Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Mrs hair: bedankt voor de tip, ga ik zeker onthouden! Zijn nu aan het kijken of we een hotelletje erbij nemen. Lijkt me wel een leuke omgeving daar. Zijn we er toch nog even uit.

@Buikliggen: Komen we ook niet echt aan toe, omdat Emma ook niet veel anders doet dan slapen, eten en poepen, hahaha! Maar 's avonds ligt ze vaak bij ons op de borst en dan gaat haar koppie wel omhoog en kijkt ze even in de rondte. We hebben een schilderij wat ze maar wat interessant vindt.

We leggen haar ook wel op onze benen en dan pakken we haar handjes, dan trekt ze zichzelf ook wel omhoog.

(wat zijn jullie trouwens allemaal intensief met dit soort dingen bezig....voel me bijna een slechte moeder, want ik ben daar dus helemaal niet mee bezig....)

Hebben jullie kleintjes trouwens ook nog last van Acne, die arme Emma zit er nog steeds helemaal onder. Kan er niks aan doen, maar het ziet er zo zielig uit!
    Verder komt er ook nog steeds troep uit haar naveltje....volgende week naar het cb, zullen ze het wel aanstippen...

2. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

@buikliggen: hier ook zelden hoor.... Er is idd gewoon weinig rijd voor, dus ik doe het om de dag als hij uit bad vandaan komt. Hij vindt er ook niets aan en legt gewoon zijn hoofd neer om vervolgens voor zich uit te staren.... Verder merk ik dat hij wel gewoon sterk is in zijn nekje als hij op schoot zit of zo dus het komt van zelf wel. Onze dochter heeft trouwens altijd geweigerd om op haar buik te liggen. Die begon altijd meteen te krijsen! Met 10 weken kon ze zich in ene omrollen en toen werd ze vanzelf steeds sterker. Ik maak me dus geen zorgen, ieder in zijn eigen tempo hoor.

@vakantie: wij gaan een midweekje naar center parcs in september! Vlakbij Emmen dus ook even naar de dierentuin en Plopsaland Coevoorden. Ben benieuwd!

@voorkeurshouding: sinds de osteopaat is die in ene weg, hij draait zelf zijn hoofdje in zijn slaap. Het blijft allemaal maar gek hoor... 1x naar die man en hij heeft geen problemen meer met inslapen, huilt niet meer ( natuurlik minder vermoeid) en voorkeurshouding is weg. Ben er iig blij mee!

@werk: vorige week aangegeven dat ik 3 ipv 4 dagen wil gaan werken na verlof, geen afdeling meer wil runnen en minder wil gaan reizen.... Ze waren nogal in shock, maar vanochtend werd ik gebeld dat ze het uiteindelijk wel begrepen (ze hebben 3 mensen moeten aannemen om mijn werk over te nemen :$). Ze willen me echt niet laten gaan, dus ik heb een nieuwe functie aangeboden gekregen :) Helemaal blij, wat een opluchting!

3. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    #423 Mrs Hair, 26 mei 2011
    Laatst bewerkt: 26 mei 2011
    @ Monique: Ik ben ook wel geínteresseerd hoor, in die oefeningen!

@ MamavanJuul: Dat heb ik dus ook! Ik hoor vanalles over voorkeurshoudingen, wat ze moeten kunnen, kinderartsen en osteopaten, verborgen reflux... En ik denk 'Hmm... gaat met Liesbeth alles wel goed dan?? Ik doe eigenlijk maar wat...'

@ Acne: Liesbeth staat ook hélemaal onder... En als ik me goed herinner heeft Caitlin het ook. Schijnt bij borstvoeding te horen. MamaMarije, heeft Benjamin er ook last van? Wie geeft er verder nog borstvoeding eigenlijk?

@Juli: Ik kan me voorstellen dat ze eventjes in shock waren... Ik had vandaag mijn manager aan de lijn en heb gevraagd of ik nog één weekje vakantie aan mijn zwangerschapsverlof kan plakken. Nou, daar moest hij toch even goed over nadenken.. Ze kunnen niet zonder ons hahahaha ;) Maarreh.. 3 mensen nodig voor jouw werk? WAUW!!!

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    @Mrs Hair: denk dat het dan inderdaad "gewoon" goed gaat als ons niks opvalt, hahaha!

