Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    O ja, Sanne heeft vandaag haar eerste broodkorst op. Ze vond het heerlijk! Gisteren voor de eerste keer broccoli en dat viel ook in goede smaak. Ze is echt een allesetertje, zolang het maar niet kant-en-klaar-voedsel is... Heb dus allerlei bakjes met groenten in de diepvries liggen.

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: eentje die goed is met kinderen is wel belangrijk ja. Gelukkig heb je nog even de tijd om na te denken wat je wilt en wat bij jullie past ;)!

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ eeka: fijn dat Sanne zo goed eet! Toch weer een mijlpaaltje, de eerste keer brood. Kreeg ze het goed weg?

@ hond: idd, we hebben gelukkig nog wel even ja, haha, jaartje of 4 :)

@ mama's club: we gaan dinsdagochtend herfstknutselen voor de kleintjes (die nog niet naar school gaan). Zo leuk! We gaan een boom maken. Je trekt dan de arm en hand van je kind over op stevig bruin papier of karton, die knip je uit en dan plak je op de vingers/takken allemaal echte blaadjes :D Vond het idee zo leuk! (goed gejat van een internetsite, haha)
    Er liggen dus momenteel allemaal blaadjes te drogen op mijn aanrecht :p

4. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: ja, broodkorst wegkrijgen was geen probleem!
    Leuk idee, dat herfstknutselen! Komen er veel kindjes en moeders? Hebben jullie ergens een zaaltje waar jullie bij elkaar komen, of is dat bij iemand thuis?

5. MamaMarije

We zijn morgen met 5 moeders en 6 kindjes (maar Benjamin knutselt nog niet mee natuurlijk). Nu doen we het nog gewoon bij ons thuis, maar als de groep groter wordt, gaat dat bijna niet meer. Dan mag ik evt. gebruik maken van de ruimtes van het CJG hier in Tiel of misschien heeft er 1 van de mama's een enorm huis, wie weet :D:p

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Haha, zou wel handig zijn :p! Maar vandaar dat je allemaal bladeren aan het drogen bent, als het bij jullie thuis is ;)! Mooi groepje moeders en kinderen trouwens, dat zal een gezellige boel worden dinsdag! Alvast heel veel plezier.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wauw Mamamarije, het is echt serieus geworden he, die mama's club! Goed bezig hoor!

En leuk een hond!
    Wij hebben er ook 1, een kleintje hoor, maar de meisjes reageren er zo gigantisch op! Allebei als baby dus al. Bij Julia was ze ontzettend waaks en lag altijd bij haar te slapen.
    Dus die 2 zijn altijd onafscheidelijk geweest. Nu is Julia ouder en begint de hond wat te plagen.
    Bij Emma is ze wat minder waaks, maar komt wel altijd even snuffelen en als Emma op de grond ligt te spelen, gaat ze er wel bij liggen.
    Maar tis wel veel werk, een puppy....scheelt niet zo heel veel met babies :);)

Jaa..Emma staat echt al stevig, niet normaal joh!

En die Bennie...al tijgeren...wat gaat het nu snel he!

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik zag de foto van Emma al op FB, Mamavanjuul. Ongelovelijk dat ze al zo snel kan staan zeg, knappe meid!

MamaMarije, een hond is zo leuk! Ik heb 23 jaar honden gehad, nu sinds januari dit jaar niet meer en ik mis het best. Maar om met 2 kleintjes aan een nieuw hondje te beginnen, ik moet er niet aan denken.
    Wat een leuk idee voor het herfstknutselen zeg!

Sanne moet ff met Quinten komen praten en hem laten zien wat je nou met een broodkorstje moet doen :D

