Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hoi dames!

Ik lees straks even bij, maar wil even een primeur met jullie delen:

Liesbeth heeft vannacht geslapen van 21.30 tot 5.30, dus 8 uur!!! Heerlijk! 'Grappig' wel dat ik zelf geen 8 uur geslapen heb, want ben een paar keer gaan checken of ze nog wel ademde... :)

@ Banaantje: Liesbeth wil van mij ook geen flesjes of speen... En van papa wel. Denk dat het inderdaad met melk ruiken te maken heeft. Hier ook een goede vibe, ze gaan gelijk op, onze meisjes :)

Liefs,
    Mrs Hair

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hahaha! Goed van Liesbeth!!!!
    Dat zul je ALTIJD blijven houden, tenminste ik wel :D Is Julia uit te logeren, slaap ik altijd slecht! Denk ik haar te horen, maak ik me zorgen of ze wel lekker slaapt....hihi!

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ mrs hair: wat knap van Liesbeth, heerlijk! haha, en herkenbaar ja... wel gaan kijken of het allemaal goed gaat ;) Hopelijk vannacht weer en dan met gerust hart slaaaaapen.... :)

@ maryloes: jeetje, wat een kraambezoek! Logisch dat je het even beu bent... en pfoe...hardlopen :$ moet er even niet aan denken! Wel lekker voor jou dat je het weer kunt!

@ noukie: fijn dat t beter gaat met de zantac! en family-time is echt heel belangrijk nu, goed dat jullie even de rem erop hebben gezet. Ik ga morgen even overleggen met het cb over de doeken! Thanx voor het aanbod :)

@ juli: pfff... fijn zeg.. ik herken het hoor. Lucas slaapt ook erg slecht/licht de laatste dagen, dus wordt dan ook wakker van Benjamin. Gelukkig 's nachts niet, maar 's ochtends en overdag wel... Is dan ook niet te genieten en enorm dwars ;). Hij is nu even lekker met oma mee... fijn zeg! Hoe is het bij jullie vandaag? Hoe was het cb?

@ hier: gisteren echt een heftige dag... Benjamin had weer nieuwe energie (had 2 dgn goed geslapen) om zich te verzetten tegen het inslapen. Dus gisteravond is ie van kwart over 6 tot kwart voor 10 wakker geweest en niet in slaap te krijgen. Elke keer weer naar boven om te troosten + speentje, maar ho maar... Uiteindelijk maar gevoed (van huilen krijg je honger...) en daarna even laten uithuilen, toen werd het stil...

Morgen komen ze van het cb voor het inbakeren, ben benieuwd!

@ verder: ben ik het eventjes kwijt, sorry...

4. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Mrs Hair: Wat goed van Liesbeth zeg! Ik ben jaloers!!

Slapen: Momenteel is madam zich weer aan het verzetten...ik kan haar de speen echt niet geven, die kleine wijsneus prefereert mijn tepel en pikt de speen wel eventjes, maar op een gegeven moment spuugt ze hem uit en neemt ze ook geen genoegen meer met de pink, maar moet en zal ze aan de borst. Ben net weer ruim 1,5 uur met haar bezig geweest om haar in slaap te krijgen, en na al die tijd klooien met wel/geen speen en wel/niet inbakeren heeft uiteindelijk een slokje bv haar naar bed gekregen...

Alleen ze wordt nu weer wakker. Damn, ze heeft maar een half uurtje geslapen nu :(

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @mshair: wat fijn zeg!! geniet ervan!!

@banaantje: oog meis, en t inbakeren dan? ga je dat nog doen of doe je t al.

@noukie: lekker dat t beter gaat.

@mamamarije: is wel goed he van t cb dat ze ervoor langskomen, vond ik ook erg prettig. Succes!

@hier: yuna slaapt vanaf half 11 tot 7 a 8 uur door, al een tijdje, echt heerlijk, heb t gevoel dat ik de dag veel beter aan kan zo.

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Slapen: Het zou een éénmalig gelukje kunnen zijn... Ik reken nergens op, dan is alles meegenomen. Maar als ik jullie verhalen lees mag ik sowieso niet klagen... Ze is nog nooit langer dan een half uur/drie kwartier overstuur geweest, zeker geen úren. Petje af hoor dames, lijkt me erg pittig.

@ MamaMarije: Geniet eventjes van wat me-time! Als Benjamin je laat slapen trouwens, ik duim even met je mee!

@ Banaantje: Dat doe ik soms ook hoor, een slokje bv... Sabbelt ze heel even wat, maar dan slaapt ze daarna wel heerlijk. Hopelijk is de kleine meid nu weer lekker aan het pitten!

