Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Leuk!!!

Hier een lekker rustig dagje....

hadden de afgelopen dagen een terror-peuter in huis. Ben nog nooit zo vaak en zo boos geweest. Haar knuffels liggen nu allemaal in een tas in de kast en als ze lief is geweest, per dagdeel, mag ze er 1 uithalen. Is ze weer zo ontzettend stout, gaat er weer 1 in. En geloof me...ze heeft 2 tassen vol met knuffels die normaal allemaal in haar bed liggen!
    Momenteel heeft ze er 3, dus vandaag een goede dag geweest :D
    Ze is nu met papa de was aan het "opvouwen" :cool:

Even een nieuwjaarsborrel wezen halen bij mijn opa en oma. Is familie traditie en het kleine huuske van ze zit dan helemaal vol!

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Iedereen de allerbeste wensen voor 2012!! Dat we dit jaar maar net zo'n gezellig clubje mogen hebben als in 2011 zodat we veel lief en hopelijk minder leed met elkaar kunnen delen ;).

@natas: klinkt als een heel vermoeiend weekend. Hopelijk heb je een redelijke nachtrust gehad vannacht en nog een beetje tijd voor jezelf kunnen nemen in deze dagen.

@steintje: hahaha, die twee hebben een hele gezellige avond gehad :D. Kan me voorstellen dat jullie iets minder blij waren na het zien van de bende...

@kipkip: zou wel super zijn als je zoontje beter slaapt nu het bed verzet is. Ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat.

@mrs hair: gezellig, met z'n drietjes sushi eten! En wat een leuke foto in je banner. Hoe ging het voorlezen van de kaart? Had er nog nooit van gehoord, maar wel een mooie traditie.

@mamavanjuul: leuke foto van Emma! Die had duidelijk geen zin om te slapen tijdens oud en nieuw ;)!

@anmiri: hoe was jullie jaarwisseling? Gezellig thuis met alle drie de kinderen?

@mamamarije: bedankt voor de knuffel. Inderdaad een spannend jaar met de operatie in het vooruitzicht. Maar daar probeer ik nog maar niet al te veel aan te denken...
    Wat lief trouwens dat Benjamin "mama" zegt!

@maryloes: hoe is het bij jullie? Leuke jaarwisseling gehad?

Hier een rustige avond gehad, Sanne is zo door alle knallen geslapen en werd vanmorgen na 9 uur wakker :)...

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamaMarije: Die benjamin toch! Kruipen, lopen, en zelfs al twee woordjes! Sjonge jonge, jij zal ook wel (terecht) trots zijn..

@ nieuwjaarsdag: Opa en Oma vonden het geweldig! Helemaal onverwacht natuurlijk, en alle tantes en ooms in de woonkamer, dus ze waren apetrots :D

Met Liesbeth ging het vandaag niet zo lekker als gisteren.... In zo'n drukke woonkamer, dat is ze natuurlijk helemaal niet gewend, en het was eigenlijk achter elkaar door jammeren/pieperen/huilen. Jammer, want echt ontspannen is het zo natuurlijk niet...

4. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@mrs hair, wat leuk een trotse opa en oma. Jammer van Liesbeth, soms loopt het dan zo he, doe je niks aan. Succes met studeren de komende de tijd!

@Eeka, wat goed van Sanne, gewoon lekker doorslapen en zelfs tot na 9en!
    Inderdaad een bijzonder spannend jaar voor jullie, met de operatie op de planning. Niet te veel bij stil staan denk ik en het maar nemen, zoals het komt. Dan komt het wel goed.

@steintje, haha die Gylano heeft de avond van zn leven gehad!

@mamamarije, wat leuk dat Benjamin nu ook mama zegt!

@hier, oud en nieuw met de buurtjes gevierd. Waren met zn 14en, vanaf 21.00 uur bij elkaar gekomen en lekker geborreld. Om 0.00 uur nog even naar buiten en wat vuurwerk afgestoken en daarna nog even verder geborreld. Lagen dr om 02.00 uur in.

