Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hier gaat alles goed :)
    Jesley heeft vanacht weer goed doorgeslapen...

Lijkt wel of hij een echt ritme krijgt nu! (hoop ik)
    Gister heeft hij van 22.30 tot 05.30 uur geslapen, heerlijk hoor!
    En daarna slaapt hij ook nog een paar uurtjes.

Wel worden de pukkeltjes in zijn gezicht en hals steeds erger.
    En vanmorgen ook allemaal rode vlekken in zn gezicht.
    Is nu weer wat weggetrokken.
    Maar heb wel de HA gebeld, morgenochtend kunnen we terecht.
    Ben benieuwd!

Ow en we gaan misschien op vakantie!!:D
    We wachten alleen nog op de goedkeuring van mn vriend zn werk.
    Bij mij is t goedgekeurd.

Als alles doorgaat gaan we van 20 aug tot 6 sept met de vouwwagen (morgen gaan we er voor 1 kijken) naar Zuid Frankrijk toe!
    Heb er heeel veel zin in. Maar vind het ook wel erg spannend en eng hoor. Jesley is dan 5 maandjes oud!

Jullie nog vakantie plannen?

2. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Lekker zeg FB! Hier dit jaar nog geen vakantie geboekt, maar misschien nog een midweekje in het najaar.

Wij zijn terug van de huisarts, en we gaan 2x per dag maagzuurremmer (Zantac) proberen voor 2 weken om te kijken of ze dan wat minder last heeft van het opgeven van zuur en het iedere keer wegslikken. Ben benieuwd! Gelukkig dacht de HA mee en deed hij het niet af als overbezorgdheid.

Lekker langer verlof mamavanjuul! Mijn baas was hier vandaag en heb gelukkig ook nog een week langer, neem nog wat vakantiedagen op, en dan moet ik 27 juni weer aan de bak!

3. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    @mamamarije; tjee goed dat je mama instinct het goed had. Hopelijk gauw ervan af met de medicijnen.

@onrustige avond; had het vorige week eens gevraagd aan de cb arts. Die zei dat het best vaak voorkomt bij jonge baby's, en idd meestal tussen 17.00-23.00.

@voeding; moet hier over op de hypo allergeen. Zag nu dat de friso 3 euro goedkopen is dan nutrilon, dus denk gelijk maar over op friso.

@nachten; wat hebben de meeste lekkere nachten. Hopelijk gaat Ryan ook gauw weer doorslapen. Ben net maar even een uurtje gaan leggen.

@mrs hair; ik moet half juni voor de mirena. Doet het veel pijn dan, of valt het mee? Wel zeiden ze dat je wat pijnstilling in mag/moet nemen vóór het plaatsen.

Moeilijk idd, vind het heel knap van die mensen dat ze dat ook kunnen om tussen de baby's te zitten. Lijkt mijn persoonlijk heel moeilijk ook voor jullie als blijde ouders.

@mamavanjuul; lekker hoor een weekje extra genieten van je meisje(s)!

@FB; probeer Ryan ook wel eens wat langer wakker te houden maar dat gaat echt niet. Hij word dan boos en slaapt gelijk als ik hem in zn wiegje legt. Al is dat maar voor een half uurtje.

Lekker hoor naar zuid frankrijk, zijn wij 2jaar geleden geweest.

@noukie; wat fijn, hopelijk slaan de medicijnen aan.

Nou het knobbeltje bij Ryan heeft dus met hormonen te maken. Is nog van de zs en kan verder geen kwaad. Wel wil hij over 3 weken er nog even naar kijken. Gelukkig heeft hij er verder geen last van.

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Star: Ik vond het pijnlijker dan de eerste keer, maar dat was met name door het inbrengen van die eendebek. Het aanhaken van de baarmoedermond was dan weer minder pijnlijk. Maar ach, het is zo voorbij, en vergeleken met de bevalling (die deze mirena voorlopig natuurlijk juist voorkomt ;)), was het een eitje :D

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ bezorgde moeder: Liesbeth heeft nog steeds een loopoor... Ze heeft geen koorts en ze lijkt er ook geen last van te hebben (ze huilt echt bijna niet vandaag), maar het oortje is wel echt rood... En het ziet er ook raar gebobbeld uit (de oorschelp), maar volgens mij is dat de babyacne die doortrekt naar het oortje... Even aanzien maar? Of toch huisarts bellen?

6. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@FB, wat heerlijk dat jullie waarschijnlijk naar Frankrijk gaan! Hier de laatste 2 weken juli, 1e week augustus vakantie, maar nog niks geboekt. Waarschijnlijk weekje ergens in Nederland en voor de rest lekker thuis. Eind van het jaar lekker een weekje naar de zon en volgend jaar willen we weer een verre reis maken en daar moet natuurlijk ook voor gespaard worden.

@mrs hair, succes vanavond. Lijkt me voor allemaal een lastige situatie. Wat betreft het loopoor, ook al heeft ze geen last. Ik zou denk ik wel even bellen. Ze zijn nog zo klein!

@star, fijn dat het knobbeltje niks bijzonders is.

@noukie, fijn een meedenkende huisarts. Hopelijk helpt het

7. Maryloes

Hier pas ik trouwens bijna al mn kleding weer, al ben ik nog wel 5 kilo zwaarder. Echte strakke broeken gaan nog niet dicht, maar het meeste past weer. Ik ben ook zo klaar met die zwangerschapskleding, heb het inmiddels ook allemaal verkocht haha.

8. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    spijkerbroek.. ik durf het bijna niet te zeggen, maar die paste ik na 4 dagen alweer hihi. maar mn gewicht ging ook wel erg hard. ik heb niet zo heel veel reserves, dus eet me een gek in de rondte!

hier vandaag de brief binnen voor de laatste les van de zwangerschapscurus. staat alleen in dat de baby's niet welkom zijn.. RAAR!

9. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nou dat is zeker raar!!!
    Je moet ze dan toch juist showen;)
    Daar gaat het toch om, lijkt me....

10. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0

Oh joh zou het daar aan liggen dat je heupen wat uit elkaar staan. Ik ben all kilo's al kwijt vanaf halverwege de eerste week. Maar mn broeken zitten niet helemaal lekker. Ik begn al aan mn weegschaal te twijfelen haha

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou, wij hebben weer een dametje met een eigen wil hoor :p

We zouden Emma vanavond de muts weer op doen, omdat het 's nachts toch wel frisjes is. Dus na de voeding mutsje op gedaan en mevrouw was me toch een partij ontevreden. In bed gelegd, want ze was hartstikke moe, maar na 5 minuten krijsen, toch maar uitgehaald.
    Dacht misschien krampjes???
    Ik leg haar lekker tegen me aan, trek die muts van haar hoofd en mevrouw is gelijk stil, kijkt me aan, kruipt lekker tegen me aan en valt in slaap!!!!

Die muts zat dus gewoon niet lekker, hahahaha!

12. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    haha mamavanjuul, ziet t al helemaal voor me :D

13. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Gisteren een goede dag, avond en nacht gehad! Alle flesjes gisteren iets opgehoogd in de hoop dat zoonlief iets meer verzadigd zou zijn in de avond en misschien een fles zou laten vallen en dat is gelukt! Hij is gisterenavond na zijn badje heerlijk in slaap gevallen op mien schoot, om 23:00 uur de laatste fles en om 4:00 uur nog een nachtvoeding. Ik Ben helemaal uitgerust nu :) haha

@Voorkeurshouding: onze zoon begint toch een voorkeurshouding te ontwikkelen :( Ik heb zijn "slechte" kant zoveel mogelijk gestimuleerd maar binnen een mum van tijd draait hij toch steeds zijn hoofdje weer om..... Balen! Iemand nog tips? Om erger te voorkomen misschien een bellen? Zou dat via het CB moeten? Of via de dokter?

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Kleding passen: Ik ben bevoorrecht, want ik ben ook al nieuwe broeken moeten gaan kopen... Omdat al mijn broeken van vóór de zwangerschap te groot waren. Ik ben 6 kilo lichter dan voor mijn zwangerschap. Dat komt met name door de zwangerschapsdiabetes, waardoor ik uiteindelijk maar 4 kilo was bijgekomen. Dus het is niet helemaal benijdenswaardig, want die diabetes was geen pretje, ook voor liesbeth niet.

@ Voorkeurshouding: Het bedje naar het licht draaien met de verkeerde kant? Dat helpt bij Liesbeth... En anders tóch op de zij leggen, en dan strak de lakentjes instoppen. Eventueel met een opgerold handdoekje tegen het omrollen. Tot voor 4 jaar was dat ook het advies, járenlang, dus het is nu wel heel extreem om te zeggen dat kindjes écht niet op de zij mogen slapen vind ik.