Oooh, gister werd ik even heerlijk begroet met een LACHJE :D:D:D

Ging haar wakker maken voor haar voeding, deed het gordijntje open, dus ze fronste meteen haar koppie, uitrekken, keek me aan, ik zei:Goeiemorgen scheetje...kijkt ze terug met een big smile!
    ***smelt smelt***

Zijn nu druk bezig met de voorbereidingen van het kraamfeest.
    Over 2 weken houden we dat en vraag me eigenlijk af, hoe gaat dat met de baby?
    Met kraamvisite houdt er altijd wel iemand de kleine vast, maar kan Emma moeilijk door 40 handen laten gaan...kan natuurlijk gewoon de kinderwagen in de tuin zetten en dan kan iedereen even gluren ofzo....geen idee hoe we dit aan gaan pakken.

Verder ook maar eens begonnen met voorbereidingen van onze bruiloft. Is pas over een jaar, maar mijn hemel, wat kost dat een hoop zeg!:$ Voor het trouwen zelf ben je alleen al 700 euro kwijt:$

5. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Mijn schoonzusje is thuiskapster n heeft een paar weken terug een kraamfeest gehouden.
    De kleine lag in de reiswieg naast de kadotafel en de papa en mama hebben lekker alle kado's in ontvangst genomen terwijl kleine Dex lekker door lag te slapen in zijn wiegje. De visite kon in de reiswieg kijken maar niemand heeft m eigenlijk vastgehad. Het was een drukte en kabaal van jewelste in die zaal maar hij sliep overal doorheen. Pas toen iedereen weg was, werd hij wakker haha.

Ik zou je kleine zeker niet door iedereen vast laten houden. Maar da's mijn mening.

@ draagdoek
    Al toen ik zwanger was heb ik vanalles uitgezocht over draagdoeken, maar mn vriend zag het nut van zo''n ding niet echt in. Hierdoor heb ik er geen gekocht en heb eerst gewacht totdat Lieke er was. Nou heb ik al die weken al zo'n idee dat het toch wel handig is, om de honden uit te laten en zo.
    Nou, ik heb er 1 gekocht hoor, haha. Bij de babydump was er 20 % korting op draagdoeken, dus heb een tricot slen gekocht. Heb m al omgeknoopt en dat lukte, kan niet wachten tot ze wakker is dan kan ik het uitproberen.

6. smyltje

smyltje Fanatiek lid

17 apr 2010
    3.727
    0
    0
    Noord-Holland
    @acne. Ninthe zit ook nog steeds helemaal onder :( maar komt volgens mij door de hormonen die ze van de moeder meekrijgen, niet door moedermelk. vriendin van mij gaf de fles en haar dochter had het namelijk ook..

@hoofd optillen. Ninthe kan dat al vanaf dag 1 ontzettend goed. heel eng vond ik dat! nu redt ze het steeds langer.

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ acne: Hier valt het mee bij Benjamin! Hier en daar een pukkeltje. Lucas zat toendertijd wel helemaal onder, echt geen gezicht :) Er zijn altijd verschillende 'praatjes' over de oorzaak, idd hormonen die ze meekrijgen of 'vette voeding' hebben... tja, ik weet niet wat waar is...

@ baby-kwaaltjes: ach, zolang je niks opmerkt en het verder goed gaat met je kindje, is er ook niks aan de hand toch? Je moedergevoel zegt het snel genoeg als er iets niet klopt hoor ;). Ik ben zelf wel heel gespitst op de voorkeurshouding en het afplatten van het hoofdje omdat we dat met Lucas ook al hebben gehad, dus dan let je daar meer op, denk ik...

@ mrs hair: ik ga het 'laid-back'-voeden vanavond nog eens een keertje zo proberen, zoals jij het beschrijft. Het bevalt me wel :D, moet wel oppassen dat ik niet in slaap val hahahaha...

@ mamavanjuul: ik sluit me aan bij pollewopke, Emma lekker in de reiswieg, zodat iedereen kan gluren en àls ze wakker wordt, bij jou of je man op de arm. Ik zou er niet aan beginnen om ze aan anderen te geven, dan is het eind zoek.
    Leuk he, die lachjes! Net ook weer, Benjamin uit bed halen, hij had lekker lang geslapen dus was helemaal relaxed, constant lekker breeduit lachen!

@ pollewopke: leuk, een draagdoek! hoe vindt Lieke het?

