@Natas: Ik zie net dat Danique 2 maanden ouder is dan Juul...wij hebben het namelijk ook af en toe met haar hoor! Vooral naar mij toe is ze soms zo brutaal en ontzettend recalcitrant en uitdagend. Vanmorgen om 7.15 was het meteen al raak en dan moet ik nu echt mijn best doen om niet boos te blijven. Hier wel weer een redelijke nacht....Emma was om 0.45 wakker. We dachten allebei dat het al rond 5 uur was, hahaha! We sliepen dan ook om 22.30 al. Maar goed, even getroost en daarna was het 6 uur. Het is gewoon jammer dat ze dan echt al wakker is.....maar moet het maar accepteren dat ze een vroeg vogeltje is. We leggen haar wel steeds terug, maar op een gegeven moment gaat ze liggen gillen en tja...aangezien Julia er naast slaapt Vanaf morgen gaan we in de ochtend pap geven. Misschien dat ze dan overdag wat voller zit en daardoor wat langer slaapt? Op hoeveel flessen zitten jullie? WIj hier nog steeds 4, terwijl Julia op deze leeftijd echt al op 3 zat....
Hier ook nog steeds 4 flessen hoor, waarvan 1 papfles 's morgens. Er kan er hier ook echt nog geen af, 4 redden we net met moeite @ vroege vogeltjes: benjamin is er ook 1tje hoor. Vanmorgen was het ERG vroeg, en is hij weer in slaap gevallen, maar als hij rond 6u wakker is, hoeven we hem ook niet weer terug te leggen, helaas... @ natas: wat goed van Danique! Ik herken dat recalcitrante wel, Lucas doet dat ook en Danique is natuurlijk nog een jaartje ouder, dan zal het nog wel heftiger zijn. Idd, de positieve dagen tellen, de negatieve snel vergeten! Op de dagen dat de jongens erg dreinerig en dwars zijn, slecht slapen en ik constant 'boos' ben, heb ik idd wel eens het gevoel dat ze gewoon niet happy zijn bij mij. Vooral als je iedereen dan hoort roepen: o, jij hebt toch zulke leuke jongens! Kunnen zo lief zelf spelen, luisteren altijd, dreinen nooit.... Dan denk ik wel eens: hebben we het over dezelfde kinderen? En ik vind mijn jongens geweldig hoor, daar niet van, maar het lijkt wel eens alsof ze alleen bij mij vervelend zijn. Ik weet ook wel dat dat met 'veilig voelen' te maken heeft, maar soms vraag ik me wel eens af waar ik alle moeite voor doe... Het knutselen was gezellig! De kids waren in 10minuten klaar, hahaha, maar ze hebben daarna nog gezellig gespeeld. Lucas was wel erg vervelend, hij vindt het heel moeilijk als kindjes met zijn speelgoed spelen. Gooien, duwen, boos doen, schreeuwen... pfff... mijn oren piepen nu nog
Ooh MamaMarije: Ik herken het helemaal! Julia is namelijk meestal bij mij alleen, strontvervelend!!! Helemaal na een druk weekend.....dus helaas vandaag ook! Het begon hier om 7.15 al....beet ze Emma opeens in haar vinger, grote mond, mij slaan, niet luisteren. Kortom: Om 9.30 had ik het zweet op m'n voorhoofd, had Julia al 2x op de trap gezeten en heb ik mijn vriend al 2x gebeld om stoom af te blazen. Zet ik beide dames lekker in bad......poept Emma na 5 minuten het hele bad onder. Gelukkig zag ik het aankomen en kon Julia zo uit bad tillen. Julia is nu naar de psz en emma ligt al even te slapen...dus heel even rust in de tent hier
Je hebt het zelf al opgeschreven, maar dat wilde ik inderdaad zeggen: ergens is het natuurlijk een compliment, dat de jongens zich bij jou veilig voelen en daardoor helemaal zichzelf ( kunnen ) zijn. Maar als je dan weer eens boos bent, voelt het natuurlijk niet zo. Hier hoor ik ook regelmatig dat het zulke leuke jongens zijn, ergens anders gedragen ze zich over het algemeen voorbeeldig. En gelukkig maar denk ik dan, ik heb liever dat ze thuis de boel op de kop zetten. Ze zeggen toch wel eens dat die eerste jaren tropen jaren zijn? Het is denk ik ook een kwestie van nu investeren en daar later de vruchten van plukken. Hoe gaat dat trouwens als jouw man alleen is met de jongens? Loopt hij tegen hetzelfde aan? Ik merk hier namelijk dat ik veel sneller bots met Milan dan mijn man. En dat komt omdat Milan en ik teveel op elkaar lijken. Misschien is dat bij jou ook wel zo. Fijn dat de activiteit geslaagd was. haha, dat ze na 10 minuten al klaar waren. Heel herkenbaar!
