Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Kipkip, inderdaad ben heel benieuwd hoe het is gegaan!

Mamamarije, jij schreef dat Benjamin zo vlot gaat...nou Nina gaat ook vol gas. Sinds gisteren is dit wat ze het liefst doet:

2. Maryloes

Hier trouwens een slechte dag....heb voor mn gevoel de hele dag lopen schreeuwen en politieagentje gespeeld. Ik merk dat na een week alleen de koek echt op is. Tel daarbij op dat de jongens vandaag niet konden spelen, alleen maar ruzie hebben gemaakt, met spullen hebben gegooid, aan Nina hebben lopen trekken..........

Wel nog een welkom thuis slinger gemaakt een een taartje, dat was leuk. Maar goed, nog 2 uurtjes en ze liggen op bed. En dan morgen manlief weer terug. Zodra hij terug is trek ik mijn hardloopkleren aan en ga een uurtje rennen:D

3. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeilijk zulke dagen Maryloes:( als ze op bed liggen lekker op de bank en lekker relaxen!
    Wat goed van Nina zeg! Zie Noah dit echt nog lang niet doen...

Noah is vandaag 11 maanden, wat gaat het snel!

Had met de post 2 kerstkaartjes gericht aan alleen Noah...van ex zijn moeder, broers en oma. Vreselijk kinderachtig...stuur dat dan naar hem en Noah. Zal ik er wat van zeggen of niet, wat vinden jullie?

4. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Maryloes, jee, wat hebben die kinderen toch een haast, voor je het weet loopt ze! Sterkte nog even de laatste uurtjes! En lekker hardlopen, even je hoofd vrij maken.

Anmiri, wat flauw, maar ik zou de eer aan jezelf houden en lekker laten gaan. Het wordt er waarschijnlijk toch niet beter op.

Hier heeft het vannacht een half uur geduurd, hij heeft hem 2 x 10 min laten huilen en tijdens de 3e keer viel hij in slaap, tot half 8! Dus op zich niet slecht...maar ben blij dat ik het niet heb hoeven doen, ik had waarschijnlijk die 10 min niet volgehouden. Manlief heeft aangeboden om vannacht weer beneden te gaan slapen omdat hij toch makkelijker in slaap valt. Ik heb hem wel vanochtend om 6 uur afgelost, kon hij nog even 2 uur in bed slapen.

Op zich een lekker dagje, ik heb wel wat uurtjes achter elkaar kunnen slapen en vanmiddag getennist en daarna geborreld bij mijn schoonouders, nu een beetje rozig van de rode wijn. We wilden vanavond de laatste Harry Potter gaan kijken maar zeer waarschijnlijk vallen we heel snel in slaap op de bank ;).

Bedankt trouwens voor jullie interesse!

5. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ KipKip: Wat fijn, dit klinkt als een succes! Als ik jou was zou ik het genereuze aanbod van je man aannemen :)

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Maryloes: Zo, die Nina gaat ook als een speer! Wat een pittige dame!

Hier: Het vele studeren en het slechte weer begint me wat op te breken... Vandaag alleen maar lopen katten op Mr Hair, de arme ziel... Dinsdag heb ik het eerste tentamen, en dan ga ik woensdag eens even lekker hélemaal niets doen :D

7. Maryloes

@Kipkip, idd dat klinkt heel goed! Ben benieuwd naar deze nacht. Lekker gebruik maken van het aanbod van je man.

Mrs hair, succes met studeren. Kan me voorstellen dat het heel druk is allemaal.

@anmiri, jij hebt ook vast wel eens dit soort dagen. Hoe overleef je dat? Nogmaals veel respect voor je als alleenstaande ouder! Wat betreft het kaartje, idd kinderachtig, maar lekker zo laten. Geen energie aan verspillen!

8. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Mijn mooie meid... Ze staat ook! Met een stevig steuntje tegen de bank aan hahahaha!!

9. Maryloes

Mooie foto, knappe liesbeth!

10. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie foto van Liesbeth, mooie meid!

Dagen met vervelende kinderen...rustig blijven, 100 keer tot 10 tellen en bedenken dat het morgen vast beter is :) en als het mooi weer is, hup buiten spelen!

Kaartjes, heb er niks van gezegd toen Noah terug gebracht werd, gooi ze weg, waarschijnlijk hopen ze op een reactie;)

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Mooie foto's voorbij zien komen en wat gaan Nina en Benjamin snel zeg! Sanne kruipt nog niet en kan ook nog niet los zitten, tenminste niet heel erg lang (zo'n 30 seconden max denk ik). Maar goed, alles op z'n tijd en ze gooit wel de hele tijd haar kontje in de lucht als ze op haar buik ligt, dus het begin is er.

