Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussion in 'De mama's' started by MamaMarije, May 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ mamarije: idd goed om te horen dat je je beter voelt! Goed naar je eigen adviezen blijven luisteren ;)

@ eeka: gelukkig was je moeder erbij! Sanne klinkt voorbeeldig!

@ zelf aankleden: hugo kan dat nog steeds niet helemaal zelf, dat was met rozen op die leeftijd wel anders hoor. zelf uitkleden gaat met hangen wurgen, maar verder dan zijn sokken aantrekken komt hij nog niet echt...

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Pfff....ik ga nooit weer met kinderen nog "even" 's avonds de deur uit!!!
    Nu weer een uur bezig geweest met Emma...ze is zooooo moe!

**Grrr....waarom kunnen mannen er niet tegen en gaan ze zwaar gefrustreerd lopen doen, alsof dat helpt!!!**

Maar goed, mama kalmte en rustig rondlopen en ze heeft zich zowaar neer gegeven...wederom niet gedronken, laatste fles om 17 uur gehad en daarna niks meer! Maar ze werd woedend van de fles :)

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

oei mamavanjuul, niet fijn! Zo te horen heb je het goed opgelost...
    een gestresste papa erbij is heel handig ;)

@ mrs hair: zou het dan idd een 'jongens-iets' zijn dat aan/uitkleden ze geen fluit interesseert? :)

4. anmiri

anmiri Actief lid

Aug 15, 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3224 anmiri, Nov 22, 2011
    Last edited: Nov 22, 2011
    Hoi dames,

Heb jullie zo af en toe wel gevolgd...mezelf even teruggetrokken om mijn frustraties niet op internet los te laten;)

Als eerste: Noah doet het echt fantastisch! Hij slaapt prima, eet lekker, huilt amper en heeft humor haha, onze kleine clown:)
    Hij is nog wel wat klein, zo'n 7 kilo denk ik nu, maar ja bij wat hij was....ik geniet enorm van hem en grote broer en zus ook!
    Met mijn dochter gaat alles prima. Mijn oudste zoon wat moeilijker, hij heeft waarschijnlijk een vorm van autisme, 7 dec krijg ik uitslag van psych.

Met mij gaat het...het was een bewogen jaar. Noah zo vroeg en al zo snel weer alleen, niet wat ik gedachten had! Met vader loopt het moeizaam, heb een mediator ingeschakeld. Noah gaat elke zaterdag van 10 tot 18 naar zijn vader en voorlopig vind ik dat genoeg.

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat!

Groetjes Anmiri

5. Natas1

Natas1 VIP lid

Aug 4, 2007
    7,903
    0
    0
    Almere
    Nou zeg.... heeft Quinten hier 3 dagen geen hap gegeten van al mijn heerlijk verse prutjes, vreet ie op het KDV zo een giga portie van hun prak op!
    Als hij met mij eten blijft weigeren of heel slecht eten zou dat te maken kunnen hebben met het feit dat hij mij als wandelende melkbar ziet. Morgen is het hier tante-dag, donderdag ben ik weer thuis, vrijdag KDV. Even testen hoe het de komende dagen gaat.

Mamavanjuul : wat naar dat je niet lekker in je vel zit. Hopelijk gaat het snel weer bergopwaarts!
    Hopelijk gaat Emma's exceem snel weg.

Wat veel nare berichten Fredje! :(

Mrs Hair, ik ben ook wel es Quinten's tandjes op een zeer pijnlijke manier tegen gekomen :$

Kipkip, je dochtertje is snel zeg met aan- en uitkleden! Hier is dat eigenlijk pas sinds kort zo.

MamaMarije, fijn dat het beter met je gaat.

Anmiri, ik ben denk ik nieuw voor jou hier. Wat een dapper ventje heb jij, zo ontzettend vroeg geboren. Dat zal wel heel heftig zijn geweest.

