Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ Chamodent/Dentinox: Bij Lucas gebruikten we naar tevredenheid Dentinox, bij Benjamin liever Chamodent... waarom? Tja.. goede vraag... heb het idee dat dit nu beter werkt.
    Wat betreft bijwerkingen: ik vind dat altijd zo lastig hè... de kansen daarom zijn zoooo enorm klein. Het is echt afhankelijk van je eigen gevoel waar je je prettig bij voelt!

@ SYTYCD: hoe was de show volgens je vriendin, banaantje? Ben zo benieuwd voor morgen, we hebben de serie op tv trouw gevolgd :D

@ kipkip: wordt een leuk midweekje zo te horen! lekker van genieten!

@ mrs hair: groot gelijk dat je vanavond even lekker weggaat! Kan me voorstellen dat je wel even een 'loslaat-momentje' ervaart om Liesbeth bij de oppas te laten, maar het komt vast helemaal goed. Geniet er lekker van! Bij de Librije, toevallig :p?

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @Kipkip: Liesbeth beweegt zich ook nog niet vooruit hoor! Achteruit schuiven doet ze wel, maar vooruit ook nog niet. No worries, kunnen ze lekker naar elkaar liggen/zitten kijken op de meet :D

@ Tandjes: Naar he... Bij Liesbeth zitten de derde en de vierde dwars. Ik zie ze zitten, maar er zit nog een vliesje overheen. Zúre luiers, poeh...

@ Uit eten: Net weer terug. Heerlijk gegeten, en Liesbeth had zich ook goed gedragen :D Me = tevreden. Dit gaan we zéker vaker doen!

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: veel plezier vanavond!

@mrs hair: fijn dat het etentje leuk was en het oppassen goed gegaan is. Kun je met vertrouwen haar vaker op laten passen!

@dentinox/chamodent: volgens mij is de kans op bijwerkingen inderdaad echt heel erg klein, anders mocht het niet eens verkocht worden. Maar op de één of andere manier adviseer ik als drogist zijnde toch liever chamodent dan dentinox. Is puur gevoelsmatig hoor! En het ene kindje reageert beter op dentinox, de andere beter op chamodent. Is vaak toch een kwestie van proberen.

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Wij hebben eigenlijk nog nooit iets gebruikt tegen de tandjespijn... Doen we Liesbeth nu tekort? Of zou ik het wel merken als ze het nodig heeft?

Hier verder: Weer druk aan het studeren (what's new ;)), voor tentamen 5/7, rechtsgeschiedenis... Over Romeins recht, moet allemaal Latijnse termen enzo kennen :( Wel goed nieuws vandaag, het tentamen waar ik het meeste tegen opzag, en die ik ook echt het moeilijkste vond, heb ik een zeven gehaald! Nou ben ik normaal niet blij met een zeven, maar dit is zó'n vervelend vak, ik ben echt blij dat ik het niet over hoef te doen :D

@ MamaMarije: Héél veel plezier, laat je weten hoe het was?

5. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mrs hair: wat een goed nieuws dat je dat tentamen gehaald hebt! Gefeliciteerd. Wanneer krijg je dat tentamen over rechtsgeschiedenis?
    Ik denk niet dat je Liesbeth iets tekort doet om haar niets te geven voor de doorkomende tandjes. Ik gebruik zelf ook niets en ben pas van plan iets in huis te halen als ik merk dat ze er echt veel last van heeft.

6. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Quinten's nachten zijn weer prut. Het ging een paar nachtjes wat beter maar de laatste nachten is dat weer over.
    Ik heb vrijdagochtend in bed liggen janken toen de wekker ging. Wéer zo'n rotnacht, Quinten weer 4x wakker, proberen om niet meer dan 2x te voeden dus lang ermee bezig, etc. Ik kón niet meer, vreselijk.
    Vannacht hetzelfde verhaal, Chris heeft vanochtend de honneurs waargenomen en ik heb geslapen tot 11.00 uur. Daar baal ik dan ook weer van want je halve dag is naar de knoppen, maar het ging even niet meer.

