Grrrr....had een heel verhaal getypt...alles weer weg! Hier draait de wasmachine weer op volle toeren, gister heeft Emma er weer alles uitgespuugd. Weet nu zeker dat ze de vit K en D niet lekker vindt, hahaha! Was daarna dat ze alles er uit gooide! Maar nu echt recht in mijn gezicht, zo'n lekkere tsunamie zure melk! Jakkes!!! @Borstvoeding: Hier gaat ook de ene borst gezellig mee doen met de andere, dus verslijt hier heel wat compressen! Heb vannacht die siliconen compressen gebruikt en heb eindelijk weer eens kunnen slapen zonder BH, heerlijk! En niet gelekt!!! Meestal als het TSR begint, laat Emma los, omdat het veel te hard gaat. Dan laat ik meestal maar wat wegstromen in een hydrofiele luier en leg haar opnieuw aan. Tussendoor veel laten bijkomen en boeren en dat lijkt wel te helpen. Maar ik had het ook bij Julia....dus had het wel verwacht! Maar door dat spugen heeft ze nu steeds weer om 21 uur de laatste voeding en komt ze weer om 2 uur en om 6 uur! Poeh he, dat is weer omschakelen! Voel me nu ook echt moe, haha!Voorheen was het om 4 uur en 8 uur...
@ mrs hair, ach gossie, rot is het dan thuiskomen he! Heb het ook al een keer of twee gehad dat mijn vriend belde terwijl ik de deur uit was wat hij moest doen omdat ze maar bleef huilen. dan voel je je een ontaarde moeder, en geniet je de volgende keer niet echt meer van het eruit zijn. @ vloeien, ik heb tot 5 weken gevloeid, daarna 2 weken rust, en nu lijkt het al 1 1/2 week eraan te komen, dacht ook echt dat het doorzette, maar het blijft bij druppels af en toe. Kan merken dat alles van slag is. @ mamavanjuul, vervelend dat ze zo spuugt zeg! En het ritme wat ze nu heeft is inderdaad minder voordelig voor jou! @ Zoë, gisterenavond vanaf een uur of tien was mijn kleine meisje weer helemaal terug. Kon weer lachen en was weer rustiger. Nog getemperatuurd, maar haar temp. is niet boven de 37.6 geweest, en dat zonder paracetamol. Ze heeft van 0.30 uur tot 08.30 geslapen, en omdat ik zelf pas tegen 4.00 uur (!) in slaap viel en om half zes mijn vriend de deur uit had geholpen, zijn we nog samen in bed gekropen tot half twaalf. Waarom ik niet kan slapen weet ik niet, ben soms echt klaarwakker, ben verder niet aan het piekeren, heb op de verkeerde momenten energie denk ik haha
Noukie; dat is balen zeg! Slaapt je meisje zo'n tijd en kan je zelf niet slapen. Is er iemand hier van de dames die flesvoeding geeft en waarvan die kleine ook soms om de 2 1/2 uur a 3 uur komt? En zo ja, zijn jullie Forte voeding gaan geven? Ik twijfel nml heel erg, ben bang dat hij meer krampjes gaat krijgen van Forte voeding maar zo'n hongerige baby is ook niet alles. Ik bied hem 120 cc + 4 scheppen aan en als hij daarna nog niet tevreden is dan nogmaals 30 cc dus dan krijgt hij totaal 165 cc maar dit lijkt niks uit te maken voor zijn volgende voeding. Dit is zo'n 2x per dag dat hij 165 cc krijgt. 's Nachts drinkt hij vaak maar rond de 100 cc. Als hij er nog niet aan toe is om langer te slapen kan dit natuurlijk maar echt fijn is het niet, zo had hij afgelopen nacht om 2 uur nog 135 cc gedronken en kwam hij om half 5 weer en toen weer om half 8.
@hier: gisteren was het uiteindelijk we een slaap drama overdag. Om 14:00 had hij in totaal pas 10 min geslapen..... hij was echt doormoe en kon dus alleen nog maar huilen. Ik zat echt met mijn handen in het haar, dus heb een osteopaat gebeld. Ik wilde gewoon zeker weten dat hij niets lichamelijk mankeerde. Die man hoorde zoonlief op de achtergrond huilen en heeft even tijd gemaakt, dus ik mocht meteen komen! In principe kon hij niets ernstigs vinden, geen verschoven wervels o.i.d, maar zijn nekje zat helemaal vast (vandaar de voorkeurshouding) en de spieren in de rest van zijn lichaampje waren gespannen. Hij heeft onze kleine man dus behandeld. S avonds was hij weer helemaal van slag, maar daarna heeft hij van 21:00 tot 4:00 geslapen! Vanochtend ging hij zonder problemen zijn bedje in en nu ligt hij ook alweer 2 uur heerlijk te slapen. Wat ben ik blij dat ik die man gebeld heb zeg! Wat hij deed stelde in mijn ogen niet veel voor, al zijn ledematen werden alle kanten op gebogen zeg maar en hij drukte wat op zijn buikje, maar geen gekraak dus of zo. Ik moet nog 1 of 2x terugkomen en dan kunnen we vrolijk verder Schijnt vaak voor te komen bij hele lange of hele snelle bevallingen waarbij "ingegrepen" is (hij is uit mijn buik geduwd). De eerste weken zijn die kindjes heeeeel rustig en daarna komt de klap zeg maar. Enne een foto houden jullie nog steeds van mij te goed hoor..... Grrrr ik krijg het echt niet voor elkaar
@juli: ja bij ons ook de eerste 2 weken ging goed, toen kwamen de klachten. Fijn dat het beter gaat nu!
