Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Goedemorgen! Hier ook weer een vroeg vogeltje....gaaap!
    Mevrouw had zichzelf ondergepoept, en is nu wassen en omkleden klaarwakker ;) Helaas mama nog steeds niet....;)

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ kipkip: ik heb echt met je te doen meid. Het is hier al niet best, maar bij jullie nog erger! Ik hou mezelf ook voor dat het een fase is... of tandjes... of verlatingsangst... of weetikwat... maar het gaat over! Ooit... *knuffel!*

Je pietje is echt te schattig!

@ sint: hier heeft Lucas voor het eerst zijn schoentje gezet, echt zo lief! Hij kent ook zijn eerste sinterklaasliedje en dat hebben we natuurlijk uitgebreid gezongen. Op 3 december hebben we dubbel sint-feest. Op Marcel's werk en hier thuis... 4 december hebben we dus overprikkelde kinderen ;);)
    Intochten doen we pas volgend jaar denk ik. Had nu nog niet zoveel behoefte om blauwbekkend op de kade te staan met 2 kids die het nog niet snappen en ondergelopen worden door oudere kinderen... :)

@ kraamvisite: vanmiddag ga ik lekker met lieve gwen knuffelen! Jeej! Zo'n lekker klein frummeltje, heerlijk.

@ pollewopke: wat een verhaal meid... gelukkig dat de zalf aanslaat en ik kan me voorstellen dat je toch nog een brief gaat schrijven. Er is gewoon TE veel fout gegaan!

@ verlatingsangst: hier ook hoor! Meneertje begint al te piepen als zijn buik de grond überhaupt maar voelt aankomen... tiseenfase... tiseenfase...tiseenfase...

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @kipkip: wat vervelend zeg, dat je zoontje steeds wakker wordt! Lijkt me zo vermoeiend, iedere nacht een aantal keer op moeten staan. *dikke knuffel voor jou*

@mamamarije: mocht je het nog op tijd lezen, heel veel plezier met het knuffelen van Gwen! Laat je weten hoe het geweest is?

@mamavanjuul: vierde jij nu dit weekend je verjaardag of heb ik het nu helemaal mis?

Hier: vrijdag gewerkt, gisteren Sint-inkopen gedaan en nu lekker lui op de bank. Even samen genieten, want de komende vier weken is er iedere week een koopzondag en moet ik van vrijdag t/m zondag werken... Maar goed, dan ben ik over het algemeen de rest van de week vrij.

4. MamaMarije

@ kraamvisite: het was echt zo leuk! Kleine Gwen heeft heerlijk een klein uurtje bij mij op de borst liggen slapen *smelt*. Zo'n heerlijk klein popje in vergelijking tot mijn bonken van kerels :) Ze doet het gelukkig ook erg goed, net als mama, papa en grote zus. Even lekker cadeautjes uitgedeeld natuurlijk!

Maar ook wel lekker om te weten dat wij de periode weer gehad hebben, ik geniet wel bij anderen van die inimini'tjes ;)

@ eeka: ja, natuurlijk! Drukke weken voor de boeg zo met Sint en Kerst. Bevalt het je nog steeds goed om te werken? Hoe gaat het met je huiswerk? je moest toch weer gaan studeren? Hoe vindt Sanne het bij opa en oma (jouw ouders toch?)?

@ hier: heerlijk een pizza op de bank verorbert, echt zo slecht :D Kindjes hebben vroeg gegeten en wij dus lekker aan de vette hap nu ze op bed liggen. Daar knapt een mens van op!

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@mamamarije, leuk dat je vriendin er weer een kleintje bij heeft! Heerlijk ook zo'n kleintje......bij een ander:D.

Die pizza op de bank klinkt ook heel goed!

@pollewopke, lekker verhaal van de apotheek. Hoe is het nu met Lieke?

@Eeka, das het nadeel van deze feestdagen-tijd, dat er weer een boel koopzondagen aan zitten te komen. Maar doordeweeks vrij is ook lekker!

@kipkip, leuk pietje! Ook ik heb met je te doen, dat valt niet mee. Sterkte!

@hier, sinds vrijdag zit Nina op 3 flessen. Ze drinkt 9 van de 10 keer haal flessen niet helemaal leeg, dus dacht, eens kijken of dat gaat. In plaats van de fles krijgt ze nu een koekje met sap. En dat gaat prima!

6. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    3 flessen....oh, dat klinkt goed. Hier dus nog 5 en dan moet ik al de hele dag rekken. Vannacht heeft hij ook wat limo gedronken, warm gemaakt en toen dronk hij zowaar een paar slokken. Toen toch nog weten te rekken tot 6 uur.

Nou maar weer zien wat vannacht brengt, laatste fles was om 8 uur dus hij zal wel weer rond 1 uur komen. Nu maar slapen dan heb ik i.i.g. al een paar uurtjes binnen!

Mamamarije, bedankt voor je leuke stukje, je hebt me weer opgebeurd door je " het is een fase", ik moest er erg om lachen. En ik heb vanmiddag 2 uur kunnen slapen, ook fijn!

