LIJSTJE Yuna, 24-03-2011, 6030 gram - 64 cm Roan, 02-04-2011, 8660 gram - 73.5 cm [op 15-11-2011] Liesbeth, 03-04-2011, 9510 gram - 70 cm [op 21-11-2011] Quinten, 03-04-2011, 6585 gram - 68 cm Caitlin, 06-04-2011, 7200 gram - 68,5 cm [op 04-11-11] Nina, 12-04-2011, 7970 gram - 69 cm Luc, 16-04-2011, 7610 gram - 67 cm Benjamin, 17-04-2011, 8450 gram - 67 cm Evy, 25-04-2011, 6240 gram - 65,2 cm Lieke, 25-04-2011, 7700 gram - 67 cm. Emma, 27-04-2011, 8190 gram - 70 cm Sanne, 30-04-2011, 8340 gram - 69 cm [op 10-11-11] Zoontje Kipkip,01-05-2011, 8220 gram - 69,5 cm
@mamavanjuul: Vervelend dat het even wat minder gaat. Een vriendinnetje van mij kon ook niet goed tegen de hormonen van de pil. Wel herkenbaar dus, maar echt niet fijn. En dan ook nog een zieke baby erbij, korte nachtjes en een zware operatie voor je schoonvader, het zit niet mee. Waarom mag je schoonvader de kids niet meer knuffelen, vanwege zijn verlaagde weerstand en infectiegevaar? En alsnog gefeli met je verjaardag natuurlijk! @Mrs Hair: Wow wow wow wat groeit jouw meisje goed. Ik denk dat zij als eerste de 10 kilogrens gaat passeren. Wat geef je haar? Geen slagroom maar roomboter zeker? Hihi. @Natas: Dikke pluim voor Danique! Hartstikke goed. Leuk om te horen dat ze het zwemmen zo gaaf vond. Wat hebben kindjes toch met water...
Die Liesbeth zeg! Ze leeft echt op slagroom en roomboter Lekker toch! Dan hoeven jullie je ook geen zorgen te maken als ze een dagje geen zin in eten heeft! Ik merk het ook aan Emma hoor! Ze is nu voor het eerst in haar leventje niet fit. Heeft gister maar 1 fles gehad, maar zolang ze genoeg vocht binnen krijgt, hoeven wij ons nergens zorgen om te maken. Vriendinnetje van me, haar kindjes zijn constant te licht. Dus ze loopt er de hele dag door eten in te proppen, altijd te stressen onder het eten etc. Was gister dus met Emma naar de HA geweest voor haar eczeem. Hebben nu een sterkere zalf gekregen en vette badolie. Hopen dat het nu snel minder wordt. Verder kunnen we er niets aan doen. Een allergie test doen ze nu nog niet, want daar is ze nog te jong voor en de kans dat ze er overheen groeit is alleen maar groter als ze ook in aanraking komt met hetgeen waar ze misschien allergisch voor is. Zolang het dus te behandelen is met creme en goed vet houden hopen we dat het steeds minder wordt en een allergie test niet nodig is Gelukkig was mijn vriend zo slim om er foto's van te maken. Anders zou je net zien, kan je bij de HA terecht, is het verdwenen
@ mamavanjuul: goed dat je naar de HA geweest bent, hopelijk helpen de zalf en badolie snel! Heeft Emma er zelf last van? Balen dat je je niet fit voelt en ook dat dat veroorzaakt wordt door de pil... Snap dat dit wel je beste optie is van anticonceptie als ik je voors en tegens zo lees. Ik heb idd een Mirena en hoop telkens maar dat ie z'n werk goed doet Soms best raar om niet ongesteld te worden (maar ook wel fijn ) Wat heftig voor je schoonvader! Hoe is zijn prognose verder? Naar dat hij de meiden een tijdje niet kan knuffelen, maar hopelijk doet de operatie zijn werk en kan hij nog lang van ze genieten. Toch nog gefeliciteerd met je verjaardag! @ Mrs hair: Liesbeth groeit goed zeg! super, die mama-slagroom van jou Ga je nu ook minder kolven of blijf je het wel doen voor je productie? @ kipkip: ja, dat leeftijdsverschil is natuurlijk nog wel groot in verhouding tot hun leeftijd. Heerlijk dat het kippetje nu een beetje meewerkt! SCheelt je een hoop energie. Heb je nog wat weten te verzinnen vandaag? Idd jammer dat we niet wat dichter bij elkaar wonen. Is er bij jou toevallig geen mama's club in de buurt? @ natas: danique heeft een topdag gehad dus, hartstikke leuk!
