@Eeka, vind het ook zo knap hoe jullie er mee omgaan. Natturlijk heb je er verdriet van, maar verder staan jullie er zo lekker nuchter in. Sanne boft maar. Fijn dat alles goed was op het cb. Had je het toch goed, dat Sanne het wek merkt. @Banaantje, Klinkt goed dat weekendje weg! Drukke tijden als ik het zo lees. Leuk hoor naar Londen. Heb daar 2 jaar gewoond, blijft een bijzondere stad. Veel plezier alvast. Al zal het wel even wennen zijn zonder je meisje...... En zo'n superkok ben ik ook weer niet hoor. Wil best een keer voor jullie koken haha. @foto's, laten we het daar maar niet over hebben. Ik heb net het album klaar van Milan van 0 tot 4..............
@mamamarije: goed nieuws voor de Mama's Club! Fijn dat je via de gemeente zoveel voor elkaar lijkt te krijgen, dat ze er zo positief tegenover staan. Ben benieuwd of er veel nieuwe leden gaan komen. Hopelijk gaat het lukken met de foto, ben wel nieuwsgierig naar Benjamin in kruiphouding ! @maryloes en mamamarije: bedankt ! Ik moet nog een beetje meer zelfvertrouwen krijgen qua moedergevoel .
Bij deze dan de foto, let even niet op zijn gemismatchte kleding, hij had zijn pyjamabroek nog aan @ eeka: met dat moedergevoel van jou zit het echt wel goed hoor!
Wat een leuke foto! Mooi manneke, mag je trots op zijn ! O ja, was ik nog vergeten te vertellen maar Sanne vindt zo'n kant-en-klaar potje groente of fruit helemaal niets. Alles wat ik tot nu toe zelf klaar heb gemaakt eet ze zonder moeite op (zelfs witlof), maar toen oma haar een potje worteltjes gaf trok ze een vies gezicht en was ze na vier hapjes klaar met eten. En met fruit hetzelfde verhaal. Eigenwijze tante !
Mamamarije: wat een leuke foto....... Hier gaat het redelijk, heb vanaf dinsdag niet helemaal mijn dag, kwam thuis van mijn werk, en man lief had papadag, maar had het een beetje te rustig aan gedaan, het was echt een bende in huis, de afwas niet gedaan kids nog niet aangekleed, ik wist even niet meer waar ik moest beginnen, was echt super sjachie, heb ook de hele avond als een sjachie rond gelopen, zelfs woensdag wilde het nog niet, heb mijn moeder maar even gebeld en even mijn hart gelucht, ze is lekker even bij mij geweest en kwam met een bloementje aan, echt lief... Smiddaga is er even een vriendin geweest met de kids, we zijn lekker even naar de speeltuin geweest, dat heeft wel goed gedaan, ik kreeg er idd wel weer een beetje zin in, ik zag het dinsdag even niet meer zitten, wist even niet meer hoe ik het huishouden moet runnen zo met twee kindjes, vind het zo wie zo al lastig om een beetje een goed schema te maken en alle gedaan te krijgen. als er nog iemand ideeen heeft. dan hoor ik ze graag?????? sorry voor ego bericht moest het even kwijt.. Gebroken nachten: hier geen last van, maar denk aan jullie die dat wel hebben, ik zal wel een beetje voor jullie mee slapen.. voeding: roan eet alles, potjes en vers, broodje gaat erg goed. we zitten nu op 3 flessen twee papflessen en tussen de middag flesje 150 +5 dinsdag weer naar het CB, ben benieuwd. succes voor iedereen en ook een knuffel vanaf hier voor iedereen
@steintje: wat vervelend thuiskomen zeg! Kan me voorstellen dat je gehoopt/verwacht had dat je man iets meer in huis had gedaan. Ik zeg vaak op zaterdagmorgen (als ik moet gaan werken en vriend is thuis met Sanne) wat ik fijn zou vinden wat hij zou doen, dus bijvoorbeeld wassen, zuigen, buiten stoep vegen of zo. Dit werkt meestal wel, want vaak is het als ik thuiskom gedaan of wordt 's avonds of de volgende dag nog gedaan . Als ik niks zeg dan wordt er niets gedaan .
