@mrshair: wauw, wat een mooi filmpje! Een hele trotse papa waar de dochterliefde vanaf springt. Echt supermooi gemaakt! @mamamarije: wat fijn dat je de gewenste jas voor Lucas hebt kunnen kopen. Maar goed dat ie z'n oude jas nu niet meer paste, heb je mooi korting! @anmiri: beterschap! Hopelijk morgen weer fris en fruitig zonder hoofdpijn opstaan. Succes met boodschappen doen. @kipkip: jammer van die voeding gisteravond. Maar dan weet je dat iig ook weer. En een mooi punt hoor! @drinken: Sanne drinkt al een poosje uit een tuitbeker, eerst lauwwarm water maar nu lauwwarme rooibos-thee. Dat vindt ze echt heel lekker; als ze haar beker ziet wordt ze helemaal enthousiast! @allen: bedankt voor de felicitaties. Was ook niet zo'n moeilijke toets hoor, maar ben blij dat ik 'm gehaald heb. Is namelijk nodig voor contractverlenging (mijn contract loopt af op 1 maart).
Ik ben niet echt ziek hoor Kipkip. Ik hang er flink tegenaan maar dat is al een tijdje zo. Heb vandaag ook gewoon gewerkt. Wij maken Quinten soms wel wakker voor de laatste voeding, meestal gaat dat wel goed. Vannacht zoiets raars, hij kwam voor de 1ste keer om 03.00 maar was klaaaaaarwakker! Een kantje drinken, wakker. Tweede kantje drinken, helemaal wakker. Kraaien, willen spelen, gillen, draaien, noem maar op. Na een half uur begon hij te mekkeren, heb maar weer de maxi cosi-truuc gedaan en daar is hij na nog es een half uur wippen weer in slaap gevallen. Uurtje later weer wakker maar toen viel hij na een slok wel meteen weer in slaap. Heel vreemd. Goed gedaan Eeka! Leuk MamaMarije, zo'n mooi koopje scoren! Klappen : hier ook nog niet hoor. De leidster op het KDV vertelde dat hij daar vanmiddag van z'n buikje op zijn knietjes en handjes ging. Daar is de vloer wat stroever, hier glijdt hij dan nog weg. Mrs Hair, ik heb net je filmpje gezien. Ik vond het prachtig, echt prachtig! Drinken : daar zeggen jullie wat. Volgens mij was ik rond deze tijd met Danique al lang begonnen om te oefenen met een bekertje water drinken. Maar es mee beginnen. Ik heb vandaag met m'n manager gesproken, ik mag Quinten godzijdank blijven voeden nadat hij 9 maanden is geworden. Uiteraard wel in m'n eigen tijd, dus ik ga vanaf januari dan 1x per dag er naar toe. Voor de rest zullen de leidsters het moeten redden met de happen en yoghurt of zo erbij.
@natas: dat zal een hele opluchting zijn, dat je Quinten toch mag blijven voeden tijdens je werk! Dat het in eigen tijd moet is jammer maar ik denk dat je het er graag voor over hebt. Wil jullie trouwens allemaal alvast hele fijne kerstdagen wensen!
@ kipkip: mooi cijfer hoor! goed bezig @ drinken: Benjamin drinkt sap uit een tuitbeker bij zijn tussendoortjes en maaltijden. Dat gaat aardig goed, maar als hij genoeg heeft blijft ie doordrinken en alles uit zijn mond laten lopen ... resultaat: kletsnat shirt & romper... @ natas: fijn dat je mag blijven voeden! Zal een behoorlijke last van je schouders af zijn en de leidsters redden zich wel hoor! @ mrs hair: ik ga ff je filmpje kijken!
