Ex-zw.clubs April 2011 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door MamaMarije, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Eeka: Hihi, Sanne vindt het blijkbaar heel wat overzichtelijker, als die speeltjes op een rij buiten de doos, waarom zou je ook opruimen denkt ze :p Ja, mijn vriendin krijgt slachtofferhulp en is (juist om de angst niet te vergroten) ook weer gewoon in de winkel gaan staan. Of slachtofferhulp veel doet betwijfel ik, mijn man heeft dat ook een keer gehad (hij is jaren geleden een keer zonder reden in een steegje zwaar mishandeld door een groepje jongens) maar die kwam er slechter uit dan dat hij 'erin' ging.

@Mrs Hair: Leuk van dat sprongetje! En ja, Australië it is. Hoe raad je het zo? ;) *gniffel*

@Natas: Hier ook ALWEER een zieke, dus we kunnen elkaar helaas de hand schudden :( Rot he steeds, die zieke babies?

Hier: Caitlin dus weer snipverkouden, heel onrustig geslapen. Vol neusje. Ik heb ook een volle neus, dus we gaan wel steeds gelijk op. Verder die emigratie, we waren dus al enkele jaren geleden bezig geweest daarmee. De plannen zijn dus wel altijd serieus geweest, we waren bezig met de aanvraag voor een skilled visum zelfs. Echter dat hebben we ineens stopgezet omdat de regels strenger werden en omdat mijn vader ineens problemen ermee had toen we echt weg wilden. Uit sociaal oogpunt vind ik het vreselijk moeilijk om de stap te zetten. Al weet ik dat het voor onszelf wel beter is om gewoon te gaan. Het leven zoals men het daar leidt, is het leven dat ik wil leiden.

2. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    @ Banaantje: Jullie zijn nog jong, en Caitlin is nog heel klein. Kan altijd nog, toch?

3. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Mrs Hair: Ja, maar probleem is wel dat, hoe ouder je wordt, de kans op een visum steeds verder afneemt. Je krijgt een visum als je op verschillende gebieden punten behaalt en je moet een minimum aantal punten hebben, de punten voor leeftijd vallen steeds verder weg, dus dan moet je op andere gebieden (beroep of financiën bijv.) weer andere punten scoren om toch nog aan het aantal te komen voor een visum...

4. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Tja... Ik begrijp wel dat dit lastige afwegingen zijn om te maken...Maar voor jou is misschien wel een voordeel dat je heel veel van je huidige werk, vanuit Australië gewoon zou kunnen doen, toch?

5. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    Ja, klopt. Er is daar nabij de grote steden voldoende werk in de IT. Eigen bedrijf zouden we wel laten varen, want ik denk niet dat dat gaat werken zo ver weg van Nederland, maar een nieuwe functie in loondienst zoeken daar moet wel lukken voor manlief, ik zou waarschijnlijk 'thuisblijfmama' worden of iets met dierenopvang gaan doen. Iets heel anders dus.

Echter voordat zo'n visumaanvraag rond is, ben je ongeveer 3 jaar verder. Dus als we het nu zouden willen, dan kunnen we pas over 3 jaar vertrekken. Aan de ene kant fijn want dan is er genoeg tijd om alles te regelen, aan de andere kant kan je leven over 3 jaar wel heel anders zijn. Lastig, lastig.

Hoe is het verder met iedereen? Het is rustig vandaag. Hopelijk is er niemand ingesneeuwd, het gaat hier als een malle!

6. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Het sneeuwt hier ook heeel hard! Insneeuwen zal nog wel meevallen, maar er ligt al wel een dik pak.Wij hebben vanavond weer oppas, datzelfde meisje komt oppassen. Heb al aangeboden om haar te brengen en halen, je zal met dit weer maar op de fiets moeten ... :(

7. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier ligt inmiddels ruim 10 cm sneeuw! Mooi hoor...