@maryloes: gelukkig maar dat je man morgen weer thuis is, zo'n dag als vandaag is dan echt niet leuk!

@anmiri: wat een flauwe actie van die kerstkaarten, maar inderdaad niets van aantrekken en vooral geen reactie geven!

@kipkip: ook ik zou het aanbod van je man aannemen.

@mrs hair: succes met studeren! En woensdag ontspannen, dat heb je dan wel verdiend!

Voor de rest wel alles gelezen, maar weet 't niet meer...

O ja, ik heb vrij gekregen 11 februari! Vandaag nog een keertje gevraagd en het kon!

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Eeka, wat goed dat je vrij hebt gekregen 11 februari! Helemaal super :D

Kipkip, mijn nacht was weer niet zo fijn, hij is 4x gekomen. Om half 8 heb ik Chris wakker gemaakt en is hij naar beneden gegaan met Quinten. Ik heb daarna tot 10.00 wat bijgeslapen.
    Een half uur huilen is lang als je dat af moet wachten, maar voor de 1ste nacht klinkt dit niet slecht. Als het vanaf hier elke nacht iets beter zou gaan, dat zou super zijn.

Mamavanjuul, wat naar voor Emma dat ze zo'n last heeft van d'r tandjes. Heb je van die bijtringen die je in de koelkast kan leggen?
    En het peutergedrag van Julia : ik merk hier ook dat wij de teugels goed moeten aantrekken op het moment en dat het dan beter gaat. Ik wist al wel dat kinderen grenzen nodig hebben, maar schijnbaar is dat nog belangrijker dan ik al dacht.
    Het sluipt er ook zo in hè. Je hebt een bepaalde manier van omgaan met je kind, de waan van de dag neemt je mee, alle drukte slokt je op en je gaat door op dezelfde manier. Maar die peuter groeit geestelijk en verandert super snel, heeft een andere aanpak nodig en gaat dan lopen muiten. Wij waren allebei ook van te lang doorgaan met waarschuwen en haar geen consequentie laten ervaren, boos worden leek haar ook koud te laten.
    Nu we onze aanpak weer wat herzien hebben, strenger zijn geworden, is D. een stuk gezelliger en luistert beter. De dag na Sinterklaas hiermee begonnen dus dat werkt heel snel. Ik vind het wel lastig om die 'consequentie' te bepalen. Als ze loopt te klieren met 's avonds uitkleden is 'nu luisteren of anders straks geen verhaaltje' een hele goede, maar op veel momenten van de dag heb ik niet iets waarvan ik zeker weet dat ze daarvan onder de indruk zal zijn. Op de gang zetten maakt hier trouwens totaal geen indruk.
    Over waarom-vragen : die kan Danique ook meestal niet beantwoorden. Als ik eraan denk om haar gevoelens te erkennen zeg ik dan bijvoorbeeld iets als "je bent boos hè, wat naar voor je om boos te zijn" en ga dan door met waar ik naar toe wil.

Maryloes, wat een mooie oplossing met Milan en de aftelkalender. Ik ben me ervan bewust dat je niet over de gevoelens van je kind heen moet walsen, maar soms vergeet je dat of is het erg lastig. Maar ik heb ook al wel gemerkt dat als ik D's gevoelens erken zij al rustiger wordt.

Wow MamaMarije, wat is Benjamin snel zeg!! Leuk hoor, knap knulletje.
    Mijn luiwammesje zit nog niet eens, hahaha! Heb net even nagekeken wat ik bij Danique heb genoteerd destijds, ze kon redelijk goed zitten met 8 maanden en zij trok zich op tot staan toen ze net 9 maanden was. Wat dat betreft lijkt Quinten absoluut niet op z'n grote zus.

Oooh, en Nina ook al zo'n snellerd!

En dan ga ik verder, zie ik een schattige foto van een Liesbeth die tegen de bank staat!

Anmiri, goed van je dat je niets hebt gezegd over die kaartjes. Gun ze maar lekker die lol niet.

