@Mamamarije, bij Nina zijn we vooralsnog nog niet aan het inbakeren, maar bij de jongens wel gedaan. We hoorden goede verhalen over de Pacco en hebben hier uiteindelijk voor gekozen. Overigens zonder tussenkomst CB. Heb de Pacco nog liggen, mocht je hem willen uitproberen kan ik hem je zo toesturen. Mocht de doek bevallen en we hebben hem zelf niet nodig, waar het nu op lijkt, mag je hem ook gewoon lenen. Let me know. @Pollewopke, leuk he, die eerste pasfoto's! Wat betreft het ophogen van de voeding. Nu bij Nina was het niet nodig, maar bij de jongens beide keren wel. We hebben toen gewoon opgehoogd voordat we naar het cb gingen. Een hongerige baby kan ook niet de bedoeling zijn en het zijn ook maar richtlijnen.
Gister 2 x 165 cc gedronken en 2 x 135 cc en 2 x 100 cc ('s nachts) Je mag tussen de 150 en 180 cc per kg gewicht geven. Dus is de max hoeveelheid voeding afhankelijk van je baby. Zoontje weegt nu 4.7 dus tussen 700 en 850 cc per dag. Dus gister had hij ca. 800 cc op.
Toen ik bij Julia van bv overging op fv, heb ik nooit het cb om advies gevraagd. Had altijd zoiets van: Als ze er een bodempje in laat zitten, weet ik zeker dat ze genoeg heeft gehad. Hier heeft vriendlief even kunnen ervaren hoe het is met een baby als je plannen hebt Hij zou in de voortuin bezig (jaja, nog steeds 1 grote puinzooi), de stenen er uithalen en ik met Juul boodschapjes halen. Emma had om 8 uur voeding gehad, dus schatte al in dat ik tussen 11 en 12 wel thuis zou zijn. Nou, ik had de auto nog niet gestart, of ze begon te huilen. Hij heeft dus helemaal niks kunnen doen, alleen maar beneden zitten met Emma die bij hem in slaap is gevallen, hihi! Hij baalde wel, want wilde rond 14 uur klaar zijn en dan lekker met een biertje in de tuin zitten...HELAAS Gemeen ben ik he, zei al tegen hem: Tja...dat heb je met babies he, vandaar dat ik soms ook nergens aan toe kom en dan heb ik er meestal ook nog een peutertje bij rondlopen
@mamamarije: ja inbakeren moet via cb, want ze moeten voordoen hoe je het moet doen. Dan nemen ze, tenminste bij mij, een doek mee en die mag je eerst gaan gebruiken om te kijken of je het wat vindt. Bij ons was het de Pacco doek. De meest gebruikte doek. Daarna heb k er zelf entje aangeschaft. IS 50 euro. Maar t werkt hier ook echt super! @venkelthee: ik las hier wat over venkelthee,maar ze hebben mij juist gezegd dat niet te geven, het schijnt dat venkelthee wel werkt op de darmen maar dat de darmen daarvan in de knoop raken en dat dat heel pijnlijk is. Dus tegen mij is gezegd dat ik dat niet moet doen. @kleren: na 2 dagen paste ik alles weer, heerlijk. Sterkte en succes voor degene die hard op weg zijn, lekker veel wandelen met dit weer!
Nee hoor je hoeft niets te overleggen met het CB! Als je denkt dat je dochter er aan toe is (ontevreden na de les, korter tussen de flessen of langer doorslapen waardoor er een fles vervalt) zou ik ze gewoon wat ophogen. Ik heb bij onze dochter nooit iets overlegd met met CB, je weet zelf toch het beste wat je kindje nodig heeft en daarnaast gaan ze bij het CB ook (vaak) uit van gemiddelden. In principe mogen ze tussen de 150 tot 180 cc per kg lichaamsgewicht hebben (onze dochter zat er altijd iets onder maar deed het altijd prima!), maar je gaat je kindje natuurlijk ook we geen honger laten lijden. De echte max is trouwens 1 ltr (30 schepjes) tot 6 mnd.