@ banaantje: wat heftig voor je vriendin. Goed dat ze slachtofferhulp krijgt. Mijn schoonvader heeft altijd bij de Rabobank gewerkt en ook een paar keer gewapende overvallen meegemaakt, gaat je niet in de koude kleren zitten. Verwerking is heel belangrijk!

Wat een afwegingen zeg, wel of niet emigreren! Het enige wat ik je als raad mee kan geven is: je leeft je leven voor jezelf en je eigen gezin. Doe waar je gelukkig van wordt, je kunt niet in de toekomst kijken!
    De stap is idd 'makkelijker' nu je kindjes nog klein zijn!
    Maar wel een pittig besluit...

@ mrs hair: dat zal zeker weer even wennen zijn, weer aan het werk! Fijn dat je tentamens nu voorbij zijn. Succes met je essay!!

@ natas: ach gossie.. die Q, alweer ziek! Hoe is het vandaag?

@ mamavanjuul: die tandjes, stom hè? Pfff... zo sneu als ze daar veel last van hebben! Veel plezier met Juul zo in de sneeuw :D

@ hier: gisteren ging het flyeren goed! Een aantal posters uitgedeeld en ook de nodige visitekaartjes.
    Ook contact gelegd met een vrouw die een hobby-zorgboerderij heeft in een dorp nabij en die geeft speurtochten en activiteiten voor kinderen! Leuke activiteit erbij dus!
    Was een leuke dag, veel geleerd over instanties die met jeugd en gezinnen werken, heel nuttig.

8. MamaMarije

@ mrs hair: nou idd... nu met de fiets is geen pretje...

9. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    Oh ja, dit wilde ik nog even delen... :D Liesbeth begint EINDELIJK goed te eten 's avonds. Brood en fruit ging altijd al goed, maar 's avonds was/is het vaak helemaal niets.Maar gisteren zowaar een heus 'bordje' leeg gegeten... Stukjes kip, aardappel, prei en paprika... Zo schattig, eerst ging ze de kip eruit vissen, en toen de rest. Alles op :D *trotse mama*

10. MamaMarije

goed zeg!

11. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    @iedereen: alles gelezen, goed nieuws voorbij zien komen over Liesbeth die goed eet, minder nieuws over tandjes van Emma die niet door willen komen en verder nog een moeilijke afweging van Banaantje. Verder is het even blanco bij mij, moet nog opwarmen van de kou.

Hier ook sneeuw, moest vandaag werken en de heenweg ging prima, nog geen sneeuwvlokje gevallen. Maar terug om 21 uur, pfff... Eerst koukleumen tot er een bus kwam en toen moest ik eigenlijk nog op de fiets naar huis (normaal 10-15 minuten fietsen). Dat fietsen zag ik dus echt niet zitten, heb mijn fiets bij mijn ouders gezet en vriend gebeld dat ie me maar op moest halen. Nu dus thuis op de bank op aan het warmen.

12. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    O ja, is één van jullie trouwens geïnteresseerd in kortingsbonnen van Pampers? Kreeg ze vandaag thuisgestuurd en ga ze niet gebruiken. Ze zijn geldig bij Etos t/m 19 februari, 10 euro korting bij aankoop van 3 pakken Pampers midpakken (die groene), 5 euro korting bij aankoop van een midpak Simply Dry en 1,50 korting bij aankoop van een 2+1 pak Pampers babydoekjes. Als ik iemand blij kan maken dan hoor ik het wel, anders gooi ik de bonnen bij het oud-papier.