Hij is gelukkig wel weer helemaal beter. Hij zit weer lekker in z'n velletje en speelt volop. Hij vindt de uitvinding van het tijgeren erg leuk, begint enthousiast te 'hijgen' als hij merkt dat hij ergens kan komen waar hij naar toe wil.
    Over Danique maak ik me een klein beetje zorgen. Ze is al een flink aantal weken erg moe, wallen onder haar ogen, vermoeid en hangerig gedrag, kort lontje, meer slapen (zelfs van de week weer een keer overdag op het KDV geslapen). Dit begon ongeveer rond Sinterklaastijd, dus duurt al best wel lang. Kan met de feestdagen te maken hebben en nu weer terug naar het gewone ritme, maar als dit over een week of 2 nog zo is wil ik even naar de HA met haar.

MamaMarije, ruimte voor jezelf is zo belangrijk! Je zult jezelf weer een beetje opnieuw moeten 'programmeren', zal soms moeilijk zijn.
    Ik ben benieuwd hoe de theatershow is/was!

Kipkip, zoonlief heeft nog even om in beweging te komen voor de meet :D
    Ik zag op FB een leuke foto van je mooie meid. Hoe heb je d'r haar daar gedaan, met een speldje? Danique heeft redelijk dun haar, het grootste deel van de dag valt dat als een slappe pannenkoek op haar hoofd met pieken haar in de nek. Ik hou het dus maar wat korter maar ik vind wat langer haar erg leuk.

Heerlijk Mrs. Hair, even lekker uit eten.
    Je gaat als een speer met je tentamens, goed joh!

Doorkomende tandjes : ik geef maar soms iets, geloof bij Danqiue 2x gedaan en bij Quinten tot nu toe maar 1x.

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hè Natas, wat vervelend om te lezen dat de nachten van Quinten weer zo bagger zijn geweest. Geen wonder dat je vanmorgen bij hebt moeten tanken, het lijkt me allemaal wel heel erg vermoeiend hoor! En dan ook nog zorgen om Danique, het zit je allemaal niet mee op dit moment... *dikke knuffel voor jou*
    Gelukkig ook positief nieuws over het tijgeren van Quinten!

8. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Natas, wat vervelend weer die nachten. Kapsel kippetje is een net uit haar bed kapse;)l, ongekamd en even een speldje om het uit haar ogen te houden. Normaal ben ik wel van de staartje, vlechten etc. Sterkte vannacht!

Morgen naar het theater, een peutervoorstelling, ben benieuwd! Hier overigens ook baggernachten dus ga ook maar naar bed.

9. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Kipkip: ook sterkte voor jou vannacht en veel plezier morgen!

10. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vreselijk die nachten, sterkte dames!

Hier nog nooit wat voor tandjes krijgen gegeven, Noah heeft er volgens mij ook geen last van. Wel verschrikkelijke kapotte billen:(
    4 tanden heeft hij nu, 2 ondertandjes netjes in het midden en boven 2 snij/hoektanden haha, net een klein draculaatje.

@cadeau: Had mijn zinnen gezet op een learn en nog wat huis van fisher price, helaas kan ik hem nergens krijgen. Op marktplaats wel een paar gezien maar daar missen weer vormpjes oid aan.
    Heb nu de musical gear center van playskool gekocht, ook heel leuk!

Man man man, wat een herinneringen komen er voorbij deze dagen...

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @Anmiri: jammer dat je dat huis niet kunt vinden, maar wat je nu gekocht hebt lijkt me ook erg leuk (heb even op internet gekeken wat het was ;)). Wat zielig van Noah's kapotte billen, maar het zal er grappig uitzien met zijn tanden :D.
    Kun je je herinneringen wel met familie of goede vrienden delen? En anders kun je het altijd hier kwijt, wij hebben ook een luisterend oor (of beter lezend oog ;)) voor jou!

12. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @mamamarije: Vriendin was razend enthousiast over de show! Ze vond het helemaal te gek dus je gaat een geweldige avond tegemoet denk ik.

@kipkip en @natas: Oei, weer mindere nachten. Natas wat klinkt dat dodelijk vermoeiend, sterkte en een knuf. Datzelfde ook voor kipkip.