Op nieuwjaarsdag hebben we altijd een borrel met de familie van mijn man. Als iedereen komt is dat een clubje van ruim 30 personen. Het zou eigenlijk bij mijn schoonouders zijn, maar wij wonen ruimer dus we hadden gezegd dat het ook wel bij ons mocht. Uiteindelijk was niet iedereen er, maar dus 25 man over de vloer gehad. Rond 19.45 gingen de laatsten naar huis, dus toen nog even alles opgeruimd, gestofzuigd en gedweild en nu met de beentjes omhoog.

Lars is vanavond meegegaan met opa en oma voor een logeerpartij. Hij valt er als middelste een beetje tussen in, ons oudste neefje is van de leeftijd van Milan en ons andere neefje is 6 weken ouder dan Nina. Even exclusieve aandacht is dus helemaal ok.

Dinsdagmiddag komt hij weer terug. Dinsdag gaat manlief met Milan naar Naturalis, Nina naar het kinderdagverblijf, dus jawel......deze mama heeft een dagje voor zichzelf:D.

Fijne avond!

5. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mogge,

Mamamarije, jee zeg ook al praten. Hier wordt druk gebrabbeld maar kan er echt nog niks van maken, haha.

Maryloes, klinkt goed de dinsdag. Wat zijn je plannen?

Mrshair, druk met studeren? Wil het een beetje?

Hier, goede nacht gehad, al een paar nachten achter elkaar alleen 1 x eruit even een speentje en een minuut later slaapt die weer, tot half 7/7 uur. Alleen meneer zit nog wel steeds op 5 flessen, hij wordt rond 23.30 echt nog wakkker voor een fles. Nou ja , dat is de volende stap, even hiervan genieten, haha.

Natas, is het weekend uiteindelijk nog beter geworden?

6. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ kipkip: precies, eerst even dit goed laten inzinken, haha, daarna werken aan die laatste fles ;) Wat fijn dat het gelukt is om hem van die nachtvoeding af te krijgen!
    Moet zeggen dat wij eigenlijk ook elke nacht er nog wel minimaal 1x uit moeten, is het niet voor Benjamin, dan wel voor Lucas.

@ Maryloes: wat lekker dat Lars even mag logeren, vindt ie vast fijn! En jullie hebben een druk weekend gehad zo, wel gezellig! Wat een heerlijkheid, morgen een dag voor jezelf!

@ wat leuk dat opa en oma zo trots waren! bijzondere momentjes... Jammer dat Liesbeth het te druk vond, dan merk je dat ze eigenlijk toch nog wel heel klein zijn! Heeft ze er vandaag nog last van of valt het mee?

@ eeka: goed dat je er relatief relaxed in staat wat betreft de operatie van Sanne, meer kun je ook niet doen nu. Als je maar weet dat wij er altijd voor jullie zijn! Die Sanne heeft lang geslapen zeg :$ heerlijk!

@ mamavanjuul: goede strategie zo, met de knuffels! Heftige dagen zijn dat hè? Misschien een reactie op alle drukte van Sint, Kerst en O&N? Is het vandaag beter?

@ anmiri: hoe was je oud en nieuw met je kids? Zag leuke foto's op FB!

@ natas: hoe was het weekend verder in Landal?

@ banaantje: hoe is het met jullie?

@ Benjamin: ja, die gaat echt als een dolle... Lopen is nog wel wat overdreven hoor, hij stapt aan twee handjes mee. Laatst zat ie ook al ineens met twee knietjes op de onderste tree van de trap... een knietje ging al naar de 2e :$... oeps...

@ weekend: de jongens hebben een bijslaap-weekend gehad. Lucas heeft zaterdag tot half 11 uitgeslapen :cool: én nog een flinke middagslaap. Benjamin heeft ook veel en lang geslapen en we hebben zelfs 2x relatief kunnen uitslapen. Best fijn!