@ MamaMarije: Ik ga mijn kolf niet meer meeslepen nee... Misschien als ik echt een lange dag van huis ben. Maar we hebben nog een pak opvolgmelk staan (onaangebroken), dat we ooit hebben gehaald voor de zekerheid. Dat krijgt ze dan overdag als ze een keertje écht honger heeft, en verder krijgt ze brood en water
Mrshair, lekker gegroeid zeg! Wat een flinke dame. Mamavanjuul, nog gefeliciteerd. Vervelend dat je je nog steeds niet goed voelt. Hier hetzelfde exceem en ook waarschijnlijk dezelfde middeltjes. Alleen helpen doet het nog niet. Vooral op zijn voorhoofd heeft hij er last van, hier zit hij steeds aan te krabben. Vanochtend toch maar naar het indoor speelgebeuren geweest. Was erg leuk. Alleen toen ik zoonlief zijn (poep)broek aan het verschonen was had het kippetje ook bedacht dat ze moest plassen. Dus ik snel luier verschoond, zoon weer in de wagen en op naar de wc's waar het kippetje ondertussen had geplast, gedeeltelijk over de romper en ze was net bezig de broek weer over de blote billen aan te trekken, luier had ze voor het gemak maar uitgelaten. Misschien toch maar die luierbroekjes gaan kopen .
@ mrs hair: wat een heerlijkheid, niet meer kolven op de wc's! Fijn! Groot gelijk dat je het kolven aan de kant zet. @ kipkip: moest wel even lachen om je poep/plasverhaal... klinkt zo herkenbaar! Voor jou iets minder leuk, dat wel! Kan je dochter zich al zo goed zelf uitkleden? Vanaf welke leeftijd is dat ongeveer? Wij zijn nu hier aan het oefenen, maar het gaat een beetje zo-zo...
@mrshair.. Wat is Liesbeth goed gegroeid zeg!!! @mamavanjuul.. Van vervelend van die eczeem! Hoop dat de zalf en de olie hoed hun werk doen en dat ze er overheen groeid! Heel herkenbaar verhaal trouwens van de pil.. Daarom ben ik er ook mee gestopt! ..heb nu geen anti-conceptie meer.. Maar omdat ik pco heb en geen cyclus van mezelf neem ik de gok gewoon!.... De kans dat ik zonder hor op ra elfjes zwanger raak is 3% volgens de gyn.. Nou met de pil is dat volgens mij niet anders.. Sterkte met je schoonvader!.. @hier..ook een paar moeilijke dagen achter de rug.. Collega van me eeft aangegeven niet meer te komen werken omdat hij een terminale vorm van longkanker heeft ....de dag daarna hebben ze bij de vrouw van mijn kamergenoot maagkanker geconstateerd!.. Ik ken beide ontzettend goed dus heb het er wel ff moeilijk mee.. En of dit nog niet gegoeg was kwam Dit weekend een vriendin van mij vertellen dat haar oudste zoontje ( van 2jaar) botkanker heeft!..echt verschrikkelijk! Heb zo met hun te doen!! De jongste is een dag jonger dan evy en de oudste net 2 geworden!.. Hij wordt geopereerd in Leiden ( toch wel een eind van uit Maastricht).. En gaan daar in het ronnald mc donnald huis verblijven totdat hij weer naar huis mag!.. Erg heftig allemaal!!.. Met evy gaat het gelukkig erg goed.. Slaap sinds kort van 8 tot6 uur..dus mag niet klagen.. Eindelijk nachtrust!.. @eeka.. Dat broodkorstje vindt ze geweldig......
