Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Thanx meiden voor jullie opbeurende woorden. Milan krijgt volgend jaar - godszijdank - inderdaad een andere juf. Van de week lars ingeschreven voor school en ondanks dat hij natuurlijk een heel ander kind is wel aangegeven NIET bij deze juf! Mijn schoonmoeder zegt precies hetzelfde als jouw moeder Marije!

@mamavanjuul, jammer dat je er niet bij bent, maar wel begrijpelijk.

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Oeh... gastenlijst, ik vond dat nog best lastig! Wie wel... vooral ook wie niet ;) en dan ook nog een beetje binnen je budget blijven... succes vanavond!

Wel fijn dat de tijden nu wat langer zijn, zou van mij ook best mogen. Ik vind met name de middag erg kort (13.15-15.00).
    Dat is idd ineens vroeg opstaan zo ja... duurt ook ff voordat je weg bent met 2 kids, valt me telkens weer tegen :D

Balen dat je nu weer ongesteld wordt ;)... ging jij nou ook nog een spiraaltje laten plaatsen of juist niet?

3. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Maryloes, jee, zo'n schoolgaand kind brengt weer hele andere prblemen met zich mee. Ik kan me voorstellen dat je haren overeind gaan staan bij zo'n juf. Ze zal toch ook snappen dat niet alle kinderen hetzelfde in elkaar zitten en dan hoeft er toch niet meteen wat opgeplakt te worden? Ze zullen daar tegenwoordig wel heel attent op gemaakt worden dat ze vroegtijdig dingen moeten signaleren.

Net bij de psz geweest, helemaal leuk, kippetje wilde ook niet meer mee. Ga ik daarna bellen, kan ze pas in sept.terecht. Oeps! Nu ga ik haar op een psz in een nabij dorp doen en meteen op de wachtlijst voor hier. Maar wel balen zeg!

4. MamaMarije

@ kipkip: dat is balen!! wel een goed teken dat ze niet meer mee wilde ;)

@ maryloes: logisch dat je Lars niet bij deze juf in de klas wilt, maar met de grote scholen van tegenwoordig hoeft dat geen probleem te zijn, denk ik? Er zijn meestal zoveel klassen!
    Fijn dat je schoonmoeder lekker nuchter is en haar professionele kijk op Milan ook kan geven.

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nee ik ben aan de pil ;) even geen gepiel meer down under!

Gelukkig brengt papa haar 's ochtends altijd weg, zodat ik even lekker rustig aan kan doen met Emma. In de middag is hij ook nog thuis, dus dan breng ik Juul snel op de fiets. Straks lekker met Emma op de fiets haar ophalen en dan ff langs de supermarkt ;)

Ik heb zulke leuke jurkjes gevonden voor de meisjes...maar durf nog niet te bestellen. Voor Juul weet ik de maat wel, die groeit niet zo snel meer. Maar Emma...zou niet weten in welke maat zij over 6 mnd zit...

6. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @anmiri:
    Hartelijk gefeliciteerd met Noah's verjaardag!!!!

Dat jullie vandaag maar een mooie dag mogen hebben!

7. MamaMarije

@ mamavanjuul: bruidsmeisjesjurkjes? schattig! Vind het ook altijd zo moeilijk om kleding vooruit te kopen, dus ik kan je er niet mee helpen.. :)
    Haha, geen gepiel meer... ik dacht dat jullie mogelijk nog een derde wilden :p?

eerst maar eens trouwen!

8. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @maryloes: wat een toestand op school zeg! Echt niet leuk... Heb geen oplossing voor je of toevoegingen aan wat de andere dames gezegd hebben, maar wil je wel even een hart onder de riem steken!

@mamamarije: wat een onzin van die arts zeg! Sommige kinderen vallen nu eenmaal vaak, moet je hem dan in bed of op een stoel vastbinden zodat hij niks meer kan doen? Het is gewoon een ondernemend mannetje volgens mij. En ja, die hebben nu eenmaal vaker blauwe plekken van het vallen. En wel of geen box, moet je dan een box neerzetten voor de sier? Als Benjamin er toch niet meer in gaat dan staat dat ding alleen maar in de weg waarschijnlijk. Niks van aantrekken hoor! *knuffel*

9. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@mamamarije, ik had volgens mij nog niet op het cb gebeuren gereageerd, maar ik zou me er niet teveel van aantrekken hoor! Volgens mij denken die dames van het cb dat we de hele dag niks anders te doen hebben dan naast onze kindjes zitten. Het gaat letterlijk met vallen en opstaan, dus wat verwachten ze dan. En zelfs als ze wel kunnen lopen, kan het nog mis gaan, kijk maar naar Lars:).