mrs hair: wat een super mooi filmpje, en dat liedje eronder, ben er helemaal weg van, jammer dat zo'n liedje niet voor jongens is. kipkip: roan drinkt af en toe uit de gewone beker of uit de tuit beker, ik geef dan water of sinaasappelthee, vind hij erg lekker, maar niet zo veel, en af en toe diksap. natas: wat goed dat je nog mag blijven voeden, wat goed dat je nog steeds zelf voed en dat het goed lukt. eeka: goed gedaan die 10, Vanmorgen roan uit bed gehaald, wakker gemaakt om half 9, hij lag er om 19.45 gisteravond in aan een stuk geslapen. Hij lag in bed met een paar rode wangen, erg warm een luier waar je u tegen zegt een een kapot kontje, dus ik maar even in zijn mondje kijken en ja hoor weer twee tandjes erbij, we zitten nu op 6. hij is gelukkig wel in goede doen. misschien nog op iemand vergeten te reageren, maar er staat alweer zoveel Ik wil iedereen hele goede feestdagen wensen en een goed en voorspoedig 2012
@ mrs hair: mooi zeg!! wat vindt Klaas-Jan er zelf van? Idd een tranentrekker @ steintje: al 6 tandjes, gaat hard zeg! Ik sluit me bij mijn voorgangsters aan: Iedereen een hele mooie kerst en een super 2012! Ik heb genoten van het afgelopen jaar met jullie, lief en leed delen, elkaar steunen en opbeuren, zonder oordeel of kritiek. Heel waardevol! Laten we zo doorgaan meiden !
Mrshair, kippevel! Heel mooi filmpje. Steintje, 6 tanden al, jeetje! Mamamarije, mooi gezegd Voor iedereen inderdaad hele fijne KERST!!! Voor het eerst met een baby of met broertje of zusje erbij, geniet ervan! Wat zijn jullie plannen? Wij gaan 1e kerst gourmetten, zal zoonlief wel leuk vinden. Hij mag vanaf 8 maanden ook gebakken vlees toch? 2e kerst bij mijn schoonouders. Mijn moeder is met vakantie dus scheelt weer een dag op bezoek.
@ kerst: wij hebben eerste kerstdag iedereen hier. Mijn ouders, mijn oma (niet die van onlangs overleden opa, maar de andere kant, ook weduwe, dat wel), mijn broer, mijn schoonmoeder en natuurlijk wijzelf met de kindjes. Heel gezellig, maar volle boel! We gaan lekker met z'n allen een stamppotten-buffet maken. Lekker makkelijk, niet te ingewikkeld en met zoveel mensen en 2 kleine kids ideaal Tweede Kerstdag is voor ons gezinnetje! (lees: een dag om de jongens de prikkels van 1e kerstdag te laten verwerken ) @ kipkip: heerlijk toch, gourmetten!! Als je vlees goed doorbakken is, mag je zoontje het best hebben idd. Neem niet aan dat je hem een hele biefstuk voert, toch ? @ oud&nieuw: ik zie er tegenop . We hebben sinds dat we papa&mama zijn afgesproken dat we oud&nieuw alleen met ons 4tjes vieren, maar dit jaar MOETEN we mijn schoonmoeder wel uitnodigen... Ze is alleen, schoonzusje zit in India (woont eigenlijk nog thuis) en bij zwager/schoonzus wordt ze niet uitgenodigd... tja... je laat zo iemand ook niet alleen zitten toch? Maar ik baal ervan eerlijk gezegd... het was een heftig jaar voor mij (nog steeds) en daardoor wil ik het jaar liever samen afsluiten...
Zalig kerstfeest gewenst aan iedereen! Ik hoop dat iedereen een bijzondere paar dagen tegemoet gaat, en wens jullie allemaal alle geluk en liefde in 2012! @ Filmpje: Het was echt héél gemakkelijk te maken. Als iemand graag ook zo'n filmpje wil, laat maar weten, ik vind het leuk om te doen. Moet je alleen de foto's sturen en zeggen welk liedje je eronder wilt, komt het helemaal goed @ Steintje: Je hebt voor jongens natuurlijk 'papa' van Stef Bos... Of 'father and son', van Alain Clark... @ MamaMarije: Dat is een Duivels Dilemma.. Eigenlijk kan je het hierin niet goed doen... Ik begrijp heel goed dat en waarom je het liever samen viert, maar ik begrijp ook goed dat je je smoeder niet alleen wil laten zitten... Troost je met de gedachte dat je een goed mens bent, en dat goede dingen in veelvoud terugkomen. *knuffel*
Wij zijn morgen met z'n drietjes. We gaan 's middags heerlijk brunchen bij een leuk brasserietje, mooi in kerstkleding, heel feestelijk. En 2e kerstdag halen we de kids 's morgens op, gaan we met opa en oma naar het kerstcircus (=traditie) en dan gourmetten. Is altijd erg gezellig, dus heb er wel zin in
Papa van Stef Bos is zooo mooi... ik kan dat nummer echt niet meer horen zonder brok in mijn keel . Mijn man leek heel veel op zijn vader (helaas overleden) en met name Lucas is sprekend Marcel, dus dat hakt er hier wel in. @ mrs hair: dank voor je lieve woorden, het is idd een vreselijk dilemma... Heb het ook aan Marcel verteld. We gaan haar ook gewoon uitnodigen, maar hij weet wel hoe ik me eronder voel en snapt dat ook goed. Dat scheelt...
