Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    He, super! Gefeliciteerd!!!

En commissie, tja, dat is natuurlijk wel een beloning. Goed om te horen dat je het leuk vindt, dat is het belangrijkste.

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

Dat is fijn nieuws! Helemaal in deze tijden!

@mamamarije; dat is geen fijn nieuws over je moeder.

Zijn jullie trouwens al aan het nadenken over een verjaardagscadeautje? Man o man....ik ben er nog zo niet aan toe dat Emma 1 wordt over 3 (!!!!!) maanden...:)

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ mamavanjuul: Wat voor speeltje ze krijgt weet ik nog niet. Ik weet al wél dat ze een heel mooi jurkje krijgt, ik twijfel nog tussen mim-pi, oilily en jottum. Daar ga ik echt schandelijk veel geld tegen aan gooien, ze heeft tot nu toe alleen nog maar gekregen kleren, tweedehandsjes en h&mt-jes, dus dat wordt een keertje tijd. En ik ga cupcakes maken. :D

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik ga voor Emma een shirtje bestellen en dan met Emma 01.
    Heb ik ook gedaan voor Julia.

Ik vind het wel moeilijk....qua cadeautje dan. ..gelukkig hebben we nog 3 maanden, haha!

5. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Die jurkjes zijn inderdaad errug prijzig :D
    Maar wel heel mooi!

6. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    #4286 Banaantje81, 25 jan 2012
    Laatst bewerkt: 25 jan 2012
    @Eeka: Hee, wat goed, weer een jaartje contract verlengd. Gefeliciteerd! En die studie, lijkt me zeker interessant en erg fijn als je dan commissie ontvangt.

@MamaMarije: Rot voor je moeder, en ook indirect rot voor jou vanwege de oppas. Wij hebben hier ook een chronisch oppasprobleem: alleen mijn schoonouders wonen redelijk in de buurt. Als we oppas nodig hebben, moeten we dat alleen bij hun zoeken. Mijn ouders wonen te ver weg en zijn te oud, mijn zussen hebben zelf bergen kids en die ene kinderloze heeft absoluut geen ervaring, en voor de rest woont iedereen op minimaal een uur rijden. Helaas hebben wij vaak het probleem dat mensen niet snappen dat je geen oppas hebt. Zo krijgen wij vaak te horen: "Maar jullie kunnen dan toch wel een andere oppas regelen!?" zo half verwijtend. Daar word ik soms een beetje moedeloos van, want ik kan sommige mensen wel 100x uitleggen dat wij gewoon amper oppas-opties hebben. En wij gaan ons kind ook niet bij de buren dumpen. Hopelijk heeft jouw omgeving wat meer begrip!

@mamavanjuul: Ojeetje, verjaardagskadootje...nog helemaal niet over nagedacht... We hebben wel een boekje voor haar liggen maar verder heb ik geen idee! Dat jurkje klinkt leuk van Mrs Hair en tja, cupcakes zijn natuurlijk altijd een groot succes, hihi. Ik was sowieso van plan om een zelfgemaakte taart met marsepein bekleed te gaan maken. Zo'n semi-professionele, alleen heb ik nog niet zoveel ervaring.

Hier: Gisteren naar de dokter geweest en vandaag wéér. Ik heb een luchtweginfectie dus ben aan de antibiotica, de dokter en apotheker verzekerden mij dat die mag bij zwangerschap. Dokter wou Caitlin ook ff zien, prompt komt ze gisteravond thuis van kdv met koorts tegen de 40 graden! Dus vanmiddag naar dokter geweest weer, ditmaal voor Caitlin, arm schaapje. Ook zij heeft een luchtweginfectie, dus ook zij heeft nu antibiotica. Van die hele gore knalroze vloeistof, ieuw, ze wordt ook heel verdrietig als ik dat moet toedienen, echt zielig!

Vannacht was trouwens een van de ergste nachten OOIT. Het begon al goed met een kotspartij waarbij Caitlin zichzelf, mij, en het bed onderspuugde. Daarna viel ze kort in slaap maar daar is alles mee gezegd, de rest an de nacht heeft ze gespookt, gejengeld en vooral nit geslapen. Manlief heeft rondjes met haar door de woonkamer gelopen, terwijl hij vandaag tot diep in de nacht moet overwerken voor een grote update. Om mij te ontzien heeft hij de zorg voor Caitlin op zich genomen vannacht, maar controlfreak als ik ben moest ik hem bijstaan en helpen van mezelf. Uiteindelijk is madammetje in slaap gevallen in mijn armen, echt zoooo'n zielig hoopje was ze. Manlief is vandaag dus al de hele dag op de zaak en ik had mamadag, alleen echt ervan genoten heb ik niet, ik was al niet lekker, en dan ook nog slaapgebrek door vannacht, zwanger en een ziek kind, my oh my. Vanavond zat ik er echt helemaal doorheen. Nu zit ik in mijn remi met een spinnende kat naast me en een grote box chocola te forummen op de ipad, hopelijk maakt manlief het niet zo laat vanavond, maar ik gok op een uurtje of 03:00, dat is normaal bij die update. Zucht.