Nina en Lars waren vandaag naar het kdv, heb ze opgehaald en bij thuiskomst even tasjes opgeruimd. Lees ik in het schriftje van Nina: Nina heeft vandaag los gestaan:$.

10. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Zo, snelle dame :D!

11. MamaMarije

@ maryloes: jeetje, die Nina :$ Wie weet loopt ze wel als we de meet hebben!
    En idd, ik moet me er ook niet teveel van aantrekken, van die troela op het cb, daar hebben jullie helemaal gelijk in. Gelukkig is de wijkverpleegkundige die ik meestal heb, wel oké. Ze weten daar ook niet dat ik onder behandeling ben van de psycholoog, heb al helemaal geen zin in gedoe daarover. Hoezo 'een plek waar je met je vragen terecht kunt'? ;)

@ eeka: de box heeft hier een paar maanden gestaan als speelgoed-opbergplek... daar was ik ook wel klaar mee :D

@ mama's club: we gaan een hele leuke workshopserie doen, had ik daar al over verteld? Ben er zo enthousiast over! 5 workshops die optimaal ouderschap stimuleren (haha, klinkt suikerzoet, ik weet het ;)). Workshops waarin je op zoek gaat naar wat je belangrijk vindt voor je gezin, wat voor ouder je bent en hoe je omgaat met de balans tussen je eigen behoeftes en die van je gezin.
    Jammer dat we zo ver van elkaar af wonen, anders was het ook wel eens leuk om dat met ons cluppie te doen!

12. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamamarije: klinkt goed die workshops! Hoe was het 'walk 'n talk' van gisteren?
    Enne, op het cb hoeven ze niet alles te weten hoor! Ik zou ook niet zeggen dat je bij een psycholoog loopt, dan gaan ze daar misschien weer over zaniken. Overigens niet terecht, maar je weet het daar maar nooit!

13. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    zo wat is er weer veel geschreven, nog niet alles gelezen, moest vanaf 407 terug lezen.

meet: een goed idee, komen wanneer je kan, en tiel is goed te doen, als ik ook iets voor de lunch mee moet nemen geen probleem hoor..
    dom dom dom, nu kan ik weer de datum van de meet niet terug vinden, welke datum was dat ook alweer, volgens mij nog steeds een beetje last van vergeetachtigheid??????????????

ik zag nog wat mooie foto's

NOAH: 1 jaar gefeliciteerd en een fijne verjaardag, nog vele jaren erbij voor de kleine man:):)

Roan kan blokjes stapelen, alleen als het blokje eraf valt word hij boos, dan slaat hij met zijn armen door de blokjes zodat ze allemaal door de kamer vliegen.

14. MamaMarije

Herkenbaar, alleen dan van Lucas :D. Wat goed dat Roan dat al kan! Benjamin kan nog geen blokjes stapelen, wel een klein beetje opruimen, ook handig ;)

Meet: datum is 11 februari!

@ eeka: walk 'n talk was heerlijk! Best fijn om in de vrieskou even een uurtje de dag van je af te wandelen! Daarna even opgewarmd met warme chocomel :)
    Idd, die reden zit er bij mij ook achter dat ik op het cb niet vertel van mijn psychologische behandeling, zit niet op commentaar te wachten!

15. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @MamaMarije: Ik zou ook niet vertellen van je behandeling, dat gaat ze verder niks aan. Die box weg lijkt mij een logische stap als Benjamin er toch niet meer in wil, dus dat is wel een beetje gezeur hoor. Goed idee dat iedereen wat ruimer de tijd krijgt om binnen te lopen! Ik zal er rond 10:30 uur zijn maar ga proberen om het zonder bedje te doen, Caitlin is een superslechte slaper in vreemde omgevingen en zeker op plaatsen waar vertier is. Dat wordt geheid een krijspartij, dus zodra ze echt moe begint te worden kan ik beter huiswaarts gaan.

@anmiri: Ook hier nog een felicitatie voor Noah natuurlijk! Ons eerste babytje van het topic, toch wel heel bijzonder hoor, nu dringt ook bij mij het besef door dat onze kinders al bijna een jaar worden, jeetje... hebben jullie genoten van de dag vandaag?