Wat de zindelijkheidstraining van D. betreft, ja ze kan het dus wel. Met begeleiding van ons, soms moeten we haar er wel aan herinneren maar dat is niet erg. Vandaag weer een goeie dag, maar op slechte dagen kan ze ook 6 fikse ongelukken hebben.
    Ze is nu ruim 3 dus de leeftijd heeft ze er echt wel voor. En de goede wil heeft ze ook meestal, ze is trots en doet vaak goed haar best. Maar soms..... laat ze het gewoon lopen. Recalcitrant, wat ze op dit moment behoorlijk kan zijn (tegendraads, uitdagen, veel testen hoe ver ze kan gaan), of is dat het helemaal niet? Is ze soms gewoon te makkelijk, beetje lui? Of gaan we te snel (ze speelt heel vaak nu 'baby', is dat een teken van iets?).
    Nou ja, vragen alom dus. En nog meer, want is stoppen en terug naar de luiers niet een slecht signaal dan? Geen stickers meer, geen 'grote meid' meer, geen gejubel bij de wc meer, ondermijnen wat je eerder heb gezegd over de luiers? En hoe moet ze de volgende keer opvatten als we aankondigen dat we nu alleen nog grote meisjes onderbroeken gaan gebruiken?

Sjo, de toets van het vraagteken is nu versleten op mijn toetsenbord :D

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje Natas....wat een dilemma...Ik ga er eens over nadenken voor je!

Vannacht hier de eerste echte beroerde nacht gehad met Emma. Ze was om 5 uur wakker, fles gehad en daarna heeft ze niet meer geslapen. Ja, van 6.45 tot 7.45!
    Vriendlief is naar beneden gegaan met haar...morgen ben ik aan de beurt!

ik moet zo ook werken, absoluut geen zin in!

10. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Natas,ja lastig zeg! Hier gaat het kippetje de helft van de tijd op de wc en de andere helft doet ze het gewoon in de luier. Eigenlijk moeten we ook de stap zetten om de luier uit te laten en the hard way te trainen maar heb mezelf er nog niet toe gezet...en ja, hoe weet je wanneer ze eraan toe zijn? Sorry, hier ook geen antwoorden.

Mamamarije, klinkt leuk zeg, dat herfstknutselen. Zou er bijna voor in de auto stappen. Hoe is het nu met jou en de rest van de familie?

Hier...een zeer slechte nacht gehad. Om even een indicatie te geven, gisteravond half 6 warm gegeten, 7 uur fles en naar bed, half 10 krijsen, niet stil te krijgen, wederom fles, half 2 hetzelfde verhaal en half 4 weer wakker...toen beneden met hem gaan zittten en niks gegeven. Uiteindelijk weer in slaap gevallen tot half 7. Maar pff...wat een nacht. Het zou zo fijn zijn om 1 keer 6 of 7 uur achter elkaar te mogen slapen...!!!

11. MamaMarije

OMG, jullie nachten zijn nog erger dan die van ons, en hier is het al niet best ;)
    *knuffel voor allemaal*!

@ natas: moeilijk hoor, idd een hoop vragen! Persoonlijk zou ik niet meer terug gaan naar de 'complete luier-fase' zeg maar, idd om wat je zelf al aangeeft, daarmee zou je Danique denk ik de boodschap geven dat ze het niet kan (en dat is niet zo!). Ik denk dat er niks anders op zit dan doorzetten en hopen dat het een automatisme wordt voor haar. Ik denk dat het misschien ook gewoon een stukje desinteresse is? Als ze lekker aan het spelen is en dan denkt... pfff... ik laat het wel lopen ipv helemaal naar de wc te gaan
    ofzoiets...
    Lastig meid... misschien eens naar het inloopspreekuur van het CB? Of heb je daar weinig vertrouwen in?

@ kipkip: nou, je bent welkom hoor, met het knutselen! Hahaha, denk idd dat het een beetje ver is voor de meeste hierzo :D

@ hier: het is een beetje zo-zo met mij, de ene dag gaat het beter dan de andere. Het is heel erg afhankelijk van hoe het met de jongens gaat. Als zij ontregeld zijn, raak ik snel van slag. Ik ben dan geïrriteerd, denk constant dat ik het niet goed doe, dat het anders moet, dat ik ze niet snap en dat ze chronisch ontevreden/ongelukkig zijn. Op dagen dat het beter gaat, is dat wat minder, maar nooit helemaal weg. Vind het ook moeilijk om te genieten van goede dagen.
    Met de familie gaat het ook een beetje op en neer. Mijn oma was de grip op de wereld al een beetje kwijt, maar na het overlijden van opa is het nog erger. Van de week had ze de politie midden in de nacht in huis omdat ze dacht dat er mensen in huis liepen... Best een zorgelijke situatie, want ze wil ook niet 'ondersteund wonen'...