@ Monique: Zo, wat heerlijk! Ze maakt dus ook nachten van 8 uur, en dat al een poosje? En als je dat eenmaal weet, kan je volgens mij ook zelf dieper slapen, of niet?

7. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik ben gisteren trouwens naar het grafje van Nienke (van het stel van zwangerschapscursus) gegaan. Ik had een knuffeltje meegenomen. Schrok wel even, want het stel was er ook toen ik er aankwam, en ik wilde hun absoluut niet storen in hun moment. Heb het dus heel kort gehouden en snel het knuffeltje neergelegd. Hij zei dat ze (Nienke dus) het hartstikke leuk vond, humor heeft hij gelukkig wel. Het is heel droevig aan de éne kant, zo'n kindergrafje, maar het zag er wel prachtig uit... Met knuffeltjes in glazen stolpen en een heleboel bloemen.

8. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    monique: We bakeren wel in ja, maar niet altijd, soms verzet ze zich er fel tegen en raakt ze helemaal bezweet en overstuur, dus dan halen we haar maar weer uit de doek. Maar soms werkt het ook wel! Alleen in onze slaapkamer is het vreselijk warm met dit weer en bij deze temperaturen heeft ze het snel heel erg warm in zo'n doek.

Mrs Hair: Wat lief van je dat je naar het grafje bent geweest, dat moet best zwaar zijn geweest voor jullie, lijkt me toch wel ingrijpend. Ik weet nog wel toen het dochtertje van mijn zus was overleden, die was bijna 2 jaar toen ze stierf, en we gingen toen heel vaak naar haar grafje, en zo'n kindergrafje is toch altijd wel extra droevig om te zien. Ze heeft wel een hele mooie roze steen.

Nu: Tja...daar hebben we het weer...ze wilde per se drinken, dus toch maar weer even aangelegd in de hoop dat ze ging slapen aan de borst, maar ze heeft weer een hele hoop melk binnengekregen (teveel eigenlijk) en nu loopt ze letterlijk weer over. Ze ligt te mopperen in de wieg nu, nog niet huilen, maar als ze straks gaat huilen (en dat verwacht ik helaas wel) dan heb ik echt geen idee meer wat ik moet doen...

9. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Oh dat klinkt fijn die nachten! Hier ook wel een prima nacht gehad ondanks de voedingen. Kippetje sliep bij opa en oma dus zoontje lag in zijn eigen bedje, babyfoon uit dus ik hoorde hem pas toen hij echt aan het huilen was. Half uurtje voeden en weer terug. Waar je al niet blij van kan worden. Maar goed, als het kippetje thuis slaapt ga ik bij het eerste kreuntje al naar hem toe omdat ik dus niet wil dat zij wakker wordt. Daardoor slaap ik zelf haast ook niet. Misschien moet ze er gewoon even doorheen en leert ze erdoor heen slapen.

Banaantje; wat lastig zeg. Slaapt ze inmiddels? Om die reden hebben wij van de week ook van die rolluiken besteld. Ik vind het geen gezicht maar het schijnt 10-15 graden te schelen. Hier nml ook erg warme kamertjes, het is daar al heel snel 25 graden.

Mrshair; wat droevig! Wel goed dat je even langs bent gegaan.

10. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Volgens onze thermometer is het inderdaad nu ook 25 graden waar haar wiegje staat :$ Haar kamertje en onze slaapkamer zijn allebei onder het dak dus dat is wel heet in de zomer, zou een rolluik daartegen helpen ondanks dat de zon op het dak staat te branden? Anders is rolluik voor ons ook wel een goede optie!

Ze slaapt inmiddels...maar hoe...Ze ging inderdaad brullen boven dus ik heb haar maar hier in de kamer in de reiswieg gelegd. Ze was het daar uiteraard niet mee eens dus elke keer als ze een keel opzette ben ik met haar gaan heen-en-weer lopen. Inmiddels is ze gelukkig in slaap gevallen. Blijft een hele uitdaging hoor, zo'n kleintje in slaap krijgen, pfoeh, soms staat het zweet me op het voorhoofd ;)

11. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @banaantje: meis, ik heb respect voor je, je moet er af en toe wel helemaal doorheen zitten zeg, pfff. Heb je wel genoeg contact met het cb?

@inbakeren: hier ligt ze in haar rompertje in de pacco doek en ook geen dekentje of lakentje eroverheen. Gaat goed zo, ze heeft het eerder warm dan koud.