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo, dat zijn nog es tijden, half 11! Heerlijk toch!

Ik denk bij Julia inderdaad een reactie op alles. En dan is papa ook nog eens de hele dag thuis. Die heeft 3 weken vrij en dat is ze echt niet gewend.
    Maar het gaat alweer beter.

Vandaag zijn de dames bij opa en oma.
    Schoonmoeder vroeg of ze wel gewoon kwamen in de vakantie, want ze kon ze echt niet missen en even op visite was toch anders dan dat ze de dames de hele dag voor zichzelf had ;)
    Dus wij even boodschappen gehaald, even naar het centrum voor wat dingen die je nodig hebt, maar waar het nooit van komt ;)
    Klepje voor op de dakgoot, nieuwe lampen, nieuwe voorraadbus etc. Gaat toch een stuk sneller zonder kindjes :)

Best gek trouwens dat onze hummeltjes dit jaar gewoon 1 jaar worden! En kleine Noah is bijna al aan de beurt!!!

8. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja snel he!! Gewoon alweer bijna een jaar voorbij. Jaar geleden begon de ellende met minder leven voelen etc :( Beleef alles weer opnieuw...

We hebben een leuk uiteinde gehad! M en R zijn al zo groot dat ze buiten rondstruinden met alle buurtkinderen en rotjes etc, omstebeurten was er wel een vader of moeder om ze in de gaten te houden. Heb nog een poos bij een bejaarde buurman gezeten, die was helemaal alleen, zielig!
    Noah heeft door het kabaal heengeslapen:)en tot 10 uur smorgens ons laten liggen!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja ongelooflijk he.....goh, wat hebben wij hier met jullie mee geleefd. Zaten ook steeds naar de webcam te kijken...

10. MamaMarije

@ anmiri: ik krijg nu gewoon weer kippenvel als ik denk aan die periode voor de geboorte van Noah. Ik weet idd ook nog wel dat ik vaak 's avonds nog eventjes bij Noah ging kijken via de webcam. Lag hij daar zo lief te slapen in zijn mini-luiertje... even wat positieve energie naar hem toesturen :)
    Moet best moeilijk zijn voor je om dat nu allemaal nog eens weer te beleven *knuffel*! Wel fijn dat je nu je kleine sterke man hebt om lekker mee te knuffelen, hij doet het zo goed!

Wat lief dat je bij je buurman hebt gezeten! Leuk dat de kids zich zo vermaakt hebben, dan is het voor mama ook meestal wel goed ;)

@ mamavanjuul: herkenbaar, als papa thuis is, of ineens na vakantie weer gaat werken, is Lucas ook altijd van slag. Juist hyper of juist niet te genieten...
    Lekker dat de meiden bij opa/oma zijn! Altijd handig om even samen je handen vrij te hebben.

Haha, ja half 11 is echt wel goddelijk :D Benjamin was overigens wel 'gewoon' om 7u wakker, maar dat is zelfs voor zijn doen laat, haha

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @anmiri: ik kan me heel goed indenken dat je alles weer opnieuw beleeft. Ik denk dat het een stuk verwerken is, tenminste ik had afgelopen december dat ik alles rondom de 20 weken-echo's van 2010 opnieuw beleefde. Voor mij was dat nodig om alles een plekje te geven, misschien voor jou ook? Heb ook vaak naar Noah gekeken via de webcam, mooi om te zien dat dat kleine manneke van toen nu alweer bijna een jaar is :)! En inderdaad lief dat je bij je buurman hebt gezeten.

@maryloes: druk weekend geweest voor jullie, maar zo te lezen wel gezellig. En fijn dat Lars lekker uit logeren is, daar zal ie vast van genieten. Jij heel veel plezier morgen! Ga je iets speciaals doen?

