@banaantje: wat leuk dat ze mama heeft gezegd! Wij zijn hier ook al een poos aan het oefenen, maar meer dan "dadadada" komt er niet uit. @natas: oei, apathisch en hoge koorts is schrikken! Gelukkig dat je naar de ha kon en dat de longen schoon zijn. Maar een beginnende oorontsteking is ook niet leuk. Heel veel beterschap!
natas:hoe is de nacht gegaan met Q, knapt hij alweer wat meer op. praten: roan zegt ook mama en papa, echt super om te horen wij zijn weer opgeknapt, gelukkig gister niemand meer gespuugd vandaag naat het CB geweest, roan is 3 cm gegroeid en 730 gram aangekomen, hij doet het erg goed. LIJSTJE Yuna, 24-03-2011, 6030 gram - 64 cm Roan, 02-04-2011, 9390 gram - 76.5 cm [op 11-01-2012] Liesbeth, 03-04-2011, 9510 gram - 70 cm [op 21-11-2011] Quinten, 03-04-2011, 7270 gram - 70 cm (op 01-12-2011) Caitlin, 06-04-2011, 7200 gram - 68,5 cm [op 04-11-11] Nina, 12-04-2011, 8490 gram - 73 cm ( op 02-12-2011 ) Luc, 16-04-2011, 7610 gram - 67 cm Benjamin, 17-04-2011, 8450 gram - 67 cm Danayla, 19-04-2011, 8460 gram - 69 cm (op 15-11-2011) Evy, 25-04-2011, 6240 gram - 65,2 cm Lieke, 25-04-2011, 8465 gram - 70 cm [op 23-11-11] Emma, 27-04-2011, 9520 gram - 72 cm [op 10-01-2012] Sanne, 30-04-2011, 8340 gram - 69 cm [op 10-11-11] Zoontje Kipkip,01-05-2011, 8220 gram - 69,5 cm
LIJSTJE Yuna, 24-03-2011, 6030 gram - 64 cm Roan, 02-04-2011, 9390 gram - 76.5 cm [op 11-01-2012] Liesbeth, 03-04-2011, 9510 gram - 70 cm [op 21-11-2011] Quinten, 03-04-2011, 7270 gram - 70 cm (op 01-12-2011) Caitlin, 06-04-2011, 7200 gram - 68,5 cm [op 04-11-11] Nina, 12-04-2011, 9000 gram - 74 cm ( op 11-01-2012 ) Luc, 16-04-2011, 7610 gram - 67 cm Benjamin, 17-04-2011, 8450 gram - 67 cm Danayla, 19-04-2011, 8460 gram - 69 cm (op 15-11-2011) Evy, 25-04-2011, 6240 gram - 65,2 cm Lieke, 25-04-2011, 8465 gram - 70 cm [op 23-11-11] Emma, 27-04-2011, 9520 gram - 72 cm [op 10-01-2012] Sanne, 30-04-2011, 8340 gram - 69 cm [op 10-11-11] Zoontje Kipkip,01-05-2011, 8220 gram - 69,5 cm Vanmorgen ook naar het cb geweest met Nina. Ze is niet veel gegroeid: 1 cm en 500 gram. Maar gezien haar activiteiten is dat niet zo gek zei de arts. @natas, hoe is het nu met Q? @Banaantje, wat leuk dat Caitlin mama zegt, knap hoor! @Steintje, Roan ook al aan het kletsen, leuk. @mamavanjuul, geweldige foto van Emma in badpakje haha.