@ Benjamin: zit nu lekker zijn broodje met boter weg te knagen, hij vindt het zo lekker! Hij drinkt nu ook goed zelf uit zijn tuitbeker, altijd handig ;) Slapen overdag is nog steeds een drama, spugen wordt gelukkig minder.

Vraagje: hoe gaan jullie ermee om als je oudste speelgoed afpakt van de jongste? laten gaan of toch corrigeren?

12. MamaMarije

oja: wanneer beginnen jullie met 'schoentje zetten'?

Voor de peuters en kleuters dan hè ;)

13. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Corrigeren, maar alleen als Nina het echt vast heeft. Meestal heeft Nina een hele verzameling om haan heen liggen en als ze daar wat van weg pakken is dat natuurlijk prima, maar als ze echt met iets aan het spelen is en het wordt afgepakt, dan zeg ik daar wel wat van.

Schoentje, ik weet niet meer zo goed wanneer we daar met Milan mee zijn begonnen, maar volgens mij was hij toen bijna 3. Niet dat hij het toen al goed doorhad natuurlijk, het was vooral leuk voor ons:D. Lars gaat er nu natuurlijk in mee, dus die was wat eerder. En zelfs Nina heeft gisteravond voor het eerst haar schoentje gezet haha. Ja, kan haar natuurlijk niet overslaan.

Balen dat het met ups en downs gaat! Terwijl je het zo goed doet en je komt zo zeker over. Maar goed, ik snap dat je dat niet zo voelt. Jammer, maar hopelijk geven de gesprekken beter inzicht. Ook minder dat het met de familie niet zo lekker gaat. Sneu ook voor oma.

@mamavanjuul, leuke foto van Emma! Sjonge, die staat al gewoon joh! Gaat hard!

@Natas, ik sluit me aan bij marije. Ik zou ook niet teruggaan en ik vrees dat het nu "even" een kwestie is van tanden op elkaar en doorbijten. Maar zo te lezen, gaat het al harstikke goed. Balen van de nachten zeg. Kun je niet even een dagje vrij nemen, kindjes bij de oppas en bijslapen?

@kipkip, ook bij jullie een beroerde nacht. Heb je een idee waar het aan zou kunnen liggen? Het leek wat beter te gaan nadat je met de pap was gestopt toch?

@hier, druk weekend gehad. Vrijdagavond Sint Maarten, zaterdag stad in geweest met vriendin en 's middags etentje van mijn ouders. Heerlijk gegeten en de kindjes hebben zich voorbeeldig gedragen. Gisteren kwam sinterklaas bij ons aan, dus uiteraard daar naar toe geweest. Milan helemaal in vol ornaat met pietenpak en zelfs een zwart gezicht en uiteindelijk Lars ook. Haha, leuke tijden komen er weer aan ( maar wel heel druk ).
    Gisteren ook voor het eerst pepernoten gegeten, vond ik best knap van mezelf dat ik er nog niet eerder aan toegegeven had;)

14. MamaMarije

@ maryloes: leuk dat jullie jongens Sinterklaas nu zo bewust meemaken! Haha, die schoen van Nina... hoeveel past er in, 1 pepernoot? :p Bij ons doen we het idd eigenlijk meer voor onszelf dan voor de jongens, haha. Al heeft Lucas het principe 'zak met cadeautjes' al goed door :)
    Idd drukke tijden zo!

Wel corrigeren dus, bij speelgoed afpakken... Ik vind het lastig omdat Lucas ALTIJD datgene moet hebben wat Benjamin heeft. Ookal heeft ie er een week niet naar omgekeken ;) Als ik hem dan stimuleer om samen ermee te spelen (activity center ofzo), dan schuift ie hem steeds een stukje verder weg zodat Benjamin er niet bij kan. Duidelijk de 'egocentrische peuterleeftijd' hier dus ;)

@ schoen zetten: ik heb hier wel wat schoencadeautjes, voor het geval er over de PSZ over begonnen wordt, dan kunnen we natuurlijk niet achterblijven. Ik vind het zelf nog niet zo nodig, omdat ik denk dat ie het toch 's morgens weer vergeten is... of zou ik dat mis hebben?

15. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ging idd 2 nachten wat beter maar inmiddels ook weer heel wat nachten minder. Mamamarije, geef jij inmiddels opvolgmelk of nog steeds nr1?