Onze zoon heeft het ook wel eens maar dat is vooral in de avond, verder is het 3,5 tot 4 uur. Je komt dus in totaal ongeveer uit op 850cc? Weet natuurlijk niet hoeveel hij weegt, maar dat is idd best veel voor zo'n ukkie, ook omdat hij dan nog zo weinig kan groeien in de voeding tot hij bijvoeding krijgt. Onze zoon heeft wel een paar dagen heel veel honger gehad (weet ook nog wel dat onze dochter soms ook zo'n week had), maar dat zakte toen in ene weer af. Gewoon een groeispurt dus of zo. Wel merk voeding geef je eigenlijk? Bij bijv. Friso en Nutrilon kan je de voeding "mengen". Dus eerst geef je 3 scheppen Standaard en 1 schep Forte en dan kijk je hoe het gaat met de honger + om krampjes te voorkomen. Als het nodig is kan je het daarna langzaam ook verder opbouwen. Er is ook een voedingsdeskundige op zw.pag. waar je het misschien ook even aan kan vragen!
Gek is dat he..... Je zou toch zeggen dat ze er meteen last van moeten hebben. Ik hoor trouwens nog steeds zijn gehuil in mijn hoofd... Haha klinkt wel een beetje idioot zo, maar hij heeft de afgelopen dagen zoooooo veel gehuild dat het echt in m'n hoofd is gaan zitten
@juli: nee hoor klinkt niet idioot!! Ik heb t zelfs als ze bij mijn moeder slaapt dat ik zweer dat ik haar boven hoor huilen!! @kipkip: is best veel hoor! Yuna drinkt ook 120+4! Nu langzaam aan verhogen, maar is best wat verschil in leeftijd? Hoe zwaar is hij dan?
@hier: vandaag maar weeeer, naar t ziekenhuis geweest, naar de kinderarts. Weer mee oefeningen meegekregen omdat ze toch meer moet kunnen met haar nekje en hoofd dan ze tot nu toe kan. Veel oefeningen mee, gaan we niet hard aan de slag met oefeningen moet ze toch echt een helm gaan dragen... En ik doe al zo mijn best met de oefeningen.... pffff. Volgende week gaan ze haar hoofdje opmeten, maar ik weer 2 keer naar t ziekenhuis, moet morgen ook alweer.... :S
@kipkip: ter vergelijking: onze zoon is 4660 gram en krijgt 6x 120/6 wat ik afgiet tot 120cc. Alleen de laatste voeding krijgt hij 135cc. Dus 735 in totaal. (ik giet nog af omdat hij alles opdrinkt en niet stopt wanneer hij verzadigd is. Wat hij te veel binnen heeft komt er later doodleuk weer uit).
Ahhhh arme Yuna.... Wat een gedoe ook zeg met al die oefeningen! Hopelijk helpt het wel allemaal snel!
@ Yuna, Jeetje wat een gedoe monique, maar waarom moet ze een helmpje? Extreme voorkeurshouding? Heb dat even gemist. @flesvoeding, hier ongeveer 5 flessen van 150/5, maar ze laat wel een keer of twee a drie rond de 30 staan, dan komt ze in de avond een keer extra. Ze regelt het gelukkig allemaal wel zelf. ik zou even kijken of dit structureel aanhoudt kipkip, misschien zit hij wel in een sprong. Anders zou ik inderdaad op forte langzaam overgaan door te mengen.
@flesvoeding: wij geven nog 3 keer 120+4 en 2 keer vooral s avonds wanneer ze veel honger heeft150+5. Dan slaapt ze ook goed door @Yuna: ja door het kiss syndroom heeft ze extreme voorkeurshouding, en het is nu ondertussen geen belemmering meer om naar rechts te kijken voor haar, maar uit zichzelf weigert ze het gewoon vaak. Daardoor is haar hoofd al afgeplat. En dat weet ik al heel lang en doe er alles aan, maar ja... Het is een pittig ding die Yuna, krijgen we nog wat mee te stellen hahaha. Ze gaan t nu opmeten en over 5 maanden weer, maar omdat we er al in week 5 bijwaren kan t nog goed komen, dus daar doe ik alles aan!!