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: zo te horen heb je vanmiddag lekker genoten van Gwen! Leuk dat je haar zo lang bij je mocht houden!
    Die pizza klinkt ook goed trouwens!

@maryloes: wow, Nina al op 3 flessen! Hoeveel krijgt ze nu dan, 3x 180 of 3x 210?

@werken: deze tijd is echt heel leuk om te werken, veel mensen zijn op zoek naar kadootjes en het is heerlijk druk in de winkel! De tijd vliegt dan. En er zit een groot voordeel aan het werken op koopzondagen, want één uur werken is twee uur uitbetaald krijgen!
    Verder bevalt het werken me goed. Lekker even wat andere praat. Sanne doet het goed bij mijn ouders, ze lacht veel en brabbelt er flink op los. Ze heeft daar een box, wipstoeltje, ledikant en allerlei speelgoed dus ze vermaakt zich prima. Wat betreft de studie, ik heb afgelopen vrijdag een toets gemaakt. Waarschijnlijk krijg ik over 1,5-2 weken de uitslag. Als ik het gehaald heb moet ik nog twee dagen op cursus en daarna kan ik met de volgende studie starten.

8. MamaMarije

@ eeka: goed bezig zeg! Wat fijn dat Sanne het zo goed heeft bij je ouders, ze komt zo te horen niks tekort! En 200% uitbetaald krijgen... fijn :D

@ kipkip: we moeten elkaar steunen toch? Tis ook soms gewoon heel zwaar. Hoe is het vannacht gegaan?

@ maryloes: al 3 flessen, wow! Dat gaat wel heel vlot zeg. Wat goed!

@ hier: Benjamin komt al een tijdje standaard om 5u 's nachts. Slaapt dan met enig geluk nog wel eventjes door, maar dat is meestal niet lang. Ik hoop ook snel dat hij naar ca. half 7 ofzo gaat, dat zou zo fijn zijn! Wel opvallend dat het enige waarop hij ooit 12u achter elkaar geslapen heeft, borstvoeding was... ;)
    Het tijgeren gaat goed hier! Hij kan zich echt beter vermaken nu en heeft ook door dat hij dus ergens naartoe kan.

Het spugen is er overigens nog steeds! om gek van te worden zeg...

9. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mamamarije, spuugt hij na de melk? Daar heb je toch ook speciale voeding voor?

Hier, vannacht weer half 1, 4 uur en half 8. Dus tja...

10. MamaMarije

@ kipkip: ja, hij spuugt idd na zijn flessen. Ik heb zitten dubben of ik nutriton zou gaan gebruiken, maar omdat hij nu al hele stevige ontlasting heeft, durf ik dat eigenlijk niet zo goed aan... :) Ben bang dat ie compleet verstopt raakt!

We zetten hem nu telkens in het wipstoeltje na de fles, maar dat wordt ie een beetje beu (logisch ook...). Maar zelfs als hij na de fles geslapen heeft en daarna op zijn buik ligt, spuugt ie nog...

Na brood, fruit en groente spuugt hij een stuk minder

Misschien toch de nutriton maar eens proberen, ik blijf gewoon telkens hoop houden dat het overgaat, maar helaas...

Balen van je nacht! Je stelt je er inmiddels wel op in denk ik, maar leuk is anders ;)

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @kipkip: dikke knuffel voor jou! Hopelijk is deze fase snel voorbij en kun je snel wat meer slapen!

@mamamarije: wat leuk dat Benjamin zich steeds beter weet te vermaken! Tijgeren lukt hier nog niet, maar Sanne doet allerlei pogingen om toch vooruit te kunnen komen dus ik verwacht dat het niet lang meer gaat duren voor het gaat lukken. Lastig hè, dat spugen! Sanne heeft er met vlagen ook veel last van als ze op haar buik ligt en dat nog wel 2-3 uur na een fles... En 5 uur 's ochtends wakker worden is best wel vroeg *ook knuffel voor jou, hopelijk wordt Benjamin snel wat later wakker*.

@hier: Sanne heeft gister en vandaag brood met boter op en ze vindt het zo lekker! Zal eens kijken of ik straks een fotootje kan spammen. Verder ga ik morgen voor de eerste keer een bus- en treinreis maken met Sanne. Ben benieuwd!

12. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @MamaMarije: Nutriton kan 2 kanten op gaan. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen. Bij sommige kindjes leidt het tot verstopping, bij andere werkt het laxerend. Caitlin heeft er even 2 weekjes last van gehad of nog wat korter, maar haar reflux verdween als sneeuw voor de zon. Ik kan het je alleen maar aanraden. Sinds een week zijn we weer van de Nutriton afgestapt, omdat ze ook sap krijgt waar ze geen last meer van heeft, en het pak was leeg, dus we zijn het nu weer Nutritonloos aan het proberen, en het lijkt goed te gaan!! Een nadeeltje: Caitlin heeft harde kogels als poep nu...

