Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Hier vannacht ook weer ellende. 2.20 krijsen tot 3 uur en toen toch 150 cc met 3 scheppen gegeven. Konden we allemaal weer lekker slapen, althans kippetje om 06.30 uur wakker. Zoonlief hebben we om half 8 wakker gemaakt. Wordt wel echt lastig hoor dit gaan afleren. Het is zoveel makkelijker en sneller om flesje te geven maar ja, dan houden we die gebroken nachten. Volgend weekend beginnen we. 1 van ons op zolder met oordoppen, de ander beneden met zoon en kippetje op de 1 e verdieping. Ik hoop dat zij er niet zoveel van meekrijgt.

Natas, ik had het gelezen, ja. Slaapgebrek doet rare dingen. Sterkte ermee! Vandaar dat ik vanochtend maar vrij heb genomen, heb nog veel dagen over en weinig te doen. Alleen vanmiddag 1 afspraak.

Eeka, leuk fb, pb je naam even.

2. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Even een vraagje aan jullie; (probeer te slapen maar ben te druk nog in mijn hoofd) als hij nou zodirect 's nachts wakker wordt en gaat krijsen, wat moeten we dan doen, oppakken en troosten ( althans voor zover dat werkt want als hij trek heeft is hij ontroostbaar en wil zijn speentje ook niet) of laten liggen in zijn bedje en aai over de bol of er helemaal niet naar toe?

3. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @kipkip: Oeh, lastig, lastig... Ik weet niet wat 'het beste' is, maar wat ik in jouw geval zou doen: laten huilen met een max van 10mins, dan naar hem toe gaan en troosten en speen geven, dan weer weggaan voor 10 mins, naar hem toegaan en troosten en zo dit blijven volhouden tot hij zo moe is dat hij vanzelf weer gaat slapen. Dit is ook de tactiek die ik in het begin met Caitlin had. Ik liet op die manier blijken dat ik er wel voor haar was, door wel af en toe naar haar toe te gaan, maar wel een grens te stellen van 'nee, het is slaaptijd, dus nu gaan we slapen'. Ze hield het soms uren vol dus mijn uithoudingsvermogen werd goed op de proef gesteld, maar meestal won ik, en uiteindelijk is ze een hele goede slaapster geworden. Geen idee of dit ook voor jou gaat werken, maar je kunt het proberen. Je kunt ook CB bellen misschien, al vind ik sommige CB's wel te radicaal in hun advies (ik zou zelf een advies als 'half uur laten huilen' niet pikken bijv). Maar het is maar net waar jij je zelf goed bij voelt. Ik zou in ieder geval niet meer toegeven aan het geven van de fles, omdat je de gewoonte anders in stand houdt.

@Natas: Jeetje voor jou is het ook niet vol te houden zo zeg, wat heb jij het zwaar. Dat met je auto op de parkeerplaats geeft wel aan hoeveel rust je tekort komt. Sterkte ermee :(

@Pollewopke: Wat een afwachtende houding nemen de leidinggevenden aan, dat lijkt me wel frustrerend want jij bent vast het eerste aanspreekpunt voor ouders? Dus dan krijg jij het op je brood als ze vragen wat er gaat gebeuren? Moeilijk hoor...

Ik heb hier ook al een week ernstige problemen op werk. Naast een zieke Caitlin die de hele nacht rommelt, heb ik ook veel wakker gelegen van die problemen. Wij hebben een systeem en daar hebben 2 klanten spamachtige mails mee verstuurd, we zijn te goed van vertrouwen geweest omdat we dachten dat die klanten wel wisten hoe ze fatsoenlijk moesten mailen, niet dus. Nu heeft Hotmail onze server geblokkeerd. Met als gevolg dat andere klanten niet meer naar Hotmail kunnen mailen. Echt af-schu-we-lijk want de klachten stromen binnen, en sorry dat ik het zeg, maar wat is Hotmail een kl*tepartij zeg! We hebben meteen alle maatregelen getroffen maar ze weigeren die blokkade op te heffen, dus wij zitten met de gebakken peren, en het kost ons zoveel geld dit geintje van Hotmail, kan wel janken. Ik ben bang dat alle klanten gaan weglopen hierdoor en dan kunnen we het systeem wel opheffen, en Hotmail zit besmuikt in een hoekje te lachen dat ze weer een bedrijf de nek om hebben gedraaid. Ze reageren niet meer op onze mails met het verzoek om de blokkade op te heffen, terwijl we aan al hun eisen en verzoeken hebben voldaan. Ik kan echt niet tegen die arrogante houding van ze...vind het bijna machtsmisbruik...