Het vervolg van de test met eten : op het KDV at Quinten mijn hap wel maar slechter dan hun eten. De juf heeft hem toen om en om een hapje van mijn eten gegeven en van hun eten.
    Op een gegeven moment, toen ik vrijdagmiddag Q. daar zat te voeden, hadden we het over brood eten. Ze hadden die middag een heel klein stukje brood in z'n mondje gestopt, hij was toen gaan kokken en had daarbij ook melk opgegeven. De leidster zei dat hij werkelijk geen ieniemienie stukje in z'n mondje wil, en dat herken ik hier thuis ook.
    Vanavond was ik weer zijn prak aan het maken, aardappeltje prakken en bietjes in de pureer...... en toen bedacht ik me ineens dat op het KDV ook de aardappels worden gepureerd.
    Dus vanavond heb ik alles door de pureer heen gehaald en Q. heeft ervan gegeten. Mondje keurig open, hij heeft niet hoeven kokken. De hoeveelheid was heel weinig (na het eten gewogen, was 80 gram uit) maar er is wat gegeten. Wellicht was dit het probleempje, dat ook geprakte aardappels nog een bruggetje te ver is.
    Zijn ontwikkeling verloopt echt een stuk langzamer dan Danique destijds.

13. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Natas, idd, hoe verschillend 2 kinderen kunnen zijn. Hier net andersom, hij stopt echt alles in zijn mond en het is echt, hap-slik-weg. Kippetje wil nog steeds het liefst alles vloeibaar, haha.

Eeka, leuk dat je er bij bent!

Wat wordt nu de plaats? Was toch bij iemand thuis?

Hier een beetje hetzelfde verhaal als gister, om 5 uur wakker en ik denk zo'n half uur, drie kwartier geduurd, want toen ik om 6 uur naar beneden kwam sliep die weer en dat doet die nu nog steeds. Trouwens gister dat we hem uiteindelijk rond half 8 zijn papfles gaven was die helemaal niet uitgehongerd, fles ging nog geen eens helemaal leeg.

Zodirect gaan manlief met kippetje en vrienden naar de bioscoop, mega mindy. Ben benieuwd hoe ze dat vindt. Ik moet tennissen, ook leuk :)

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Kipkip: Dat klinkt echt helemaal niet slecht hoor! Emma huilt ook wel eens wat meer....dan ga ik er 1x naar toe, om te bezien of er ook wat aan de hand is. Zo niet, dan ga ik nog even met haar wiegen en leg ik haar terug.
    Begint ze dan weer te huilen, dan laten we haar. Meestal duurt het 10 minuten en dan slaapt ze. Of ze huilt 10 minuten, is 3 stil, huilt weer etc. Dan ga ik er niet meer heen, zal je net zien, slaapt ze bijna, sta ik boven haar bedje.

Maar...was je dochter wakker dat je wakker was? Want wat deed je anders je bed uit?!

Hoefden we trouwens niet bij Julia te proberen, want als we dan niet kwamen, werd ze helemaal hysterisch. En dat dramatische heeft ze nu nog. Emma lijkt wat bedeesder.

@Natas: Ik herken het echt van D. Hier is het ook zo. Gisterochtend was ze om 7 uur wakker en Juul kennende is dat te vroeg. Dus heb gezegd dat ze nog moest gaan slapen. Ging ze moeilijk doen, dus toen heb ik gezegd dat we dan geen leuke dingen gingen doen. Toen was het "oke" en heeft ze nog 45 minuten geslapen.

@Mrs Hair: mooie foto van een mooi meiske!

@Anmiri: Heel flauw zeg! Wat ontzettend kinderachtig! Dat ze die **** kunnen steunen in wat ie jou en Noah heeft aangedaan zeg! :x

@Babymeet: Wat en waar gaan we doen???

@Hier: Emma was om 6.50 wakker, dat vind ik wel een normale tijd voor een baby ;) Hebben haar gister een grotere papfles gegeven en die was schoon leeg! 270 ml!!! Groentehap gaat niet zo goed op het moment....na een paar hapjes houdt het op.

@Tandjes....tja! Nog steeds helemaal niks! Vrijdag 3 poepluiers gehad en ze grijpt nog steeds wel naar haar oortje en kwijlt alles er onder, bijt overal op, maar nog niks!

Verder kletst ze er heerlijk op los! Gister was ze steeds op haar tong aan het blazen en ik ging haar na doen, ze kwam niet meer bij! Hoe harder ik ging doen, hoe harder ze ging lachen en gillen.:D

15. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ kipkip: klinkt zeker niet slecht, die 3x 10 minuten! Kan me wel voorstellen dat het voor jou als uren moet voelen als de kleine zo lang huilt. Hoe is het vannacht gegaan?
    Hoe was Mega Mindy voor het kippetje?

@ natas: ik hoop dat je hiermee het probleem gevonden hebt! Als het 'alleen maar' pureren hoeft te zijn, is dat natuurlijk best overkomelijk. Stukjes komen dan ooit vanzelf wel

@ maryloes: wow, wat goed van Nina!! Mooie foto ook! Vandaag je man weer thuis? heerlijk! Al lekker wezen hardlopen?