En oja! Vanmorgen had Caitlin ook iets moois: een verrassing in haar luier. Of liever gezegd: buiten haar luier. Tot aan het voetje van haar maillot zat de stront. Ohhhhh wat goor, normaal als ze een poepluier heeft gaan manlief en ik samen de luier doen, maar dat ging nu natuurlijk niet. Ze zat he-le-maal onder, de sluiting van haar romper was ook voorzien van een fijne laag, en ze haalde ook nog even haar beide handjes erdoor, ik heb haar toen uitgekleed en onder de douche gezet met haar blote bips in de douchebak. Gelukkig vond ze dat erg geinig. Ik ben vandaag al de hele dag aan het wassen om die kots en poep weg te werken en wat denk je??? Begeeft onze wasmachine het vanavond!!!! Neeeeeee.....schiet mij maar lek.....

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: wat een pech bij jullie! Zelf ziek en dan Caitlin ook nog zo ziek, wat zielig... Kan me voorstellen dat je nu helemaal op bent. Geniet maar lekker van je chocolade en doe het rustig aan! *dikke knuffel*

@kadootje: nog niet mee bezig geweest... Klinkt wel goed die jurkjes, mrs hair!

8. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Jeetje banaantje, zie nu dat je nog iets toegevoegd hebt aan je bericht. Wat een pech toch! En ik zie je al bezig met Caitlin, wat een vieze boel hè?

9. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    banaantje: veel succes deze avond en nacht, hopelijk niet zoveel problemen meer voor jou...

mamarije: beterschap en succes voor je moeder, en hopelijk kan je de oppas problemen een beetje oplossen..

verjaardag: nog niet echt mee bezig, omdat het nog zo ver weg lijkt, maar over 2 maandjes is het al zover. weet echt niet wat we moeten vragen voor roan..

ziek: hier gylano sinds vanavond weer ziek, vandaag niks gemerkt, maar sinds hij op ligt om half 8 spuugd hij om 8 uur het hele bed onder....

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wahhaa! Nu ben ik stiekem wel bij dat jullie allemaal zo'n eind weg wonen **geintje**
    wat een zieke kindjes zeg!

@Banaantje: Oooh....da's lekkere timing zeg die wasmachine!

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Manlief heeft hier trouwens een tijdje terug een romper opengeknipt omdat Emma haar beentjes er helemaal onder zaten....;)

12. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    #4292 Natas1, 25 jan 2012
    Laatst bewerkt: 25 jan 2012
    Danique is wel weer beter, al eet ze nog heel slecht.
    In gedrag heeft ze iets heel hyper's wat ik niet goed kan plaatsen. Heel gezellig hoor, maar de grens naar een drama-ontploffing is dun. Ze heeft haar tante vandaag aardig bezig gehouden, hahaha! :p
    Ik heb mezelf meer dan aardig bezig gehouden op m'n werk, wat een drukte. Ik heb wel lekker veel kunnen doen, jammer dat er weer net zo'n berg is bijgekomen :)
    Op het KDV is het heel stil op de woensdagen dus Quinten heeft als enige een lekker rustig dagje gehad. :D

MamaMarije, wat naar dat je moeder overspannen is. En ook weer meer geregel voor jou, niet leuk.

Mrs Hair : Quinten komt nu gemiddeld 2x per nacht voor een slok. Gelukkig dus minder dan dat 't was, maar ik voed nu niet meer in m'n warme bedje maar op een stoel in zijn koude kamertje, brrrrr. Fijn dat het bij jou beter gaat!
    Het goede eten lijkt bij Quinten nog geen effect daarop te hebben.

Ik verbaas me er nog steeds over dat hij ineens zo veel eet. Happen die ik dubbel heb gekookt en nu in de vriezer heb zijn zo'n 100 gram van gewicht, dat of iets minder at hij de laatste periode. Nu heb ik 2 happen nodig en dat eet hij schoon op!
    Hij lijkt een sprongetje gemaakt te hebben. Ik zie ook weer veranderingen in z'n gedrag. Gerichter met dingetjes spelen, beter tijgeren, etc.

Gefeliciteerd met je contractverlenging Eeka!

Cadeautje.......... geen idee! We hebben al zo veel spul van Danique, echt geen idee.

Oppasprobleem : yep, hebben wij ook. Mijn moeder is dementerend, Chris z'n ouders leven niet meer. Chris z'n broer en zus zijn geen 'oppasmateriaal', geen vriendinnen in de buurt die kunnen oppassen.
    Alleen dus mijn zus, maar zij werkt ook en woont op 90 km hier vandaan.
    Inderdaad heel lastig en mensen begrijpen het vaak niet. Collega van mij heeft zowel haar ouders als haar schoonouders zo ongeveer op de hoek wonen, nooit een oppasprobleem. Moest haar helemaal uitleggen hoe dat voor ons is.

Wat een pech Banaantje, jeetje het houdt niet op zeg! :$ Hopelijk keert nu de rust weer terug!
    Vond het wel lief om te lezen dat jullie samen de luier doen als Caitlin een poepluier heeft.