Goedemorgen, @mamarije; jeetje wat een handelingen idd, goed hoor dat je ondanks dat de bv gewoon blijfd volhouden. Respect hoor! @inbakeren; hier ook begonnen(proberen) met een hydrofiel. Hij slaapt er idd goed mee. Zit er aan te denken een puckababy te kopen. Zag in het andere april topic trouwens deze link over inbakeren: YouTube - ‪The Happiest Baby - AMNortwest‬‏ Ook als je kindje gewoon overstuur is schijnt dit rust te geven. @venkelthee; heb ook te horen gekregen dat het niet meer mag, waarom precies weet ik niet. @kleren; van de week weer voor het eerst me spijkerbroek aangehad, en die zat weer prima. Nu alleen nog een beetje me buikje eraf trainen. @voeding; hier krijgt Ryan nog steeds 120/4 (130/4). Heb wel geprobeerd meer te geven maar hij laat het dan staan. Hij heeft er verlopig genoeg aan en groeit er verder goed op. Savonds probeer ik wel meer te geven voor de nacht. Sinds 2 dagen overgstapt van nutrilon naar friso HA. Gister aaf had hij hele erge krampjes en groene ontslasting. Wat was dat zielig zeg tranen stonden in me ogen. Kreeg hem met geen mogelijkheid stil, arm ventje. Heb hem nog een warm badje gegeven maar hielp ook niet. Hopelijk went hij gauw aan de voeding.
@Venkelthee: Waarom zou dat niet mogen? Ik geef het trouwens niet aan Emma, maar drink het zelf Dus zij krijgt het in veel mindere mate binnen (BV). Maar nogmaals, het mag wel gewoon hoor, maar met mate.
@venkelthee: naja, mij hebben ze dus gezegd het echt niet te doen, omdat het dus zo op de darmen werkt dat de darmpjes in de knoop raken en dat dat heel pijn doet, en dan ben je verder van huis.
Welkom in de wereld van de tegenstrijdige verhalen Dit gaan we dus nog heel vaak krijgen....heel irritant dat er geen 1-duidige tips/ richtlijnen zijn!
@ Maryloes: dank voor het aanbod van de pacco! Ik hou het zeker in gedachten. Wil toch eventjes met het cb overleggen voordat we echt beginnen, omdat Benjamin verhoogde kans heeft op heupdysplasie i.v.m. zijn stuitligging in het 3e trimester . De kans bestaat dus dat we helemaal niet in mogen bakeren, dat zou kl*te zijn! Maar mochten we groen licht krijgen en de pacco gaan gebruiken, dan laat ik het je zeker weten! @ venkelthee: ik drink het ook zelf idd, in principe met mate, maar voor zover ik weet heeft Benjamin er nog geen last van gehad. Ik geef het hem ook niet zelf, dus dat scheelt! @ star: wat sneu voor Ryan dat hij zoveel last heeft van de nieuwe voeding! daar zit je niet op te wachten... ik ga je filmpje later ff bekijken, nu niet veel tijd! @ noukie: hoe gaat het met de Zantac? Heb je het idee dat het helpt? @ mamavanjuul: goed dat onze mannen ook soms ervaren hoe het is hè, met de kids! welcome to our world... @ pollewopke: wat leuk, die pasfoto's! Wilde het een beetje lukken om haar erop te krijgen?
Hallo Het heeft weer even geduurd, maar ik vind het best lastig om tussen alles door even op de pc te gaan. Hier wel alles goed, Roan doet het goed en is nu na 5 dagen door de regeldagen heen, hij slaapt snachts goed door en komt gelukkig niet meer om de twee uur overdag. Hij begint echt goed te lachen en geluidjes te maken, echt super om te zien. afgelopen weekend een druk weekend gehad, vrijdag een bruilofd en zaterdag een 40 jarigbestaan feest met BBQ Roan ondergebacht bij mijn ouders, met heel veel bakjes afgekolfde melk, in de hoop dat dat genoeg was. Het was erg goed gegaan, en gelukkig genoeg melk meegegeven. Etos: Ik heb de babydoos opgehaald, er zaten twee leuke leesboeken in, verder niet zo veel byzonders. Kleren: Ik pas echt niet in mijn eigen broeken, ze komen niet over de heupen heen, en mijn blousjes passen niet dicht bij mijn borsten. Draag nog steeds een zwangerschapsbroek, heb voor de bruilofd wel wat nieuws gekocht, had anders niks netjes om aan te doen. Qua t'shirts draag ik nu voornamelijk borstvoedingsshirts, dat is makkelijk met voeden, vooral als je ergens anders bent, anders zit je soms zo half ontbloot erbij. Op de foto zit roan bij opa afgelopen vrijdag!