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

Jun 9, 2010
    3,330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Anmiri: Wat fijn om van je te horen. Ik kan me voorstellen dat het een heftige periode voor je is (geweest)... Heb nog veel aan je gedacht en aan die @#$ van een man van je :(

Schrijf hier gewoon lekker joh, we uiten allemaal onze frustraties!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Nou..uiteindelijk nog tot 2 uur bezig geweest met Emma...ze heeft alleen maar gehuild en gehuild. Op een gegeven moment viel ze zelfs tijdens het huilen steeds in slaap, zo moe was ze! ~Zoooo zielig, heb zoiets nog nooit mee gemaakt!
    Heb haar uiteindelijk een zetpil gegeven en laten slapen op mijn borst en toen in haar bedje gelegd en glukkig sliep ze toen door.

@Anmiri: Fijn om weer wat van je te horen hier!

@Mrs Hair: Net even jullie prachtige foto's zitten bekijken! Krijg daardoor zo;n zin in onze grote dag :D

8. MamaMarije

@ anmiri: wat fijn om van je te horen!! Ik heb ook nog vaak aan jullie gedacht, wat een heftige tijd was dat toen. En nu nog, zo te lezen. Noah is echt een kanjer zeg. Wat naar dat je met je oudste zoon nu ook een moeilijke tijd hebt. Vind je het spannend, het wachten op de diagnose, of heb je al zo'n vermoeden wat het zal zijn?

Wat betreft de vader van Noah... tja... wat moet je erover zeggen... Zolang jij je er relatief prettig bij voelt, mag hij zijn handjes dichtknijpen dat hij Noah elke week mag zien.
    Zoals Mrs hair al zei: schrijf gerust van je af hoor, dat doet iedereen hier!

@ natas: die Quinten zeg! kleine deugniet, op het KDV wel eten...! Jij hebt gewoon veel te lekkere melk, dat is het probleem ;):)

@ mamavanjuul: hoe is het met Emma's eczeem?
    EDIT: jeetje, wat een avond/nacht zeg... arm meisje (en arme mama). Slaapt ze vandaag een beetje bij of niet?

@ iedereen: hoe gaat het bij jullie met verschonen/aankleden? het is hier al een aantal weken echt prut! Benjamin wil alleen nog maar op zijn buik liggen en draait al om voordat hij goed en wel op het kussen ligt. Vooral met die vaste-voedingsluiers is dat erg prettig ;)
    Iets in de handen geven is geen optie, dat smijt ie gewoon weg...
    Misschien waren die spiegeltjes naast de commode toch niet zo'n goed idee....;)

9. anmiri

anmiri Actief lid

Aug 15, 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel dames:)
    Wat zijn vader betreft, die mag idd zijn handjes dichtknijpen na alles wat ie gezegd gemaild etc heeft. En dan nog blijven roepen dat ik hem zijn zoon ontneem....:( niet te volgen die man..

@mijn oudste, ik weet al heel lang dat er 'wat' met hem is, allerlei onderzoeken en nu uiteindelijk bij accare met hem. Krijg thuisbegeleiding, hier en bij zijn vader, en op school gaan ze ook kijken hoe het gaat. Hoop wel dat hij op deze school kan blijven, hij word 10, is wel erg sneu als hij nu nog naar een andere zou moeten.

@verschonen, nog een makkie, Noah draait nog niet op zijn buik;)

Even een foto van de kids van vorige week!
    View attachment 201128

10. MamaMarije

Mooie kinderen heb je zeg! Ik vind het echt bijzonder om Noah zo te zien. Ik weet nog dat ik regelmatig even via de babycam bij hem ging kijken en dan lag hij zo klein en fragiel in zijn mini-luiertje heerlijk te slapen. Om hem dan nu zo te zien, echt een binkie hoor!

Heb echt respect voor je hoe je het allemaal doet met je kinderen en de situatie met de vader van Noah. Ik denk dat veel vrouwen het liefst idd het kind van zo iemand af zouden pakken, al is dat verstandelijk gezien geen optie. Het is en blijft zijn vader ;)

Kan me voorstellen dat het prettig is om bevestiging te krijgen van je gevoel over je oudste. Neemt niet weg dat het wel heel rot is voor hem dat hij ermee te maken heeft. Ik hoop ook dat hij op deze school kan blijven! Misschien daarna wel naar een middelbare school met meer begeleiding? Of bestaat dat niet?

