Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Natas: klinkt heftig hoor!!!
    Tja en die peuters....pfff! Vandaag wel een goede dag, ze mocht haar beer weer uit de kast halen.

Maar Juul is ook weer aan het dromen en daar herkennen wij dan weer de zogenaamde sprongetjes aan...

2. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @mamavanjuul: geweldig dat verhaal met die blokjes :D:D:D! Lekker eigenwijze Emma, heerlijk zo'n meid!

3. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @Natas: beterschap! Klinkt als een heel erg vermoeiende dag! Hopelijk slaap je vannacht goed en sta je zonder hoofdpijn op. En maakt Quinten je niet te vaak wakker vannacht.

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Wat lief,dank je :) Hun mama is overduidelijk opgelucht dat ze de knoop heeft doorgehakt, ze zit erg lekker in haar vel.

Vandaag nummer 6 gedaan, nog eentje... De afgelopen vijf heb ik in ieder geval gered :D

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Jeetje, wat een hoop geschreven weer :$... waar zal ik beginnen...
    Heeft er iemand momenteel hier een kind wat NIET ziek is (geweest)? Beterschap voor de kleintjes!!

@ banaantje: mannen... je zou ze toch soms ;). Weet maar dat je iig bij ons terecht kunt en ik vind het goed van je dat je er wel wat van gezegd hebt! Misschien is hij ook nog een beetje 'ontregeld' van de onverwachte zwangerschap en voelt hij ineens meer druk en verantwoordelijkheid waardoor hij wat knorrig is?
    *knuffel*!!
    Wat betreft Caitlin.. ik weet hoe je je voelt :( ook daarvoor een *knuffel*!

@ eeka: wat een actie zeg... van je cb, pfff... vind het echt niet getuigen van een stukje inlevingsvermogen wat je wel zou mogen verwachten van 'mensen die met mensen werken'. Heel goed dat je je niet gek laat maken! En wat is Sanne een flinkerd geworden ineens :$ groeispurtje zeker, haha

@ mamavanjuul: ach goss... die Emma, sneu is dat als ze zo ziek zijn! Fijn dat Guido thuis kon blijven, nog lekker gedouched?

@ steintje: ik heb het ook niet echt gestimuleerd... Hooguit als hij op zijn buik lag, mijn handen tegen zijn voetjes zetten zodat hij af kon zetten... Misschien gaat ie wel eerst billenschuiven en dan lopen? Tip van Eeka is een goeie, met die blokkentorentjes, Benji wordt daar ook wild van!

@ natas: oei, jij hebt het ook zwaar (gehad) vandaag! Hoop dat je hoofdpijn snel afzakt, dat is zo kl*te!!

@ all: dank voor jullie knuffels en lieve woorden, dat helpt altijd! Het zijn ook 'maar' fases, maar pfoe zeg... wat is het pittig soms. Goed om te weten dat je dan niet alleen bent daarin... Soort van gedeelde smart is halve smart ;)

@ Lucas: idd fijn om gerustgesteld te worden, het maakt de situatie momenteel niet minder zwaar, maar wel de hoop dat het bijtrekt en dus niet zijn hele leven bij hem blijft (met name ook voor hem zou dat behoorlijke gevolgen hebben).

@ Benjamin: zegt nu ook 'op' en 'tut' (lees: speen) :) Verder ziekig en zielig en volop in de verlatingsangst!

6. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Natas: Pfoeh, jij hebt ook een lekker dagje achter de rug zo te horen. Ik hoop dat vannacht je een beetje tot rust kunt komen.

@Mrs Hair: Dat Liesbeth ziek is 'verbaast' me wel een beetje, want ze heeft inderdaad alles mee. Geen kdv, geen kunstvoeding, en toch pikt zij zelfs virusjes op. In zoverre is het voor mij een 'geruststelling' om te lezen dat dus zelfs de sterkste kindjes ook wel eens ziek zijn. Hopelijk is Liesbeth snel erbovenop.