@ steintje: daar zou ik ook van balen! Het is niet leuk dat je volledig aan de slag moet als je thuiskomt van je werk. Ik doe het ongeveer hetzelfde als Eeka, al zijn er wel dingen waarvan ik zeg dat ze gewoon MOETEN gebeuren (het hoognodige dan, was draaien ofzo) en verder idd aangeven dat ik het fijn zou vinden als hij iets zou doen. Maar meestal ben ik al blij dat de jongens aangekleed, gevoed en verschoond zijn, haha. Maar goed, mijn man heeft dan ook geen wekelijkse papadag natuurlijk, dan mag je misschien wel wat meer verwachten ja! Goed dat je 's middags even lekker weggeweest bent! Het huishouden wacht (helaas...) wel @ eeka: haha, die Sanne toch Vind het altijd wel wat hebben als kindjes lekker eigenwijs zijn (die van anderen dan hè, die van mij heb ik graag meegaand ). @ hier: net Benjamin compleet overstuur! Heeft echt een half uur gekrijst! Ik heb toch al heel wat gehuil aangehoord, maar dit was van een andere orde... Uiteindelijk toch maar een paracetamolletje, want hij leek pijn te hebben en toen was het snel over. Liet zich toen vrolijk in bed schuiven
@mamamarije: ach gossie, die Benjamin... Zielig als ze zo huilen en je komt er niet achter wat er aan de hand is. Hopelijk slaapt hij vanavond en vannacht goed en is ie morgenvroeg weer lekker vrolijk!
Wat een leuke foto van Benjamin, zo koddig! Ik heb bij Quinten nu 2x gezien dat hij op zijn knietjes z'n kontje wat omhoog deed, hihihi. Steintje, tuurlijk verwacht je dat er wat meer in huis is gedaan als je terug komt. Ikke wel hoor, als ik hier het fabriekje met 2 kinderen draaiend kan houden en daarnaast dingen in het huishouden doe kan iemand anders dat ook. Eten : Quinten eet nu wat meer maar het houdt nog niet over. Brood wil hij nog niet, beetje sabbelen op een korstje op een goede dag. Vandaag heb ik fruit en warm eten es gewogen voor en na het eten, hij heeft vandaag 70 gram appel/pruim op en 40 gram broccoli/aardappel. Dat schiet dus nog niet erg op.
@Banaantje: Aiaiai....een weekendje weg zonder de kleine meid! Knap van je hoor @Mamamarije: De mama-club neemt nu dus wel echte vormen aan he! Leuk dat de gemeente het ook zo serieus opneemt, heb je straks wel eer van je werk! @Steintje: Ik geef ook aan wat ik van hem verwacht hoor....Vriend is hier elke donderdagmiddag thuis. Maar meestal is het niet meer dan: Eten in huis, meiden in bad en een beetje opgeruimd. Ik heb er ook een gloeiende hekel aan als ik thuis kom in een chaotische bende. Gelukkig weet hij dat nu en zorgt hij dat het een beetje opgeruimd is... Tja en verder....ongeveer een half uurtje voordat Julia naar bed gaat begin ik met opruimen en moet ze mij helpen. Dan is het opgeruimd als ze in bed liggen en heb ik 1,5 uur voor mezelf. Stofzuigen e.d. doe ik waar ze bij zijn hoor...probeer zo min mogelijk tijd aan huishoudelijke taakjes kwijt te zijn als ze op bed liggen = me time @HIer: Toeval of niet....maar nu 2 avonden geen pap gegeven en Emma slaapt door! Gister was het 5.45...maar ze had ook gepoept, daarna verder geslapen en vanmorgen was het 8.10! Verder is ze een beetje gefrustreerd, want ze probeert steeds de mobile van de box te trekken en dat lukt net niet, hahahaa! Gister vriendinnenavond gehad bij een kledingzaak voor kindjes. Ze gingen daar uitverkoop houden en met een vriendinnenavond gaat de deur dicht en krijgen we een pre-sale. Alleen maar leuke merken tegen 25% korting. Ben nu echt wel blut en klaar voor Sinterklaas, hahaha! Julia is nu op de psz...emma ligt naast me op haar buik te spelen...even rustig aan doen!