@mrs hair: Ah leuk, Latijn! Wat een mooi resultaat voor dat moeilijke vak. Ik heb eindexamen in Latijn gedaan dus als je hulp nodig hebt bij die termen...hihi

Hier: C is alwéér ziek. Snotfabriek, koorts, the whole package. Vast weer opgepikt van kdv. Ze is inmiddels zo vaak ziek dat ze evenveel naar kdv gaat als dat ze ziek thuis zit. Zou bijna overwegen om haar thuis te houden. Ze ligt nu naast me maar kan geen rust vinden en ik ook niet. Diepe zucht!!!

13. anmiri

anmiri Actief lid

15 aug 2010
    462
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap Caitlin!

Moet nog zoveel doen dat ik niet weet waar ik moet beginnen....huis aan kant, boodschappen, taarten maken, al visite vanmiddag, slingers ophangen, zwemlessen....Eerst maar eens koffie en een plan bedenken:)
    Riley werd vanmorgen wakker: Oooh ik kan niet meer wachten, nog maar 1 nachtje, hoop dat het gauw weer avond is:D

14. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ooh gossie, wat schattig!

Pff....vandaag thuis gebleven, mijn maag is overstuur! Ben aan de diarree! Vannacht ook niet geweldig geslapen.

Hier gaan de nachten wel goed, behalve dat Emma steeds aan de klets is en steeds haar broek vol heeft midden in de nacht ;)
    Vannacht had ze haar slaapzak gewoon bijna uit....ze is zo aan het woelen!

15. MamaMarije

@ mamavanjuul: beterschap!! niet fijn....

@ anmiri: bijna is de dag... Noah alweer 1 jaar. Idd een supercadeau, kan hij zich vast hartstikke goed mee vermaken. Schattig dat Riley zo meeleeft!
    Hier trouwens ook een draculaatje ;), al is er inmiddels alweer een voortand door en komt de tweede er ook aan, dus het duurt niet lang meer. Alweer 6 tandjes nu!
    Gooi idd je emoties/herinneringen die boven komen, gerust hier in de groep. Ookal kunnen we vanaf een afstandje niet heel veel voor je doen, een *digiknuffel* helpt altijd.

@ banaantje: beterschap voor Caitlin! Dit hoor je wel vaak als kindjes nog niet zo heel lang naar opvang of school gaan, in de eerste periode bijna alleen maar ziek/snotterig.

@ kipkip: hoe was het theater? balen van je nachten... dacht je op de goede weg te zijn ;)

@ natas: voor jou ook naatje, dat de nachten nog steeds zo slecht zijn! Groot gelijk dat je even wat bijgeslapen hebt, al is het een druppel op een gloeiende plaat...Hoe is het nu met Danique? Beter een keer teveel gecheckt door een HA dan een keer te weinig.
    Leuk dat Q. het tijgeren echt door heeft nu!

@ mrs hair: goed bezig met je tentamens zeg! En pfoe... Latijn... kan ik je niet mee helpen, maar Banaantje wel zo te lezen :D. Wanneer mag je daarvoor naar Groningen? Je bent nu ruim over de helft met je tentamens, dat is wel lekker!

@ SYTYCD: de theatershow was echt zooo gaaf! Heb het nog niet vaak meegemaakt dat je 1,5 uur lang op het puntje van je stoel zit en dan ineens denkt: 'is het nu al afgelopen'? Het was zonder pauze en mijn hemel... wat hebben die lui een uithoudingsvermogen en een passie voor dans. Echt een aanrader voor de mensen die de tv-show ook leuk vinden. Bijna alle mooie choreografieën van de tv-show kwamen er in terug.

@ hier: gisteren naar de binnenspeeltuin geweest en dat merk ik vandaag zeg... tis een wonder dat ik mijn trommelvliezen nog heb! Lucas is erg moe en Benjamin krijgt een tand + verlatingsangst + ook nog moe van gisteren = huilen...
    Wel weer hele gave foto's gemaakt gisteren, zal kijken of ik ze zo kan spammen.
    Gelukkig vanavond lekker 'walk 'n talk' met de Mama's Club, even lekker een uurtje stevig wandelen (in de vrieskou ;))...