@Maryloes: Wat een rare juf. Het ziet er indd naar uit dat ze behoorlijk labelplakkerig is... Sommige mensen kunnen tegenwoordig maar moeilijk accepteren dat kinderen ook gewoon een eigen karakter hebben, en dat het ene kind heel anders is dan het andere kind. Verstandig dat je hebt aangegeven dat Lars niet bij die juf geplaatst mag worden. Anders zit je misschien straks weer met ergernissen.

@steintje: Wat cool dat Roan al blokjes kan stapelen!

Hier: Brrr, het is koud buiten en dat is merkbaar hier in huis. Ik zit met mijn hoodie op mijn hoofd, haha. Ik ga vanavond vroeg naar bed, Caitlin gaat al een stuk beter dan voorgaande dagen gelukkig, maar zoals alle voorgaande keren krijg ik ook last vlak nadat Caitlin ziek is geweest. Dus nu heb ik keelpijn. Morgen mamadag (gister moest ik thuisblijven vanwege zieke Caitlinneke) en morgen ga ik naar mijn ouders in Lisse. Eindje rijden, maar ik denk dat Caitlin dat wel aankan. Ik moet ook de boekhouding droppen daar, mijn lieve papa brengt die altijd trouw naar de accountant toe.

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Anmiri, ook hier : van harte gefeliciteerd met jarige Noah!

En MamaMarije, heb je al een vrachtwagen vol schuimrubber gekocht? :p

Kipkip, wat jammer van de wachtlijst op de psz zeg :(

Maryloes, het lijkt mij ook niet dat jullie door een roze bril met een grote blinde vlek naar Milan kijken. Ik kan me moeilijk voorstellen dat jullie het helemaal bij het verkeerde eind zouden hebben, en de therapeut ook niet. Als je het gevoel hebt, jullie en andere ouders, dat je tegen een muur oploopt zou ik het hogerop zoeken bij de directeur van de school. Daarmee een gesprek aanvragen, bijvoorbeeld met de andere ouders én met haar erbij. Het schooljaar duurt nog best lang om zo verder te gaan.

Die Nina, al los staan!

Hopelijk niet ziek worden Banaantje.

De meet : ik ga proberen om een beetje bij te slapen maar ook zo snel mogelijk te komen, wil niet veel missen natuurlijk :p
    Denk dat ik geen campingbedje meeneem, Quinten is niet zo'n goede slaper in vreemde omgeving. Hij kan er wel redelijk goed tegen om incidenteel een slaapje over te slaan, of om een half uurtje in mijn armen te slapen na een slok.
    Marije, ik neem zelf wel fruit mee voor Quinten hoor, hoef jij niet 11 bananen in te slaan of zo :D. Zullen we allemaal ook iets meenemen voor de lunch?

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Wat een rust hier vandaag!

@banaantje: hoe is het nu met jou? Niet ziek geworden op je mamadag? Is het gezellig geweest bij je ouders?

@natas: hoe gaat het met jou?

@meet: heb er zin in! Lijkt me erg leuk om jullie en de kleintjes in levende lijve te ontmoeten.

18. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    meet: ik heb er ook zin in, ben ook wel benieuwd naar jullie als mama's en de kleintjes kunnen n u al echt spelen en misschien van elkaar afkijken hoe ze moeten zitten, kruipen of andere dingen.

roan begint steeds vaker op handen en knieeen te zitten, nu nog voort bewegen, maar wij hebben een gladde vloer, dus is wat lastiger..

19. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Idd, wat een rust hier. Ben zelf ook heel druk aan het werk ;).

Hier wordt nog geen enkele teken van voortbewegen gespot, meneer wil alleen maar de hele dag staan en als je hem dan weer wil neerzetten houdt hij zich zo stijf als een plank.

We kiezen het trouwens wel uit met de meet, ik moet 4x per jaar op zaterdag werken en dat was de vorige keer ook al zo en nu dus weer. Maar goed, ik heb gezegd dat ik niet kan, dus ben er gewoon bij.

De overige mama's nemen alleen de baby mee, toch? Ik dacht, misschien wel leuk voor het kippetje om met Lucas te "spelen" (of te vechten, haha). Wat vind jij Mamamarije? Eerlijk zeggen hoor!

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle

Deel Deze Pagina