Toch altijd weer fijn om te horen dat ik niet de enige ben... @ mamavanjuul: fijne bijnaam ... Julia kan er dus ook wat van! Misschien moeten we ze eens samen laten spelen @ maryloes: ja, je hebt ook helemaal gelijk, verstandelijk gezien weet ik dat ook wel, maar emotioneel vind ik dat zo moeilijk. Het voelt echt als een enorme afwijzing. En wat betreft karakters, dat klopt ook. Lucas is precies mij, dat is best confronterend en botst idd behoorlijk. Mijn man redt het over het algemeen prima met de jongens, maar het voordeel is dan dat hij alleen maar leuke dingen met ze hoeft te doen, dus dan blijft het ook altijd gezellig. Die Milan zeg... op school opgepikt zeker? Trouwens, bij deze nog een plaatje van Lucas' mooie boom, prachtig toch
Ja, je zegt het goed. Ik vind het ook lastig dat ik met Milan zo snel bots en verstandelijk gezien weet ik het ook heel goed, ik weet het ook prima hier neer te zetten haha, alleen in de praktijk werkt het net even anders. Milan heeft dat inderdaad van school. Dan zitten er kindjes in zijn klas die een oudere broer of zus hebben en dan vliegen er soms woorden over tafel. En Lars pikt dat natuurlijk weer van Milan op. Gisteren had ik Lars en Nina opgehaald en we komen thuis. Manlief en Milan waren er nog niet, zegt Lars: Papa is nog niet thuis, wat een sukkel! Ergens is het wel grappig om dat uit de mond van een bijna 3-jarige te horen, maar heb toch wel even laten weten dat ik niet wil dat hij dat zegt.
Heel leuk knutselwerkje zeg! Kan ik binnenkort ook wel weer eens doen met Julia. Oh ja....Julia en ik hebben ook hetzelfde karakter. EN hier is het ook zo, dat papa meestal de leuke dingen doet en dat ik aan het opvoeden ben. En Julia is al vanaf baby een papa's kindje. En ik ben natuurlijk 2 hele dagen met haar thuis en dan kan het niet altijd alleen maar leuk zijn.... Maar goed, dat heb jij (mamamarije) natuurlijk ook!
@ mamavanjuul: ja precies, ik kan helaas niet elke dag al het huishouden laten liggen, was het maar waar Soms moeten er ook gewoon dingen gebeuren en ik vind ook dat ze moeten leren dat ze niet altijd alles kunnen krijgen en doen wat ze willen. Maar ja... dat geeft dus wel strijd... Ik heb er inmiddels wel voor gezorgd dat mijn man niet meer zegt: 'dat mag niet van mama!' Daar had ik zo'n schurfthekel aan hè... @ maryloes: logisch dat je het niet wilt hebben! Nu is het nog schattig, maar als ie eenmaal 8 of 10 is, wordt dat toch anders en dan blijft het vaak niet meer bij 'sukkel'
Hehe, eindelijk uitslag van mijn bloedonderzoek binnen: Nog niet goed, maar er zit progressie in. Mijn schildklier waarde was 82, is nu 12 en moet naar de 1. Waarschijnlijk moet ik nog 3x verdubbelen om op de goede waardes uit te komen...dus nog 6 weken en dan moet het goed zijn.....
Ppff, hier weer een paar vermoeiende dagen achter de rug!! Jeetje.. Elke nacht op is toch wel erg heftig! ..gelukkig ligt ze nu weer even te slapen dus rust! Heerlijk... @mama's met meer kids; wat heb ik bewondering voor jullie zeg! Als ik al die verhalen lees! Jeetje.. Ik heb het met eentje van 6,5 maand al druk haha!.. Mijn man wil graag vanaf april aan een tweede gaan beginnen maar ik weet het echt nog even niet... Wanneer kwam bij jullie het gevoel echt klaar te zijn voor een tweede? ( of derde) .. @mamamarije; Wat een boompje van Lucas!En wat goed van hem dat hij nu al in de tandartsstoel durft!! .. @mamavanjuul; fijn dat de waardes al beter zijn!! Hoop dat je er over 6weken helemaal vanaf bent!! Komt dit door de zwangerschap? -> heb je misschien al eerder verteld maar kon het niet terug vinden!) ..
