Ja, heel herkenbaar! Hier ook sinds de zwangerschap! Sommige dingen blijven wel heel goed hangen, maar andere dingen dus helemaal niet. Had ik eerst nooit zo'n last van ... Voel me ook net een zeef, hahaha!
Nina tijgert! Zat al meteen in de la met dvd's en dvd-speler, dus die fase krijgen we weer. Ook meteen al het kleine spul van de lego maar naar boven gedaan.
@ maryloes: jeetje, wat goed zeg! Applaus voor Nina! en idd, nu even goed je kamer scannen @ zwangerschapsdementie: nee hoor, totaaaaal geen last van... *proest* breek me de bek niet open zeg. Ik was vroeger een wandelende kalender, nu heb ik er 2 om alles bij te houden en niks te vergeten @ eeka: kan me voorstellen dat het lastig is om je brein weer eens anders te gebruiken, studeren is wel weer even andere koek dan werken en zorgen voor je gezin. Komt vast goed hoor! Je hebt gelijk dat oma's alleen maar de zorg voor de kids hebben, helemaal waar. Zal eens overleggen met mijn man over wat structurele oppas Vandaag was zo kl*te dat ik zelfs overweeg om weer te gaan werken, kun je nagaan Lucas heeft gewoon de kraan uit zijn IKEA-keuken gesloopt, hoe vind je die? @ pollewopke: thanx voor de tip over de doekjes! Ik ga er ff tussen snuffelen, wie weet is het wat. @ mamavanjuul: o wat leuk, sluiers uitzoeken! Ik had er ook 1, maakt het echt af. Krijg weer helemaal bruiloftskriebels zo heerlijk, zo'n pyjamadagje! @ opa: ik heb idd het idee dat hij het zelf een beetje opgeeft, en dan houdt het al snel op (was Banaantje toch, die dat vroeg?)
@maryloes: wat goed van Nina! Inderdaad al het kleine friemelspul voorlopig maar naar boven of opgeruimd op een plek waar Nina er niet bij kan. @mamamarije: wat naar van je opa. Het zit je momenteel ook niet mee, meid! Zelf niet lekker in je vel, waarschijnlijk voelen de kinderen dit aan wat het voor jou niet makkelijker maakt en dan ook nog je opa waar het niet goed meegaat. *geef je een dikke knuffel vanaf hier!* En mamamarije, die structurele oppas zou wel eens een hele goede oplossing kunnen zijn voor je. Al is het maar voor een paar uurtjes per week, dat je even iets voor jezelf kunt doen. Zul je zien dat je sneller beter in je vel komt te zitten!
Maryloes, jee al tijgeren. Hier pas vandaag voor het eerst gerold. Maar dat is ook al snel want kippetje heeft helemaal nooit gerold, die heeft tot 1 jaar alleen maar op haar billen gezeten . Milan nu weer beter? Mamamarije, waarom was vandaag zo ellendig? Nog zieken? Of slechte slapers? Sterkte in ieder geval. Is het nog gelukt met een oppas voor morgen? Hier vannacht ook weer ellendig, ik denk max 4 uur geslapen. Eerst gisteravond om 2145 uur laatste fles en ja hoor om half 2 krijsen...nog geprobeerd te sussen maar blijft krijsen tot hij een fles krijgt. Eindelijk sliep ik om half 4 weer...tja voor ik dan weer slaap...om half 6 kippetje wakker en daar ook nog een keer of 3 naar toe en toen kon ik alweer naar het werk. Gelukkig vanmiddag nog even een uurtje kunnen slapen omdat ik vrij had en manlief nog even thuis was. Maar poeh he, dit houd ik geen weken meer vol. Vanochtend meteen forte voeding gekocht dus ik hoop zo op een betere nacht. Zo een heel verhaal, sorry hoor!
@mamamarije: Oh jeej....het zit je even niet mee he! **Dikke knuffel** Het is ook zwaar hoor, de hele dag met 2 boefjes! En je opa...ja het komt bij mij ook een beetje over alsof ie zich aan het voorbereiden is....zwaar en moeilijk hoor! @Maryloes; Oh jeej zeg, nu al tijgeren!!! Nina is ook met alles snel he! Snel er uit willen....snel met tanden....snel met tijgeren....belooft nog wat!!!
@Kipkip: Wij gaan de strijd niet eens aan met Emma...hoppa, meteen een fles erin Ligt iedereen na 30 minuten weer lekker in bed! De tijd dat ze weer gaan doorslapen komt vanzelf wel hoor! Wij zetten, voordat wij naar bed gaan, al een flesje klaar in de koelkast, hoeven we die alleen nog maar in de magnetron te zetten 's nachts. Ik moet anders zo mijn best doen te concentreren om een fles klaar te maken. Zit ik maar te turen of ik de juiste speen wel te pakken heb. Dus: hier geen gedonder 's nachts! Uiteindelijk draait het er toch op uit dat ze wil drinken!
Ja, maar ik denk dan; hoe kan die nou zo hongerig zijn, als die nog geen 4 uur ervoor een kwart liter pap op heeft? Ik heb wel eens het idee dat hij van die pap alleen maar korter 's nachts is gaan slapen???