Fijne kerstdagen meiden! @Mamamarije, dat is nog eens leuk shoppen! Mazzel dat de juiste maat er nog hing. Dilemma met oud en nieuw ja. Maar je laat haar óók niet alleen ja. Eeka, wat goed van je 10! Word je contract verlengd of weet je dat nog niet? Mrs hair, prachtig filmpje! Leuk dat jullie naar het circus gaan. Hier, morgen zijn we met zn 5en, smiddags komt een vriendin borrelen. Tweede kerstdag krijgen we eters en ga ik weer een 4 gangen diner in elkaar flansen. Met oud en nieuw zijn we voor de verandering weer eens thuis, we vieren het met buurtjes, met zn 16en.
Iedereen alvast fijne kerstdagen!!! Heb alles wel gelezen (3blz!) maar of ik alles heb onthouden @Eten: Ja....hier ook een kleine bouwvakker, eet eigenlijk alles wat er gegeten kan worden. Heerlijk is dat! @Drinken: Is er eigenlijk meer mee aan het spelen en gebruikte de tuitbeker vooral om tegen haar tandvlees aan te drukken. Af en toe hoorde ik wel dat ze er daadwerkelijk uit dronk @Nachtelijke activiteiten: Emme wordt ook nog wel eens wakker en is dan ook echt wakker. Ligt dan te spelen en te kletsen, maar we gaan er niet naar toe. Meestal duurt het 10-15 minuten en dan valt ze weer in slaap. Ik herken haar huiltjes nu wel en pas als ze huilt op een toontje van: Ik ben zielig, ik moet even wat aandacht, dan ga ik er naar toe, en dan pas na 5 minuten. Emma is dus een baby die je gerust even kan laten huilen. 9 van de 10 keer valt ze weer in slaap. Hoefden we niet bij Juul te doen, die werd alleen maar kwaaier en kwaaier! @Feestdagen: Vanavond gaan we zelf gourmetten, gezellig met z'n 4en. Morgen met de gehele familie bij mijn ouders en dan neemt iedereen wat te eten mee en een cadeautje van 5 euro. 2de kerstdag bij mijn schoonouders eten met de familie. OUd en nieuw....weten we nog niet. Het liefst blijf ik lekker thuis, zonder visite, want zij hoeven er niet de volgende ochtend om 7 uur uit. Vaak genoeg dat guido nog beneden zat met vrienden en ik maar op bed ging, want tha....EN daar heb ik dus geen zin meer in, vind ik niks aan. @Tanden: emma heeft er meteen 2 gekregen, dat had ik wel verwacht. Verder is Emma heel veel aan de klets, druk met zwaaien en klappen. Wat ze helemaal leuk vindt, is om onze handen te pakken en daarmee klappen. Zal zo even een blokje om, papa en Julia zijn naar opa en de hond moet nog uit. Dus even lekker een frisse neus halen Oh ja, buikpijn is over en het kon verder geen kwaad. Had het hier aan de VK gevraagd. Verder op internet gelezen dat het kan komen door hormoonschommelingen en schildklierproblemen. Het is nu ook zo goed als over. In ieder geval niet weer de pil doorslikken
@mamavanjuul: gelukkig maar dat de buikpijn over is en dat er niets ernstigs aan de hand was. @maryloes: contractverlenging weet ik nog niet, ze zeggen dat ze tevreden zijn en als ik in de toekomst meer uren wil werken dat ik het dan aan moet geven, dus dat klinkt positief. Maar ja, ik ga pas blij zijn als ik zwart op wit heb dat ik verlenging krijg. @kipkip: volgens het cb hier mocht Sanne vanaf 6 maanden vlees krijgen, als het maar geen varkensvlees was want dat mocht pas vanaf een jaar. Dus kip, vis, rundvlees zou allemaal mogen. @mamamarije: moeilijke situatie zeg, rondom oud en nieuw. Snap zo dat je in tweestrijd zit en vind het lief van je dat je je smoeder toch uitgenodigd hebt. Goed dat je wel tegen je man gezegd hebt dat je het moeilijk vindt, kan hij er rekening mee houden. @plannen kerst: vanavond lekker bankhangen. Morgen komen mijn ouders en schoonmoeder en dan gaan we gourmetten. Tweede kerstdag lekker geen verplichtingen, gewoon met z'n drietjes genieten.
