik heb met je te doen, ik zag je lijstje voorbijkomen waar je het nog allemaal voor doet en ik begrijp je gevoel zo goed. Spuugt Benjamin nog steeds zoveel? Caitlin spuugt soms ook een beetje, en dan ruikt haar shirtje wat zurig, maar ik veeg het dan grondig af met een snoetenpoetser, anders blijf ik babykleertjes wassen en moet ik haar garderobe dupliceren. En dwarse peuters, nog geen ervaring mee, maar dat lijkt me wel lastig! Maar meid je moet af en toe ook nog wat tijd voor jezelf nemen he. Nu ga je vrijdag dingen met Lucas doen maar wanneer ga je eens wat voor jezelf of met vriendinnen doen? Doe je dat wel genoeg? Wel aan jezelf blijven denken he! *knuf* @Mamavanjuul: Emma weer zo goed gegroeid, hoppetee! @Mrs Hair: Ons stuutje van de groep hier, hihi, knap gedaan zeg, ik ben benieuwd naar je cijfer (vast nabij de tien)
Gebroken nachten: toevallig werd Sanne vannacht wakker, zo rond half 1. Flink huilen, maar haar papa heeft haar uiteindelijk wel stil gekregen na een half uur troosten en rustig laten worden. Maar dit is echt uitzonderlijk voor ons, normaal slaapt Sanne van ongeveer 21 uur tot 7.30-8 uur de volgende ochtend. Ik weet dat ik in mijn handjes mag klappen daarmee! Net maar even de ramen gewassen, was erg hard nodig! Vanmorgen ook al was afgehaald en gestreken, nu nog een paar wassen draaien en met Sanne naar de winkel. Moet ook nog gaan studeren, heb gisteren een cursus meegekregen van m'n werk en daar krijg ik over een week of twee een toets over...
Heb vannacht aan je liggen denken haha. Milan was niet lekker dus die hebben we op een gegeven moment bij ons in bed gelegd. Maarre, vind jij het te druk voor je schoonmoeder of vindt ze dat zelf ook? Ik bedoel, misschien vindt ze zelf dat het prima kan. En dan misschien geen hele ochtend, maar even 2 uurtjes of zo? Heb je toch even tijd voor jezelf. En verder dacht ik, als Lucas naar de psz gaat, waarom breng je Benjamin dan ook niet even weg, naar een van de oma's? Misschien willen ze wel om de week een ochtendje op Benjamin passen. Heb je het mooi stuctureel geregeld en heb je dus iets van 2,5 waarin je iets voor jezelf kunt doen. Misschien een uurtje naar de sportschool, daarna even lekker de sauna in, of gewoon lekker ergens koffie drinken, boekje lezen. Nou ja, er zijn genoeg dingen te bedenken. En als de oma's geen optie zijn, dan misschien kijken voor een oppas? Het feit dat jij thuisblijfmama bent, betekent niet dat je er ook 24/7 moet zijn. Sterkte met opa! @Natas, ook voor jou sterkte! Hoe is het vannacht gegaan? Ik kan me je moeheid zo goed voorstellen, niet leuk!
Eeka, lekker druk dagje! Maar zeker met ramen wassen heb je wel eer van je werk! Hier ook hard nodig, maar volgens mij komt binnenkort de glazenwasser weer, dus ik wacht nog even. Gewoon niet te vaak naar buiten kijken haha.
Wat lief dat jullie allemaal zo meedenken! Ik moet idd meer me-time inplannen, ben daar gewoon heel slecht in, maar dat is geen excuus. Het klopt dat ik het al gauw invul voor anderen dat het wellicht te zwaar is om op te passen. Komt ook omdat ik het soms al pittig genoeg vind met de twee mannen en om daar dan ook nog oma's mee op te zadelen... Goed idee om de PSZ-tijd van Lucas te gebruiken. Momenteel gebruik ik die nu nog voor de coach en voor de fysio, maar daardoor ben ik alleen nog maar drukker. Er moet gewoon een structurele verandering komen! @ natas: *knuffel* rot zijn die dagen hè? En dan zijn jouw nachten ook nog eens slechter dan hier... je hebt dan zoveel op je bordje! Fijn dat Quinten steeds beter gaat eten nu! Misschien dat dat ook wat nachtvoedingen gaat schelen *duimt voor je* Hoe is het gegaan vannacht? @ eeka: goed bezig met je huishouden! Als je nog energie over hebt, mag je wel even langskomen, hahaha. Leuk, weer even studeren! Of ben je er niet kapot van? @ banaantje: ja Benjamin spuugt nog steeds heel erg. De laatste paar dagen eet hij zijn fruit gepureerd (ivm doorkomende tandjes) en dat spuugt ie net zo vrolijk uit als melk. Hij is vaak zo nat dat ik shirt + romper moet vervangen. Zal blij zijn als hij straks kan zitten en/of kruipen, hopelijk wordt het dan minder. @ gebroken nachten: wel toevallig dat bijna alle kindjes weer gebroken nachten hebben! Op de lucky ones na, haha lekker van genieten! @ drinken: drinken jullie kindjes al iets anders naast de melk? en waar uit? Hier 'drinkt' Benjamin water bij het brood en avondeten. Vindt het erg interessant, maar kauwt meer op de zachte tuit dan dat ie drinkt. Het water laat ie weer weglopen uit zijn mondje