@nachten: ja heerlijk ik word nu gewoon wakker wanneer zij wakker wordt. Het is zelfs ook al een paar keer 8 uur geweest, toen ben ik maar gaan kijken of ze wel adem haalde. Maar soms is het dan opeens weer een keertje om 5 uur, heel af en toe, ff inhalen dan denk ik ofzo. Maar mshair, zo begon het bij ons ook, het breidt zich steeds langer uit!

12. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Onze dochter heeft uitgeslapen tot 10:00 uur :D

@CB: onze kleine man was maar liefst 1200 gram aangekomen :$ en weegt nu 4600 gram. Hij is nu 56,5 cm (50 bij geboorte), dus hij groeit in ieder geval lekker! Verder de had ik weinig aan de adviezen mbt het inslapen helaas..... Het is de leeftijd en hij moet het gewoon leren;) Verder rust en regelmaat, tsja dat snappen we natuurlijk zelf ook wel.

Thuis was het inslapen meteen weer een drama, dus ik heb het CB nogmaals gebeld in de hoop dat ik iemand aan de lijn kreeg die me wel op weg kon helpen..... Een beetje in slaap huilen is niet erg, maar hij blijft gewoon aan een stuk door mekkeren en er komt geen eind aan. Hij houdt het met gemak een uur vol :$ en zodra ik naast zijn bedje sta is hij stil..... Uiteindelijk is hij natuurlijk te moe voor de fles en dan sukkelt hij halverwege weer in slaap. Een waardeloze vicieuze circel dus......

De jeugdverpleegkundige adviseerde me om de kleine overdag in zijn wagenbak te laten slapen op de gang of in zijn kamertje omdat hij zich in zijn bedje misschien wat verloren voelt. Zit wat in natuurlijk, dus meteen gedaan. Daarnaast hebben we ons de rest van de dag heel streng aan Rust en Regelmaat gehouden omdat we het vermoeden hebben dat hij dat echt nodig heeft. Ongelofelijk, maar het hielp snel! 3x op bed gelegd en hij sliep met 15 minuten en werd niet steeds wakker.

@banaantje: **knuffel** ik weet hoe vermoeiend en hopeloos je er op een gegeven moment van wordt..... Vanochtend stond ik na een uur gejengel aanhoren ook te janken..... Misschien is in de wagenbak slapen en een heel strak ritme bij jou ook het proberen waard? Op inbakeren.nl staan goede tips mbt RRR misschien heb je daar ook iets aan.... Sterkte!

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Juli: Die site inbakeren.nl kende ik nog niet, daar ga ik snel eens kijken! Ik vind RRR echt moeilijk... Liesbeth is na de borst ook standaard héél moe, dus van spelen op schoot en daarna in de box en daarna naar bed, komt gewoon niets terecht. Maar daarna doet ze dan maar een hazeslaapje... Pff... Het is echt zoeken naar een goed ritme. 's nachts gaat het gelukkig voorbeeldig.

Super dat de tips van het CB jou in ieder geval een rustige dag hebben bezorgd!

@ Monique: Klinkt goed hoor! Vannacht was weer een iets korter nachtje van 6 uur, maar ik vind het prima. Het is al een heel verschil met 1,5 week geleden, toen was het nog standaard 3 uur... Mama is very happy :D

14. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    @juli: goh meis, heftig. Hoop dat je via die website goeie tips hebt!

Een oud collega vertelde mij laatst dat haar zoontje van nu 4 ook zo gehuild heeft. En ze konden er maar niet achter komen. Nu hij 4 is kan hij natuurlijk vertellen wat hem dwars zit en wat blijkt: Hij is bang in het donker, slaapt nu ook met gordijnen open.... Ja, als je dat weet wanneer ze klein zijn... Dat raad je toch nooit!

@mshair: ja joh! Heerlijk en zo gaat het steeds beter!! Er komen steeds meer goeie nachten.
    Hier kwam ze vanochtend om 6 uur opeens weer, want ze had gisteravond bij de 23u voeding niet zoveel gegeten, ze was zoo moe, jah wat wil je dan:D

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Och meiden, wat een gedoe met dat inslapen joh! Ik heb helaas ook geen tips voor jullie. Ik ben bang dat het inderdaad gewoon doorbijten is, en dat het vanzelf over gaat....

@Mrsh Hair: wat lief dat je naar het graf bent geweest!