Steintje, beterschap voor Gylano!
    Als hij hetzelfde virusje heeft als Danique dan duurt het ongeveer 24 uur met koorts en veeeeeel spugen :(

13. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik zat net in het Babyforum wat te lezen en kwam voorbij een topic over cadeautjes voor 1-jarigen.
    Bijna alles wat daar werd opgenoemd hebben we al :$ :D.

Behalve de 'echte' jongensdingen als garage, treinen, dat soort spul.
    Ik kwam in dat topic ook 'Smartmax' tegen. Kennen jullie dat?

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    NoPe... Nooit van gehoord.

Mr Hair heeft ook wel eens een romper opengeknipt. (meermaals) ook bij opa en oma thuis. Vond opa (geboren voor de oorlog) níet leuk :D

15. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom

We denken dat hij teveel kroepoek heeft gesnoept, we hebben gister nasie gegeten met kroepoek, de nasi hoefde gylano niet, hij heeft alleen de kroepeok gegeten, verder hebben we allemaal het zelfde gegeten en nergens last van, hij heeft ook verder niet meer gespuugd en was vanmorgen weer super in zijn doen. hij is zelfs naar de psz, omdat zijn juf jarig is.

16. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Beterschap voor alle zieke kindjes! Nina is hier ook vanaf afgelopen weekend ziek. Hopelijk knapt ze snek op, heb nog nooit zoveel snot gezien:).

@Eeka, gefeliciteerd met de verlenging! Heel fijn, zeker in deze tijd.

17. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Hahaha, grappig is het wel een beetje zo, Liesbeth is ook ziek. En die gaat niet naar de psz. Had gisteren bijna 40 graden koorts tegen middernacht. Heb haar maar een pcm gegeven. Mr hair zei net dat ze heel hangerig is... Zielig meisje :(

18. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Smartmax zegt mij ook even niks eigenlijk! Zal eens googelen als ik tijd heb (lees: als Benjamin wil slapen :()

@ banaantje: jeetje wat een gedoe :$!! Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit/zat... *knuffel*!! Ik weet heel goed hoe je je voelt.

@ eeka: wat goed van je contractverlenging! en ook leuk, die commissie ;) altijd fijn!

@ natas: wat fijn dat het zo goed gaat met Q! leuk om te zien als ze ineens zo'n sprong gemaakt hebben :)

@ oppasprobleem: ja, dat is echt niet leuk. Normaal gesproken is het nooit zo'n probleem en dan merk je pas als het wegvalt hoe lastig dat is!

@ cadeau: Benjamin krijgt van ons een heel uitgebreid fotoboek over zijn eerste jaar. Heeft Lucas ook gekregen en dat is heel waardevol. Hij krijgt al zoveel speelgoed e.d. van visite dat ik idd niet zou weten wat ik moet kopen...

@ zieken: jeetje, inderdaad veel kindjes ziek! Fijn dat Gylano en Danique weer beter zijn, spugen is echt vreselijk, alles onder de troep, zoveel was...

*EGO-modus aan*
    @ hier: ik vind het even niet meer leuk... Benjamin heeft besloten dat ie helemaal niet meer wil slapen overdag (of hooguit 20 minuten) en ik kan gewoon niet meer. Lucas is zo goed als beter (wel hoesten en snotteren), dus die heb ik naar de PSZ gebracht, maar ik word gek! De hele dag jengelen, huilen, aan me hangen, niet slapen en dan Lucas met zijn driftbuien 'om niks' die gerust een uur kunnen duren... hij kan ook niet meer normaal praten, alles gaat op krijs- en zeurtoon :( en ik kan werkelijk nog geen woord zeggen of hij gaat weer 'los'...
    Ik heb zin om gewoon de hele dag te huilen en op de bank te liggen, ik trek dit niet.
    *EGO-modus uit*

19. MamaMarije

Oja, dat zou ik bijna vergeten!

Heb vanochtend nog ff op de PSZ de juf gesproken over Lucas. Zij gaf eigenlijk meteen aan dat ze niks 'afwijkends' aan Lucas hebben gemerkt en ondersteunen de theorie die mijn moeder ook had (dysbalans tussen intellectuele en sociaal-emotionele ontwikkeling). Dat is op zich hartstikke mooi natuurlijk!! Zij gaven ook aan dat als een kind echt een 'stoornis' oid zou hebben, dat dat dan ook op de PSZ zichtbaar zou moeten zijn en dat is het nu dus niet.

Ze gaan hem wel in de gaten houden en het neemt natuurlijk niet weg dat het nu wel heel pittig is met hem. Ze hebben wel bevestigd dat het een driftig en vasthoudend mannetje is. Dat klopt ook wel ;)

20. MamaMarije

Oh, hier baal ik altijd zo van...

slaapt Benjamin eindelijk (na 45 minuten piepen en zeuren), moet ik hem wakker maken omdat we Lucas moeten ophalen :(;)

Zo... nu ben ik klaar met zeuren ;):)

Deel Deze Pagina