@Mamamarije: Wat een lekker ventje is Benjamin....een echt boefje kopje zeg...haha! @Natas: Hier zijn het ook maar een paar hapjes hoor! Fruit gaat er wel goed in, daar doen we nu ook een liga koek door heen. Brood is ook sabbelen. Rara waar zit de hond nu constant...
Ja die Benjamin is ook echt een boefje, haha. Krijgt een goed voorbeeld van zijn grote broer @mamavanjuul: wat leuk, die koopavond! heerlijk, ongegeneerd shoppen voor je kids Fijn dat de pap lijkt te werken! Idd leuk dat de Gemeente de Mama's Club serieus neemt, hopelijk kunnen we nu echt goed gaan groeien. @ natas: komt vast goed met Quinten! Hij krijgt toch ook gewoon nog ongelimiteerd borstvoeding? Daar zit alles in, dat is het voordeel. Belangrijkste is nu dat ie eet, de hoeveelheid komt wel. @ hier: vanochtend was het 6.30, wat een luxe, haha. Jammer alleen dat Benjamin daarna de hele ochtend gedreind heeft en bijna niet geslapen (ik vrees een tandje). Heb ook eindelijk de bodem van de box omlaag gedaan en hij vindt het prachtig! Bizar... eerst was het telkens bleren als ie in de box ging en nu was het lachen
Even snel bijgelezen. Raar toch dat bij veel kindjes de pap juist averechts blijkt te werken, het was juist de bedoeling dat ze er langer van gingen slapen... Oh moet weer naar de deur...was ik weer . Het is hier st. Maarten, kennen jullie misschien niet?! Met een lampion langs de deuren, liedje zingen en snoepjes scoren. Kippetje is met papa en de buurmeisjes mee, oh...wat wordt ze groot. Zo'n schattig gezicht met die lampion en grote tas voor de snoepjes!
Wat een rust hier! @sint maarten: ken 't van de tv, maar hier wordt daar niets aan gedaan. Wel was 't gisteren de elfde van de elfde, het begin van het carnavalsseizoen. Zag gisteravond na het werk verschillende mensen in carnavalsoutfit ! @mamamarije: hoe is het vannacht met Benjamin gegaan? Goed geslapen? Wat grappig van de box, dat ie 't nu wel leuk vindt ... @mamavanjuul: leuk, zo'n shopavond! @natas: hoe is het met Danique, gaat het goed met de zindelijkheidstraining? Het zal vast goed komen met de hoeveelheid die Quinten wil eten, maar snap dat je het vervelend vindt dat hij nog niet veel fruit/groente/brood wil eten.
Hahaha Mamavanjuul, wij hebben sinds januari geen hond meer en die mis ik nu weer extra als ik onder de kinderstoel kijk Wij hebben hier ook St.Maarten, maar ik heb niet gelopen met Danique. Ik vond het een beetje veel voor haar worden na een lange dag KDV, zindelijkheidstraining, Sinterklaas de volgende dag, etc. Bij ons in de straat komen altijd maar weinig kinderen (ik woon aan de rand van een wijkje), maar ik heb er met Danique aan de deur een feestje van gemaakt. Mocht zij de snoepjes geven en zelf ook meesnoepen. Update hier : we geven Quinten nu een kleine week voor het slapen gaan een papfles, ik kolf dan af voor de vriezervoorraad. Maar het helpt geen bal, hij blijft meerdere keren per nacht komen en rond een uur of 6 krijg ik hem niet meer in slaap. Ik kán niet meer zo langzamerhand. De zindelijkheidstraining met Danique gaat op en af. Ze heeft nu 2 droge dagen gehad in de afgelopen 2 weken, maar ook dagen met wel 6 ongelukjes inclusief giga poepbroeken en de hele plas laten lopen. Sommige dagen heb ik absoluut het gevoel dat ze eraan toe is. Maar idd, andere dagen vraag ik het me weer af. Maar, ze is nu ruim 3 dus de leeftijd heeft ze er echt wel voor. En de goede wil heeft ze ook meestal, ze is trots en doet goed haar best. Maar soms..... laat ze het gewoon lopen. Recalcitrant, wat ze op dit moment behoorlijk kan zijn, of is dat het helemaal niet? Geen idee.