@steintje: Kruipen en tijgeren ging vanzelf als eerste fase na het rondjes draaien bij Caitlin. Op een dag kwam ze thuis van kdv en blijkbaar had ze het trucje afgekeken van andere kindjes. Ze kon toen ineens tijgeren! Op het moment dat ze de armpjes en beentjes gaan bewegen is het zo gepiept, dan ineens gaat het rap vind ik! Alleen Roan moet het nog eventjes doorkrijgen. Als hij het eenmaal doorheeft, verberg je spullen dan maar, hihihi!

@Eeka: Niet zulke fijne reacties van het cb, volgens mij doen ze ook maar wat. Fysio met een handje dat nog geopereerd moet worden lijkt me niet zo'n doordacht voorstel. Het lijkt inderdaad een gebrek aan ervaring daar. Gelukkig weet jij zelf wat het beste is voor Sanne :)

@mamavanjuul: Ga jij nou met Emma naar de dokter, of Guido morgen, daar ben ik wel benieuwd naar. Als Caitlin ziek is gaan wij altijd direct naar de huisarts maar gevolg is wel dat ze dan steeds antibioticakuren voor haar nog niet bestaande kiezen krijgt. Beterschap voor haar in ieder geval! Ook voor jullie hoop ik op een goede nacht zonder teveel onrust.

@Mrs Hair: Nog even over het meenemen naar kantoor, inderdaad wordt dat zwaar met 2 kindjes, maar ik overweeg het wel om nog sowieso 1 dag te blijven doen. Ik weet nog dat iedereen zei dat dat een fiasco zou worden met Caitlin, maar uiteindelijk blijkt het prima te gaan, natuurlijk ligt mijn productiviteit wel lager en is het lastiger met klantafspraken, maar daar valt omheen te plannen. Vooralsnog ga ik wel proberen om de twee kindjes mee te nemn. Lukt het niet, dan zijn we helaas alweer aangewezen op het kdv...arrgh haha!

Hier: Manlief is naar theatervoorstelling met zijn broer. Ik was vanavond Caitlin haar hapje aan het voeren, en dat ging super! Ze at gretig, dus ik was helemaal dankbaar. Totdat ze ineens alles met volle vaart uitkotst. En het bleef ook nog in haar keeltje steken, waardoor ze het benauwd kreeg, dus stressssss.... Gelukkig kon ze het ophoesten maar ze zat van top tot teen onder. En de kinderstoel in alle kieren, ieuw, en op de keukenvloer. Dus opnieuw kon Caitlin onder de douche worden gezet, aggos.... Ik vind het zo zielig! Spugen jullie kindjes ook zoveel nu ze ziekjes zijn? Natas, hoe gaat het met Danique nu? Ik maak me nu weer helemaal zorgen of Caitlin we genoeg vocht binnenkrijgt want haar flessen drinkt ze ineens ook amper meer.

7. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Jeetje, wat een gezelligheid hier, iedereen zit online lijkt wel! :)

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ mrs hair: jij bent idd een lieve stiefmama hoor!! geen zorgen ;) Ook fijn dat het met de mama van R&H beter gaat, toch prettig om zo min mogelijk spanningen te hebben voor je bevalling!
    Bijna klaar met je tentamens! Gaat dan de vlag uit :)?

@ mamavanjuul: haha, die Emma :D

@ banaantje: jeetje, jij hebt het te verduren met Caitlin... Hier gelukkig geen spugers, maar wel voldoende ervaring ermee uit het verleden ;)

Wat betreft uitdroging: let op de natte luiers en of ze helder en alert blijft. Zolang dat het geval is, kun je niet heel veel doen, behalve eten/drinken aanbieden en hopen dat het erin gaat/blijft...
    Ik ga hier overigens niet zomaar meer met de kids naar de huisarts, ze doen hier toch nooit wat en het kost me alleen maar heel veel energie (twee zieke kids aankleden en naar buiten hijsen ;)).
    Alleen als ik het echt niet vertrouw, maar dat gebeurt niet vaak meer

Qua virusjes: alle kids pakken helaas de virusjes mee. De een reageert heftig en de ander wat minder, je kunt het niet voorkomen en sterker nog: het zorgt er alleen maar voor dat haar immuunsysteem sterker wordt. Virussen die je eens hebt gehad, krijg je niet meer terug. Nadeel is wel dat het zoveel energie kost, zo sneu is voor de kleintjes en dat er zoveel virussen zijn :)

9. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Wat naar dat er zoveel zieke kindjes zijn. Sanne is gelukkig (nog) klachtenvrij... *klopt even af*

Bedankt voor jullie woorden. Ben zo te lezen niet de enige die het een vreemde actie van het CB vindt om fysio te adviseren.

