Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier ons schema...bij benadering natuurlijk ;)

8.00: Papfles (240 ml)
    9.15: slapen tot 11
    11.15; 1 stuk fruit (hele appel/banaan)
    12.30: broodje
    13.30: Fles (240 ml)
    slapen tot 16
    16.15; tussendoortje met drinken (koekje, halve banaan ofzo)
    17.30; Groente + toetje + hapjes van papa
    19;00; Papfles (270 ml :) gaat de laatste tijd niet meer op ;))

@Mrs Hair: wat een toestand joh....

ooh hier leuke jurkjes gevonden voor de dames...nu nog 4 maanden wachten en dan bestellen:

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Dag dames!

@ Natas: Wat een mooie foto's weer. Wat een heerlijk koppie heeft Danique :D

@ MamaMarije: Fijn dat het zo goed gaat lopen met de mama's club. Lijkt me super gezellig, al die activiteiten... Jammer dat ik zo ver weg woon ;)

@ Schema's: Als ik niet thuis ben, drinkt Liesbeth alleen 's morgens en 's avonds bij mij. Overdag drinkt ze wat slokjes uit een beker, maar een extra fles weigert ze gewoon. Al lang hoor, sinds zeven maanden ofzo. Ik kolf ook niet meer... Wel jammer, want op die dagen heeft ze echt niet veel natte luiers... En dat haalt ze 's nachts in.

@ Meet: Zal ik een lijstje beginnen met wie wat meeneemt? Ik had er nog geen voorbij zien komen...

LIJSTJE LUNCH MEET
    Mrs Hair - Hartige taart

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamavanJuul: Leuk he, die jurkjes uitzoeken! Wij hebben de kleren toen gekocht bij humpiedump. Zijn er speciaal heengereden om te passen enzo, maar het is vlak bij zee, dus we hebben er toen een heerlijk middagje strand aan vastgeplakt.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ mamavanjuul: wat een prachtige jurkjes! Zo snoepig :D *vindt het heeeeel eventjes jammer dat ze alleen jongens heeft* Kraamvisite is leuk hè :) ik kan me nooit voorstellen dat onze kindjes ook zo klein waren!

@ Gelderlander: artikel is leuk geworden! Ik moet het nog even op de site zetten. Ja, zo leuk dat de inspanningen nu beloond worden!

@ schema's: idd, zo ongeveer overal wel hetzelfde! Ik zag nog dat ik Benjamin's 'lunch-fles' vergeten was op te schrijven. Hij krijgt voor zijn middagslaapje ook nog een 180/6 fles.
    Vind het wel bizar, Lucas zat met deze leeftijd nog op 3 dikke slaapjes per dag (ca. 2x2u en 1x1u) en Benjamin slaapt zoveel minder!

@ Lucas: ik maak me de laatste tijd een beetje zorgen om zijn gedrag. Hij is natuurlijk volop aan het peuterpuberen, maar ik heb het idee dat hij toch wat anders reageert dan andere kinderen. Er spookt met name een bepaald beeld door mijn hoofd waarvan ik veel denk te herkennen (maar ik ben ook een leek...). Lastig hoor, want ik weet dat ze pas vanaf 4 jaar onderzoek kunnen doen indien nodig. Daarnaast wil ik natuurlijk ook geen moeder worden die meteen een sticker op haar kind plakt... Lastig!

LIJSTJE LUNCH MEET
    Mrs Hair - Hartige taart
    MamaMarije - Drankjes (gekoeld spul, melk, karnemelk) en gekoeld beleg voor broodjes (ham, kaas, etc.).

Wel zo handig als jullie dat gekoeld spul niet mee hoeven nemen. Ik kan ook nog wel wat anders erbij maken als het lijstje compleet is, laten we eerst even kijken wie wat wil meenemen!

5. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

LIJSTJE LUNCH MEET
    Mrs Hair - Hartige taart
    MamaMarije - Drankjes (gekoeld spul, melk, karnemelk) en gekoeld beleg voor broodjes (ham, kaas, etc
    Maryloes - wraps

6. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @MamaMarije: Wat goed van de Mama's Club! Leuk, weer een interview, straks ben je BN-er, hihi :p Ja, heb je toch het gevoel dat Lucas anders reageert? Waar denk je zelf aan? Natuurlijk wil je geen stickers plakken, maar vergeet niet dat jij mama bent en het beste je eigen kind aanvoelt. Ik hoop voor je dat Lucas gewoon een lastigere periode heeft, nu Benjamin er is kan het misschien wel meespelen dat hij wat jaloersig is zodat het zich wat apart uit?

