Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik ben vanmiddag bij de kapper geweest, heb het wat anders dan anders laten knippen. Wel even wennen, heb ineens een (voor mijm doen) bloot voorhoofd :$ :)
    Quinten heeft een kwartier gevouwen gelegen van het lachen toen ik thuis kwam. Elke keer als hij mij zag kwam ie niet meer bij. Weet nog niet of dat een complimentje is of juist niet..... :p

Wij zijn bezig met de keuze van een basisschool. Lastig!!!
    Komende week gaan we bij 2 scholen langs, ik hoop dat er dan wat dingen duidelijker worden. De schoolgidsen zien er allemaal prachtig uit, de inspectierapporten gaan een beetje gelijk op, moeilijk kiezen dus.
    De een is dichtbij en veel kids uit de wijk gaan daar naar toe, de ander ligt verder weg (15 min. met de auto) maar heeft een continuerooster wat ons een voordeel lijkt. De een heeft BSO onder dak, bij de ander moet je kind opgehaald worden. Maar hoe belangrijk zijn dat soort dingen, lastig inschatten als je er nog geen ervaring mee hebt.

Driftige en dwarse peuters : heel herkenbaar wat jullie schrijven MamaMarije, Kipkip en mamavanjuul.
    Danique kan heel wisselend zijn. De laatste paar dagen kon ik haar wel achter het behang plakken (ja, hier ook schuldgevoel bij zulke gedachten) en vandaag was ze ineens weer heel gezellig en nauwelijks dwars.
    Ben benieuwd wat voor tips MamaMarije gaat krijgen. Emotie benoemen en erkennen doe ik al maar daar gilt Danique in een boze bui keihard overheen ;)

Kipkip, wat raar van die blauwe plekken zeg!

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Pff....tis ook allemaal wat he! Ik ben blij dat het hier weer wat beter gaat, maar het gaat echt in een golvende beweging...;)

Emma wordt ook wel boos op Julia hoor! Dat gaat nu gepaard met gebalde vuistjes, hahaha!
    Maar vooralsnog kunnen ze heel lief spelen en lacht Emma om alles wat Julia doet en zegt. Staat Juul te springen dan komt Emma niet meer bij van het lachen :D

(Bijna)manlief is met de hond aan het wandelen...morgen ochtenddienst, dus duik er zo in...

3. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Lastig he Natas.....ik vond het ook een hele stap hoor...dan zijn ze opeens zo groot! Wij hadden een wachtlijst van 2 jaar, dus zijn er al mee bezig geweest.

Oh jaa....@kipkip: toen mijn schildklier niks deed, zat ik ook ónder de blauwe plekken...en geen idee waar ze weg kwamen. Mijn vriend zei ook wel: Hoef maar naar je te wijzen en er zit 1!

4. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Natas, haha, zal vast wel een compliment van Q. zijn! Ben je er zelf blij mee?

Zo laatste fles zit erin, ga manlief maar eens een kusje geven en naast hem kruipen. Hij is al zo zielig na zijn operatie...

Mamavanjuul, oh had dat iets te maken met je schildklier? En had die schildklier wat te maken met je zwangerschap? Nou ja, ik hoor wel wat de dokter maandag zegt. Als die tenminste iets zegt, waarschijnlijk is het in de trant van, tja sommige mensen krijgen nou eenmaal snel blauwe plekken...

5. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ natas: lastig, met die scholen! Wij willen binnenkort ook gaan oriënteren, hier is het inschrijven vanaf 2,5. Ik hoor van iedereen telkens dat het met name gaat om het gevoel als je in de school rondkijkt en met de leraren/directie spreekt.

Hahahaha, moet wel lachen om die Quinten van jou :D geweldig! Ben nu ook wel benieuwd naar je kapsel haha.

@ mamavanjuul: hoe is het met Guido's opdracht gegaan??

6. MamaMarije

@ kipkip: trusten! Hopelijk een rustige nacht, je man heeft het herstel wel nodig :p:D. Je ontziet hem toch wel hè? extra verwennen morgen enzo, hahaha

7. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Vooralsnog ben ik niet echt lief voor hem geweest....ahhh...! Hij moet hij het ontzien de laatste tijd. Hoe staat jpuw man erin trouwens met
    Lucas? Heeft hij ook veel aanvaringen met hem of luistert hij wel beter naar zijn vader?

8. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Als er tijdens de meet op de 11de nou een kamer vol met baby's en mama's in lachen uitbarst dan denk ik toch echt niet meer dat mijn haar goed zit :$ :D
    Dat blote voorhoofd kan ik zo weer bedekken, hahahaha. De totale lengte is wat korter geknipt en wat 'ronder' in mijn gezicht. Mijn haar is in lagen geknipt dus de bovenlaag was kort. Die moet nu wat groeien om van die pony meer een lok of zo te maken. Nu heb ik het naar achteren toe laten drogen, dat staat al heel anders.
    Chris ziet bij wijze van spreken nu voor het eerst mijn voorhoofd :p

Kipkip, sterkte voor je man en slaap lekker!

Danique is godzijdank niet jaloers op Quinten. Ze is altijd lief voor hem, zoekt hem echt op, ze 'spelen' nu ook een beetje samen, echt heel leuk.
    Maar als Quinten meer voor zichzelf kan opkomen en echt aan haar speelgoed gaat zitten dan moet ik nog maar zien of het hier zo vredelievend blijft.

9. MamaMarije

Dat wisselt heel erg. Het ene moment knuffelt Lucas hem helemaal plat, het andere moment is hij minstens net zo dwars als bij mij, dus er is eigenlijk geen peil op te trekken :(.

'Voordeel' voor mijn man is natuurlijk wel dat hij fulltime werkt, dus niet zoveel last van heeft van de fases van Lucas. Hij is wel vaak blij dat ie na een weekend weer kan gaan werken ;)

10. MamaMarije

@ natas: wat lief van D. dat ze zo met Q. speelt!

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ja dat is spannend nu. Zijn nu in de onderhandel fase, dus is afwachten of ze er mee akkoord gaan. Die mensen laten een heel nieuw huis bouwen en willen alles in een bepaalde soort stuc hebben.
    Nu zijn wij de enige die dat hebben ;)
    Het "probleem" is alleen dat mocht het doorgaan het een dusdanig groot project is, dat we er meer personeel bij nodig hebben, hahaha!
    Wel spannend, want in dit soort tijden kan je dit soort grote projecten wel goed gebruiken :D

Beide dames hier heerlijk geslapen, Julia om 8 uur wakker en Emma om 8.30! Nou lagen ze ook allebei een uur later ;)
    Guido's oma was gister jarig, mensje is alweer 90! Niet dat er veel van over is.....ze ziet steeds slechter en is zo doof als een.....ze vergeet namelijk altijd haar gehoorapparaat in te doen ;)

12. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ MamavanJuul: Oeh, spannend inderdaad! Weet er alles van met een man als zelfstandig ondernemer... Duim voor jullie mee!! Nog gefeliciteerd met je 'schoon'oma :D

@ Driftige peuters: Ik ben wel blij een stukje van mijn ervaringen te herkennen bij jullie hoor. Hugo is nu peuter-af, en Rozan al een hele poos, maar de dingen die jullie noemen hebben wij bij hen beide meegemaakt, en ook als kleuter en later heb je nog wel eens van dit soort drifbuien en moeilijke periodes. Wij/ik denken dan alleen vaak dat het ook te maken heeft met de specifieke scheidingsproblematiek, twee huizen, papa/mama missen, verschillende opvoedregels. En dat zal ook wel een stukje zo zijn, maar deels dus ook gewoon universeel.

@ Natas: Waren er nog stiefkinderen in huis toen jij met je man ging samenwonen? *nieuwsgierig*

Hier: Etentje was echt súpergezellig gisteren. Liesbeth heeft het dacht ik wel redelijk gedaan, opa & oma waren in ieder geval tevreden. Ik schrok wel even toen we om 0.00 thuiskwamen en Liesbeth op de bank zat, tussen opa & oma in. Maar ze was nét wakker geworden, en was wat gaan huilen dus toen hadden ze haar maar uit bed gehaald. Ze wisten dat we rond middernacht thuis zouden zijn. Vond het nog wel even gezellig, Liesbeth een goede slok bij mama gedronken en hup naar bed. Beviel dus prima!