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Banaantje: Jeetje wat heftig zeg! Kan je geen advies inwinnen bij de NMA? En je klanten op de hoogte brengen van wat er speelt.
    Persoonlijk vind ik het altijd erg fijn als bedrijven transparant zijn in problemen die er zijn, dan kan je er als klant rekening mee houden en kom je niet voor verassingen te staan...

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ natas: oei zeg, je auto zou maar weggeweest zijn :$ idd, slaapgebrek doet rare dingen. Is het ook niet zinvol om eens naar al je andere bezigheden te kijken (buiten je gezin bedoel ik) om zo je last wat te verlichten? Bijvoorbeeld een keer een vergadering laten schieten? als het niet gaat, dan gaat het niet. Nu was het 'alleen maar' de auto, maar het moet niet gekker worden. Pas wel op jezelf!

@ banaantje: wat een gedoe zeg, kan me voorstellen dat je heel boos bent! Is het geen optie om naar een andere mailserver ofzo over te stappen? (roept ook maar wat hoor, ik ben maar een leek). Het lijkt me zo rot om telkens van 1 partij afhankelijk te zijn die niet meewerkt!

*knuffel voor Banaantje en Natas!*

@ kipkip: ik sluit me aan bij banaantje, wel om de zoveel tijd eventjes gaan kijken, aai over de bol en dan weer weg.
    Succes!

@ eeka: hahaha, herkenbaar, Facebook ;) Ik heb nu wel een account voor de Mama's Club, maar ik snap het nog altijd niet hoor, weet eigenlijk niet zo goed wat ik ermee moet :)

@ maryloes: gave foto van Nina! Ze wordt echt groot zeg!

@ hier: we gaan weer overstappen naar de gewone opvolgmelk ipv de forte. Benjamin laat regelmatig delen van zijn fles staan nu, dus we gaan het gewoon proberen.
    Verder niet zoveel te melden eigenlijk!

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ banaantje: wat naar!! Heel veel succes, en een dikke knuffel.

@ kipkip: sluit me aan bij de tips van de andere dames en hoop echt voor je dat het meevalt...

@ natas: hoe gaat het nu met jou?

7. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mrshair, hoe gaan jouw nachten? Liesbeth ook 's nachts nog een voeding, toch?

Oh ja, zijn eerste tandje is door:D

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ kipkip: leuk, eerste tandje! Succes vannacht!

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Het gaat hier beter. Één voeding per nacht trek ik wel... Ze drinkt en ik kan haar dan slapend wegleggen. Dat houdt bovendien de borstvoeding in stand dus ik ben voor nu helemaal te tevreden.

10. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    vanmiddag voor controle naar de huisarts geweest, bij gylano was alles goed
    en roan blijkt een dubbele oorontsteking te hebben en ontstoken oogjes, daar hebben we oogzalf voor, voor de oortjes moeten we even aankijken en anders een kuurtje halen.

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Jeetje zeg...wat een Zieken zeg! Die kleintjes zijn ook goed ziek he!

12. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Kijken jullie wel eens naar TLC? Ben nu Toddlers & Tiaras aan het kijken, verschrikkelijk zeg....

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Mijn uurtje extra slapen vanmorgen, toen Chris Quinten bij zich had voordat hij naar z'n werk vertrok, werden zelfs 2 uurtjes. Quinten was zo lief om ook nog even te gaan slapen toen Chris hem bij me terug bracht en Danique kon ik door de babyfoon horen op haar kamertje heel lief aan het spelen.
    Hierdoor vandaag in totaal aan 6 uur slaap gekomen, ik kon vanochtend weer een pietsie normaler uit m'n ogen kijken. Maar man oh man, wat ben ik moe. Morgen werken dus weer vroeg op.