@kipkip: wat goed dat je zoon nu zo goed slaapt! En die laatste voeding eraf gaat vast ook wel lukken, eerst hiervan genieten en dan de volgende stap ;)!

@mamavanjuul: altijd fijn om even zonder de kinderen te kunnen gaan winkelen. Opa en oma ook weer blij :D!

@mamamarije: die Benjamin zeg! Gaat echt als een speer. Ik zie 'm al zitten onderaan de trap... Heb je nu een traphekje geplaatst beneden? En lekker geslapen zeg, die Lucas!

@operatie: We zullen wel zien hoe het allemaal gaat lopen met de operatie van Sanne, meer dan afwachten kunnen we momenteel niet doen aangezien het minimaal 4 maanden, maar zeer waarschijnlijk nog een maand of 9 gaat duren voor de operatie plaats zal vinden. We hebben het er natuurlijk wel eens over samen, maar proberen vooral te genieten van de dingen die Sanne nu al kan en doet met haar handje :).

12. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Eeka, dat wordt een spannend jaar voor jullie!

Anmiri, wat een raar idee, zeg, dat Noah al 1 jaar wordt. Gaat zo snel.

Hier een beetje een saaie dag, heel erg maar ik ben nooit op mijn best als ik dinsdag ook vrij ben. Het idee dat ik morgen ook nog "moet" verpest al mijn maandag. Ik kan me slecht vermaken binnenshuis met als enige uitje de supermarkt. Ik hoop dat morgen mijn schoonouders even kunnen oppassen zodat we morgen even kunnen gaan zwemmen ofzo. Klinkt wel heel negatief he :).!

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik wens iedereen een super goed 2012!!

Nee, ons weekend Landal is helaas niet veel beter geworden.
    Zaterdag zaten we om 24.00 uur met een van slaapgebrek stuiterende Quinten en een trillende Danique met grote angstogen die helaas door de eerste beste knal weer wakker was geworden. Quinen kreeg ik eindelijk om 02.30 in slaap, Danique sliep pas rond 03.00 weer. Ze was zo bang, arm kind.
    We hebben zondag wel even gezwommen en vandaag voor het vertrek heeft Danique nog wat gespeeld in de indoor speeltuin, dus gelukkig hebben we nog wel wat kunnen doen en dat was leuk.
    Morgen weer aan het werk, met etentje 's avonds, de kindjes blijven thuis bij een zeer snotterige Chris. Ik ben benieuwd of Quinten morgen wel een beetje wil slapen want dat wordt met de dag moeizamer. Nu ook overdag, hij valt eigenlijk alleen nog maar in slaap aan de borst of in de maxi cosi die hij als zelf-mediterende-wipper gebruikt.

Mrs. Hair, wat een leuke foto heb je in je onderschrift!

Nou Steintje, je had meteen wat te doen op 1 januari met die slaapkamer van 2 kleine belhamels opruimen ;)

MamaMarije, aaaah je kleine manneke in een groot bed! Weer een stap he?
    Zegt Benjamin al mama, wat schattig! Quinten is nu in de bah baba bah ba bahbah-fase, ik neem het maar niet persoonlijk op :D

Mamvanjuul, hier is Danique ook absoluut zichzelf niet. Ik wijt het of aan een fase (de zoveelste, hahaha) of aan alle drukte rond Sinterklaas, Kerst en O&N. Ze is dus niet de enige peuter die daar last van heeft.

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Natas: Dit klinkt niet echt als een ontspannen weekend :) Jammer hoor...en dan gelijk weer de drukte in...

Hier was het vroeg vanmorgen....6.20! Op zich niet heel raar, want Emma heeft gisteravond maar 40 ml gedronken en de middagfles overgeslagen! Gelukkig wel warme hap gegeten, vla en een stukje pannenkoek. Dus dan was het nog wel netjes 6.20.
    Had me er op ingesteld dat ik er vannacht uit moest...