@mamavanjuul: Cuuuute! Ik had toen ik trouwde gekeken voor bruidsjurkjes via eBay, die kun je op maat laten maken in China voor een appel en een ei, helemaal maatwerk. Da's misschien ook nog wel een idee! En wat eet Emma goed zeg, pffff Caitlin komt nog niet eens op de helft...

Ik zal nog even nadenken wat ik ga meenemen voor de lunch, even manlief vragen wat ik goed kan maken! Ik vind broodjes meenemen zo saai :p Dus het liefst maak ik ook wat lekkers. Ik zit te denken aan cupcakes, maar het versieren daarvan kost uren, dus ik moet nog ff kijken of ik dat ga redden de avond van tevoren.

@Natas: Prachtfoto's van je kroost. Wat een lieffies. En niet raar dat D. de trein te heftig vond hoor, volgens mij was ik vroeger ook zo'n miepje. Overigens ben ik (om maar even wat stickertjes te plakken, haha) 'hypersensitief', eigenlijk is dat juist een goede eigenschap want dat houdt in dat je zenuwen verder ontwikkeld zijn, maar gevolg daarvan is dat je gevoeliger bent voor geluiden/geuren/prikkels. Wie weet heeft D. dat ook wel een beetje.

Ik zal straks ook even de lijst bijwerken.

7. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    #4187 Banaantje81, 20 jan 2012
    Laatst bewerkt: 20 jan 2012
    LIJSTJE
    Noah, 17-01-2011,
    Roan, 02-04-2011, 9390 gram - 76.5 cm [op 11-01-2012]
    Liesbeth, 03-04-2011, 9730 gram - 72,7 cm [op 09-01-2012]
    Quinten, 03-04-2011, 7270 gram - 70 cm [op 01-12-2011]
    Caitlin, 06-04-2011, 8095 gram - 71 cm [op 11-01-2012]
    Nina, 12-04-2011, 9000 gram - 74 cm [op 11-01-2012]
    Benjamin, 17-04-2011, 9380 gram - 71 cm [op 17-01-2012]
    Lieke, 25-04-2011, 8465 gram - 70 cm [op 23-11-2011]
    Emma, 27-04-2011, 9520 gram - 72 cm [op 10-01-2012]
    Sanne, 30-04-2011, 8340 gram - 69 cm [op 10-11-2011]
    Zoontje Kipkip,01-05-2011, 8680 gram - 71,5 cm [op 05-12-2011]

Haha, wat hadden veel van ons een afspraak op 11jan zeg!

En jemig, wat is Caitlin een kleintje.... :$

8. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Nog even dit (ego modus)...

Dit had ik nog niet verteld, maar ik zit een beetje in de stress, zeg maar. Sinds de geboorte van Caitlin ben ik niet aan de pil geweest, eerst vanwege borstvoeding, en daarna kwam mijn cyclus maar niet op gang. Omdat ik natuurlijk een eileider mis, was ik meteen bang dat na de bevalling mijn lijf helemaal ontregeld was of zo. Gelukkig kwam het weer op gang na een half jaar ongeveer. Ik wilde toen weer beginnen aan de pil, maar dat stelde ik steeds uit omdat ik geen zin/tijd had om naar de huisarts te gaan. Dus dan maar even aan het rubber :p Echter, nu ging er begin deze maand iets mis. Goed mis. Ik maakte me op zich geen zorgen, totdat ik de dag erna mijn eisprong bleek te hebben. OEPS... (ik voel mijn eisprong duidelijk, krijg dan enorm typische krampen). Nu denk ik dat ik zwanger ben!!! Rond deze tijd zou ik weer ongesteld moeten worden. Alleen, ik heb nu geen enkel signaal nog gehad daarvan. Normaal rond deze tijd zie ik wel een vooraankondiging ;) Maar nu...helemaal niks... Gisteren bij Kruidvat maar zwangerschapstesten gekocht. Vannacht gewoon NIET geslapen erdoor (vandaar mijn status op Facebook dat ik slecht sliep). Ik ga dit weekend testen, tenzij ik vandaag of morgen ongesteld word.

Echt, mijn hart klopt vandaag al de hele dag in mijn keel zowat hier. Denk er constant aan. Wat als...?

Natuurlijk ontvang ik een tweede kindje met OPEN ARMEN! Ik denk dat ik heel erg happy ben als ik ineens zwanger blijk te zijn. Alleen het is veeeel vroeger dan de bedoeling was :( Ik had eerst nog willen genieten van Caitlin. Ik voel me er nog niet echt 'klaar' voor zeg maar. Maarja, als het zo is, dan is het wel feest natuurlijk. Een broertje/zusje voor Caitlin was wel de bedoeling op den duur (met nadruk op 'op den duur', bwaha). Pfffff ik word gek van de spanning.