@Hier: Emma is weer wat onrustig en lag gisteravond al om 21.15 in haar bedje. Hierdoor kwam ze al om 2 uur vannacht en half 7.
    Heb nog even een uurtje kunnen dommelen en toen was Juul wakker.
    Heb me vannacht 2x kunnen verkleden, wordt zo moe van dat lekken. Heb nu Lilypads gehaald, had ik bij Juul ook. Van die siliconen pads die blijven plakken.

Gister trouwens even lekker geshopt voormezelf bij de Hema, leuke tuniekjes en zo. Kan ik weer eens wat anders aan :p

16. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Nou, gisteren is de nachtmerrie van iedere ouder mij overkomen...vrij heftig verhaal, zou zo een film kunnen zijn :(

In mijn laatste post van gisteren vertelde ik volgens mij nog dat ze in de reiswieg in de woonkamer lag te slapen (of bijna lag te slapen). Ze viel uiteindelijk dus in een hele diepe slaap, ze was natuurlijk flink moe van de strijd die ze had geleverd om niet te hoeven gaan slapen. Ik blij toen ze sliep, want had eindelijk mijn handen vrij. Ze lag letterlijk op een paar meter afstand van me. Opeens hoor ik weer van die kokhalsgeluidjes uit de reiswieg komen, zoals ik zo vaak hoor omdat ze best wel veel last van reflux heeft, maar toch ging ik even checken of alles in orde was omdat het wel erg lang aanhield...ligt ze helemaal PAARS aangelopen in die wieg en ze ademde niet meer!!! Ze deed wel moeite om te ademen maar ze stuipte helemaal want het lukte niet!! Ik in paniek natuurlijk, haar direct gepakt en op haar buikje genomen en druk uitgeoefend op dat buikje tot restje van melk uit haar mondje kwam (en heel veel slijm!) en in 1e instantie ging ze niet meteen ademen dus ik mijn gsm gegrepen en 112 gebeld... Ik in tranen en hysterisch uitgelegd wat er aan de hand was (na eerst 2x te zijn doorverbonden) en er werd per direct een ambulance gestuurd, de vrouw aan de lijn heeft me aan de praat gehouden en steeds vragen gesteld en verteld wat ik moest doen. De ambulance kwam heel snel, na 5 minuutjes of zo al, ik hoorde hem met toeters en bellen al aan komen rijden in de verte (wat is dat heftig zeg als je weet dat die ambulance voor jou komt, gatver!!). Omdat mijn woonkamer op de 1e verdieping is en ik niet snel genoeg de deur opendeed hadden ze bijna de deur ingetrapt, ik zag al dat de deur heen en weer ging maar gelukkig deed ik op tijd open. Ondertussen de vrouw van de 112-lijn nog aan de telefoon gehad tot de ambulance er was. Met ambulancemensen naar de woonkamer gegaan en daar hebben ze Caitlin onderzocht, toen ze er waren had ze weer haar normale kleurtje en lag ze helemaal versuft in mijn armen. Er was gelukkig in eerste instantie niets mis met haar, behalve dat ze wel rare ontlasting had toen ze haar wilde temperaturen (en een enorme spuitluier toen ze die thermometer kreeg toegediend, de poep vloog letterlijk over de tafel en die arme vent van de ambulance kreeg ook poepspetters in zijn gezicht!!!! Haha achteraf moet ik daar vreselijk om lachen maar op dat moment zelf was ik nog zo geschrokken dat ik het niet eens grappig vond). Zij gebeld naar de huisartsenpost of ik nog langs moest komen, zij vonden van wel, dus wij naar ziekenhuis toe voor een tweede check-up van Caitlin. Geluisterd naar hartje en longen en in oortjes gekeken en alles leek in orde. Dus we mochten weer naar huis.

Inmiddels alweer een nacht erop zitten maar gisteravond was Caitlin (begrijpelijk) zo van de kaart dat ze aan een stuk door heeft gekrijsd. Tot groot ongenoegen van manlief want die is 'helemaal klaar met haar', komt dat er ook nog ff bij....!!!! Want ik had hem gebeld om naar huis te komen natuurlijk, en hij had een belangrijk zakenetentje gisteravond waar die van werd weggeroepen, dus hij was daardoor al chago, en dan het feit dat zijn kind zomaar bijna is gestikt heeft ervoor gezorgd dat hij nu helemaal niet meer blij is dat hij papa is. Waardoor ik me heel verdrietig voel, het liefst zou ik met Caitlin samen een tijdje weggaan totdat ze niet meer zo moeilijk is en hij dan weer van haar kan gaan genieten. Maar hij wil niet dat ik dat doe. Maarja hij trekt mij wel mee in die negatieve gevoelens, want ik ben stapelgek op Caitlin en 1 lachje van haar is mij veel meer waard dan al die ellende. Blijkbaar geldt dat niet voor hem, en dat maakt me erg verdrietig.... :(

Dat was het verhaal...