@ Terugkomavond samen bevallen: Het was echt héél verdrietig. Ze hebben hun verhaal heel uitgebreid gedaan, het is gewoon te erg voor woorden wat zij hebben meegemaakt. Ik heb zitten janken, ook nog op de weg terug en heb er vannacht nog de hele nacht aan gedacht :(... Hun is gewoon overkomen wat de angst van iedere moeder is.

15. Maryloes

@Juli, onze jongens hebben ook beide een voorkeurshouding gehad. Beide keren heb ik de fysiotherapeut ingeschakeld, om in ieder geval uit te sluiten dat er geen medische oorzaak was. Dat was niet het geval en vervolgens hebben de jongens op hun zij tussen een zij-slaper gelegen. Nina laten we nu preventief op haar zij slapen.

Met een opgerolde handdoek zou ik persoonlijk niet doen. Veel te link dat ze doorrollen

@mrs hair, wat ontzettend verdrietig. Ik kan me je tranen helemaal voorstellen.....

16. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@kleding: kan vanaf 3 weken na de bevalling ook weer alles aan:) bij mijn dochter liep in na 4mnd nog in mijn zw.broeken dus dit is een hele verbetering! Heb nog wel een gezellige vetrol hoor maar 2 gezonde kids er voor terug, dus mij hoor je niet klagen!

@voorkeurshouding: van alles geprobeerd.... Om en om voeden, naar het licht neerleggen, hoofdje omdraaien in slaap... Nu probeer ik de rechterkant extra te stimuleren maar dat heeft weinig effect. Op zij neerleggen vind ik toch een beetje eng aangezien hij al een keer doorgerold is en ik hem toch in zijn kamertje wil laten slapen.

@mrshair: wat een drame zeg..... Kan me heel goed voorstellen dat je zoiets moeilijk kan loslaten!

@maryloes: bedankt voor de tip! Ik ga idd maar even op zoek naar een fysio om te kijken wat we nog kunnen doen.

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    :DVanmorgen was het weer 6 uur!!!

Gister wel een beetje een rommeltje qua voeding, maar wel heerlijk geslapen vannacht.

Zal zo voor het eerst eens even wandelen met Emma. Even naar het winkelcentrum.....spannend!

Wie had er nou ook al weer ook een keizersnee gehad....anmiri en Fredje?

18. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    juli: ik heb zon zijligkussen. kunnen ze niet doorrollen. maar dat schijnt ook al niet meer te mogen..?!

19. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @zijligkussen: jawel hoor mag wel, word zelfs aangeraden, juist omdat iedereen zo panisch is over het slapen, vroeger werd er wat makkelijker over gedaan. en opgerolde hanndoek is ook goed

20. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ voorkeurshouding: osteopaat behandelt dit ook, dus dat is ook nog een optie! Hier ook een hardnekkige ;) Vanmiddag weer osteopaat!

@ mrs hair: wat verschrikkelijk zeg... kan me voorstellen dat je even flink hebt meegehuild, dat zou ik ook gedaan hebben. Wat dapper van hen dat ze het hebben kunnen vertellen, ik denk dat ik een jaar of 5 in een diep donker hol onder de grond zou kruipen :(
    Heb je nog gebeld voor het loopoor?

@ kleding/gewicht: praat me er niet van :x wordt er strontchagerijnig van! Na twee zwangerschappen met een niet al te best eetpatroon (geef ik eerlijk toe...), moet er 25 kilo af... ik was in totaal op t eind van deze zwangerschap bijna 90 kilo, dus tja... :) Wel goed bezig nu!

@ hier: een K**dag!! Is de een niet aan het huilen, dan dreint en jammert de ander wel. Allebei hartstikke moe, maar slapen ho maar... Daarnaast hebben we nu de medicijnen voor de spruw, maar dit zorgt er dan weer voor dat Benjamin z'n hele voeding uitspuugt ;). En heeft Lucas ineens een splinter in zijn vinger die ik er niet fatsoenlijk uitkrijg, dus maar weer naar de HA...
    *kan iemand mijn psychische gezondheid even terugvinden voor me?*

@ doorslapen: nog steeds bal hier... logisch ook hoor, ik neem het hem echt niet kwalijk, maar blegh.... weer om de 3u vannacht... en dan ook een dreumes die besluit dat het om half zeven tijd is om op te staan.... ;)

Deel Deze Pagina