@ banaantje: wat leuk dat Caitlin mama zegt!! Altijd speciaal, die eerste keer . Bij Lucas voelde ik me toen echt pas 'iemands mama', zeg maar... voor die tijd was ik gewoon moeder van een Lucas, nu was ik echt mama (never mind... rare gedachtenkronkel van mezelf...) @ steintje: fijn dat iedereen weer een beetje opknapt! Roan is zeker goed gegroeid zeg! @ natas: altijd schrikken, als ze ineens zo apathisch worden... brrr... hopelijk zakt de koorts nu snel en wordt Q. weer snel zichzelf! @ mrs hair: je tentamen klinkt ingewikkeld... niet je favoriete onderwerp zo te lezen? Hoe is het met de studie en werk nu? @ kipkip: leuk, vakantie geboekt!! voelt altijd zo fijn om zoiets op de kalender te schrijven @ hier: ik kan eindelijk weer foto's spammen!! Zal jullie zo meteen lastigvallen, haha. Benjamin vandaag op 1 slaapje, ben benieuwd hoe dat gaat. Vanochtend al lekker boodschapjes gedaan en naar de bieb... best fijn als je wat minder gebonden bent. Muzikaal verhaal was leuk! Er zat niet echt een verhaal in, daarvoor was het te hectisch (12 kids tussen 9mnd en 6 jr), maar nu was het een beetje 'muziek op schoot'-achtig. Dus liedjes zingen, dansjes erbij, muziekinstrumenten bespelen, etc. Let niet op de kwaliteit van de foto's, mijn foto-skills zijn niet zo denderend Zo staan de heren vaak te spelen de laatste tijd! Als er niet 1 van twee de ander omduwt of er speelgoed afgepakt wordt
@mamamarije: wat een boefjes ! Heerlijk, die gezichtjes . Benjamin slaapt nu dan alleen maar 's middags? Spannend hoe dat zal gaan. Leuke boeken gehaald bij de bieb? Ik ben toevallig gisteren nog geweest om boekjes terug te brengen die ik voor Sanne had geleend, deze keer maar geen nieuwe boeken gehaald want we hebben zelf ook nog wat boekjes liggen . Klinkt wel gezellig dat muzikaal verhaal! Ach ja, als je maar bezig bent ! @steintje: gelukkig dat jullie weer opgeknapt zijn. En Roan groeit goed zeg! Leuk dat hij ook al mama en papa zegt. @maryloes: fijn dat Nina ook weer goedgekeurd is bij het cb. Hoe is het nu met jullie loge? @natas: hoe gaat het nu met de kleine man? Weer iets aan de beterende hand?
LIJSTJE Yuna, 24-03-2011, 6030 gram - 64 cm Roan, 02-04-2011, 9390 gram - 76.5 cm [op 11-01-2012] Liesbeth, 03-04-2011, 9730 gram - 72,7 cm [op 09-01-2012] Quinten, 03-04-2011, 7270 gram - 70 cm (op 01-12-2011) Caitlin, 06-04-2011, 7200 gram - 68,5 cm [op 04-11-11] Nina, 12-04-2011, 9000 gram - 74 cm ( op 11-01-2012 ) Luc, 16-04-2011, 7610 gram - 67 cm Benjamin, 17-04-2011, 8450 gram - 67 cm Danayla, 19-04-2011, 8460 gram - 69 cm (op 15-11-2011) Evy, 25-04-2011, 6240 gram - 65,2 cm Lieke, 25-04-2011, 8465 gram - 70 cm [op 23-11-11] Emma, 27-04-2011, 9520 gram - 72 cm [op 10-01-2012] Sanne, 30-04-2011, 8340 gram - 69 cm [op 10-11-11] Zoontje Kipkip,01-05-2011, 8220 gram - 69,5 cm
Bieb : hier zijn de kindjes ook lid. Ik hou boekjes voor Danique best lang, verleng ze via internet nog 2x, voor ik ze terug breng want ze blijft ze maar leuk vinden. Het concept 'terug brengen en nieuwe boekjes lenen' vindt ze maar lastig te bevatten MamaMarije, ik snap je kronkels wel hoor Leuke foto's, wat een pretbekkies!! En die foto waar ze aan tafel staan, aaaah als ik Benjamin zie staan zie ik zo Danique op die leeftijd weer voor me. Zo schattig, met die kromme pootjes. Al naar 1 slaapje joh? Benjamin heeft echt de turbo aangezet om een grote jongen te worden. Steintje, fijn dat jullie weer beter zijn! Gisteravond laat takelde Quinten weer zo af, koorts was 40.4 en toen hebben we hem een pcm gegeven. Hij viel in slaap, wij ook naar bed, wordt hij een uur later gillend en brullend wakker. Niets hielp, hij wilde ook niet aan de borst drinken. Na een uur gemedder, het was al 02.00, maar bij ons in bed genomen. Daar hield hij op met huilen maar hij heeft anderhalf uur lang liggen draaien en woelen. Telkens maar dat koppie neerleggen en weer omhoog, heel zielig. Leek wel alsof hij meer last had van z'n oortje dan voordat we de pcm hadden gegeven. Ik ben gaan werken vandaag, Chris heeft vrijgenomen om bij Quinten te blijven. Het gaat ietsje beter, koorts is vandaag op z'n hoogst 39.4 geweest, op z'n laagst 37.7, en hij is niet meer zo apatisch geworden. Ik hoop dat hij morgen verder opknapt en dat we vrijdag allebei kunnen gaan werken want we hebben het allebei retedruk op kantoor. Het is zo lastig dat we totaal geen achterwacht hebben om es een ziektedag op te vangen. Ik ben bang dat 1 van ons tweetjes vrijdag een probleem krijgt.