11. anmiri

anmiri Actief lid

Aug 15, 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doe het ook puur voor Noah, vind elke week zelf veel. Voor Noah is dat het beste denk ik zo, als hij 1 dag in de 14 dagen zou gaan denkt hij waarschijnlijk, wie is die man ook alweer?
    Maar eens zien hoelang vader dit gaat volhouden, deze afspraak is pas sinds 4 weken. En snachts blijft hij voorlopig lekker thuis:)

Volgens mij bestaat er wel speciaal voortgezet onderwijs ja, zien we tegen die tijd wel weer;) eerst hier maar doorheen!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    Heftige tijd was het zeker met kleine Noah zeg! Maar zag wel foto's voorbij komen op hyves, dus zag al wel dat die sterke kleine man het goed doet :D

Emma is vandag bij mijn ouders, en ze was moe en had honger, hahaha!

@Draaien: wij hebben een spiegel bij het verschoonkussen. Draait ze maar 1 kant op, want ze is dol op zich zelf zien :D
    Bij Julia hadden we een mobile met vlindertjes boven de commode hangen....

13. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    @anmiri: wat leuk om van je te horen! Ik heb vaak aan je gedacht, hoe het met jou, Noah en je twee oudste kinderen zou gaan. Noah is echt een sterk ventje en z'n mama is een sterke vrouw! Knap dat je Noah iedere week naar z'n vader laat gaan, is natuurlijk wel het beste voor Noah, maar toch! En dan ook nog problemen met de oudste, ik hoop voor jullie dat ie de laatste paar jaar toch op z'n eigen school mag blijven. Schrijf lekker van je af als je daar behoefte aan hebt, dat doen we allemaal op z'n tijd!

@mamavanjuul: wat sneu voor Emma dat ze zo'n verdriet had gisteravond en vannacht :(...

@aankleedkussen: hier ook zo'n draaierd. Ik kan Sanne heel even afleiden met een speelgoedje, dan heb ik maximaal een halve minuut de tijd om haar te verschonen zonder dat ze omdraait ;).

@hier: inmiddels heeft Sanne voor de derde dag op een rij nog maar drie flessen op (3x 180/6). Vooralsnog gaat het goed en lijkt ze geen behoefte te hebben aan de vierde fles.

14. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    @natas: ben benieuwd hoe het vandaag met het eten is gegaan bij Quinten. Wat een boefje zeg, wel eten op het kdv en niet als mama het hapje geeft.

15. kipkip

kipkip Fanatiek lid

Feb 11, 2008
    2,578
    0
    36
    Anmiri, ik zat toevallig gister nog te denken hoe het met jou zou gaan! Goed van je te horen. En wat moet dat heftig zijn zeg, in je eentje met 3 kids. Ik vind het met z'n 2-en al een uitdaging om voor 2 kinderen te zorgen. Bewonderingswaardig hoe jij het redt!

Mamavanjuul, ahh, arme Emma, ik hoop dat ze nu even blijft slapen.

Verschonen, ik geef altijd het pak luierdoekjes en daar vermaakt hij zich wel even mee.

Eeka, wat vreemd zeg geen liften...gingen jullie even gezellig een dagje op stap?

Hier vandaag maar een afspraak gemaakt bij het cb, misschien dat zij nog doorslaaptips hebben. Die nachtelijke flessen wordt nu echt gewenning voor hem en ik wil van die 5 flessen af!
    Ik denk dat het advies wordt om hem toch een paar nachten niet te geven en even te laten huilen maar ja, hoe doe je dat met een peuter in de kamer ernaast?

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    @kipkip" Julia heeft gister helemaal niks van de 4 huiluren van Emma mee gekregen ;) Misschien toch proberen? Fles geven kan altijd nog toch?
    En anders kippetje uit logeren?

17. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

Aug 24, 2010
    291
    0
    0
    LIJSTJE
    Yuna, 24-03-2011, 6030 gram - 64 cm
    Roan, 02-04-2011, 8660 gram - 73.5 cm [op 15-11-2011]
    Liesbeth, 03-04-2011, 9510 gram - 70 cm [op 21-11-2011]
    Quinten, 03-04-2011, 6585 gram - 68 cm
    Caitlin, 06-04-2011, 7200 gram - 68,5 cm [op 04-11-11]
    Nina, 12-04-2011, 7970 gram - 69 cm
    Luc, 16-04-2011, 7610 gram - 67 cm
    Benjamin, 17-04-2011, 8450 gram - 67 cm
    Evy, 25-04-2011, 6240 gram - 65,2 cm
    Lieke, 25-04-2011, 8465 gram - 70 cm [op 23-11-11]
    Emma, 27-04-2011, 8190 gram - 70 cm
    Sanne, 30-04-2011, 8340 gram - 69 cm [op 10-11-11]
    Zoontje Kipkip,01-05-2011, 8220 gram - 69,5 cm

@ anmiri, heb ook nog vaak gedacht aan jou.....heftig maar wat ziet ie er goed uit! Voor kinderen met "speciale onderwijsbehoeften" is er idd. speciaal middelbaar onderwijs.....afkorting is VSO, ik weet niet hoe t bij jou in de buurt is geregeld. Maar in mn stichting (werk zelf int speciaal onderwijs) is er op alle niveaus van middelbaar onderwijs een vorm van vso beschikbaar zelfs op havo niveau. Wat jammer dat de diagnose pas zo laat komt maar hopelijk kan het hem verder helpen. Een andere mogelijkheid is nog een REC-4 indicatie krijgen en dan met een rugzak naar de gewone middelbare school.

@ CB.....verpleegkundige werd "ontzettend enthousiast van die actieve vrolijke, vriendelijke meid"....nou mama's ego toch wel gestreeld haha. Wat adviezen om haar grotere porties bijvoeding te laten eten, o.a. kleinere flessen tussendoor. Verder prima, mooi op dr curve, 1 lijn boven de middellijn.

@ onderkantje.....t wordt wat rustiger door de zalf, er komt allemaal nieuwe huid dat maakt het wat heftig om te zien, zo'n stuk onderkantje/fluitje.....hoe noem je zoiets toch bij een baby???

@ wij bezig met grote beslissing..verbouwen of toch gaan verhuizen?

@ fredje...wow wat heftig veel sterkte!

@ bijtende kinderen, hier ook nog een tandloos monstertje (gelukkig hihi)

18. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

Oct 13, 2010
    2,418
    53
    48
    @kipkip: erg vreemd ja, geen liften. Met een kinderwagen kun je nog wel trap op of af, maar met een rolstoel wordt het erg lastig. We gingen trouwens op familiebezoek bij mijn tante, die was een paar weken geleden jarig maar toen konden we niet komen. Is één van mijn lievelingstantes, dus ga graag naar haar toe.

@pollewopke: Lieke groeit goed! En natuurlijk mag je trots zijn als de verpleegkundige zoiets zegt! Spannende beslissing trouwens, verhuizen of verbouwen! Hoe komt 't, niet meer genoeg ruimte in jullie huidige huis?

19. anmiri

anmiri Actief lid

Aug 15, 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo! Wat zijn jullie kindjes al zwaar! Noah word maandag gewogen, ben benieuwd:) Hij past nu net in mt 68, soms 62 nog.

@bijten, hier 2 ondertandjes die het erg goed doen...auw.

Even wat bijlezen voor ik overal op kan reageren!
    Wat lief dat jullie allemaal aan ons gedacht hebben:)

20. MamaMarije

@ pollewopke: fijn dat het beter gaat met Lieke's onderkantje (hoe je het ook noemt, we weten waar je het over hebt ;)). Verbouwen of verhuizen is idd een lastige keus! Zeker in de huidige huizenmarkt...
    Fijn dat Lieke weer goedgekeurd is op het CB!

@ kipkip: Lucas wordt hier ook 's nachts nooit wakker van Benjamin als hij huilt, eigenlijk alleen als dat 's ochtends vroeg is (rond 6u ofzo). Hopelijk heeft het CB tips voor je!

@ hier: Benjamin had vandaag een heerlijk ritme zeg... vanochtend was het 7u en met twee slaapjes overdag (niet lang, maar toch) hebben we het aardig gered. Hopen dat het zo blijft...
    Nu inmiddels wel over op volledige opvolgmelk, het pak is eindelijk leeg!

@ eeka: prima toch, als Sanne het zo redt? En ach, mocht het op een dag toch niet lukken, is een extra fles zo gemaakt!

Share This Page