@banaantje: wat vervelend dat Caitlin vanavond weer zo heeft gespuugd! Zat je zelf ook onder, of bleef dat je bespaard?

@mamamarije: blijf van je afschrijven hier als je het zwaar en lastig hebt! Kun je dit weekend niet iets leuks gaan doen, lekker even tijd voor jezelf maken als je man thuis is?

@mrs hair: graag gedaan! En wat goed, al 5 tentamens gehaald! Nog succes met de laatste loodjes.

10. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Ik stem voor het idee van Eeka dat MamaMarije dit weekend iets leuks voor zichzelf moet gaan doen om bij te komen :)

@Eeka: Vanmorgen heeft Caitlin mij onder een dekentje braaksel gelegd, maar vanavond wist ik daaraan te ontkomen! Enne laten we hopen dat Sanne buiten schot van de virusjes blijft.

Momenteel ben ik eventjes in een euforische stemming, omdat Caitlin nog geen enkele keer wakker is geweest de laatste uren. Zou dit dan eindelijk een nacht worden zonder wakkere momenten/uren? Sowieso heb ik na de spuugpartij van Caitlin manlief min of meer bevolen om morgen vrij te nemen. Steeds als hij weg is, gebeurt er iets naars. Dus ik zie het niet zitten om morgen met mijn zieke lichaam weer de hele dag in touw te zijn. Misschien ben ik wel een watje nu, maarja, ik ben echt zo'n stresskip als ik alleen ben met een zieke Caitlin. Goed nieuws want hij blijft morgen thuis, heeft ie per sms laten weten!

Vakantie: Hebben jullie al een vakantie gepland voor dit jaar? Wat gaan jullie allemaal doen deze zomer?

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @banaantje: gelukkig maar dat je man morgen vrij heeft. Blijf jij ook thuis morgen of ga je weer werken? En fijn dat je vanavond niet ondergespuugd bent, 1x per dag is meer dan genoeg!

@vakantie: nog niets gepland. Moet ook nog kijken wanneer ik vakantie krijg, is in een winkel altijd een hele klus omdat er natuurlijk voldoende personeel aanwezig moet blijven. Misschien gaan we in juni een (mid)week naar CenterParcs of iets dergelijks. En jij/jullie?

12. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    O ja banaantje: wanneer krijg je de eerste echo? Heb je al gebeld naar de gyn? Ik ben heel benieuwd hoe het straks zal gaan met twee kindjes op kantoor. Heb je je familie al verteld dat je zwanger bent of wacht je daar voorlopig nog mee? En heeft je collega/vriend al iets in de gaten?

13. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@Eeka, dat cb, verbaasd me ook weer niks hoor. Goed dat je bij je eigen ideeen blijft en je niet van alles aan laat praten!

@Banaantje, beterschap voor Caitlin! Je moet er idd even doorheen. Ik weet nog dat ik met Milan zo'n beetje iedere week bij de huisarts zat, heeft heel wat ab-kuurtjes gehad, zelfs nog aan de ventolin...de huisarts zei toen ook, wacht maar het 2e jaar zal echt veel beter zijn. Daar was ik toen wat sceptisch over, maar het is echt waar. Milan is na z'n eerste verjaardag echt nooit meer ziek geweest. Ook deze winter wederom nog geen 1x ziek geweest. Met Lars trouwens ook een boel gedoe het eerste jaar, ook regelmatig aan de ab, met 15 maanden ook buisjes en neusamandelen. En is nu ook nooit meer ziek, ja hooguit een paar dagen wat snotterig. Nina is vaak verkouden, maar hebben we nog niet aan de ab gehad. Het komt goed! Ik ben benieuwd hoe het je bevalt straks, 2 kindjes mee naar het werk!