Zo...wat is het rustig hier! @St-Maarten: hier ook! Julia mag volgend jaar mee lopen, vindt haar nu wat te jong. Ze mocht wel de deur open doen en de kindjes een snoepje geven. @Sinterklaas: Wat een happening zeg! Julia vond het toch spannend. Na de intocht hier een bakje gehaald bij opa en oma. Dachten kan Julia nog even leuk de intocht op tv kijken. Nou, ze zat mooi te spelen en de volwassenen kijken allemaal tv, haha! @Natas; jaaa, handig zo'n stofzuiger, alleen onze hond is zo verwend, dat ie de kruimels laat liggen En als het bij Danique nog moeizaam gaat, kan je het ook even laten rusten en over een maandje weer bekijken he, De ene is gewoon sneller dan de andere En Emmaatje gaat hier momenteel als een speer, behalve dat ze dus echt al een tijdje zelf kan zitten, kan ze nu een paar tellen recht op staan. Wel tegen de bank aan, maar ze staat al best wel stevig op haar pootjes! En momenteel gaat alles richting haar mond. Sinds vrijdag hebben we een nieuwe stoel voor haar en zit ze bij ons aan tafel als we eten. We leggen dan wel eens wat voor haar neer en ze eet het zo op, haha! Vandaag een stukje croissant, stukje gekookt ei, kaas en een mandarijntje!
@ mamavanjuul: jee, die Emma zeg bizar, zo stevig als ze staat! Leuk hoor! @ natas: pfoe, ik vind het moeilijk om te beoordelen... ik kan me voorstellen dat je in tweestrijd bent over de zindelijkheid van Danique. Maar ze KAN het dus wel, toch? Als ze er ook compleet droge dagen tussen heeft? Misschien een kwestie van regelmatig blijven aanbieden en dat het dan vanzelf blijft hangen? ik weet het ook niet Wat balen dat Quinten je nog zo wakker houdt 'snachts... even een **dikke knuffel** voor jou! @ sinterklaas: wij hebben de intocht gemist, maar ik weet toch niet op Lucas het gevolgd zou hebben. Heb hier nu wel een voorleesboek over Sinterklaas, zo leuk! Hij begint het een klein beetje te snappen. @ sint-maarten: hier wordt daar niet aan gedaan. Lijkt me wel leuk, maar om nou als enige rond te gaan @ hond: zodra beide jongens naar school gaan, komt er hier ook 1. Ik wil er al jaaaaren eentje, maar het is zo onhandig met twee kleintjes om er ook nog een puppy bij te nemen. @ hier: Benjamin lijkt iets langer 'uit te slapen' nu, het is nu meestal rond half 7. Ennnn.... hij komt vooruit! Het is nog niet hard en het kost hem veel moeite, maar hij tijgert (soort van tijgeren-achtig iets...)
@mamavanjuul: wow, die Emma! Knap hoor dat ze staat! @natas: wat vervelend dat Quinten je 's nachts nog steeds wakker houdt! En lastig hoor, met Danique... Kan je geen tips geven, maar wel een dikke knuffel voor je! @mamamarije: kan me voorstellen dat nu een pup erbij een beetje teveel wordt. Maar over een paar jaar is ook leuk, weet je al wat voor hond je zou willen hebben? En wat goed dat Benjamin vooruit beweegt!
@ eeka: nee, ik weet het nog niet precies.... ik hink een beetje van het ene ras naar het andere ik vind ze eigenlijk allemaal hartstikke leuk, maar we moeten straks echt goed kijken wat bij ons gezin past. De beste kanshebbers zijn een beagle (die hadden wij vroeger *smelt*) of een labrador (choco-bruin natuurlijk ). Ik wil een hond die niet al te groot is (labrador-formaat is het maximum) en eentje die goed is met kinderen uiteraard. Opvoeden vind ik niet erg, ik ben al aan het oefenen, hahaha