Ik wil het absoluut niet voor je haar man opnemen, maar ik kan het me wel een beetje voorstellen..... Hij komt na een dag werken elke dag thuis is ellende.... Huilen, huilen, huilen. Mijn man zei gisteren ook dat hij gewoon "blij" is als het weekend voorbij is, omdat hij dan echt niet meer tegen het gehuil kan. Tsja niet leuk om te horen natuurlijk, helemaal niet aangezien ik er 24/7 mee te maken heb en niet kan (en wil) 'vluchten' maar ik snap hem wel. Een paar uur/dagen huilen overleef je wel maar dag-in-dag-uit is echt doodvermoeiend en dat werkt echt vreselijk op je zenuwen..... Mannen staan er denk ik ook wel iets anders in als vrouwen. Zoals Banaantje zegt maakt een lachje al weer veel goed en dan denk ik maar weer het is gewoon een fase en het komt echt wel goed!
Banaantje; jee, wat zul jij geschrokken zijn zeg! en wat heb je adequaat gehandeld, heel goed hoor. Ik weet niet of ik op dat moment wat zou kunnen. Ik zou denk ik naar de buren zijn gerend ofzo. Gelukkig is het goed afgelopen maar ik kan jouw angst zo goed voorstellen. Oh wat ik gister nog tegen jou wilde zeggen; als zoonlief onrustig is en niet in slaap kan vallen leg ik hem even in het wippertje (met trilstand) en mobiel met muziekje aan en meestal is hij dan zo vertrokken. Mannen; tja wat moet ik erover zeggen. Als ik even hier naar de situatie kijk, kan ik me voorstellen dat mijn man het soms zat is. Maar dat ben ik ook; als ze tegen mij zeggen; ga even lekker een weekje in je eentje met vakantie...ga ik graag. Even voor hem geldt hetzelfde, je komt moe thuis van een dag hard werken en je vindt twee huilende kinderen en een huilende vrouw en dan moet iedereen nog eten en in bad en slapen en moet je ook nog wat werken 's avonds. En dan kun je bijna weer naar bed want je weet dat je er 's nachts ook minimaal 1 keer uit moet. Begrijp me niet verkeerd, we zijn erg blij met deze twee gezonde wondertjes maar het valt gewoon niet altijd mee!
Mooi verwoord kipkip! Hier dus precies hetzelfde! @hier: Zoonlief heeft 30 minuten liggen huilen in zijn bedje.... Ben eerst maar gaan stofzuigen zodat ik het niet kon horen (wel de babyfoon aan zodat ik aan de lampjes kon zien hoe hard hij huilt hoor), daarna manlief maar huilend op zijn werk opgebeld zodat hij me even aan de praat kon houden en ik er dus niet weer heen zou gaan. En nu STILTE..... heerlijk!
@ banaantje: wat een verhaal zeg! Ik schrik ervan! Laat staan hoe jij je gevoeld hebt Logisch dat je nu angstig wordt, dit gaat je niet in de koude kleren zitten. Heel goed dat je ook hulp hebt gezocht via het cb over hoe hier nu mee om te gaan. *knuffel*!! @ mrs hair: wat knap van je dat je naar het grafje van nienke bent gegaan, dat zal voor jou ook niet makkelijk zijn geweest! Voor de ouders zal het enorm veel steun geven. Ik denk dat het voor hen heel belangrijk is dat hun dochter en hun verlies erkend worden door de buitenwereld, ook al heeft ze nooit op die wereld mogen leven. @ R&R: idd, dat vergt een hoop energie en doorzettingsvermogen. Iedereen zei tegen mij: een 2e is makkelijker... jaja ahum... Dit mannetje is al net zo druk en eigenwijs als broerlief, dus helaas is een vaste en consequente aanpak vereist! Hier dus ook echt een strak schema qua volgordes en Benjamin ligt eigenlijk nog nooit in de box, hij gaat meteen na het voeden/knuffelen naar bed, dan is ie gewoon moe. Het enige wat ik makkelijker vindt aan een tweede, is dat ik nu weet dat het allemaal ooit overgaat. Bij Lucas overspoelde alles me enorm en nu adem ik rustig door en herhaal mijn mantra... hetiseenfase...hetiseenfase...hetiseenfase... Neemt zeker niet weg dat ik er ook af en toe doorheen zit hoor.. En daarnaast ben ik natuurlijk al gewend aan 24u per dag zorgen, een maandje of 21 inmiddels, hihi @ mannen: tja... ik kan me voorstellen dat de mannen er ook wel eens doorheen zitten. Zeker niet leuk om dit soort opmerkingen te maken, daar schiet je niks mee op Ik denk ook dat het voor veel mannen nog een beetje moeilijk 'binden' is met zo'n klein krummeltje. De meeste zorg ligt vaak bij moeders (zeker bij bv!!) en babylief wil ook vaak mama. Mijn man kan niet wachten totdat Benjamin ouder wordt, zodat hij met hem kan spelen. Maar dat wil niet zeggen dat ze minder van de kleintjes houden hoor ! @ eeka: klinkt als een goede keus als jullie er beiden achterstaan! Sanne groeit goed zeg!