@ juli: wat goed dat je hebt doorgezet met minder werken! Jij had toch tijdens je verlof ook zo'n gezeik met je werkgever? en 3 man... respect voor jou, dan kan ik me voorstellen dat je 3 dagen wel genoeg vindt ;)

@ buikligging: gelukkig ben ik niet de enige waarbij het er niet van komt :)

8. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Jaja daar is de gelukkige moeder weer!!!

Dit is een aanrader jongens zo'n tricot slen, echt geweldig.

Ik zal effe 2 foto's spammen, 1e keer knopen na het kijken van een paar instructiefilmpjes ging meteen goed en de dame ligt vanaf de eerste minuut heerlijk te snoezen en mama kan nonstop kroelen maar ook aardappels schillen haha.

Voor kids met krampjes/onrustige babies schijnbaar ook perfect. Ik zou hem aanraden voor hondenuitlatende mama's haha, ze ligt er echt heerlijk veilig stabiel en strak in. Joepie ben blij dat het een succes is.

@ mama van juul ahhhh wat lief zo'n glimlachje......ik smelt hier mee met je

9. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Op het kraamfeest 2 jaar geleden heeft ze eerst een hele tijd op oma's arm geslapen en daarna had ik haar in de Baby Bjorn. Het lijkt me idd nogal onrustig voor haar om iedereen haar even vast te laten houden. Je ziet vaak dat baby's in slaap vallen omdat ze het gewoon te druk vinden, is het weer stil worden ze weer wakker. Hier ook, best onhandig als ze de troep wilt opruimen ;).
    Wij geven 12 juni ook een kraamfeest.

Babyacne; heeft niks te maken met bv, kippetje had het destijds ook heel erg en die kreeg de fles, volgens mij was dat ten tijde van het kraamfeest. En de visite maar zeggen; "wat een mooi kindje" :)

Hier nu met 2 flessen jbpm oftewel Nutriton toegevoegd aan zijn fles en warempel hij ligt nu op bed te slapen. Hij viel in slaap tijdens het voeden terwijl hij normaal gesproken alleen maar onrustiger werd en ik maar denken dat hij dan nog meer honger had. Dus nu hoef ik hem ook geen 165 cc meer te geven en had hij net genoeg aan 135 cc. Als hij nou ook nog iets langer erop doorslaapt vannacht ben ik helemaal blij. Morgen 1e afspraak bij de chiropractor.

Symptomen

Enkele van de meest voorkomende symptomen bij reflux zijn:
    Na het eten teruggeven, al kan de reflux ook 'verborgen' zijn
    Regelmatig de tong uitsteken en veelvuldig, luid slikken
    Pijnlijke gezichtjes trekken van het zuur dat terugvloeit
    Typisch geluidje (klinkt een beetje als 'hieiep')
    Erg onrustig, gespannen zijn
    Slecht slapen, vooral wanneer de baby plat ligt
    Het hoofdje naar achter willen houden en opstrekken omdat zo het minste zuur terugvloeit

Denk toch dat hij verborgen reflux heeft, nu snap ik ook waar dat gierende geluid vandaan komt wat ik vanochtend beschreef.

10. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Ziet er comfortabel uit! Leuk hoor.

11. MamaMarije

@ pollewopke: ziet er heerlijk uit zeg :), super dat Lieke het fijn vindt!

@ kipkip: hmm... als ik dat zo lees...

alle dikgedrukte dingen doet/heeft Benjamin ook, met name ook dat hij huilt nadat ie gespuugd heeft en het overstrekken. Hem vasthouden lijkt altijd een wedstrijdje in 'wie is het sterkst'...
    Ik vind dat altijd zo lastig... wanneer is het nou dusdanig dat je daar iets mee moet en wanneer is het 'gewoon' babygedrag?
    Ja, van het spugen heeft hij wel degelijk last, maar met bv heb je ook niet zoveel mogelijkheden om de boel 'in te dikken' en kolven zie ik niet zitten :)

Super dat bij jullie de JBPM lijkt te werken!

12. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mamamarije; tja dat vind ik ook heel lastig. Voor hetzelfde geld zat hij in een sprongetje. Maar goed, in het geval van het JBPM maakt het niet zoveel uit, het is een natuurlijk verdikkingsmiddel en geen medicijn. Zo blijft het altijd zoeken met zo'n kleintje. Ook dat we morgen naar de chiropractor gaan; ik weet nu al dat ze sowieso iets vinden en dat we nog een paar keer terug moeten komen want dat zijn voor hen ook inkomsten. Dus dat vind ik ook lastig om te bepalen of we daar nu goed aan doen. Maar ik heb wel eens gehoord dat de baby's in scandinavische landen standaard worden nagekeken door een chiropractor.

13. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Pollewopke: Ik heb dezelfde, maar in het paars! We zijn er ook heel blij mee, en Liesbeth vindt het heerlijk... Gisteren heeft ze zelfs de avondvierdaagse meegelopen, heerlijk bij papa in de draagdoek! (vond ik zelf wat zwaar, 5 km met dat extra gewicht...)

14. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamaMarije: Ik heb zelf net nog een andere variant gevonden... Laid Back Rugbyhouding :)... Rugbyhouding, maar dan ook zelf achterover in de kussens. Liesbeth vond het héérlijk! Dronk met grote halen, zonder zich te verslikken... Ik heb Mr Hair een fotootje laten maken.

Succes straks!

15. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Pollewopke: Ik zie trouwens dat jij het knopen beter onder de knie hebt! Ik krijg het hoofdje niet zo hoog... Hoe heb je geknoopt, liggend of rechtop met opgetrokken knietjes?

16. Pollewopke

Pollewopke Actief lid

24 aug 2010
    291
    0
    0
    Dank je wel, ook beginnersgeluk....

Volgens mij de "foetushouding" : als ze op dr buik op jouw buik ligt en dan gewoon rechtop met opgetrokken knieen, ook wel kikkerhouding.
    Maar ik heb gekeken op internet en heb de manier van knopen van de bykai aangehouden, da's handiger en denk ik steviger als uit het boekje van de tricot slen. Staat zo'n filmpje op draagdoeken.nl

17. MamaMarije

@ mrs hair: creatief zeg! ik ga het zeker proberen... tis er net niet van gekomen omdat meneertje zich natuurlijk precies tijdens etenstijd van papa/mama/lucas meldde en ik er even helemaal klaar mee was :)...maar ik ga het vanavond met de late voeding proberen!

@ kipkip: chiropractor kan zeker nooit kwaad, beter een keer teveel dan te weinig nagekeken toch? en dat jbpm geen medicijn is, is zeker erg prettig. Het liefst toch zo min mogelijk pillen en drankjes etc. in mijn kindjes :)
    Trouwens, dat wat jij beschrijft.. wel door willen drinken maar dan gaan huilen/onrustig worden, dat doet Benjamin ook! Happen als een gek naar de borst, een paar slokken heel inhalig met dat piepgeluidje drinken en dan ineens weer loslaten en huilen... meestal aan het eind van een voeding, dus dan kan het niet van mijn enorme melkstroom zijn, lijkt me...

Moeilijk hoor... zijn we net van die kl*tespruw af, rollen we zo in het volgende...

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Die draagdoeken zien er echt zo schatig uit, zo lekker knus :D

19. MamaMarije

Even een ego-berichtje...

Ik twijfel enorm en voel me een mega-overbezorgde zeikmoeder...
    Ik zit met die reflux in mijn maag. Ik heb het er met mijn man over gehad en ook hij vindt dat er veel overeenkomsten zijn met Benjamin's gedrag.
    Alleen het is het zoveelste in de rij! Eerst het overstrekken (osteopaat), toen de spruw, toen het inbakeren, en nu mogelijk die reflux... Ik heb tot nu toe altijd nog gelijk gehad, maar toch...

Ik ben helemaal niet zo'n moeder die altijd denkt dat haar kinderen vanalles hebben! Kan ik morgen voor de 6e keer deze maand naar de huisarts met het hele grut, ze zien me aankomen :(:). Lucas roept bij het naar buiten gaan de laatste paar dagen elke keer: 'dokter, dokter?' heel fijn...

Wat moet ik er nou mee, wel of niet actie ondernemen?
    En aan de ene kant denk ik: tja, het hoort bij baby's, die kwaaltjes... Aan de andere kant, als hij er echt last van heeft en ik kan het verhelpen, dan wil ik dat natuurlijk!

*** einde ego-bericht ***

20. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamaMarije: ik snap wel wat je bedoelt, vooral omdat moeders ook vaak al op voorhand het stempel overbezorgd meekrijgen... Ik zou je er alleen lekker níet door laten tegenhouden... Liever 10x te vaak naar de huisarts dan 1x te weinig. Je hebt een super moeder-instinct, helemaal niks mis mee!

Deel Deze Pagina