Moet nu alleen nog even ergens de motivatie zien weg te schrapen om wat te studeren, dinsdag laatste tentamen...

13. MamaMarije

@ mamavanjuul: spannend zeg, van die opdracht! Gaan jullie dan tijdelijk personeel inhuren? Dat zal vast niet lastig zijn momenteel, iedereen zit om werk te springen volgens mij...
    Ik duim voor jullie!!

Fijn dat de dames lekker geslapen hebben, jullie dus ook. Hihi, zie de oma van Guido al helemaal voor me, schattig vind ik dat altijd. Al zijn sommige ouderen helemaal niet zo schattig :$

@ mrs hair: *steekt even een hard onder de riem, nog even doorzetten met studeren!!*

Fijn dat het etentje goed was gegaan en heerlijk, nog even een momentje met Liesbeth samen. Voor herhaling vatbaar dus ;)

De scheidingsproblematiek e.d. zal zeker meespelen in de buien van R&H, maar fijn dat je ook wat herkenning bij ons vindt. Zo zie je maar, elk kind is anders, maar toch ook gelijk en daar zijn we mede-mama's voor!

@ hier: de nacht was mwah... had 2 melatonine-tabletjes genomen om lekker te slapen, maar daar dacht Benji anders over. Eerst om half 4 wakker, toen even gesust, toen om 4u toch maar een fles (3 slokken gedronken ;)) weer naar bed en toen was hij voor 7-en hij weer wakker... Manlief is eruit gegaan met hem en ik heb nog tot 10u doorgeslapen. Ben kapot zeg.. de jongens hebben me aangestoken, dus ik zit met een hoofd vol watten!

14. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Alle mama's die ziek zijn, zieke kindjes hebben of met lastige peuters zitten heel erg veel sterkte!! Heb met jullie te doen meiden :(!

@mrs hair: succes met studeren, nog een paar dagen en dan ben je er voorlopig vanaf :)! En fijn dat het goed is gegaan met Liesbeth gisteren!

@mamavanjuul: spannend, die opdracht! *duimt voor jullie dat het doorgaat*

Verder wel alles gelezen maar er is weinig blijven hangen, sorry :)!

Hier gaat het z'n gangetje, gisteravond bij een collega van vriend op bezoek geweest, Sanne meegenomen en dat ging super! Ze heeft lekker geslapen in het campingbed wat we meegenomen hadden, mopperde niet toen we haar in de auto zette en toen ik haar bij thuiskomst om half 2 's nachts in haar eigen bed legde heb ik haar niet meer gehoord. Ze liet ons zelfs uitslapen, om 9:15 uur vanmorgen hebben we haar maar uit bed gehaald voor een fles :)...

Nu ligt ze weer te slapen, vriend is naar zijn moeder en ik ben bezig met m'n studie maar moest even afwisseling hebben ;).

15. MamaMarije

@ eeka: wat goed van Sanne! heerlijk als je kleine zo makkelijk is :) en nog uitslapen ook! *ikke is jaloers* hahaha

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik heb net het verhaal gelezen over de vrouw hier op zp van wie de man dood is gegaan. Met tranen in mijn ogen... :( Begin januari naar de huisarts met wat buikpijn, en nu overleden...

17. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Is zo oneerlijk :(...

18. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Ik vind het ook zo eng.. Het idee dat het gewoon iedereen kan overkomen. Dat is egoïstisch van mij, maar als ik zo'n verhaal lees, kan ik niet helpen om me voor te stellen wat het voor mij zou betekenen. Ik zou niet weten hoe ik zonder mijn mr Hair verder zou moeten...

19. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Is niet egoïstisch hoor, dat soort gedachten krijg ik ook als ik zoiets lees of hoor. Ik hoop nooit in zo'n situatie te komen...

20. MamaMarije

Ja vreselijk hè? het zal je overkomen, je weet dan toch gewoon niet meer wat je moet...?

Herkenbaar hoor mrs hair, ik denk dat veel mensen dat doen! Ik denk altijd meteen aan de kindjes, wat zou het voor hun betekenen als manlief (of ikzelf) weg zou vallen... brrr...

Deel Deze Pagina