Godzijdank is Quinten niet ziek geworden (kreeg gisteren koorts), had Danique een redelijke dag met 'maar' 4 van die recalcitrante aanvallen(maandag was het de hele dag door) en was mijn moeder vandaag in redelijke doen.
    Dus een goeie dag vandaag!

Mamavanjuul, over de hard-way...... ja, misschien wel. Maar ik vind het zó moeilijk om dat mannetje maar door te laten krijsen. En ik weet ook niet waar ik die energie vandaan moet halen. Misschien rond Kerst en Oud&Nieuw, dan ben ik bijna 2 weken vrij, maar die dagen zijn ook ontzettend druk (hier 3 kerstdagen met bezoek, met nieuwjaar een lang weekend weg, etc).

MamaMarije, gelukkig is het nu weer even gedaan met de vergaderingen 's avonds.

Kipkip, wat jammer dat het vannacht weer een zwaar nachtje was. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het op de hard-way zal gaan, ik zal voor jullie duimen! Wel een mooie oplossing met de verdeling zolder/1ste verdieping/beneden.

Banaantje, jeetje wat een ellende!

Beterschap voor Roan.

Toddlers en wat? :$

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wij zouden hier ook beginnen met "laten huilen" toen Emma zelf besloot dat het niet nodig was. Dinsdagochtend was ze namelijk om 6.15 wakker en lag ze om 7.30 weer in bed.

Woensdag moesten we haar wakker maken om 7.40 en donderdag ook!
    Afgelopen nacht was ze om 2.00 wakker, totaal overstuur. Dus pamper verschoond getroost en terug in bed. Daarna heeft ze nog 10 minuten liggen huilen, was het 10 minuten stil, en toen 10 minuten lang huilen afgewisseld door stil zijn. Dus dan durf ik er niet heen, omdat ze tussendoor wel in slaap valt. Uiteindelijk is ze om 2.30 zelf in slaap gevallen. Om 4.15 heb ik haar nog even gehoord, maar ben ik er niet heen geweest. En om 8.30 heb ik haar maar wakker gemaakt ;)
    Ze kan het dus wel!!!

Ze is de afgelopen dagen ook een stuk vrolijker en slaapt veel beter overdag, waardoor ze rond 19 uur nog lekker vrolijk is en we gaan proberen haar om 19.30 in bed te leggen. Dan zijn de avonden iets minder hectisch!

Ohh en...ik zit in een ander team! Had een gereageerd op een interne vacature en ben godzijdank aangenomen! Bij een leidinggevende die ik ken, ben ooit bij haar in het team gezeten, zo'n 5 jaar geleden.
    Ze weet hoe ik ben, ik weet hoe zij is en wat we aan elkaar hebben.
    Werkzaamheden veranderen wel, maar ben zo blij dat ik nu van die onzekerheid af ben! En een teamleider die mij kent! Heerlijk!

15. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Bedankt meiden voor jullie lieve woorden. MamaMarije ja andere mailserver hebben we voor gekeken, maar nadeel is dat dat niet gaat werken bij Hotmail, omdat ze dat in de gaten hebben en dan heeft de nieuwe server ook een block aan z'n broek. Wel tof dat je meedenkt en jouw suggestie is nog een slimme ook hoor :D Baantje in de IT niks voor jou? Hihi...

@Natas: Fijn te horen dat je nu iets meer tot rust bent gekomen. Hopelijk zet deze trend zich voort.

@Mamavanjuul: Oh wat super zeg! Dus nu ben je meteen van alle malaise af, toch? En dat de teamleider je kent is zeker mooi meegenomen!

Hier: Vanmorgen met Caitlin naar de huisarts geweest. Ze was niet heel erg ziek hoor, maar nog steeds verkouden en de laatste dagen grijpt ze steeds naar d'r oortjes. Ze heeft geen koorts maar ze krabt wel d'r oortjes soms stuk en is iets minder makkelijk dan normaal. Ik wilde het dus toch even laten checken. Zeker zo voor het weekend, anders zul je net zien dat het in het weekend uitbreekt. En ja hoor: ze loopt tegen een oorontsteking aan te hikken weer. Dus ik heb weer medicatie meegekregen, ditmaal een stuk sterker dan vorige keer, maar hopelijk wordt ze nu dan wel echt beter! Toch wel fijn dat mijn intuïtie toch weer gelijk had, want manlief vond het vanmorgen onzin om naar de dokter te gaan, ze had immers geen koorts, maar ik vertrouwde het niet.