En oja een laatste toevoeging: ik ben nu panisch geworden om haar nog alleen in de (reis)wieg te leggen, dus vannacht heeft ze bij me in de armen geslapen (ze wilde niet anders ook, volgens mij is ze getraumatiseerd voor zover een baby dat kan zijn!). Ik heb alleen geen idee hoe en of ik haar nu ooit nog alleen in een bedje durf te leggen :( Vanmorgen cb gebeld en morgen word ik door de slaapexpert teruggebeld, dan ga ik het bespreken...

17. Juli2009

@banaantje: OMG wat een verhaal zeg!!! *dikke knuffel voor jullie* Gaan ze Caitlin nu nog verder onderzoeken op (verborgen) reflux of zo? Of zien ze dit als een eenmallig iets? Pfff ben er helemaal naar van.......

18. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Och meid, wat een verhaal! Wat zul jij geschrokken zijn. Sterkte en een dikke knuffel!

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: wat een ontzettend heftig verhaal zeg :(! De nachtmerrie van iedere ouder... En wat heb je goed gehandeld door haar meteen op te pakken en te laten spugen en tegelijkertijd 112 te bellen. Gelukkig is alles weer goed met Caitlin, maar wat zul jij geschrokken zijn! Logisch ook dat je nu angstig bent om haar in haar eigen bedje te leggen, dat zou ik in jouw geval ook hebben.

Erg jammer dat je man zo reageert :$. Ik snap je gevoelens helemaal, heb helaas geen tips voor je maar wil je wel een hele dikke knuffel geven! Het zit je allemaal niet mee, hè meid? Hopelijk kun je hier op het forum wel wat van je afschrijven en lucht dat een beetje op.

@mrs hair: ontzettend goed dat je naar het graf bent gegaan, wel heel confronterend om haar ouders tegen te komen daar. Ze zullen het vast waarderen dat je daar geweest bent.

Verder weer veel gelezen, maar weinig onthouden :).

@hier: gisteravond de knoop doorgehakt, we gaan naar het handenteam in het Sophia in Rotterdam. We hebben allebei afzonderlijk gekeken op de websites en flink wat gegoogled en hadden allebei het beste gevoel bij het Sophia. Ik heb onze beslissing vanmorgen doorgegeven aan de kinderarts in ons eigen zkh, hij gaat een brief schrijven naar het Sophia en dan is het wachten op een uitnodiging van het handenteam.
    Verder ben ik vanmorgen naar het weeguurtje van het CB geweest, Sanne is in een week tijd 160 gram aangekomen :) en weegt nu 4060 gram! Uit haar naveltje kwam nog steeds rotzooi dus daar heeft de assistente naar gekeken en het littekenweefsel is nu aangestipt. Dan zou het binnen een aantal dagen verholpen moeten zijn. We wachten af...

20. Juli2009

@mrshair: RRR is inderdaad niet altijd even makkelijk..... Bij onze dochter gingen we er een beetje 'losjes' mee om, maar blijkbaar gaat dat niet bij zoonlief en moeten we het dus op een andere manier aanpakken. Het is even doorzetten en de vicieuze circel doorbreken. Onze zoon viel ook steeds in slaap tijdens de fles, blijkbaar was hij gewoon nog te moe. Nu blijft hij wakker of sukkelt hij een beetje in slaap. Na de fles even boeren, dan knuffelen en dan in de box of wipper. De eerste keren lag hij maar 5min in de box toen de vermoeidheidssignalen kwamen en nu is hij het na de fles nog wel 30 min wakker. Hij is dus minder vermoeid en we gaan de goede kant op :)

Vanochtend heb ik hem in de maxicosi meegenomen naar het kdv om onze dochter weg te brengen, thuis nog even in de box om tot rust te komen en toen naar bed. Helaas was het te veel voor hem en sliep hij na een half uur jammeren nog niet (van dat monotome gejammer krijg je trouwens echt knallende koppijn! :x) dus heb ik hem uiteindelijk toch maar op schoot genomen om te voorkomen dat hij weer oververmoeid zou raken. Hij sliep natuurlijk weer meteen ;) Net zijn fles op, dus we gaan het gewoon weer proberen.

Ik probeer maar positief te blijven, als ik helemaal in de stres zit voelt hij dat natuurlijk ook aan en dan zijn we nog verder van huis.....

Deel Deze Pagina