13. steintje

steintje Actief lid

11 feb 2008
    475
    0
    0
    Bennekom
    hier ook veel sneeuw, vanuit mijn werk met een collega meegereden tot bij haar thuis, waar ik weer op mijn fiets stap en naar huis fiets, we hebben met de auto al 45 overgedaan normaal 20 minuten, en het fiesten ging niet lukken, daarom maar gaan lopen met de fiets aan de hand, ongeveer een half uur gelopen, lekker koud,BRrrrrrrrrrrrr.
    Toen moest ik nog de kids gaan ophalen, dacht lekker met de slee te gaan, dat ging echt niet twe kids erop, daar is de slee veel te klein voor, ze lagen er bijna vanaf.

thuis aangekomen moest ik het tuinpad nog schoon maken, deed dat samen met gylano, die heeft van sinterklaas een sneeuwschep gehad, dus die wilde helpen, maar van de wal in de sloot, hij schepte alle sneeuw die ik eraf had geschept, er zo weer op, helpt ook echt, werdt er een beetje sjachie van, misschien ook wel omdat ik het ondertussen koud had en hij eigenlijk ook niet eens mee naar binnen wilde.

verder vind ik de sneeuw wel leuk en mooi hoor.

14. kipkip

kipkip Fanatiek lid

11 feb 2008
    2.578
    0
    36
    Mogge,

Even kijken wat ik nog onthouden heb.

Banaantje, wat erg zeg die overval, naast ons kantoor is laatst ook de supermarkt overvallen. En 1 van de medewerkers heeft een hartstilstand gekregen van de schrik. Emigreren, wat een avontuur! Hebben julle wat met Australie?

Eeka, ahh...kan me voorstellen dat je even op moet warmen. Moet je vandaag ook werken? Anders is sneeuw nml wel leuk.

Mamamarije, goed bezig geweest met het flyeren, leuk hoor! Je bent er idd maar druk mee. Hoe gaat het nu met Lucas? Kippetje komt trouwens volgende week niet mee, ze gaat voor het eerst naar peuterdans :).

Mrshair, was de film leuk? En alles weer goed gegaan met de oppas?

Mamavanjuul, leuke foto's op fb!

Hier, uitslag bloedonderzoek binnen, tekort aan vitamine d, dus eenvoudig op te lossen.

Verder mannetje vandaag jarig dus we gaan vanavond in a'dam op stap. Kippetje en manlief slapen nu nog dus als dat geen gewelidig verjaardagkado voor hem is...

15. MamaMarije

@ eeka: ik heb wel interesse in de bonnen hoor! Ze komen wel op hier :D Neem ze anders mee a.s. zaterdag!
    Wat een sneeuw hè? Kan me voorstellen dat je je lekker op hebt laten halen, hier doorheen fietsen is niet tof...

@ steintje: koud, lopen met de fiets! hihi, die Gylano, kan me voorstellen dat je er wel een beetje chagrijnig van werd, met een peuter in de sneeuw is niet echt praktisch...
    Hij heeft vast lol gehad!

@ kipkip: leuk, peuterdans! Kan ze vast haar energie wel in kwijt ;)
    Gefeliciteerd met je man vandaag en veel plezier vanavond!
    Jij aan de vitamine D dus. Fijn dat het eenvoudig op te lossen is.

@ Lucas: gaat een stuk beter, al moet ik wel zeggen dat ik blij ben dat de opvoedkundige volgende week weer komt. Er zijn toch nog wel een aantal dingen waar ik tegenaan loop. Het negeren van negatief aandacht vragen valt me zwaar, vind het echt lastig. Met name omdat de jongens elkaar dan heel erg opzoeken en het constant gedoe is. Ook dat zou ik moeten negeren, maar het lijkt wel alsof ze het volume gewoon wat verder openschroeven ;)
    Ook het '1x waarschuwen en daarna wegzetten' is best lastig om in de praktijk telkens uit te voeren :)

16. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Quinten is nog steeds ziekjes, zit wel een stijgende lijn in maar hij is er nog niet. De afgelopen weken is hij 2x ziek geweest en Danique 1x, hoop dat het nu even klaar is.

Gister kon ik daardoor niet naar het CB. Wel jammer want ik ga nu de 9.5-maanden controle helemaal overslaan. Hij is al 10 maanden en over een maandje ga ik voor de 11-maanden controle, heeft niet zo veel zin als ik over 2 weken ook nog ga (voor volgende week hadden ze geen plek). Ik had wel weer es willen wegen en meten.
    Heb gister op m'n eigen weegschaal even gewogen, eerst een keer erop met hem en daarna zonder. Kwam ik uit op 7.9 kilo.