Nu weer op de zaak, Hotmailprobleem is er nog steeds, vermoeiend hoor. Ik heb zelf ook een mailaccount bij Hotmail maar ik ben nu zo anti-Hotmail geworden dat ik hem maar ga opheffen.

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Banaantje, goed dat je nog even gegaan bent. Je kunt er maar beter op tijd bij zijn!

Mamavanjuul, leuk die uitspraak op fb, haha. Fijn dat je een andere functie hebt!

Steintje, sterkte met de zieke!

Natas, 6 uur slaap, daar redt je het toch ook niet mee? Vergeleken bij 4 uur is het fijn, maar toch...Ik weet helaas hoe het voelt :(. Dus lees maar even niet mee met het volgende stukje ;)

Hier wederom vanochtend half 7! Gisteravond om half 11 laatste fles...jippie, wellicht is the hard way volgende week niet meer nodig. Sinds we rijstebloem weer geven, toch al 2 nachten goed gegaan. Morgen zijn we 7 jaar getrouwd en gaan we lekker een nachtje weg, eerst eten bij een toprestaurant en dan heerlijk slapen.

17. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    @ beterschap voor al de kids.........Lieke is verder prima, nog steeds verkouden maar pakt ook wel naar dr oortjes.... Wat moet ik nou met die bikkel van ons, kun je zelf nog een oorontsteking herkennen aan de buitenkant, als je kleine gewoon gezellig doet? Wil niks over het hoofd zien...

@ Mama van juul ohhhh heerlijk voor je goede vooruitzichten op je werk

@banaantje, sterkte hoor, leuk dat digitale gedoe allemaal maar als het je tegenwerkt....

@ op mn werk.......heb illegaal (zet maar niet op facebook, voor degenen die mij erop hebben) toch info van de baas gekregen.....ga weg uit mn team. Dag samenwerking, dag investering van ons in samenwerking tussen zorg en onderwijs......ze gaan het weer loskoppelen. Niet meer geintegreerd behandelen en onderwijs geven, helaas. Het heeft zn voor- en nadelen, heb 4 jaar terug zo gewerkt, maar t voelt echt als een stap terug. Vandaag mn collega in tranen, ze gaat me zo missen, wordt nu officieel dr buurvrouw... En t mooiste aan alles is dat de hele switch na de vakantie in orde moet zijn, da's dus nog 8 werkdagen, waarvan 1 kerstviering en nog een halve dag: dus eigenlijk 6!!!

@ tandjes, hier een hoop geknaag, bobbels in de mond maar geen tand te zien hihi

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Pollewopke: Wat naar! En zo last minute allemaal, én dan nog illegaal moeten horen hoe het wordt... Ik heb even geen raad, soms is er ook niets te doen aan een vervelende situatie, maar wel een hele *dikke knuffel*

19. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Pollewopke, wat zonde zeg! En dan idd zo snel al... Overigens grijpt zoonlief hier ook vaak naar zijn oortjes maar doet dat als die moe is.

20. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: wat een gedoe zeg, met jullie computerproblemen!

@mamavanjuul: fijn dat je naar een ander team kunt, zal wel een grote opluchting voor je zijn denk ik.

@pollewopke: rot zeg, van je werk... En dan ook nog niet eens officieel iets horen. *dikke knuffel voor jou*

@natas: hopelijk snel een beter slapende Q. want dit hou je niet vol zo...

@kipkip: wat goed van je zoon dat ie nu wel beter slaapt! Zou fijn zijn als de hard way niet nodig is. En alvast gefeliciteerd met jullie trouwdag en heel veel plezier morgen!

@alle zieke kindjes: beterschap!

Hier vandaag een klein ieniemini wit puntje gespot in Sannes tandvlees, dus het eerste tandje komt eraan. Ze was de afgelopen dagen behoorlijk jengelig dus waarschijnlijk heeft ze er wat last van gehad. Verder weinig nieuws hier.

Deel Deze Pagina