Jeetje Natas, balen dat Q nog steeds niet fit is, arm ventje. En voor jullie ook niet leuk! Ik hoop ook dat ie snel opknapt. Oorontsteking kan echt een drama zijn @ bieb: Lucas vind het wel prima om de boekjes terug te brengen, hij vindt dat sorteerapparaat waar je ze dan in moet gooien, heel interessant Heb ook wat 'pedagogische boekjes' meegenomen, zoals 'Kleine Huppel krijgt niet altijd zijn zin' en 'Ienimini kleedt zich aan'... Hopelijk kan het een paar dingetjes triggeren bij Lucas. @ PSZ: Heb Lucas vanmorgen weggebracht en het was brullen! Hij gaat al een half jaar zonder problemen, maar sinds afgelopen maandag is het bal. Manlief heeft hem toen weggebracht en dat was een drama. Hoop dat het snel weer over is. @ slaapjes: gisteren idd maar 1 slaapje, maar vandaag zijn er echt weer 2 nodig. Denk dat we een beetje in een overgangsperiode zitten nu. Hij heeft gisteren overdag ook maar 1u15m geslapen, niet echt veel
LEuke foto's zag ik voorbijkomen! Lekkere beentjes heeft Emma haha, passen die van Noah wel 4 keer in Heb alles wel gelezen, kan het niet onthouden, mijn hoofd is vol blijkbaar...gister weggeweest, kon ik mijn sleutels nergens vinden. Had ze aan de buitenkant in de deur laten zitten....pffffff! Maandag de 4e prikken gehaald, gelukkig heeft Noah nergens last van. Hij weegt 7840 gram en is 73 cm! 7 klio en 39 cm gegroeid in een jaar, niet slecht Hij rolt ook eindelijk om!! Zitten begint ook ergens op te lijken, gaat gewoon allemaal in 1 keer nu... Morgen is het een jaar geleden dat ik werd opgenomen en later naar Groningen werd gesjeesd...nog een paar dagen dan is hij alweer jarig! Heb samen met Riley inkopen gedaan, we hebben genoeg slingers voor 10 huizen en eten/drinken voor een weeshuis Nu nog een kado, moeilijk hoor!
Wat een rust hier! @anmiri: fijn dat Noah zo goed is gegroeid! En mooi dat zijn ontwikkeling nu ook snel vooruit gaat. Niet te geloven dat hij alweer bijna een jaar is. Vier je dit weekend zijn verjaardag? @natas: wat zielig voor Q. dat hij nog steeds ziek is... Hopelijk is het vandaag beter gegaan met hem. Lijkt me erg lastig als je geen achterwacht hebt qua oppas. Als je dichterbij had gewoond had je hem hier mogen brengen op mijn vrije dagen, maar dat is nu geen optie. @mamamarije: wat vervelend dat Lucas niet meer naar de psz wil... Hoe is het vandaag eigenlijk bij de coach gegaan? Hier gaat alles z'n gangetje. Sanne geeft sinds een aantal dagen kusjes, zo schattig! Gisteren heeft ze voor de eerste keer mandarijn gehad. Gewoon de partjes gegeven en ze vond het maar wat lekker. Eigenlijk lust ze gewoon alles...
Eeka, wat heerlijk he, zo'n alleseter? Ik geniet er ook iedere dag van. Meneer heeft vandaag wat stukjes hamburger meegegeten, vond die heerlijk. Natas, hoe is met Q.? En met de rest? Hier weinig nieuws, 3e tandje is door. Alles onder, haha.