@mannen, kan het me ook wel een beetje voorstellen, maar het is niet leuk om dan te horen dat ie er klaar mee is.
Voor de mama's met al een kindje, is het bij jullie ook zo dat de papa zich meer bezighoudt met het oudere kindje en jij met de baby? Hier is dat in ieder geval wel zo, manlief gaat vaak even fietsen of voetballen met de jongens waardoor ik automatisch natuurlijk bij Nina blijf. Prima, maar daardoor ziet mijn man Nina wel veel minder. Van het weekend verwoorde hij het ook zo mooi. Nina heeft eigenlijk nog niet echt naar hem gelachen. Meer een beleefheidslachje zullen we maar zeggen. Wilde hij haar aan het lachen maken, maar niks hoor. En ik pak haar en meteen breeduit lachen. Mooi is dat zegt hij dus: ik word meteen afgestraft, omdat ik veel met de jongens doe. Ook hier geldt dat hij niet kan wachten tot Nina wat groter is. @eeka, fijn dat jullie een keuze hebben gemaakt!
@banaantje, och meid wat een nachtmerrie zeg! Goed gehandeld! @mannen, hier ook een papa die nu wel blij is dat Zoë na het 6 weken sprongetje ook meer naar hem gaat lachen, maar hij heeft het zelf ook aangegeven dat hij niet kan wachten tot ze groter is, want nu is het toch meer de mama-tijd vindt hij. En wat betreft het zat zijn... hij vindt het ook erg moeilijk als hij thuis komt en Zoë heeft een onrustige dag gehad. Dan heeft hij en een vriendin die niet happy is en een baby die niet happy is, en dan huilt Zoë waarschijnlijk niet eens zoveel als Caitlin. Neemt niet weg dat het zeer doet als hij zulke dingen zegt. Je voelt je op dat moment echt heel erg alleen in de situatie. @ eeka, fijn dat jullie een keuze hebben kunnen maken! @ Zoë, die heeft vandaag haar prikjes gekregen, och wat is dat zielig zeg! Heb alleen maar met mijn hoofd dicht bij haar hoofdje gezeten, en gelukkig hield ik het nog redelijk droog. Ze was weer goed gegroeid: 55,7 cm en 4915 gram.
@Banaantje: ***hele dikke knuffel*** Jeetje, ik zit hier al te slikken, wat een nachtmerrie zeg! Dat is echt de grootste angst van elke ouder! En inderdaad...mannen! Gelukkig hebben wij (tot nu toe) makkelijke babies, dus is mijn vriend het niet zat. Maar een bevriend stel van ons, hebben ook een huilbaby gehad. Haar man was het ook zat, zei ook dat ie gewoon een hekel begon te krijgen aan zijn eigen kind. Ze sliepen ook weken apart, de een beneden met de kleine en dan de andere op bed. Na veel onderzoek (vriendin bleef er op hameren dat er iets mis was met haar zoon) kwam er uit dat hij een koemelk allergie had. Ze zijn toen overgegaan op andere voeding en toen was het huilen een stuk minder. Sindsdien kon vader er ook meer van genieten. Hun zoon is nu ook 2,5 en zijn vader schaamt zich dood van de gedachtes die hij had en uitgesproken heeft. Dus ja, het is hard om te horen, vooral als moeder-zijnde, maar het komt vaker voor. Wij hebben al een band met de baby als ze geboren wordt, maar vaders moeten dan nog een band opbouwen. En dat is gewoon lastig als ze veel huilen. Maar dat wil niet zeggen dat ie niet van Caitlin houdt!!! Hij is dat gehuil gewoon zat....jij ook, maar voor ons moeders is het gewoon anders denk ik....inderdaad na dat lachje ben ik ook gesmolten. Manlief doet ook veel meer met Julia....maar ja, Emma slaapt ook de hele dag. Als ze wakker is, meestal na 18 uur, is het nog even Julia-tijd. Zodra Julia op bed ligt, geef ik Emma aan papa, kan ze even bij hem liggen.