@ fredje: wat heftig!! Vooral bij zo'n kleine kindjes is zoiets zó sneu.. ... Je moet er toch niet aan denken...
@ fredje: wat een vreselijk nieuws allemaal poehee, word er even stil van... Veel sterkte voor jou en uiteraard voor alle patiënten en familie! Praat gerust van je af hier *knuffel voor jou* Fijn dat Evy nu goed slaapt! Dat heb je hard nodig. En leuk dat je met brood begonnen bent! Dat soort momenten kun je dan extra van genieten als je zoveel negativiteit om je heen hebt
Oh ja... Mijn klein loeder heeft me vandaag zó hard gebeten dat de tandafdrukken in mijn tepel stonden
@ mrs hair: AUWWW.... ik voel het hier gewoon met je mee Schrok ze er zelf van of bleef jij heel kalm? Hoeveel tandjes heeft Liesbeth inmiddels? Ik weet wel dat de eerste keer dat Lucas mij echt beet (en dat was nog wel in mijn been, niet eens mijn tepel), dat ik uit reactie hem een tik op zijn hoofd gaf, gewoon van schrik
Ze schrok niet heel erg nee... Ik denk achteraf dat mijn borst leeg was. ze keek ook heel bedachtzaaam toen ze beet... echt een bewuste actie leek het wel
@Mrs. Hair, AUW!! Dat lijkt me super pijnlijk!.. Evy heeft al eens goed in mijn vinger gebeten..oei! Maar in de tepel.....En een bewuste actie..haha!. Ze wilde p idd misschien even laten weten dat er niets uit kwam haha.. Idd van al die berichten grijp me dat van het kleine mannetje het meeste aan! Poeh!.. @mamamarije.. Bedankt! Het valt e inderdaad wel erg zwaar maar erover schrijven helpt wel .. Ja brood vindt ze geweldig .. Ze eet eigenlijk alles nu al mee! Avondeten pureer ik zodat ze gewoon mee kan eten.. Ze vindt het allemaal super.. Ik let natuurlijk wel op met ringen die ze nog niet mag.. Ja heerlijk dat ze doorslaapt.. Had ik ook even nodig.. Moet me even opladen..lijkt we alsof ik niet meer kan bijslapen! Ben zo vreselijk moe.... Heb nergens meer energie voor.. Zit het liefst de hele dag op de bank! Hoop dat ik snel meer pit krijg want zo ben ik normaal helemaal niet!... Hoe is het met jou?
Mrshair, auw, wat een verhaal zeg. Lijkt me erg pijnlijk. Fredje, wat een narigheid...en vooral dat kindje van 2... Koude rillingen! Sterkte ermee. Mamamarije, ja kippetje kan zichzelf heel goed aankleden, incl knoopjes van rompertje, schoenen met rits en jas. Volgens mij is dat meer meiden eigen. Wil ook al heel lang alles zelluf doen
@ mrs hair: volgende keer op tijd wisselen dus Je toeschietreflex zou er spontaan van wegblijven de volgende keer auwww @ kipkip: wat goed van je dochter dat ze al zoveel zelf kan! Echt heel knap! Dat zie ik Lucas echt nog niet doen. Uitkleden lukt hier nu een klein beetje (jas, schoenen, sokken, onderbroek, slaapzak), maar aankleden is nog echt moeilijk! Lucas vindt het ook niet zo boeiend eigenlijk. Hij wil meer met ons rouwdouwen tijdens het uitkleden, lekker dwars en eigenwijs doen en wij maar proberen hem onder de douche te krijgen . Daar gaat dus een eind aan komen, als ie wil douchen, mag ie zichzelf (proberen) uitkleden @ fredje: goed dat je er toch over schrijft. Alles opkroppen werkt meestal averechts in dit soort situaties. Echt vreselijk, idd vooral van het kleintje. Denk meteen aan Lucas, die is tenslotte net zo oud... brrr... Pas ook goed op jezelf meid. Zorg ervoor dat je nu regelmatig vroeg naar bed gaat, zodat je ook echt bij kunt