Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussion in 'De mama's' started by MamaMarije, May 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ fredje: geeft niet dat je het gemist hebt hoor :D ik ben inmiddels al onder behandeling van een psycholoog (ohnee, we noemden het coach hier ;)) en het gaat momenteel met ups en downs.
    Wij houden het idd bij onze twee jongens. Dat past in ons leven, in ons huis, in onze auto én in onze portemonnee.... Daarnaast kan ik nóg een babyperiode gewoon niet aan, denk ik. Ik vind het een heerlijk vooruitzicht dat het vanaf nu waarschijnlijk alleen maar beter zal gaan.

En wat betreft 'een tweede is veel makkelijker', ik heb inmiddels echt pukkels gekregen van die uitspraak. Het is gewoon lang niet altijd waar. Ik zou wel eens willen dat meer mensen eerlijk hadden verteld hoe zwaar het kan zijn met twee kleintjes, ipv altijd maar te roepen: o, het is zo leuk! geniet ervan! fijn dat er zo weinig tijd tussen zit, dat is het leukst! bladiebla... En echt, ik zie ook wel voordelen hoor, maar een beetje eerlijk beeld kan nooit kwaad :D

@ kipkip: succes vannacht! Ik duim voor je.

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ fredje: ik spreek uit ervaring, met onze middelste zit er vier jaar tussen, en dat vind ik echt heeeeel fijn... Moet er de komende tijd ook nog niet aan denken hoor, een vierde/tweede. Ik zie heus ook wel voordelen van kindjes die dicht op elkaar zitten. Maar voor jezelf.... pff. En als ik zie hoe bewust ze alles hebben meegekregen en hoe lief ze voor hun zusje zijn, dat is ook wel bijzonder.

3. fredje

fredje Bekend lid

Jul 27, 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamamarije.. Fijn dat je goede hulp hebt!! En zal inderdaad vanaf nu alleen maar beter gaan! En idd, naast de impact die een kind bij je heeft is het in deze tijd ook erg moeilijk om meerdere kids op te voeden! Auto, finanieen, etc... Spelen natuurlijk een grote rol!
    Ben het inderdaad met je eens.. Deze uitspraken hoor ik nu ook de hele tijd maar heb al vaker gehoord dat dit niet altijd de waarheid is en vind het ook heel fijn om te horen hoe het ECHT ZIT! Het zelfde geldt voor de bevalling.. 'als je de baby ziet ben je alles vergeten' ..jaja! Ben het nog steeds niet vergeten en ze is bijna 7 maanden.. Het geldt misschien niet voor iedereen maar ik denk er nog vaak aan terug! ..(sorry even mijn frustratie kwijt).. Bedankt in ieder geval voor jouw eerlijke verhaal!!..:)...

4. fredje

fredje Bekend lid

Jul 27, 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zus heeft er ook 4jaar tussen en vindt het ook heerlijk! De eerste ( derde:))is idd een stuk zelfstandiger en krijgt ook alles bewust mee!.. Vind zij ook helemaal super..:)

5. MamaMarije

asje :D

enneh... hier ben ik de bevalling van Lucas ook nog steeds niet vergeten hoor, en dan zijn we zelfs nog een kind verder ;)

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    @mamamarije: wat een leuk knutselwerk zag ik voorbij komen! Geslaagde activiteit dus?

@mamavanjuul: aan de ene kant fijn dat de waardes gedaald zijn, aan de andere kant misschien ook wel balen dat ze nog niet goed zijn, lijkt me. Maar goed, de medicijnen lijken wel aan te slaan ook al moet je een hogere dosering hebben.

@kipkip: hier ook zo'n snelle drinker, tot een week geleden dronk ze nog steeds uit een nummer 1 speen van Avent. Nu ben ik overgegaan naar nummer 2 en zijn de flesjes standaard binnen 10 minuten op... Gelukkig helpt het hier als ik Sanne meteen na de fles haar fopspeen geef.

@voeding: hier nog 4 voedingen van 180 ml. Nu nog nr 1, maar het pak is bijna op en dan stappen we over naar nr 2.

@2/3e kindje: voorlopig niet. Sowieso was het verstandiger om een jaar te wachten gezien de complicaties na de bevalling, maar ik zie het ook niet zitten om zwanger te zijn rondom Sannes operatie, herstel en therapie. Dan wil ik er helemaal voor haar zijn en niet iedere keer misselijk boven de wc hangen (tijdens de zw.schap ben ik met vlagen erg misselijk geweest, vandaar).

@iedereen: hopelijk vannacht een goede nachtrust voor iedereen!

7. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Mamavanjuul, hopelijk zit je over 6 weken helemaal op de goede schildklierwaarde!
    Erg hè dat super recalcitrante. Het haalt bij mij wel 't bloed onder m'n nageltjes vandaan hoor als ze voor de zoveelste keer precies doet waarvan ik heb gezegd dat het niet mag. En me daarbij nog aankijkt ook met een gezichtsuitdrukking die ik niet leuk vindt! Hoort er allemaal bij maar deze fase mag van mij snel over zijn.