Quinten is nagenoeg weer beter. Zo snel als het bergafwaarts kan gaan, zo snel kan het ook weer de goede kant op gaan. Hij had vanmorgen nog wat verhoging, vanmiddag voelde hij helemaal normaal aan. Weer lekker spelen, drinken, enz. En jawel, voor de 1ste keer trof ik hem vandaag niet meer aan op de plek waar ik hem had neergelegd maar een paar metertjes verder (*Natasja zet op haar to-do lijstje het opruimen van heel klein speelspul van Danique*) Pedagogische bieb-boekjes : hahaha, ik moest in de bieb hard lachen toen ik een boekje vond met de titel "Kleine Huppel wil niet opruimen". Zo'n kleine huppel heb ik hier ook. Ik ga naar een kleinere bieb hier in Almere-Haven, de grote zit in Stad. Het hoekje voor de peuters en kleuters is niet zo groot maar voorlopig wel voldoende. Alles staat op volgorde van naam auteur en dat vind ik heel lastig zoeken want ik heb geen idee welke schrijvers goede boekjes hebben voor peuters. Dus ik zoek me rot daar. Eeka, ook al is het logistiek niet haalbaar, ik vind het al ontzettend lief van je dat je schrijft dat jij een dagje zou willen opvangen! Eet Sanne ook de velletjes van de mandarijn? Quinten eet nog nauwelijks stukjes, pas op dit moment gaat hele kleine stukjes brood redelijk. Aan mandarijn ben ik dus nog maar niet begonnen. Met stukjes in de hand doet hij niks (ja, op de grond gooien ), all het fruit geef ik nog gepureerd. Deze periode zal veel herinneringen oproepen Anmiri. MamaMarije, Danique heeft ook 2 van dit soort periodes gehad. Eén groot drama bij het wegbrengen naar KDV, thuis al huilen en niet mee willen. Duurde beide keren een week of 3, dan was het gelukkig weer over.
@natas: gelukkig maar dat Q. weer opgeknapt is! En leuk dat hij aan het kruipen is geslagen. Sanne is het achteruit kruipen beu en gaat nu rollend door de kamer... Tja, je moet iets als je niet vooruit gaat. Ze heeft partjes gekregen van de mandarijn, dus inclusief velletje. Ik had wel een stukje van het velletje opengemaakt dus ze ging eerst het vruchtvlees eruit zuigen voordat ze het doorslikte. @kipkip: heerlijk ja, zo'n goede eter. Leuk om te zien dat ze zo enthousiast wordt bij het zien van eten. @bieb: hier ook zo'n klein filiaal. Ze zijn maar 3x per week open, maar aangezien het hier ook maar een dorp is mogen we al blij zijn dat we een gewone bibliotheek hebben en niet zo'n bibliobus. Als het nodig is kunnen we naar andere (grotere) filialen om boeken te lenen. @mrs hair: heel veel succes met je tentamen van morgen! Je kunt 't, zet 'm op!
@ mrs hair: succes vandaag! Zet m op! @ anmiri: wat gaat Noah hard ineens! Leuk hoor. Logisch dat alles van vorig jaar nu terugkomt *knuffel* Nog een paar daagjes en dan is het feest! Heb je al bedacht wat voor cadeau het gaat worden? @ eeka: schattig hè, die kusjes? Zo lief! @ natas: fijn dat Q weer beter is! leuk hoor, dat ie nu ook vooruitkomt! @ bieb: hier hetzelfde, ook alles op naam van auteur, behalve de echte babyboekjes (van stof enzo) en de peuterboekjes (van karton), maar de prentenboeken ook allemaal in grote bakken... Lucas vindt de boekjes van 'Anna' altijd leuk (Kathleen Amant, geloof ik), allemaal herkenbare peuterverhalen. Bijvoorbeeld een knuffel die vies is en in de wasmachine moet, bij opa en oma logeren, etc. Hier wel een fijne grote kinderhoek, we gaan binnenkort ook met de Mama's Club er naartoe. Ideaal! @ Lucas PSZ: heeft gisteren nog wel wat gebruld, maar niet meer zo erg. Vind het op zich wel 'fijn' dat ze daar ook eens zien dat hij ontzettend boos/verdrietig kan worden en dan bijna niet te troosten is. Ze zeiden altijd 'we kunnen het ons echt niet voorstellen!'... Nou, nu wel.. Nu mag het wel weer over zijn, hahaha @ coach: goed gesprek gisteren. We zijn tot de conclusie gekomen dat ik meer ruimte voor mezelf moet nemen en dan niet eens qua tijd, maar wel qua gevoel en wensen/behoeftes. Dus dat de dingen die je voelt, er ook mogen zijn en je je niet altijd spiegelt aan wat de omgeving van je verwacht (of wat je denkt dat de omgeving van je verwacht)... Zal nog best lastig zijn, maar we gaan ermee aan de slag @ Benjamin: gisteren ook ziekjes, wat lichte koorts en jengelig. Ook ineens weer 3 slaapjes! Vandaag gelukkig weer aardig fit. Wel iets van een sprongetje ofzo denk ik, of verlatingsangst... Benjamin eet nu als we vis, kip of gehakt eten, ook kleine stukjes daarvan mee. Hij vindt het heerlijk! Morgenavond naar So You Think You Can Dance-theatershow!