@ fredje: 'kriebels' voor Benjamin had ik al vrij snel weer na de geboorte van Lucas. Uiteindelijk durfden we met 9-10 maanden er weer voor te gaan. Ik was meteen weer zwanger. Toendertijd wilde ik graag 3 of 4 kindjes en wilde ik ze daarom ietsje korter op elkaar, omdat ik dan niet zo oud zou zijn als de laatste zou komen. Nu we het bij twee houden, had ik wellicht wel ietsje meer tijd er tussen gewild. Dat ik nu met die depressie zit, helpt natuurlijk niet mee @ mamavanjuul: beetje gemengd resultaat dus van je bloedonderzoek... Hoe kijk je er zelf tegenaan? Lag dit in de lijn der verwachting? Hopelijk krijg je het snel onder controle. Voel je je beter nu je je medicijnen opgehoogd hebt? Ik zal de complimentjes over zijn herfstboom doorgeven naar Lucas
Fredje, het eerste jaar moest ik er niet aan denken. Toen ze 1 jaar was opeens wel . Vooral omdat we bij het kippetje 2 1/2 jaar bezig zijn geweest en ik geen 4 jaar ertussen wilde. Maar gelukkig ging het bij zoonlief wat sneller. En idd, was ik ook al druk met 1 kindje en ik moet ook eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat een 2e kindje zo zwaar zou zijn. Ik dacht meer van, dat doen we er wel even bij. Mamamarije, leuk knutselwerkje! Ik denk ook altijd dat het kippetje het ergste draakje is wat er rondloopt maar in gezelschap is ze op haar best. En eigenlijk valt het stiekem ook wel mee, het is maar net hoe moe ik ben... Mamavanjuul, hopelijk dus over 6 weken een goed resultaat. Hoe gaat het werken nu? Hier dramanacht, iedere 4 uur drinken, lijkt wel weer een pasgeboren baby. Ik heb even de voedingslijn gebeld en zij had nog als tip om een kleiner speentje te gaan gebruiken omdat hij zijn flessen in 5 min leeg heeft en dat niet voor een verzadigd gevoel geeft. Dus nu zijn we speentje 2 van avent aan het proberen. Mocht dit de oplossing zijn, horen jullie het
@2/3e kindje: Toen Milan 1 was zijn we er weer voor gegaan. Uiteindelijk weer snel zwanger, maar helaas een miskraam. Uiteindelijk dus 2 jaar 10 maanden er tussen en daar ben ik achteraf heel blij mee. Voor nr 3 zijn we er weer voor gegaan toen Lars 9 maanden was. In Canada de knoop doorgehakt en er maar meteen voor gegaan. Ook toen weer snel zwanger, maar wederom een miskraam. Nu dus 2 jaar 3 maanden er tussen en ook daar weer heel blij mee. Ik vond de overgang van 0 naar 1 kind het zwaarst. Lars hobbelde al snel mee en met Nina, tja, das echt een 3e kindje die je "er even bij doet". Al klinkt dat altijd zo onaardig. Daar komt wel bij dat we gezegend zijn met slaapkoppen. Wat het nu gewoon af en toe zwaar maakt, is de drukte wat 3 kids met zich meebrengt.
Mamavanjuul, fijn dat het wel beter gaat, al ben je er nog niet. Hopelijk over 6 weken een goede uitslag!
@mamamarije.. Depressie? Sorry heb ik dan gemist denk i.. Heb een tijdje niet meegeschreven omdat ik het allemaal niet meer aan kon! Sterkte meid! Zat er zelf ook echt tegenaan te hikken ( en denk nu nog steeds wel een beetje) .. Houden jullie het toch bij twee? Mijn man wil er graag vier maar ik vind op dit moment eentje wel genoeg..haha! @kipkip.. Ik wacht het gevoel dan ook maar even af! Misschien ko t het bij mij naar een jaar ook wel weer! Haha.. Mag toch niet eerder ivm keizersnede dus ik heb nog wel even .. Iedereen zegt ook id altijd dt een tweede makkelijker is!,,.maar als ik dat zo lees is dat inderdaad helemaal niet zo!..jij dus ook nog steeds dramanachten! Sterkte vannacht! Als het werkt dan ga ik het ook eens proberen.. De dame hier heeft haar flesje ( fruitfles dan wel omdat ze de rest niet meer wil!) binnen 5 min op!.. Ongelofelijk hè?...
@maryloes.. Was erg voor je die twee miskramen! Lijkt me erg heftig! Fijn om te lezen dat het je zo goed bevalt!! 3lijkt me inderdaad ontzettend druk dus dat het af en toe zwaar is kan ik me goed voorstellen! Heb bewondering voor je !! Komt er ooit nog een vierde denk je? .. Fijn ook om te lezen dat het bij jullie klopt dat de eerste het zwaarst valt.. Geeft toch nog goede hoop..haha! Maar ligt idd helemaal aan het kind.. Hier absoluut geen slaaapkop.. Ze is echt mega actief de heke dag! Pff..