Leuke foto van Roan, steintje!! Schattig ventje Venkelthee: Op de verpakking staat dat het juist goed is...zwangere vrouwen hebben er baat bij omdat het vochtafdrijvend werkt (dus ik had het toen al aangeschaft vanwege mijn dikke enkels) en als je bv geeft werkt het stimulerend op de melkproductie. Ik heb die van Zonnatura. Kan me haast niet voorstellen dat je het ineens niet meer zou mogen drinken? Hebben ze ineens ontdekt dat het negatief op de darmpjes werkt? Denk dat dat alleen is als je echt veel van dat spul rechtstreeks aan de baby zou geven... Ik drink het alleen zelf (soms wel een liter) en Caitlin heeft er nog nooit last van gehad... Inbakeren: Ik heb ook een Pacco doek, en via YouTube gezocht op filmpjes hoe je moet inbakeren en toen zelf gedaan. Werkt af en toe om haar rustig te krijgen. Helaas niet altijd. Maar baat het niet dan schaadt het niet. Hier: Manlief heeft weer de speen erbij gepakt...en verrek, op de een of andere manier accepteert ze van hem wel de speen!! Misschien omdat ze mijn geur ruikt als ik hem in haar mondje wil stoppen, en ze zich daardoor bedrogen voelt omdat het geen tepel is? Nou, in ieder geval: het slapen gaat hier fantastisch vergeleken met eerst, geen idee wat nou de ommekeer is, maar we zitten ineens in een 'goede vibe'
@venkelthee: vroeger werd het idd veel gebruikt, dat zeiden ze ook tegen mij. Maar ze hebben me er echt voor gewaarschuwd, dus ik doe het iig niet. Ze hebben er onderzoek naar gedaan en naja nu is duidelijk wat de thee doet met de darmen, maarja, ieder moet t zelf weten toch.
@steintje: mooie foto! Wat een donkere ogen heeft hij al, of lijkt dat maar zo? @inbakeren: zal morgen op het CB eens vragen of het ook helpt bij kindjes die slecht in slaap komen. Onze kleine man is niet wild in het rond aan het maaien, maar komt gewoon vaak niet zelf in slaap. Na de laatste fles kan ik hem altijd zo weg leggen, na de nacht en ochtendvoeding ook, maar overdag is het vaak waardeloos. Hij blijft aan een stuk door mekkeren..... Hij houdt het met gemak een uur vol Van alles geprobeerd, maar uiteindelijk helpt het alleen door hem op te pakken, dan slaapt hij meteen.... Het begint me nogal op te breken, ik barst al het hele weekend van de hoofdpijn van vermoeiheid, kan hem moeilijk de hele dag bij me houden...... Onze dochter wil in ene s' avonds ook niet meer naar bed sinds een paar dagen Normaal gaat ze er om 19:00 uur in, maar nu lag ze uiteindelijk pas om 22:30 te slapen (wordt dus gezellig morgen....). Geen idee wat er aan de hand is, of ze nou ergens bang voor is of zo.... Een fase? Ik weet het echt niet. Ze krijgt in ieder geval genoeg aandacht, dus dat is het zeker niet. Gezellig weekend hier dus, 2 avonden met 2 huilende kids op de bank gezeten Op naar een betere week!
@juli: aaaah gos, naja morgenavond zijn ze waarschijnlijk erg moe! Zet m op meid morgen... Het inbakeren schijnt daar juist ook voor te werken, hier wel iig, precies wat jij beschrijft had zij ook. En nu kan ze ook niet meer wakker schrikken van haar handjes... Hier was het ook vooral overdag... Heb haar nu 5 min geleden weggelegd, en ik hoor helemaal niets, en ze is in slaap absurt! Echt proberen kan geen kwaad.