Jeetje, Zoë huilt eigenlijk nu alleen maar na haar prikjes. Zou het nog het verwerken zijn van de schrik en pijn of moet ik me serieus zorgen gaan maken? (alsof ik dat niet al aan het doen ben haha)
@banaantje: jeetje meid! wat heftig, daar kom je niet zo snel overheen!!! Pfff, sterkte! @noukie: yuna heeft ook haar prikjes gehad vandaag, ik ben bij de ostheopaat mee aan t huilen maar dit vond ik erg meevallen. Ze huilt veel vandaag heeft er veel last van, geef haar ook paracetamol zetpilletjes, morgen schijnt het over te zijn, maar is normaal dat ze veel last hebben
@ maryloes: herkenbaar dat papa het meest doet met Lucas! Rondje fietsen, buiten spelen, etc. etc. en bezig houden als ik moet voeden (als hij thuis is dan...). Nu was het altijd al wel zo dat in de avonden en weekenden hij het meeste van de zorg voor Lucas op zich nam, omdat ik zwanger was en dan even 'alleen maar' de huishoudelijke klusjes hoefde te doen. Hij ziet Benjamin daardoor ook veel minder, maar probeert wel zijn momentjes te pakken. Ook doordat ik natuurlijk bv geef, is dat niet altijd makkelijk Hij zei laatst: ik heb een luier-relatie met mijn zoon zit wel een kern van waarheid in! @ noukie: hoe is het nu? Huilt ze nog steeds? Zielig he, die prikjes? Ik heb bij Lucas toen ook staan brullen, zo erg . Heeft ze koorts? of pijn voor je gevoel? Kun je haar troosten door haar bij je te pakken? Hoe zien de plekken van de prikjes eruit? Je mag haar ook een zetpilletje geven als je denkt dat ze er erg veel last van heeft! @ inbakeren: tja... wat moet ik ervan zeggen! Ze zijn geweest vanmiddag en heb idd de pacco-doek gekregen om uit te proberen. Idd heel makkelijk en duidelijk! Maar vaak zie je op de 3e-5e dag een dip en aangezien we vrijdagavond zijn begonnen, zitten we zo ongeveer nu in die dip. Benjamin is met frisse tegenzin zich aan het verzetten tegen het bakeren. Vandaag meldt ie zich om de 2u zo'n beetje, dus zijn slaapjes worden steeds korter en daardoor drinkt ie dan weer slecht. Ik denk dat ik er tegen het eind van de week meer over kan zeggen qua effect Maar gelukkig zijn zijn heupjes geen probleem!!
@ banaantje: he wat schrikken zeg!!! jeetje mina kan me voorstellen dat je dr lekker dichtbij je wil houden. @ mrs hair. wat lief dat je ook iets bij t grafje hebt weggezet, fijn dat het stel dit ook kon waarderen @ sanne: hopelijk bevalt het Sophia jullie net zo goed als bij mn zwager en schoonzusje! @ Lieke: Mijn vriend heeft deze week 3dagen vrij genomen om lekker bij ons te zijn. Hij was na de bevalling maar een weekje thuis geweest dus het was erg gezellig. Maandag lekker naar Blijdorp geweest en we ware erg trots op ons als team, zo maar lekker op pad met je kleine van 4 weken. Waren erg blij dat we samen zo lekker afgestemd waren haha: de 1 flesje warm maken, de ander verschonen en gaan met die banaan haha...... Vandaag nieuwe id-kaarten aangevraagd en dus weer lekker op pad. Heb wel het idee dat ze steeds sneller komt voor de fles.....hmmm misschien heeft ze wel meer honger als 120 cc??? Durf niet zo goed zelf op te gaan hogen, moet as. maandag naar CB....wat vinden jullie wachten tot maandag of gewoon wel doen?
@ prikjes, heb het gelukkig redelijk droog kunnen houden. Ze had om 16.15 uur 37.3 maar ze maakte zich ook heel erg druk. Uiteindelijk is ze op mijn borst in slaap gevallen, en slaapt ze nu een uurtje met af en toe een brul, en dan slaapt ze weer verder. Heel dom, maar ik ben de zetpilletjes vergeten. Nu is alles dicht, maar alsze teveel last krijgt rij ik wel naar de nood-apotheek @ pollewopke, misschien kun je wel alvast de laatste flesen evt. de eerste fles ophogen. Of je verder mag ophogen ligt aan haar gewicht, de richtlijn is het aantal kilo wat ze weegt keer 150 ml. Mag wel ietsjes meer zijn maar niet veel meer.