@Pollewopke: Gelukkig dat je de zalf ein-de-lijk hebt en dat hij aanslaat zeg. En klacht indienen zou ik ook doen. Niet zo leuk van het nonnenklooster dat ze niks hebben laten horen, als het om medicijnen gaat laat je wel iets horen normaal gesproken, lijkt me. Het idee dat het zalfje zo dichtbij was is wel raar.

@kipkip: Pff jeetje meid ik heb met je te doen. Lief pietje, maar inderdaad die fases zijn wel zwaar.

Ik wilde net beginnen met klagen dat Caitlin vannacht steeds wakker werd om haar speen. Ze slaapt sinds 2 nachtjes voor het eerst 's nachts op haar eigen kamertje! Maar de 1e nacht ging goed alleen vannacht was drama. Steeds hoorde ik haar piepen als ze speen weer verloren was. Dus ik weer bed uit, koude overloop over, speentje terug, ook ff plassen en tja dan ben ik klaarwakker :( Maar eigenlijk heb ik geen recht om te klagen.

Ik weet echt niet hoe dat ooit moet als we een tweede willen... Ik kan echt niet tegen dat slaapgebrek! Overigens werk ik nog steeds wel fulltime, mamadag gebruik ik eigenlijk ook als werkdag (thuis), maar ik vind het veel te zwaar. Kom je thuis na werk, moet je eten koken, eten opeten, Caitlin voeren, zooi opruimen (manlief doet dat altijd), flesjes schoonmaken, tas inpakken voor volgende dag, Caitlin wassen -> fles -> naar bed, en dan ben ik tegen die tijd al zo gebroken dat ik er ook in ga :( En de volgende dag begint het riedeltje weer opnieuw. Het zorgen voor Caitlin vind ik heerlijk, maar ik ben zooooo moe steeds. En dat terwijl ik een baby heb die perfect doorslaapt (afgezien van de speen). Ik zou echt NIET weten hoe ik het zou moeten overleven als ik een baby had die slechter sliep dan dit....pffoeh.

13. MamaMarije

@ banaantje: ik denk dat ik idd de Nutriton dan maar eens ga proberen. Het is waarschijnlijk toch maar voor een korte tijd, omdat de flessen er langzaam af gaan nu. Tis het proberen waard...

Kun je zelf niet minder werken? Ik weet dat je je eigen bedrijf hebt en dat ondernemers vaak veel uren maken, maar als je het zo zwaar vind, is het misschien de moeite waard om het ietsje rustiger aan te gaan doen? Ik zou iig je mama-dag ook echt als mama-dag gaan gebruiken!

Wat goed dat je de overstap gemaakt hebt naar het eigen kamertje! Voelt het goed voor jou? (ondanks de speen-perikelen...?)

@ tandjes: ik pleit ervoor dat kinderen voortaan met een compleet gebit geboren worden! Wie is er voor...?

Stomme doorkomende tandjes... :(

@ eeka: wat leuk dat Sanne brood met boter zo lekker vindt! Tis toch weer een ander smaakje.

14. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier overigens nog een geheel tandenloos bekkie en kaal bolletje, haha.

Banaantje, ik kan ook echt niet tegen weinig slapen, wordt er erg chagerijnig van. Ga ook steeds vroeger naar bed. Overigens ben ik altijd een soort van blij als ik na mijn mamadag weer aan het werk mag. Even bijkomen ;)

15. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Eeka, hier ook zo'n broodgenieter. Weet niet waar hij het laat maar als ik even niet kijk is er zo weer een heel stuk verdwenen. En dan te bedenken dat het kippetje tot 1 jaar geen brood wilde, echt een wereld van verschil. Die nachten zijn ook mijn straf omdat ik nu zo graag een hongerig kind wilde....nou dat zal ik dus weten ;)

16. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Gelukkig kun je er zelf nog grapjes om maken :D;)!

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: wat mamamarije ook al zegt, probeer je mamadag ook echt vrij te houden en niet allerlei werk in te plannen. Snap dat het moeilijk is als eigen ondernemer, maar je hebt natuurlijk wel wat tijd zonder werken nodig om bij te kunnen tanken!

@mamamarije: ik ben voor! Hoewel ik er nog niet iets over kan zeggen, want Sanne heeft nog geen tandjes.

@natas: hoe is het met jou?

@fredje: al begonnen met een broodkorstje?

18. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Om 4 uur 's nachts ook niet hoor :D. Ik heb nu wel wat uurtjes geslapen en vanochtend hardgelopen, dat scheelt!

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @kipkip: gelukkig dat je nog wat uurtjes hebt kunnen slapen. En buiten lekker hardlopen, frisse lucht doet altijd goed!

20. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@Kipkip, ik heb ècht met je te doen. Sterkte met de nachten!

@Eeka, bijzondere tijd om te werken idd, en lekker dubbele betaling haha!

@Mamamarije, balen van het spugen. Hopelijk wordt dat snel beter.

@banaantje, ik zou idd kijken of je het wat rustiger aan kunt doen.

@3 flessen. Nina krijgt er een van 180, 150 en 210. Daarnaast 1 boterham, heel potje en yoghurt en natuurlijk fruit.

Deel Deze Pagina