slapen. Heb je naast je nachtrust, voldoende andere oplaadmomenten? Momentjes voor jezelf? Even shoppen, boek lezen, weetikhet? Ik moet dit nu vaker inplannen van mijn 'coach' en dat werkt eigenlijk best goed. Ik merk dat ik daardoor de dagen ook beter aankan. Heb je al eens overwogen om bloed te laten prikken? Soms hou je na de zwangerschap hormonale problemen die vermoeidheid kunnen veroorzaken. Gewoon een keer laten checken hoor! Hier gaat het momenteel wel aardig. Ik heb het idee dat de dagen rustiger verlopen nu ik vaker een pas op de plaats maak. Ik ontdek steeds beter wat werkt bij Lucas (bijv. niet actief meespelen, maar gewoon erbij zitten en hem zijn gang laten gaan), daardoor is hij veel minder dwars. Hij komt zelfs weer knuffelen! Dat is echt zeldzaam. Jammer is nu alleen dat Benjamin 2 tanden tegelijk krijgt, dus die is een beetje van slag, maar ja... dat hou je toch met baby's! Beetje wisselend dus, maar we houden vol
Jeetje Fredje....wat een nieuws allemaal, vreselijk! @Mrs Hair: Ik vond het al pijnlijk als Emma alleen al haar kaken op elkaar klemde...laat staan als ze zou bijten **auwie** @aankleden: lekker is dat he, Julia doet het ook al een jaar ofzo. Je moet er wel even tijd voor uittrekken, want snel...nou dat is het niet, hahaha! VInd Julia trouwens ook opeens heel groot worden en zelfstandig. ZE gaat al helemaal alleen en zelf naar de wc... Vanavond even bij s-vader geweest en alles lijkt prima te gaan...ben benieuwd! Trouwens...Emma is ook nog helemaal tandloos...1 van de weinigen volgens mij!
@fredje: wat een naar nieuws zeg! Wordt er helemaal stil van, vooral van dat kleine kindje... Dikke knuffel voor jou en als je van je af wilt schrijven, gewoon doen! @mrs hair: auw, die Liesbeth toch! Ze miste gewoon mama's slagroom ! @mamavanjuul: gefeliciteerd met je verjaardag! Wat vervelend trouwens dat je last hebt van de hormonen van de pil ... @mamamarije: goed te lezen dat het bij jou wel aardig gaat. Toch wel leerzaam hè, die gesprekken bij de "coach "? Het is soms heel confronterend om de waarheid onder ogen te zien, maar dan weet je wel wat je valkuilen zijn en hoe je daarmee om kunt gaan. @hier: vandaag voor de eerste keer met Sanne met het openbaar vervoer gereisd. Met de bus ging prima, Sanne vond het allemaal wel best en lag me maar aan te kijken. De trein ging op zich ook wel goed, alleen was er zowel in Eindhoven als in Tilburg geen lift van/naar het perron. Konden mijn moeder en ik dus samen de kinderwagen trap op en trap af sjouwen.... Niet zo goed voor mijn polsen, maar we hebben wel plezier gehad dus dat compenseert de (hevige) pijn weer een beetje.
@ eeka: wat fijn dat het goed is gegaan in het OV! raar dat er geen liften zijn op die stations... lekker toegankelijk Een kinderwagen is nog te tillen, maar een persoon in een rolstoel...? Hoop dat de pijn in je polsen snel afzakt! @ coach: ja, dat helpt zeker. Ik moet donderdag weer en ik ben benieuwd. Moet eerlijk zeggen dat het dagboek wat ik bij moest houden, totaal niet van de grond komt. Ik krijg het gewoon niet op papier, doe het liever in mijn hoofd.... @ mamavanjuul: fijn dat het met je schoonvader goed lijkt te gaan! en wauw, Julia ook al zo snel met zelf aan/uitkleden! ze wordt idd groot zeg! Tandenloze bekkies vind ik zo'n heerlijk gezicht