@Natas, vervelend van je hoofpijn, nu nog aan 1 kant las ik. Gaat de goede kant op!

@mamamarije, respect voor jou inderdaad. Alle dagen thuis, ik zou het niet kunnen. Dit is dan vast zo'n fase waar je weer even doorheen moet, maar maakt het er niet leuker op. Fijn dat ze op de psz niks bijzonders aan Lucas zien. Neemt niet weg dat het voor jullie thuis soms echt niet leuk is. Maar grote kans dat het dan toch gewoon bijtrekt.

@mrs hair, het einde is in zicht! Hopelijk sluit je het af met allemaal voldoendes! En volgens mij kunnen Hugo en Rozan zich geen betere stiefmama wensen.

@steintje, ik zou niet zo goed weten hoe je het kruipen kunt stimuleren. Hier 3 kids die alles in sneltreinvaart doen. De methode van Eeka klinkt goed. Maar bedenk maar zo, ze gaan echt wel een keer kruipen ( en lopen )!

@hier, laatste dagje alleen! Morgen manlief weer terug. Vanmiddag komen mijn ouders nog even koffie drinken en aangezien ze toch vooral voor de kinderen komen heb ik ze gezegd dat ik dan even ga hardlopen. Het is zo fijn om overdag hard te lopen, even lekker de kop leeg rennen!

@vakantie, wij gaan in juli 2,5 week naar Italie, Gardameer! Nu al zin an.

Fijne dag!

14. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

@kipkip, zielig voor kippetje met dr vinger. Voel je er niet te schuldig over, dit soort dingen gebeuren nu eenmaal. Wij mama's zijn ook maar mensen. Van de week tilde ik Lars van mijn schoot en toen viel hij tegen de rand van de eettafel: tand door de lip. En zo ken ik dr nog wel een paar:)

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Zo....hier een goede nacht, Emma was wel wakker rond 3.30, maar lag te kletsen, dus daar reageren we al niet meer op.
    Vanmorgen was iedereen om 7.15 wakker en had ze nog wel koorts. Emma en ik zijn ook lekker verkouden. Ze ligt nu alweer 20 minuten op bed met een zetpilletje.

@Banaantje: Eigenlijk ga ik niet zo snel naar de HA, maar zat er met Julia ook veel sneller hoor ;) Ik denk dat je er met een 2de wat relaxer in staat. En net wat mamamarije zegt: Zolang ze genoeg plast en alert is, kan de HA ook niks doen.

Emma slaapt wel heel veel, is gister over de hele dag maar 7 uurtjes wakker geweest. Als ze wakker is, heeft ze een uur lang praatjes voor 10 en merk je niks, maar na een uur kakt ze helemaal in, loopt de koorts op, begint ze te jengelen en in haar oogjes te wrijven.

En idd...in het eerste levensjaar moeten ze weerstand opbouwen en dat kan alleen maar door virusjes op te pakken. Vond het al lang duren bij Emma hoor, dit is de eerste keer dat ze ziek is. Julia was het veel vaker en wij ook! Heb in het eerste levensjaar van Julia nog nooit zo vaak half grieperig op de bank gelegen en ben nog nooit zo vaak verkouden geweest. En hier ook geen kdv!

Ik ben ook wel heel benieuwd wanneer we bij Julia de waterpokken kunnen verwachten. Hoop dat ze nog even een half jaartje wacht, want dan kan Emma er meten achter aan en hebben we dat ook weer gehad. Hoorde dat als ze de waterpokken voor hun eerste levensjaar krijgen, ze het nog een keer kunnen krijgen.

@Vakantie; denk het niet.....heb wel 3 weken vrij, maar moeten even kijken of er dan nog wat over is van het spaargeld, haha!

16. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Eeka: Ik was van plan om strakjes te bellen voor een afspraak bij de gyn, ben benieuwd wanneer ik terecht kan. Ik heb mijn beste vriend/collega het al verteld, die vertel ik altijd alles, ook toen het 'mis was gegaan' en ik bang was zwanger te zijn, dus die was al voorbereid. Mijn ouders heb ik het een paar dagen geleden verteld, gewoon omdat dat wat makkelijker praat en ik bel ze elke dag, ze vonden het superleuk, maar hielden hun hart vast omdat het vast heel druk zou worden voor ons ;) Lekker, CenterParcs is altijd goed, wij hebben in maart een weekje Landal gepland staan, en in juni willen we een huis huren in Frankrijk waarschijnlijk. Maar we twijfelen nog een beetje over wat we willen gaan doen in juni. Ik ben vandaag ook thuis gebleven, ik voel me nog steeds niet zo goed, maar heb wel de laptop aan zodat ik wat vanaf huis kan werken.

Strakjes even hier het dorpje in, met Caitlin, even de zon meepikken, wat een prachtig weer hier! Word er helemaal vrolijk van!

Er staat nu een lasagne in de oven omdat ik zo'n honger heb, vanmorgen ben ik op de weegschaal gaan staan en ik schrok een beetje. Binnen een week tijd weer een kilo kwijt, terwijl dat juist niet de bedoeling is. Ik doe er alles aan om op gewicht te blijven maar ik blijf maar afvallen de laatste paar maanden. Gisteren heb ik o.a. een afbakpizza op als lunch, en goed gegeten in de avond, en voor het slapengaan nog een bak chocola leeg zitten snaaien, maar toch val ik af :( Ik weeg nu krap aan 61 kilo en ben 1m75 lang. Dus ik ga nu toch proberen beter mijn best te doen om op gewicht te blijven want afvallen is ook niet zo goed voor de baby. Haha, wat een contrast met vorig jaar, toen ik zo explosief aankwam juist!

@Maryloes: Heerlijk dat dit je laatste dag alleen is. Hoe heb je het ervaren, trok je het een beetje? Gelukkig heb je veel hulptroepen en gezelligheid om je heen, toch?

@mamavanjuul: Rot dat Emma nog zo ziekjes is. Gelukkig dat vannacht wel goed ging, dat is wel zo fijn dat iedereen een beetje tot rust kan komen. Hopelijk is het niet hetzelfde virus als Caitlin en ik hebben, dat is wel hardnekkig vind ik.

Oja! Vanmorgen ben ik weer bij de HA geweest. Caitlin heeft gister echt amper gedronken, een half flesje over de hele dag. Toen ze vannacht en vanmorgen weer de fles helemaal weigerde, ben ik toch maar gaan bellen. Meer voor advies, maar ze wilden dat ik ff langskwam. Dus met z'n drietjes langsgegaan. HA heeft geluisterd en haar longetjes waren schoon nu, dus hij raadde aan om te stoppen met de kuur. Alleen paracetamolletjes. Want als ze zo slecht eet en drinkt en dan ook nog vaak spuugt, krijgt ze niks binnen. Volgende week moeten we weer ff terug voor een checkje. En prompt komen we thuis, en gaat Caitlin ineens drinken!!! Gek kind :D Alsof ze het aanvoelt!

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Banaantje: Haha, zal je altijd zien!

Hier is Emma goed verkouden en zo'n zielig traan-oogje.
    Maar...tand nummer 3 is er helemaal doorheen en van nummer 4 zie ik ook puntjes

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Banaantje: Gelukkig drinkt ze weer! Zal je altijd zien he, nét als je besluit naar de HA te gaan, gaat het weer beter ;)

@ MamavanJuul: Als de tandjes maar eenmaal door zijn is de pijn ook over toch? Of heb ik dat verkeerd?

Hier: Liesbeth is ook zielig... Ik zat op mijn werk te studeren, Mr Hair heeft me gevraagd om naar huis te komen om haar de borst te geven. Hij wordt er aardig chagerijnig van, de hele dag met een zieke baby thuis :(

19. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Mrs hair: volgens mij wel ja...koorts leek ook weg. Ze ligt nunog op bed dus geen idee nu

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Maar kunnen kindjes echt ziek worden/zijn van tandjes? Tegen de 40 aan? Of is er dan nog wat meer aan de hand... Liesbeth zit ook met haar vierde/vijfde tandje, maar ik kan me niet voorstellen dat ze daar zo zielig van is... Dan toch maar aan de chamodent?

Deel Deze Pagina