@prikjes: pfff ja is hier helemaal van de kaart, zo zielig, en morgen weer naar t ziekenhuis naar de kinderarts en donderdag naar de fysio, arme kind... @pollewopke: klinkt heel gezellig:d fijn dat t zo goed ging en leuk was! @mshair: wauw lijkt me wel heftig zeg!! Wel knap dat je het gedaan hebt, zullen ze wel waarderen. @sanne: nou ik denk als je eenmaal beslissing hebt genomen dat je je er iets rustiger bij voelt? Hoop dat t goed gaat bevallen
@vloeien: ik had effe n vraagje aan jullie. Het vloeien was bij mij na een week al veel minder alleen nog wat (sorry voor de details) bruinig waterig verlies. Ik ben na 10 dagen met de pil begonnen en er veranderde verder niks aan het bloedverlies. Vorige week was het vloeien gestopt en heb ik vorige week voor het eerst (een poging tot.....haha) seks gehad. Toevallig dat deze week ineens het bloedverlies weer is toegenomen.... Is dit mn menstruatie.......mn pilstrip is nog niet op nl. Of komt dit door het proberen te seksen dat het te vroeg was of zo????? Is dit bij 1 van jullie ook gebeurd dat het vloeien ineens weer wat meer was. Sorry voor de intieme vragen maar hoop dat we daar ook voor zijn zo samen op t forum.....
@Pollewopke: Jaa, daar is het forum voor Bij mij was het vorige week ook zo goed als over, dacht er zelfs over na om weer een stap naar beneden te doen op de maandverband-ladder Maar...sinds zondag is het weer wat toegenomen. Maar ik heb geen bloedverlies, eerder oud-bruin zeg maar. Maar hier nog geen poging tot sex, hahaha! Moet eerst even wachten tot het vloeien echt over is en de stuwing. Over stuwing gesproken...echt die melkproductie van mij, ik word er helemaal gek van! Kan zo doneren aan de moedermelkbank! Vannacht weer nat....arme Emma zit af en toe tegen het plafond aan! Kan niet wachten tot het allemaal weer wat normaler gaat en mijn borsten niet om de 4 uur op knappen staan... Wat lees ik hier trouwens veel over het CB.... Ik heb ze eigenlijk nooit advies gevraagd, hahaha! Ieder kind is anders en als je denkt dat je kindje nog honger heeft na de fles, zou ik de fles gewoon wat ophogen. Ik had echt altijd liever dat ze er een bodempje in liet staan, dan wist ik zeker dat ze genoeg had!
Banaatje: dat was schrikken zeg, hoop dat je gauw weer een beetje over de angst heen bent, en haar toch weer in eigen bedje kan laten slapen. Vandaag een onrustige dag gehad met roan, hij is erg onrustig en heeft zich al een paar keer helemaal onder gespuugd. hij ziet ook wel een beetje pips, geen koorts of andere symtomen, hopelijk slaapt hij vannacht een beetje goed. Kreeg vandaag een mailtje van het werk, een collega is vannacht bevallen van een tweeling, alleen was ze pas 24 weken de tweeling weegt rond de 730 en 750 gram, de moeder maakt het goed, en tot nu maken de kindjes het ook goed. Ik schrok er best wel van, omdat het bij mij zelf allemaal goed is gegaan, kan je het bijna niet bevatten dat het ook mis kan gaan, en met alle hormonen in het lichaam komt zoiets toch best wel emotioneel aan. Ik hoop dat het goed blijft gaan, want ze hebben er heel erg veel moeite voor moeten doen om zwanger te raken. Ik hoop dat ik morgen een wat rustigere dag heb, dan ga ik het er ook van nemen, lekker niks doen.