16. MamaMarije

Onze kleine dracula (foto is niet geweldig, maar je kunt wel de tandjes goed zien zo :D) en de tweede foto is gisteren gemaakt in Wamelland

17. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Bluemonday ook hier, bleggh. Kippetje was aan het schoppen, slaan omdat ze de ipad niet mocht. Echt bloed onder mijn nagels vandaan. Op zulke momenten denk ik echt, ik ben niet voor het moederschap in de wieg gelegd. Maar goed...terug kan niet meer ;).

Mamavanjuul, beterschap! Voel je je alweer wat beter?

Anmiri, leuk hoor! Is het plan al bedacht?

Mamamarije, leuke foto's! Leuk walk en talk. Ik heb vanochtend hardgelopen maar geen puf om te praten, haha.

Banaantje, 1 troost, na een jaar wordt het beter...dan hebben ze alles gehad. Kippetje was het 1e jaar ook veel ziek. Zoontje gelukkig...even afkloppen...niet.

Oh, er komt weer iemand naar beneden, grrr. Ga nou slapen.

18. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: beterschap!

@anmiri: wat een lieve opmerking van Riley! Is het nog gelukt met alles wat je vandaag wilde doen?

@banaantje: beterschap met Caitlin! Je hoort het idd regelmatig dat kindjes die naar school of kdv gaan in het begin vaak ziek zijn. Wel vervelend hoor, heb je nog een beetje kunnen slapen na je berichtje hier?

@mamamarije: klinkt goed, je avond weg! Had je verdiend! Gezellig zo'n kinderspeeltuin, alleen jammer dat dat zo z'n invloed heeft op vandaag. Ben benieuwd naar je foto's! *lees nu dat je ze geplaatst hebt, zo meteen eens even kijken naar je draculaatje ;)*

Hier: Sanne komt vooruit! Ben zo trots op haar, dat ze een manier heeft gevonden om vooruit te komen! Het is geen kruipen, ook geen tijgeren maar iets ertussen in. Het gaat allemaal nog niet snel, maar het ziet er supergrappig uit. Helaas geen foto's of video, want dametje stopt met bewegen zo gauw ze een camera ziet ;)...

Verder vanmorgen een mail gehad van iemand die een zoontje heeft met een duimafwijking en die mij een poos terug via dit forum gevonden heeft. Zij is met haar zoontje voor een second opinion naar het Handenteam in Rotterdam geweest en bevestigde het goede gevoel wat wij bij dit team hebben. We zijn daar geen nummertje, want de coordinatrice vroeg hoe deze mensen in Rotterdam terecht waren gekomen en toen vertelden ze dat ze van mij en nog iemand anders zulke goede verhalen hadden gehoord en die coordinatrice herkende gewoon beide namen en noemde zelfs spontaan de voornaam van dat andere kindje. Wat ben ik blij dat we voor Rotterdam gekozen hebben :)!

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: geweldige foto's! Wat een lachebekje!

@kipkip: sterkte daar! Hopelijk gaat ze snel weer slapen. Hoe was de theatervoorstelling gisteren?

20. MamaMarije

@ eeka: wat fijn dat je goede gevoel over Rotterdam bevestigd is! Je legt toch je vertrouwen neer bij deze mensen om goed voor je meisje te zorgen, dat is niet niks. Heel fijn lijkt het me ook om zo met een 'lotgenoot' in contact te komen!

Wat gaaf dat Sanne vooruitkomt! Ieder kindje ontwikkelt inderdaad meestal zijn eigen manier, haha, soms echt te grappig... Geniet ervan!

@ kipkip: ik herken het hoor, dat gevoel van 'Ik kan dit gewoon blijkbaar niet'.... Kan het niet voor je oplossen, maar wel een dikke *knuffel* geven en weet dat je niet de enige bent ;)
    Tja, je kunt ze moeilijk weer terugstoppen :$:p

Deel Deze Pagina