@kipkip: pfff, weer een zware nacht voor jou dus! Ik kan me voorstellen dat je dat niet volhoudt. Hopelijk werkt de forte-voeding goed en krijg je meer nachtrust! @mamavanjuul: groot gelijk dat je de boel alvast klaarzet! Als ze toch iedere nacht voor een flesje komt is dat net zo makkelijk.
Tja...misschien een groeispurt ofzo? En is het wel pap, geen rijstebloem? Maar verder zijn wij allang gestopt met een reden te zoeken voor dit soort dingen. Je verandert er toch vrij weinig mee. Ik weet dat het voor ons helpt om de situatie maar te nemen zoals die is, me er 's avonds maar op voor te bereiden dat ze weer 's nachts komt. Dan valt het 1: Niet tegen als ze 's nachts wakker is 2: is het des te lekkerder als ze niet komt. En wij wisselen het af. Afgelopen nacht had ik nachtdienst en aankomende nacht papa. Overigens zijn wij nu overgegaan op Nutrilon goede nacht, is net wat voedingsrijker dan gewone voeding. Voor overdag krijgt ze nu kruidvat nummer 2. Voor de ochtend heb ik pyjama papje gekocht, maar daar zijn we nog niet mee begonnen. Wat krijgen ze bij jullie?
@mamavanjuul: da's wel een hele goede instelling, het maar nemen zoals het komt. En wel verstandig, om en om nachtdienst. Kan de ander tenminste blijven liggen! @voeding: hier nog Kruidvat standaard nr 1. Verder niets anders qua pap of rijstebloem. Ik probeer iedere dag fruit te geven en dat lukt aardig, maar groenten komt er nog niet iedere dag van. We hebben nog niet het juiste ritme te pakken.
Ids goede instelling lijkt me! Nina krijgt sinds een week of 3 friso 2. Haar schema is: 8.00 fles 180/6 10.00 fruit, ongeveer 1,5 stuk 11.30 boterham met aansluitend flesje 150/5 15.00 fles 180/6 17.30 half potje 6 maanden groentehap. Daarna paar lepeltjes yoghurt 18.45 fles 210/7
Update hier : Quinten heeft vandaag geen hap gegeten van zijn hapjes en is vannacht 6x gaan huilen.......erklopthierietsniet Drinken : nee dat bied ik nog niet aan, voorlopig zal al het vocht wat Quinten krijgt nog alleen BV zijn. Ooooh, Nina tijgert al, wat snel! Wat goed van haar! Ik zat laatst ook te kijken wat hier allemaal weg zal moeten straks aan Danique's speelgoed wat voor Quinten te gevaarlijk is als hij gaat kruipen. Best veel! De onderbroken nachten accepteren : dat doe ik ook. Het is even niet anders, het is een fase en zal echt wel weer over gaan. Chris accepteert het niet, en dat terwijl hij er nauwelijks last van heeft want hij slaapt door bijna alles heen. Als hij dan 's morgens na mijn verslag begint te roepen dat "hier toch echts iets aan te doen moet zijn, we moeten verder zoeken" irriteert me dat. Maar goed, accepteren is iets anders als het fysiek vol kunnen houden. Dat laatste emmertje raakt bij mij nu wel op. MamaMarije, wat naar dat je weer zo'n zware dag hebt gehad. Probeer maar snel wat me-time in te plannen! Ik heb vandaag weer gewerkt, was ook zwaar. Morgen heb ik een parttime dag, thuis met 2 kleintjes en mijn moeder is hier altijd op donderdag (zij is beginnend dementerend), dat zal ook wel weer heavy worden.
Natas, dat is het is, vermoeidheid zorgt ervoor dat je lichamelijk een wrak wordt...althans zo voel ik me nu. Nadat ik gister dacht een erge nacht te hebben gehad blijkt het nog erger te kunnen. Ik geloof dat ik ieder uur wakker ben geweest en 1 van de twee eruit moest. Maar ook al gaat manlief eruit, wakker ben ik toch en slapen lukt meestal niet 1,2,3. Hoe was jouw nacht?
Wow....kipkip!!! Sterkte vandaag zeg....wat een horrornacht! Hier is het weer goed gegaan. Heb Emma om 23 uur nog een flesje gegeven. Vriendlief was haar vergeten een schone luier te geven om 19 uur, dus dat heb ik om 23 uur nog gedaan en toen was ze natuurlijk wakker. Fles gegeven en om 7.30 pas weer gehoord.....
Oh meiden, ik heb met jullie te doen! Die gebroken nachten zijn zo zwaar en het vervelende is dat je het vaak gewoon niét krijgt bijgeslapen. Natas, voor jullie geen optie om de kindjes van het weekend ergens te laten logeren? Dan maak je in ieder geval weer een goede nacht en kun je de volgende ochtend enigzins uitslapen. Zo ga de tasjes pakken, de jongens gaan een nachtje logeren bij opa en oma.
Meiden, ff tussendoor, ik moet alles nog bijlezen, maar kwam dit bericht tegen: Distrifood | - C1000 in maag met 'worm-rozijnen' Dat schijnt zo te zijn bij alle rozijntjes van C1000 huismerk, er zitten wormpjes en wormeitjes in van een bepaalde mottensoort. Omdat er hier meerdere mama's zitten met wat oudere kindjes, wilde ik dit toch even plaatsen.