@Eeka: Gefeliciteerd met je 10, knap gedaan meid! @Mrs Hair: Wauw, pincetgreep, dat kan Caitlin dus echt nog niet. Klappen kan ze ook nog niet trouwens. Wel zwaaien, tijdje rechtop staan tegen de bank, hele poos rechtop zitten, kruipen (sinds 2dgn kan ze ECHT kruipen dus niet half tijgeren). Gek kind die Caitlin, hihi, ze kwam vrijdag terug van KDV en we hadden bellenblaas, Caitlin ging helemaal los op die bellen, vond ze zoooo mooi! Ze werd zo enthousiast dat ze ineens echt kon kruipen, wat een vaart maakte ze zeg om bij die bellen te komen! Gekke meid @MamaMarije en @mamavanjuul: Verstandskiezen eruit is nooit fijn, maar wel goed dat je er weinig last van hebt. Ik heb ze ook eruit laten halen, ik had er 5 (!!!). Ik had een genetisch foutje in mijn kaak, namelijk een extra verstandskies, verscholen helemaal in een uithoek, dus ze konden mijn hele kaak openleggen, fijjnnnn... Maargoed, zelfs ik vond het meevallen, dus mamavanjuul, no worries! Oja en nog bedankt voor jullie tips over het slapen. Daarnet had Caitlin het weer, ze schrok wakker en huilde heel hard, ik erheen, en als ik dan wegliep was het weer bleren. Heb haar toen getroost en toen dat niet hielp ff uit bedje gehaald om haar te wiegen en verder te troosten dicht tegen me aan, dat hielp wel. Toen teruggelegd, speen gegeven, en na een paar van deze herhalingen viel ze in slaap zodat ik weg kon sluipen uit haar kamertje
HELE FIJNE KERST EN ALVAST EEN GELUKKIG 2012! @Eeka: Komt vast wel goed met je contract als ik dat zo hoor Geen varkensvlees? Ojee, ik had laatst een prak voor Caitlin gemaakt met een klein stukje varkenshaas erdoor (vond ze heerlijk). En in die potjes Olvarit vanaf 8mnd zit vaak ham! Pasta met ham en zo, weird... @MamaMarije: W.b. Oud en Nieuw is indd lastig, ik heb zulke situaties ook regelmatig. Dat ik liefst avondje alleen ben maar dat er zich dan iets voordoet waarbij ik verplicht ben iemand over de vloer te hebben, bijv. mijn nichtje met liefdesverdriet. Beetje gevoel dat je jezelf dan wegcijfert, maar meestal na afloop voel ik me dan wel erg fijn dat ik het heb gedaan. Misschien heb jij dat strakjes ook wel. Haha, ik sta in de finale van Mr Hair zijn Chocoladeval wedstrijd, te cool gewoon!
Nu ook het filmpje van Mrs Hair bekeken, echt prach-tig!! Sowieso moet ik altijd heel hard huilen als ik 'Dochters' hoor, dus ik heb het geluid uitgezet, om het tranendal deze keer te vermijden Echt supermooi.
Hier even lekkerverwend door de dames, Emma was pas om 7.45 wakker, Juul om 8uu, heerlijk! Gister hadden wij zowaar een dagje zonder Julia, heel apart! Ze was met papa mee naar mijn ouders om hun oude bank naar de milieustraat te brengen en wilde niet mee naar huis, maar bij opa en oma blijven. Dat mocht wel, dus kwam hij alleen thuis! Zijn es lekker met zn 3en de stad in geweest, even de aandacht voor Emma. Wat is de stand voor de kruipers nu? 3? Nina, Benjamin en Caitlin toch? Ik zie het Emma echt nog niet doen....ze vindt op haar buik liggen nog steeds niks! Iedereen een fijne eerste kerstdag!