Schoentje zetten, hier nog niet gedaan, op tv maakte klaas nog weinig indruk. Zaterdag komt hij hier in het dorp dus misschien dan even schoentje zetten.

Speelgoed afpakken, hier ook regelmatig maar ik laat het kippetje hem dan iets anders geven om mee te spelen...opvoedkundig waarschijnlijk niet echt geweldig maar voorlopig vind hij het alleen maar leuk als zij hem iets komt brengen. Tja...en dat leek me juist zo leuk van 2 kinderen dat ze samen kunnen gaan spelen maar ik heb nu al door dat ik waarschijnlijk vaak als scheidsrechter moet gaan optreden...

16. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Oh, dat komt echt goed hoor! Tenminste, hier is het goedgekomen:D. Jouw kippetjes zijn daar nu nog te klein voor denk ik. Onze jongens spelen zo leuk samen tegenwoordig ( niet altijd natuurlijk, maar gelukkig wel vaak ). Hele verhalen en soms trekken ze zich ook terug en gaan ze met zn 2en boven spelen. Erg leuk om te zien.

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @speelgoed afpakken: Als Emma iets vast heeft, dan mag Julia het niet afpakken en andersom ook niet. Emma wil namelijk ook alles pakken waar ze bij kan, vooral om er vervolgens op te kwijlen ;)

@Sinterklaas: zijn we vorig jaar mee begonnen, was Julia dus net 2. Ze begreep het toen wel, maar was het de volgende dag idd ook weer vergeten. Behalve toen ze eenmaal de chocolade centjes door had...stond ze bij de deur: Sinnekaas, mag ik chocolade centjes???

@Mamamarije; Ik denk absoluut niet dat je jongens chronisch ongelukkig zijn! **dikke knuffel** erg vervelend dat je zelf wel dat idee hebt!

@kipkip: je was dus niet de enigste vannacht...zucht! Ik snap er ook niks van, afgelopen nacht en daarvoor was ze ook al wakker....

18. MamaMarije

Hier nog deels opvolgmelk, deels nr. 1, het pak is nog niet leeg :D
    Maar ik heb niet het idee dat het veel scheelt...

@ speelgoed afpakken: Lucas iets anders laten geven heb ik ook geprobeerd, dan gaat ie heel lief iets halen, vergeet ondertussen dat ie het aan B. ging geven en speelt er zelf mee verder. Als ik hem er dan aan herinner is het NEEEEE! ;)
    Ik denk ook dat het voorlopig nog wel een tijdje scheidsrechtertje spelen is....

@ mamavanjuul: hahaha, sinnekaas...:p Ik ben ook benieuwd wat Lucas er van vindt!
    Thanx voor de knuffel, doet altijd goed :)

@ maryloes: wat leuk dat jouw jongens samen spelen! Onze nichtjes doen dat ook (4 en 6), lijkt me zo leuk om te zien.

@ nachten: zitten we ook niet weer rondom sprongetjes-tijd? Is dat niet ergens met 7,5 maand ofzo?

19. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Speelgoed afpakken: Hier geen probleem. Middelste is natuurlijk ook vier, dus dat speelt wat minder. Oudste en middelste hebben dat inderdaad ook in periodes, vréselijke ruzies zijn dat ;)

@ Schoentje zetten: Tja, Liesbeth ook hoor. Die kan natuurlijk niet achterblijven. Ze heeft een slabbetje gekregen met 'smulpietje' erop, hihi :D. Middelste was vannacht om 4u (!) klaarwakker en wilde héél graag naar beneden... Potverdorie zeg, ik was het na een uur zó zat, dat ik heel boos heb gezegd dat ze hun schoen NOOIT MEER MOGEN ZETTEN. Dat hielp wel... *bloos*

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha, ja het brengt wat teweeg bij de kids he! Julia was ook zaterdag nacht een paar keer wakker en dan zei ze: Wil je alsjeblieft aan sinterklaas vragen of ik chocolade mag? Hij vergeet mij toch niet?

Alweer sprongetjes tijd?!? Man o man, we hebben er net 1 achter de rug volgens mij......Pff....dit is echt zo'n zware periode!

Deel Deze Pagina