@ marije: héél veel plezier! Lekker van genieten,lijkt me erg leuk. @ natas; fijn dat quinten weer is opgeknapt. En inderdaad, die kleine stukjes.. wordt hier ook nog wat ... @ eeka: mooi hé, als ze graag eten! Ik doe zelf mandarijnpartjes door de helft. Liesbeth heeft zich een keer verslikt in een heel partje, maar toen was ze nog een stuk jonger. Hier: vandaag dus tentamen 4/7 achter de rug, over de helft! Vanavond hebben we voor de eerste keer oppas en gaan we lekker uit eten. ik ben er aan toe ook, poeh.... Wel spannend. dochter van collega van 15, geen ervaring maar héél enthousiast. en ik ken die collega ook goed genoeg om te weten dat zij haar kinderen goed inschat, als ze het niet zou vertrouwen, zou ze het zeker niet goed vinden. ze komt om zes uur,doen we Liesbeth samen in bad en naar bed, zodat ze ziet hoe dat gaat, en dan gaan we lekker de stad in ... En dan meer studeren voor dinsdag
Mamamarije en mrshair; veel plezier vanavond! Voortbewegen, kruipen, rollen enz. hier nog niks! Behalve zitten dus wordt zodirect het enige babietje op de meet die zich niet verplaatst, haha. Ik had toen met de zwangerschapsyoga met kippetje ook een bijeenkomst na 9 maanden ofzo (muziek op schoot) en toen was zij ook de enige die zich nog niet voortbewoog. Luie kinderen dus . Midweekje is geboekt en gezellig, mijn moeder en 2 tantes hebben ook een huisje geboekt dus zit ik 's avonds in ieder geval niet helemaal alleen.
@MamaMarije: Hihi, die SYTYCD-theatershow is *nu* net mijn vriendinnetje naartoe die hier op kantoor was, grappig! Mijn collega (= haar vriend) moet nu op hun zoontje passen, het is voor haar de eerste keer dat ze zo lang weg is bij haar zoontje. Goed advies van je coach om je gevoelens meer ruimte te geven, dan herontdek je wat jij nou precies wilt. Veel plezier bij de show, ik zal wel ff vragen bij vriendin hoe het was, hihi. Enne wat een gave foto van Benjamin en Lucas saampjes aan de tafel! En wat betreft wegbrengen naar KDV, het is wel een compliment dat hij liever bij jou wil blijven natuurlijk, hihi! @Eeka: Wat lief dat ook Sanne kusjes geeft! Wel natte lebbers he? @Natas: Wat schrikken van Quinten zijn apathische gedrag en hoge koortsen, oorontsteking is zo zielig, Caitlin heeft er ook al 2 gehad. De nachten zijn dan echt drama. Maar vandaag hebben jullie geen van beide meer vrij hoeven nemen toch? Wat goed dat hij van zijn plekkie komt! @anmiri: Noah al bijna een jaar...dat gaat snel zeg. En wat doet 'ie het goed!! @Mrs Hair: Je bent er bijna! Enne wat leuk dat je de hort op gaat, heerlijk zeg. Have fun. @kipkip: Leuk, geboekt! Hier: Bij Caitlin is het 2e tandje in aantocht volgens mij. Ze heeft laatste 2 dgn meer chago buitjes (beetje mopperig), ze slaapt onrustig en warrig, lichte verhoging, veel poepen, en weer kwijlen. Gisteravond maar snel Dentinox gehaald en Chamodent. Maar nu hoorde ik dat Dentinox koortsstuipen kan veroorzaken?? Klopt dat, hebben jullie ervaring met die bijwerking, of hebben jullie goede ervaringen met Dentinox?
roan krijgt dagelijks drie druppels chamodent, en ik heb het idee dat dat wel werkt, dentinox ken ik niet