Drinken: Caitlin drinkt hier al Roosvicee! Dat mag je vanaf 6mnd geven (tenminste, de 'original' variant, de andere weet ik niet). Ik vind het lekkerder dan diksap en heb het als kind ook veel gedronken. Ze krijgt een heeeeel licht gezoete versie hoor, ik wil haar niet verprutsen met al die zoete troep, maar ze vindt het heerlijk! Als ze haar fles slecht heeft gedronken geef ik haar een tuitbeker ermee, zo'n Difrax ding met zachte tuit, ideaal ding vind ik dat en kan ze zelf al 'bedienen'! Krijgt ze tenminste wat meer vocht binnen. Maar ik zorg wel dat ze niet elke keer na slecht drinken zo'n beker krijgt, anders ben ik bang dat ze het doorkrijgt dat als ze slecht drinkt, dat ze dan iets veel lekkerders krijgt, en dat is natuurlijk niet de bedoeling @MamaMarije: Ik was in mijn vorige post helemaal vergeten een stukje naar je te schrijven over opa, wat rot dat hij een terugval heeft, hij geeft de moed toch niet op he? Gaat het lichamelijk ook slechter, of alleen psychisch? Sterkte!! W.b. Benjamin, die spuugt dan inderdaad wel veel, dan kan ik me goed voorstellen dat je al die omkleedsessies beu wordt. Maar inderdaad, het is wel een krachtig kereltje dus wie weet kruipt hij binnen no time! @Eeka: Wij boffen inderdaad met die meiden van ons zeg. Caitlin slaapt van 21:00 - 08:30 uur gemiddeld. Succes met studeren!
Wow....wat zijn jullie actief vandaag Ik zit nog in mijn pyjama **schaam schaam** Moet ook nog douchen, hahaha! Maar heb even het rijk alleen en moest/wilde even rustig op zoek naar een sluier voor bij mijn jurk. Heb er dus nu 2 gevonden, maar vind het zo spannend, dat ik nog geen keuze durf te maken, hahaha! Hier wel een goede nacht, Emma was om 5.30 wakker. (om 19 maar een half flesje gehad...)Flesje gegeven en niet weer gehoord. Vriend heeft haar om 7.45 wakker gemaakt @Water/wat anders drinken: Emma weet nog niet zo goed wat ze er mee moet, haha! Ze laat het er inderdaad uit lopen.
@ Benjamin spugen: Lieke spuugt inmiddels minder maar kwijlt als een gek, had bijna twijfels over dr mondspieren haha. Maar ik heb bij prenatal van die soort cowboydoekjes gekocht, dan wordt het spuug ietwat tegen gehouden en zitten ze niet constant met vieze/natte kleren, is dat wat? Je hebt ze ook op internet dan zijn ze goedkoper, ziet er ook wel schattig uit Baby Natura - 100% Biologische Online Baby Speciaalzaak - Halsdoek De hippe webwinkel voor kids! Sjaaltjes voor meisjes | Honni De laatste site heeft ze in allerlei motiefjes, erg leuk. @ anders drinken, hier ook geprobeerd met diksap, hahaha ze weet niet wat ze er mee aan moet, wel heel boeiend om die speen uit je mond te halen, te kijken naar de bellen, er hard op bijten en dan het sap gewoon lekker laten lopen. Moet wel zeggen dat ze vandaag de 3e keer had en al wat binnen hield.
@pollewopke: ik heb laatst van iemand een stel van die doekjes gekregen. In allerlei kleuren en motiefjes, alleen moeten die van mij geknoopd worden. Heb ze nog niet gebruikt want Sanne spuugt momenteel weer veel en dat weet ze zo te mikken dat dat niet op een doekje of slabber terecht komt maar er precies naast . Er zijn dagen bij dat ze tussendoor bijna geen schone kleren aan hoeft, maar er zijn ook dagen bij dat het ze na (bijna) iedere fles iets schoons aan krijgt . @mamamarije: als ik zie hoe druk ik het heb met Sanne, dan denk ik ook dat mijn moeder het heel druk heeft met haar op de dagen dat ik werk. Maar er is één groot verschil. Als ik thuis ben met Sanne moet ik er nog het hele huishouden naast doen, wassen, strijken, poetsen etc. Als Sanne bij mijn moeder is, dan hoeft mijn moeder er niet iets bij te doen, ze plant verder niets in en is er dus de hele dag voor Sanne als het nodig is. Ze ervaart het dan ook niet als zwaar. En ik vermoed dat dat bij jou hetzelfde is, jij hebt naast Lucas en Benjamin ook een heel huishouden te doen, je moeder/schoonmoeder maken gewoon tijd voor hun kleinkinderen en ervaren het helemaal niet als zwaar wanneer de kids daar zijn. @studeren: ik vind het wel leuk hoor, maar mijn hersens doen niet meer zo goed mee. Merk dat ik meer moeite heb met dingen te onthouden ....
Is dat bij jou ook sinds de zwangerschap?? Mijn zwangerschapsdementie is nooit overgegaan, ik ben een wandelende zeef. Tot grote hilariteit van mijn omgeving, want men maakt er graag grapjes over, zo erg is het bij mij dus