@ mrs hair: mooie foto van Liesbeth, zeker een knappe dame! Ze staat al wel echt stevig zo! Logisch dat je drukke schema je af en toe opbreekt. Fijn om een vrije dag in het vooruitzicht te hebben.

@ anmiri: goed dat je niet gereageerd hebt op de kaartjes, zeker heel flauw van ze. Ook goed dat je je niet van je stuk laat brengen qua Noah's ontwikkeling!

@ pollewopke: hoe is het met jou? Heb je kerstvakantie inmiddels?

@ mamavanjuul: sodeju, 270 ml :$ das een hoop zeg! Goed van Juul dat ze weer is gaan slapen!

@ eeka: jeej, vrij gekregen voor de meet! Leuk!!

@ meet: ik vind het ook prima om de kids gewoon lekker te laten spelen en dat we zelf bijkletsen (goh.. doen we dat niet elke dag...? ;)) onder het genot van hapjes/drankjes. Of waren er al specifieke opties voor een activiteit?

Misschien ook handig om eerst een tijd te bepalen? Hoe zit iedereen met slaapjes enzo? Doen we het 's ochtends of juist 's middags?

@ hier: beide heren waren om 6u klaarwakker *gaaaap*... ;) Vandaag voor het eerst het kerststalletje van Little People uit de doos gehaald, het is meteen favoriet! Lucas kent zo'n beetje het hele kerstverhaal al, haha. Roept de hele dag: baby, baby, kindje Jezus :D
    Gisteren de heren bij mijn ouders geparkeerd en zelf samen met manlief de zolder aangepakt. Een hele hoop weggegooid en alles weer netjes weggeruimd, wat een ruimte! Heerlijk..
    Ook gezellig om weer eventjes met z'n tweetjes te zijn, ook al is het dan de zolder opruimen, haha

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mamamarije, klinkt goed, opruimen. Als we de maxi-cosi wegdoen ga ik ook maar eens wat spullen verkopen, bugaboo enz. Die gebruik ik nu amper meer, alleen het onderstel voor de maxi-cosi.

Mamavanjuul, tja, mijn ingebouwde wekker staat inmiddels op 4/5 uur dan dan ben ik klaarwakker :(.

Megamindy was superleuk, nu ligt ze uitgeteld in bed.

Babymeet, is toch prima, even bij iemand wat drinken. Het gaat er toch voornamelijk om dat we elkaar in real-live ontmoeten?! Tijdstip...ergens in de ochtend, kan hij slapen in de auto.

17. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    Zo daar was ik weer even, lekker druk gehad deze week,
    in ieder geval zijn de kids weer helemaal de oude, niet ziek meer en geen narigheden meer.
    deze week veel gedaan als voorbereiding op deze zondag, vandaag de verjaardag van mijn man en van mij gevierd, morgen ben ik jarig, we werden samen 70 jaar. we waren vanmorgen met 20 man waarvan 9 kleine kinderen, en vanmiddag met 12 man visite zonder kinderen, een hele drukte in ons kleine stulpje, was wel erg gezellig, nu lekker aan het bij komen.

Morgen lekker een dagje vrij genomen, heerlijk

Tandjes: wij zijn gestart met 2x per dag chamodent druppels, en volgens mij werkt het echt, helpt ook tegen oorpijn, tip voor jullie!!

Meet gewoon gezellig kletsen met hapje en drankje, de kindjes zijn toch nog te klein om wat te doen. kunnen ze lekker een beetje met elkaar spelen.

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    maar waar gaan we het doen? Ik zal waarschijnlijk wel wat reistijd hebben van uit Leeuwarden ;)

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @meet: wat we gaan doen en waar maakt me niet zoveel uit.

@steintje: alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

@mamavanjuul: wat sneu voor Emma, dat ze toch wel wat last lijkt te hebben van haar tandjes die niet door willen komen...

@kipkip: dan gaat het toch redelijk met het doorslapen 's nachts als ik het zo lees?

@natas: hopelijk is het pureren van de aardappels DE oplossing!

@maryloes: lekker gelopen vandaag?

20. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Steintje, gefeliciteerd! Drukke dag zo te horen. Huis alweer aan kant?

Meet, het kon toch bij iemand thuis, bij Maryloes of ? Er was toch nog iemand? Bij mij mag ook hoor, ik woon alleen in Noord-Holland dus niet echt midden van het land.

Deel Deze Pagina