Ze is nu ondertussen bezig de kerstkaarten van de deur af te trekken. Ze loopt hier rond in haar loopstoeltje, zo grappig! Ze heeft helemaal door hoe het werkt nu.

@Meeting: Jongens...Tiel of Elst is echt te ver weg voor mij! Het is voor mij minimaal 2,5 uur in de auto en dat zie ik echt niet zitten. Dan zit ik minimaal 5 uren in de auto! Ik zou het leuk vinden als het wat noordelijker kan, maar begrijp het als het niet kan...:)

15. MamaMarije

@ natas: jeetje, balen van jullie weekend zo zeg :(. Heb heel veel respect voor jou hoe je het allemaal volhoudt... *knuffel*! Gaat Quinten nu meteen de 'verlatingsangst-fase' in?

@ mamavanjuul: begrijpelijk, het is ook een enorm end naar hier voor jou! Ik weet niet wie er noordelijker wonen, dan kom je weer bij mrs hair uit denk ik...
    Wat leuk dat Emma zoveel lol heeft in haar loopstoeltje!!

@ kipkip: hoe is het vandaag? Tis ook best pittig zo met twee kids thuis, ik weet er alles van ;). Zeker met dit weer!! Heb je nog iets leuks gedaan?

@ eeka: nee, we hebben beneden geen traphekje, wel een deur naar de gang (waar de trap zit). Die stond voorheen altijd open. Lucas gaat inmiddels zelf op en af en Benjamin kon het nog niet, nu maar weer dicht dus, die deur!

@ hier: vandaag met Lucas naar de binnenspeeltuin geweest. Hij heeft genoten! Heb lekker met hem meegespeeld, dus ik hoop ook weer wat caloriën weggewerkt :p.
    Benjamin trekt zich inmiddels op aan de salontafel en de bank en staat dan een hele tijd te spelen. Stapt ook een paar stapjes links/rechts en probeert de overstap van bank naar tafel te maken.
    Helaas eindigt elke triomf nog altijd in een enorme valpartij en dus brullen :(

Hoezo vallen en opstaan?

16. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mamavanjuul, jammer als je er niet bij bent :(. We kunnen ook naar Frieland komen hoor. Voor mij is het allemaal even ver.

Natas, gelukkig heb je het weekendje nog een beetje leuk af lunnen sluiten maar wat balen zeg!

Mamamarije, leuk zeg, doen wij ook regelmatig. Had je Benjamin ook mee? Ik deed dat wel maar dat wordt nu ook wat omslachtiger, hij wil niet meer stil in zijn wagen zitten, haha en met hem in je armen is het wat lastig kippetje achterna gaan als ze weer eens in dat ding klimt voor 5 plus.

Hier vanochtend gezwommem en daarna even een broodje bij mijn schoonouders blijven eten en nu net thuis. Kippetje ligt boven op ons bed voor de tv, wilde niet slapen :(. Ga zo even kijken, ben benieuwd of ze nog wakker is.

17. MamaMarije

@ kipkip: Nee, Benjamin was thuis bij mijn moeder. Dat is idd nog wel een beetje onhandig om die mee te nemen. Die neem ik pas mee als hij van zijn ochtendslaapje af is, anders heb ik geen geschikt moment om te gaan!

Leuk, zwemmen! Haha, dat kippetje toch... eigenwijs ding :D

18. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Die sliep dus :). Ik hoop dat ze het even volhoudt, de buren zijn nml aan het verhuizen en maken behoorlijk wat lawaai.

19. MamaMarije

Haha, peuters ;)

Krijg je leuke buren?

20. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Geen idee, ze heeft al een maand de sleutel maar nog niet de moeite genomen om zich voor te stellen. Dus behalve lawaai en haar vader die een keer om 2315 uur aanbelde om te vragen waar de bak moest staan hebben we dus nog geen indruk ;).

Deel Deze Pagina