Maar, Danique had vandaag weer een goede dag! Het was een KDV-dag voor haar en ik kreeg vanavond het verhaal dat ze heel vrolijk is geweest, de hele dag droog gebleven en zelfs gepoept op de wc. Super! Dit is nu de 2de dag, zou mooi zijn als dit blijft hangen.

Aantal voedingen : Quinten zit overdag nog steeds op 5. Als ik de nachtslokken meetel kom ik op 8x of 9x maar 's nachts geef ik maar éen 'kantje'.
    Danique zat rond deze tijd op 4x BV, maar zij at ook al veel meer aan vaste voeding.

MamaMarije, ik herken dat gevoel wel dat anderen denken dat je een modelkind hebt. Maar natuurlijk, elk kind dreint wel eens en dat doen ze juist bij de ouders. Probeer dat voor ogen te houden, ze hebben het dreinen en zich tegen je afzetten nodig om geestelijk te groeien. Dáar doe je het dus voor, bij wijze van spreken. Tis soms zwaar, absoluut!

Fredje, ik wist meteen dat ik nog niet klaar was met kindjes krijgen. Maar bij ons was de bedoeling 1 kind, omdat we zo lang hebben gewacht wegens omstandigheden en we op z'n zachtst gezegd geen jonge blommetjes meer zijn.
    Maar ik kon er geen vrede mee hebben, vanaf dag 1 niet. Gelukkig is mijn man overstag gegaan, maar als het aan mij had gelegen dan had ik eerder voor een 2de willen gaan (en helaas ook weer een miskraam ertussen).
    Het is nu wel zwaar ja, dat zeker. Wat mij op dit moment opbreekt zijn de nachten die meerdere malen onderbroken worden en het vroege wakker worden van Quinten. En ook het draaien van 2 ritmes, de dagindeling van een peuter is heel anders dan van een baby.
    Maar het is 't helemaal waard! Ik heb altijd mezelf 'gezien' met een dochter en een zoon, heel bizar.

8. MamaMarije

@ natas: ik heb mezelf altijd gezien als jongensmama, niet als meisjesmama :p hoezo voorgevoel?
    Wat goed van Danique! Idd, duimen dat het blijft hangen nu.
    Nou, ik denk dat Lucas dan wel heel goed geestelijk gegroeid is na zijn peuterpuberteit :) heeft het iig nog een positieve kant, haha

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    @schildklier: Ik wist wel dat het nog niet goed was, daarvoor voel ik me nog lang niet mezelf....maar we zijn op de goede weg!
    En of het door de zwangerschap komt....dat kan! Maar het zit ook in de familie en stoppen met roken kan ook de oorzaak zijn. Het is allemaal hormonaal, dus echt een oorzaak is er niet voor.
    Oh ja...een ontsteking kan ook nog ;)

@2e kindje: Toen Julia 1,5 jaar was zei ik tegen mijn vriend: Ik ben klaar voor een 2de...tis dat je het weet, kan je aan het idee wennen ;)
    Was er gevoelsmatig aan toe...nog zo'n klein frummeltje.

En of het zwaarder is.....ja en nee.
    Emma is een hele makkelijke baby, is alleen wat rommelig momenteel met de nacht, maar dat hoort er ook een beetje bij. Wat het af en toe zwaar maakt, is de oudste! Hahaha....die zit nu in een fase waar je U tegen zegt. Is Julia lekker haar zelf, dan vind ik het niet zwaarder.
    Dan vond ik het met Julia zwaarder, omdat alles nieuw is. Nu weet je dat fases overgaan, dat het uiteindelijk wel goed komt. Ik ben een stukje minder onzeker, maar vraag me nog wel dagelijks af of ik het wel goed doe hoor ;)

Wat een 2de/3de/4de zwaarder maakt, is dat je meerdere schema's aan moet houden en meer bezig bent met zorgen dan tijd voor jezelf hebben.

Maar goed....da;s mijn ervaring :D

Zal douchen..heb even een paar km gefietst, buikspieren getraind en aan body balance gedaan. Ben weer trots op mezelf :D;)

10. MamaMarije

Goed bezig mamavanjuul!

11. fredje

fredje Bekend lid

Jul 27, 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @meisjes/jongens mama.. Grappig dat voorgevoel bij jullie! Ik heb wel eens vaker gedroomd over 1meisje en twee jongens.. Een tweeling..haha! Zou toch ontzettend bizar zijn als dat zou uitkomen hè? Haha...

@mamavanjuul.. Vervelend zeg! Hoop dat het na 6weken helemaal in orde is!.. En je bent goed bezig zeg!!.. Ben ook weer flink aan het sporten..voelt echt heerlijk!... Jij hebt ook een keizersnede gehad toch? Heb jij ook nog steeds een "verdoofd" gevoel bij je onderbuik? Vraag me af of het nog weggaat!..

@meerdere kids, twee schema's aanhouden lijkt me inderdaad ontzettend druk!.. Wel grappig om te lezen dat iedereen op een ander moment het gevoel kreeg graag een tweede of 3de te willen.. Wacht mijn gevoel maar even af! Haha... Mijn man is er nu al aan toe.. Maar hij is ook echt super met haar! Een geboren papa zullen we maar zeggen..

12. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik vind het hele schema gebeuren met 2 en 3 kids juist makkelijker! Bij milan paste ik mijn programma volledig aan op zijn schema. Lars en Nina moeten gewoon mee in het ritme. En daardoor zaten ze vanaf dag 1 ongeveer al in hetzelfde ritme. Nina gaat om 12.00 uur slapen, lars als hij gaat slapen om 12.30 en allebei weer rond 14.00 uur wakker en dan kun je nog van alles. Bij milan had ik heel sterk het gevoel dat ik nergens aan toe kwam.

@fredje, dank voor je berichtje. Die miskramen waren op het moment niet leuk natuurlijk. Maar beide keren al in week 5 mis, dan weet je het dus net. Achteraf goed hoe het gelopen is.

13. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Ja...idd ook een ks gehad (2de). Dat dove gevoel gaat wel weg hoor, kan wel even duren. Vorige keer duurde het ook 1,5 jaar ofzo. Is vaag he, heb je jeuk, voel je helemaal niet dat je terugkrabbeld :D
    Ik krijg er nu weer wat gevoel in, merk het bij het sporten. Als ik te intensief ben bezig geweest met de lage buikspieren, dan heb ik allemaal mieren langs mijn litteken lopen ;)

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Hier trouwens weer heerlijk geslapen vannacht! Emma was om 6.30 wakker. Nou ja, dat is te doen :)

15. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    @fredje en mamavanjuul: lijkt me een heel vreemd gevoel, dat het rond het litteken verdoofd is. En dan mamavanjuul die mieren over haar buik voelt lopen, ik krijg spontaan jeuk :p:D!

@mamavanjuul: gelukkig dat Emma vannacht beter geslapen heeft! En jij ben gisteravond goed bezig geweest zeg! Nog bedankt trouwens voor de code, de luiers zijn besteld ;)!

@hier: even foto's spammen van Sanne met broodkorstje (let niet op 't wipstoeltje, had deze bekleding zelf nooit uitgekozen maar heb dit stoeltje gekregen van mijn nichtje ;)).

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    En Sanne heeft vandaag voor het eerst uit een tuitbeker gedronken! Ze houdt 'm zelf vast, ook met haar rechterhand, dus een trotse mama hier :).

17. fredje

fredje Bekend lid

Jul 27, 2010
    793
    0
    0
    NULL
    NULL
    @mamavanjuul.. Idd..die mieren herken ik idd ook heel goed! Fijn om te huren dat het toch nog verdwijnd! :D..
    Wat fijn dat Emma zo goed geslapen heeft!!hier ging het ook wel redelijk..evy was om half 6 op..:)

@eeka.. Wat een popje is Sanne! En wat goed dat ze al uit de drinkbeker drinkt en hem al zelf vastpakt! Evy snapt er nog helemaal niks van haha!...

Zo nu even sporten en danslessen geven..:D heb er zin in!!.. Misschien tot straks nog..:):)

18. MamaMarije

Wat goed van Sanne! Leuke foto's zeg :) Lekker vrolijke wipstoel :p Ze lijkt wel bezeten van die broodkorst op die eerste foto, ze had honger zeker :D? Terecht dat je trots bent!

@ mamavanjuul: dat is zeker een mooie nacht! Hier was het 5u, maar daarna hebben beide jongens tot 8u doorgeslapen, is ook toch wel erg prettig.

@ fredje: nou, een tweeling, dan kun je wel aan de bak als je er nog 1 hebt rondlopen :)

@ meerdere kindjes: hier is het lastig omdat Lucas een schema heeft (relatief vast) en Benjamin totaal niet. De ene dag gaat hij er aardig in mee en de andere dag is het een drama. Hadden ze nou allebei een vast schema gehad, was het makkelijker geweest denk ik. Dan weet je waar je aan toe bent.

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    Dank je wel! Evy leert het vast ook snel ;)!

Nu je het zegt, lijkt inderdaad alsof ze bezeten is van die korst :D! In het weekend maar eens beginnen met een boterham zelf, kijken of ze dat ook lekker vindt. Hebben jullie zo'n boterham de eerste keren droog gegeven, of meteen met boter en/of beleg?

20. MamaMarije

De eerste broodkorst heb ik droog gegeven, maar toen ik echt begon met een boterham, smeerde ik er wat boter op. Benjamin eet eigenlijk nog steeds alleen maar brood met boter. Ik vind beleg nog niet zoveel toevoegen op deze leeftijd. Boter is wel zinvol i.v.m. de vetten, die hebben baby's hard nodig.

En nu we toch tuitbeker-foto's aan het spammen zijn, dit is Benjamin vanmiddag :)

Hij kan het inmiddels ook zelf en drinkt best goed. Totdat ie geen dorst meer heeft, dan blijft ie wel zuigen, maar laat ie alles uit zijn mondhoek weglopen ;)

Share This Page