@ Mannen: Wij zijn eigenlijk héél erg gezegend, aangezien Mr Hair zelfstandig ondernemer is en bijna altijd thuis is. Hij gaat straks Liesbeth ook opvangen, zodat ze niet naar een kdv moet als ik weer aan de slag ga. Desalniettemin, heeft ook hij echt een andere band met Liesbeth dan ik hoor. Komt hier ook door de bv, maar ook wel omdat mama's vanaf het begin op elk kreuntje, stuiplachje, scheetje en boertje verliefd zijn. Voor mannen wordt het pas leuker als er wat meer interactie komt. Dat zei hij ook steeds in het begin (waar ik dan weer verdrietig om werd, terwijl hij gewoon eerlijk was), en ik zie het nu ook echt. En wat is papa verliefd op zijn kleine prinsesje! @ Noukie: Hopelijk is het goed gegaan vannacht! En zo zie je maar, je kan nooit aan alles denken. Jouw voorbeeld, daar leren wij weer van, ik haal vandaag vast zetpilletjes @ MamaMarije: Hoe ging het vannacht met inbakeren? Is het verzet enigszins gestaakt? Ik duim met je mee... @ Banaantje: Ben je wat van de schrik bekomen? Hoe is afgelopen nacht gegaan? En heb je met manlief nog even goed kunnen praten/uithuilen? *knuffel* @ Pollewopke: Ik ben sinds gisteren opeens weer gaan vloeien! Hier ook geen peil op te trekken... Ik denk dat het in jou geval met de pil te maken heeft, en allerlei hormonale toestanden die nog niet weer zoals eerst zijn... @ MamavanJuul: Ik heb ook zo'n last van lekkende borsten... Word vaak helemaal doorwéékt wakker... En tijdens het voeden gaat steevast de andere borst lekken. Bah! Ik kijk nu al op tegen kolven op het werk, ik kan wel een stel schone kleren meenemen En Liesbeth heeft er ook last van, ze verslikt zich elke voeding minstens 2x, en dan niet een beetje... 's nachts trouwens niet, dan voed ik liggend. Maar om nou overdag ook liggend te gaan voeden, vind ik weer zo slecht voor haar dag-nacht ritme. Een lactatiedeskundige gaf mij de tip om Australisch te voeden - laid back. Dan voed je gewoon zittend, maar je hangt helemaal achterover in de kussens, zodat je baby op je buik komt te liggen. Dat lijkt hier wel iets te helpen... @ Steintje: Wat een heftig verhaal!! 24 weken is écht de ondergrens he... Ik hoop voor je collega dat het goedkomt, maar het moet vreselijk heftig zijn... Nog drie weken eerder dan Noah! @ Liesbeth: Ik ben gisteren met Rozan de avondvierdaagse gaan lopen, Mr Hair was bij Liesbeth. Maar er was ook nog visite, en Hugo moest naar bed, en de melk was ingevroren. Kijk, ík hou daar rekening mee. Ok, ingevroren melk, daar heb ik geen last van, maar de visite gaat op tijd de deur uit en Hugo gaat desnoods nog even met een filmpje op de bank, als Liesbeth honger heeft. Maar dat ritme heeft Mr Hair nog niet zo te pakken, gevolg: Liesbeth heeft minstens een half uur op haar flesje moeten wachten (en flesje is sowieso al niet favoriet) en was daarna zó vreselijk overstuur...Tot ik thuis was. Toen was ze al niet meer aan het huilen, maar wat was ze droevig... Ik had haar nog nooit zo gezien... En Mr Hair was ook ten einde raad, ook heel zielig... Hebben we haar maar samen in badje gedaan, nog een slokje van de borst en hup naar bed. Maar van die 8u slapen kwam mooi niets meer terecht, ze is vannacht twee keer gekomen... Hopen op beterschap na een rustig dagje vandaag dan maar
@ pollewopke: daar is het forum zeker voor voor al die vragen waarvan je denkt... hmmm.. aan wie ga ik die stellen ... aan ons dus, haha! Mijn vloeien stopte ook wel eens een paar dagen en kwam dan ineens weer terug. Heel irritant... nu is het gelukkig al wel een tijdje weg en hebben wij ook een soort van seks gehad (condooms waren nog goed opgeborgen, dus niet all the way, hahahaha ). Hier geen nieuw bloedverlies. Is het helderrood of is het bruinig? Miss. je vraag even stellen aan de verloskundigen op het forum hier? @ steintje: dat is schrikken zeg... 24 weken.. pfff, ik duim dat alles goed zal blijven gaan met de kleintjes! Veel beterschap voor Roan! @ noukie: hoe ist nu met Zoë? @ mamavanjuul: sneu he, als de melk er letterlijk uit spuit? Hier laat ik nog wel eens de druk eraf lopen nadat de TSR geweest is, dat scheelt voor Benjamin wel een stuk! en als je tijdelijk 1 borst per voeding geeft? Dus twee keer aan dezelfde borst aanleggen? Krijgt ze ook meer achtermelk en het remt jouw productie een beetje. @ mrs hair: ach goss... arme Liesbeth en arme mr. hair... Daar denkt ie dus de volgende keer wel iets beter over na, haha en australisch voeden, haha, die is nieuw voor mij! Wellicht ook eens proberen, het klinkt wel ontspannen Lieve foto trouwens!! @ hier: het verzet tegen het inbakeren lijkt gestaakt! Benjamin jammert nog wel een klein kwartiertje als ie in bed ligt, maar daarna accepteert hij het . Nu maar even goed tot rust komen, zodat hij weer beter kan drinken en dan weer langer kan slapen. Hij komt nu ong. om de 2-2,5 u, zo onrustig was hij inmiddels!