Haha Ik hoop dat ze morgen erg moe zijn! Klinkt veelbelovend! Ik ga het morgen nog even navragen op het CB want dit is geen doen zo! Denk dat ik het dan meteen maar ga proberen. Het blijft trouwens toch gek dat het vooral overdag is....
Hier ook even een "druk" weekend gehad,eigenlijk vooral een weekendje waarin we wat meer tijd voor elkaar hebben gemaakt. Ik had even een dipje, voelde me een beetje opgesloten en de verantwoordelijkheid om 24/7 voor een kleintje te zorgen hakte er even in. Nu ben ik ook net ongesteld geworden (bleh) en de PMS was echt heftig deze week. Ik ben 6 dagen in de week alleen met Zoë, en er zijn heerlijke momenten, maar nu er een beetje rust kwam en routine, voelde ik me ook wel eens erg alleen. Manlief heeft dit weekend voor één keer een bezoek aan zijn zoon afgezegd om even wat meer met z'n drietjes te kunnen zijn. En ik ben nu ook weer opgeladen. @ zantac: Ik heb het idee dat ze nu rustiger is, minder terug geeft van de voeding en ook minder aan het wegslikken is. Ik denk dat het geslaagd is! @ inbakeren: ik ben erachter dat ik niet inbakerde maar meer inperkte, dat zou ook een goede optie voor Benjamin kunnen zijn. Ik heb de SwaddleMe "inbakerdoeken", eigenlijk worden dan de armpjes wel echt ingebakerd, maar de beentjes kunnen nog in "kikkerpositie". Denk dat het dan niet zo belastend is voor de heupjes. Je mag er van mij anders ook wel één lenen (heb er 2), ik moet zeggen dat ik nu nog misschien 1 keer in de 1 a 2 dagen nog inbaker, alleen als ze erg onrustig is. Zag nog een leuke foto voorbij komen van Roan en @banaantje, dat van die geur/speen,zou best kunnen hoor, dat werd mij ook door de kraamverzorgster verteld. Morgen ga ik weer wat beter reageren!
@steintje, leuke foto! @juli, succes vandaag. Hopelijk is je meisje niet al te moe. @banaantje, wat goed om te horen dat het veel beter gaat! @eeka, ben je al wijzer wat betreft handenteams? @hier, drukke week met kraambezoek achter de rug: dinsdagavond, woensdagmiddag, donderdagochtend, zaterochtend en zaterdagmiddag en dan gisteren zelf op kraambezoek geweest. Ben er even helemaal klaar mee, maar gelukkig deze week niks in agenda staan. Gisteren ook weer hardgelopen, heerlijk! Nina wil sinds gisteren eindelijk de speen! Daarvoor wilde ze echt niet terwijl ze wel zuigbehoefte had. Ik dacht toch nog maar eens proberen en opeens gaat t wel goed, yay!!
Over de venkelthee: was ook een hele discussie bij het bv forum. Maar wat ik uit de info kan halen, is dat je het met mate moet drinken. Het is inderdaad stimulerend voor de productie van BV en kan helpen bij krampjes bij babies. Maar teveel werkt juist weer averechts. @Juli: Julia heeft ook 4 weken slecht geslapen en dan met name in slaap komen. Die was ook vaak nog tegen 22 uur wakker, terwijl ze om 20 uur in bed lag. Ze gaf aan niet te willen slapen en niet moe te zijn. Sinds een kleine week hebben we haar middagslaapje aangepast, van 3 uren naar 2 en nu slaapt ze weer prima. Gisteravond was Emma heel onrustig na de voeding, was niet tevreden te krijgen. Drinken wilde ze ook niet, paar slokjes en dan draaide ze haar hoofd weg. Tot 22.30, toen ging ze drinken en toen kwam er toch wat uit! Ik en Emma zaten helemaal onder de zure melk! Dat had haar dus over duidelijk dwars gezeten. Daarna redelijk gedronken, kleintje was zo moe!