Monique; jullie zitten dus maar op 5 flessen. Wij zitten nog op 6 flessen. Je bent er maar druk mee Monique! Maar goed, je kunt er idd maar beter vroeg bij zijn! Hij woog anderhalve week geleden 4,6 dus zal nu wel 4,8 a 4,9 zijn. Als ik 4,8 x 180 cc doe mag hij max 860 cc per dag. Ik ga vanaf 0.00 uur eens precies opschrijven wat hij nu exact drinkt op een dag. Nu heeft hij zijn laatste fles om 11.30 gehad en slaapt nu nog dus nu wel weer 4 uur ertussen en vaak 's avonds ook wel weer 4,5 a 5 uur maar soms dus overdag 2,5 uur. Is ook eigenlijk nooit goed he?! ik had gehoopt op een goede eter/drinker omdat het kippetje zo'n slechte eter is en die heb ik nu dus ook en maak ik me daar weer druk om, haha.
Ik zou het van 2 dagen opschrijven, hier drinkt ze ook niet elke dag hetzelfde. @ monique, oke ik snap het nu! Ze houdt jullie goed bezig!
@ monique: ach wat sneu voor Yuna zeg... Hier zijn we ook flink bezig om de voorkeurshouding te beperken en een scheef hoofdje te voorkomen! Valt af en toe niet mee met die sterke en eigenwijze moppies Ik merk wel dat Benjamin veel rustiger en rechter ligt als ik hem in de Pacco heb, is dat met Yuna ook? @ juli: goed dat je de osteopaat hebt ingeschakeld! en heerlijk dat het lijkt te werken nu. En ach... ook al is er niet echt iets 'ernstigs' an de hand met hem, dat heb je dan iig uitgesloten en dan hoef je je daarover even geen zorgen te maken! @ kipkip: tis idd niet gauw goed voor ons moeders... er is altijd wel iets om ons zorgen over te maken teveel slapen, te weinig slapen, teveel eten, te weinig eten... hou op schei uit... ik hoop dat je er snel uit bent met de soorten flesvoeding, ik kan je niet helpen @ fantoomhuilen: ik hoor het ook hierzo hoor! heb Lucas zelfs wel eens horen huilen terwijl hij aan de borst lag @ hier: bakeren gaat goed! Benjamin heeft al langere slaapjes gedaan vandaag en drinkt beter, dus echt super. Wel lastig met boodschappen doen, want dan baker je niet in, maar slaapt ie dus ook niet goed. Hij is dan weer te lang wakker en net was het dus weer een tijdje brullen... hoe doen de andere dames dat? Gewoon accepteren?
Zoë slaapt zodra ik met de maxi-cosi of reiswieg onderweg ben, dus kan je weinig tips geven mbt inbakeren onderweg. In de reiswieg zou het toch wel kunnen? En die inbakerdoek van mij kan ook in de maxi-cosi, heb het alleen nog niet geprobeerd.
Ja, in de reiswieg zou het idd wel kunnen, maar van het cb raadden ze af om dat te doen. De bakerdoek was volgens hun alleen voor in bed (in het kader van de R&R, zeg maar...) Benjamin viel ook tot vorige week altijd in slaap in de reiswieg, maar die tijd is blijkbaar alweer voorbij
@inbakeren: tegen mij zeiden ze van het cb dat het wel gewoon in de reiswieg mag, maar wel gewoon goed opletten qua warmte. Ze heeft hier steeds alleen romertjes aan en pacco doek, meer draagt ze ff niet En als ik boodschappen ga doen ga ik of wandelend of als mijn man thuis is dat ze thuis blijft. Ik merk dat ik haar er echt geen plezier mee doe om haar in de maxi cosie te doen, is ook niet goed voor haar hoofd. @slapen: nee hier heeft ze constant haar hoofd 1 kant op. Ze slaapt nu met haar rechter kant tegen de kruik aan ter voorkoming van die kant op liggen. En ik moet haar op haar zij leggen van de arts, maar dat gaat echt niet, ze slaapt gewoon niet zonder ingebakerd te zijn! @zhuis: idd, we zijn er maar druk mee, maar ze heeft net 5 uur geslapen met haar hoofd aan de goeie kant!! dat zijn toch weer 5 goede uren! We moeten haar anders gaan dragen, anders de fles geven enz...
@kipkip: ooooh joh, haha Yuna is nu ook 4.6 kilo alleen in leeftijd iets ouder, dan is t toch goed wat jedoet?