En oja, natuurlijk wel mondjes dicht op alle social media, want geen hond die dit nog weet....en wie weet is het een storm in een glas water...

9. Maryloes

Oeh, banaantje wat spannend! Alleen een test kan het uitwijzen! Ben heel benieuwd of je gevoel klopt. Knap dat je nog kan wachten haha.

@Mamamarije, waar denk je aan dan?

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Banaantje: Wat spannend zeg :$ Ik snap wel wat je bedoeld hoor!
    Hier zegt vriend ook steeds dat hij echt wel een derde wil en dan ga ik er geheid over dromen. Dan droom ik dat ik zwanger ben, maar dat helemaal niet wil! En ik vind het persoonlijk gewoon geen optie om het weg te laten halen omdat het "niet uitkomt".
    Dan schiet ik helemaal in de stres omdat mijn trouwjurk dan niet meer past en zie ik de bruiloft helemaal in duigen vallen ;)En dit droom ik dan allemaal he!
    Dus ik snap wat je bedoeld ;)

11. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    LIJSTJE LUNCH MEET
    Mrs Hair - Hartige taart
    MamaMarije - Drankjes (gekoeld spul, melk, karnemelk) en gekoeld beleg voor broodjes (ham, kaas, etc
    Maryloes - wraps
    Steintje - verschillende broodjes

met hoeveel personen zijn we ongeveer tijdens de meet?

banaantje succes van het weekend we duimen voor je!

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Banaantje: Zo, wat spannend! Poeh, ik krijg het er zelf warm van ;)... Ik wil wel met je mee duimen, maar het is eigenlijk een beetje win-win situatie toch? Als het niet zo is, is het prima, dan nog eventjes wachten, en als het wel zo is, ben je óók heel blij als ik het zo lees... Maar in ieder geval mega-spannend!

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Baby-meet: Volgens de originele afspraak zouden we met 11 zijn. MamavanJuul kan er helaas niet bijzijn, maar niemand heeft verder afgezegd. Pollewopke heb ik al lang niet meer gezien, maar volgens mij schrijft ze nog wel mee toch? En Noukie? Zou die nog komen? Dat zijn de enigen waar ik over twijfel...

14. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ banaantje: oei wat spannend!!! Dan zou je er ongeveer net zo lang tussen hebben als ik tussen de jongens ;) Hou ons op de hoogte!! En ik duim met je mee, maar waar duimen we dan precies voor? wel of niet :p?

En wat betreft Caitlin, ze is net zo lang als Benjamin, maar die is bijna 1,5 kilo zwaarder, haha :$ Wat een verschillen tussen die kleintjes hè?

@ meet: wordt een lekker lijstje zo voor de lunch! Als iedereen wat aanvult, weten we meteen wie er allemaal komen. Noukie en pollewopke twijfel ik ook over, en anmiri heeft er ook nog niet op gereageerd geloof ik. Het is voor haar ook wel ver weg, dacht ik.

@ Lucas: ik denk bij hem aan het Syndroom van Asperger, dat is een aan autisme verwante stoornis. Mijn buurvrouw heeft een zoon met Asperger (nu 6 jaar) en die vertelde toevallig vandaag dat ze veel in Lucas herkent. Daarnaast had het al een paar keer door mijn hoofd gespookt...
    Aan de andere kant vertoont hij ook tekenen van hoogbegaafdheid en/of hypersensitiviteit, dus tja... ;)

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamaMarije: Moeilijk hoor... Inderdaad veel te vroeg om labeltjes te plakken, en voor ons op afstand heel moeilijk om er überhaupt iets zinnigs over te zeggen. Jij kent je zoon het beste, en zoals ik jou inmiddels heb leren kennen, weet ik zeker dat je op tijd aan de bel trekt als dat nodig is. *knuffel*

16. Maryloes

Lastig Marije, idd wat mrs hair zegt, kun je er nu nog niet echt wat over zeggen. Toen de juf een paar maanden geleden adhd liet vallen, ben ik op internet gaan kijken en tja, bij elke stoornis staan wel wat punten die bij Milan van toepassing zijn. Ook bij Asperger bv. Maar ja, als je gaat zoeken dan vind je altijd wel wat denk ik. Neemt niet weg dat er echt wat kan zijn hoor, begrijp me niet verkeerd want ik wil het niet bagatelliseren. Maar ik ben een beetje huiverig voor labeltjes.

Goed dat je het in beeld hebt in ieder geval, als Lucas wat ouder is en je hebt nog steeds het vermoeden kun je daar in ieder geval mee aan de slag.

17. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Nou meiden...jullie hoeven al niet meer te duimen voor wel of niet. Ik heb getest.

OH MY GOD

Ik ben weer ZWANGER!!!

Heb echt van top tot teen staan shaken in de badkamer met mijn potje pis, die ik nota bene van de spanning helemaal over liet lopen (gatver), ik moet er echt nog even aan wennen. Manlief kwam thuis met Caitlin en die wist niet wat die hoorde. Hij wou al eerder een tweede, dus meneer heeft zijn zin nu, bwaha! Ik moet er echt nog even aan wennen. Voel me nu wel een ondankbaar persoon, ik hink op twee gedachten...ik ben intens gelukkig, maar tegelijkertijd voel ik me ook als een soort verrader van Caitlin. Ik heb Caitlin altijd gezien als mijn ultieme droombaby, mijn Alles. En hoppa, nu ineens is dat roze wolkje van Caitlin naar de achtergrond verdwenen. Want ineens is er concurrentie. Ik vind het moeilijk te bevatten. Kan mijn eigen emoties even niet helemaal goed in kaart brengen. Ik probeer het heel even van me af te zetten, zodat ik kan wennen aan het idee. Terwijl ik heeeeeeeeelemaal in de wolken ben ook, maar dit is wel heftig, een ingrijpende verandering zo plotseling, iets waar ik nu nog echt niet op had gerekend. Maar jeetje...WOW...ik vind het ook zo ontzettend gaaf!!!

Aan de andere kant is dit wel ultiem komisch! Want ik:

1) had mijn eisprong rond de huwelijksnacht en dacht niet zwanger te kunnen worden, maar hoppa, in 1 keer zwanger (bbz)
    2) dacht nadat ik die eileider miste dat ik misschien wel onvruchtbaar was geworden, maar hoppa, weer in 1 keer zwanger (caitlin)
    3) foutje bij de seks, dacht dat het niet zo'n vaart zou lopen, maar verdorie WEER in 1 keer zwanger

Dus drie keer had ik potentiele kans om zwanger te zijn, en alledrie de keren was ik ook daadwerkelijk zwanger.

Ik moet echt gaan opletten nu, als manlief al naar me kijkt loop ik alweer met een dikke pens rond. Dit is echt ongelooflijk!!

Als alles goed gaat, ben ik 30 september uitgerekend.

Hahahahaha kom ik weer...bleehhhh ik heb helemaal geen zin om weer zo lang zwanger te moeten zijn met al die kwaaltjes *zeurkous* hahahaha!!! Geef mij die baby nu maar meteen, mag ik die zwangerschap skippen please?

18. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Belachelijk! Ik sta nu zelfs in dubio over mijn banner! Ik wil een nieuwe banner voor deze zwangerschap nu, maar dan moet ik de banner van Caitlin weghalen want je kunt geen 2 banners hebben. Maar ik wil Caitlins banner ook niet weghalen! Help, wat nu? Argh, komen de hormonen nu al?

19. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @MamaMarije: Asperger....dat had mijn zwager.... Ik ken het dus goed. Hij was ook hoogbegaafd maar iedereen vond hem een beetje 'vreemd'. Wat voor kenmerken vertoont Lucas? Ben het overigens wel met Maryloes eens dat je niet te snel af moet gaan op verhalen van anderen hoor, want als je inderdaad maar genoeg 'graaft' in het gedrag van kindjes zie je volgens mij bij elk kind wel iets afwijkends. Maar wil niet zeggen dat Lucas het niet heeft, natuurlijk. Hihi, ja zag van Benjamin, stevig kereltje, ik heb een teer fijn poppetje! Caitlin zit bijna op de ondergrens, boehoe.

Caitlin hoest wel flink. Nu is ze -net als ik- snipverkouden, maar nu twijfel ik of niet maandag niet ff langs de huisarts moet gaan weer. Loop de deur wel plat bij die beste man zo...

20. Maryloes

Wow Banaantje, wat leuk! De eerste van ons cluppie die weer zwanger is! ( ik volg niet hoor:D ). Ik kan me je dubbele gevoelens heel goed voorstellen, maar fijn dat je er helemaal mee in de wolken bent. Wat betreft je banner, je kunt het voorlopig even zo laten toch? Kun je even rustig wennen, toeleven naar de eerste echo en dan kun je altijd nog bedenken wat je wilt.

Trouwens, als je bang bent dat het roze wolkje van Caitlin verdwijnt, bedenk maar zo dat ze altijd heel speciaal zal zijn, want zij heeft jou immers voor het eerst mama gemaakt!

Deel Deze Pagina