Jahoe, ik ben uit de keuze voor de lagere school!
    Chris kon gister helaas niet mee bij de schoolbezoeken omdat Quinten nog ziek was en niet naar KDV kon. Wel balen, maar hij mag altijd bij de scholen komen snuffelen en een verkorte rondleiding doen.
    De school ver weg doen we sowieso niet, ben ik ook niet geweest. Ondanks de voordelen (continuerooster, BSO onder dak) voelt die afstand van minimaal 15 minuten in de auto niet goed.

Ik ben gisteren bij 2 scholen geweest, 1 dichtbij (5 min. op de fiets) en 1 in een wijk verderop (klein kwartier fietsen). Allebei geen continuerooster dus die stand was gelijk.
    Die school in een wijk verderop had een prima verhaal maar heel algemeen, geen onderscheid, niets wat me raakte.
    De directrice van de school dichtbij was echter zeer bevlogen, vol enthousiasme, ging in detail, enzovoort. Qua onderscheid kleinere dingen als gebruik van basisschoolnet.nl, maar ook zaken als methode Meervoudige Intelligentie, bij de kleuters 'Kleuterplein', veel aandacht voor kunst/cultuur/drama/dans/enzovoort, projecten om allerlei kanten van iets wat behandeld wordt te belichten, leerlingvolgsysteem, een ouder gebouw maar veel lichter/kleurrijker/beter verzorgd, wat kleinere klassen, en nog wat meer dingen die ik vast vergeet.

Beide scholen zitten hier in Almere in hetzelfde cluster van een scholengroep, dus ze kennen elkaars werkwijze goed.
    Ik heb een paar keer aan de directrice gevraagd of het idd klopt dat die school iets verder weg niet zo werkt (voor hetzelfde geld doen zij het ook maar is hun informatiegesprek niet goed), maar dat was zo.
    Afijn, deze voelt goed dus daar ben ik blij mee. Ik ben er bijna zeker van dat Chris het ook zo gaat ervaren.

Ik moet nog wel een BSO vinden want die hebben ze niet onder dak.
    En ik heb een probleem met de woensdagen, dan zal D. om 11.30 uit school komen maar ik werk de woensdagen. Ik vind het niet leuk om haar op zo'n lange middag op de BSO te moeten doen.
    Mijn werkdag omzetten is op kantoor niet handig vanwege de bezetting onder de Assistants. En thuis ook niet zo want 1x per twee weken past mijn zus hier op woensdag op (en zij wil liever niet ruilen met een dag dat D. de hele dag op school zit).
    Misschien dat ik 1x per twee weken mijn werkdag kan ruilen, dan blijft de schade op kantoor beperkt en kan D. op die manier elke woensdagmiddag naar huis. Moet er wel een BSO zijn die flexibele dagen heeft.

Wat een sneeuw he jongens! Ik ben gister door alle sneeuwbuien heen geglibberd, was erg blij met m'n warme auto en de winterbandjes.
    En wat een prachtige dag vandaag! Danique voor 't eerst geschaatst. Hier bijna om de hoek maakt de handbalvereniging altijd wat baantjes op hun veld. Chris had nog van zijn meiden van die dubbele ijzertjes met riempjes dus die hebben we om Danique's moonboots gegespt. Ze moest even inkomen maar daarna sjeesde ze over dat krabbelbaantje achter een groen stoelje als 'schaatsmonster'. :D
    Ik heb dat niet gezien. Ik was met Quinten in de wagen mee, hij dik ingepakt en in een wagenzak, maar na een half uur had hij het wel weer gezien en ben ik naar huis gegaan. Chris en Danqiue zijn van 14.30 tot 17.15 op het ijs geweest en nog wilde ze toen niet naar huis!

Banaantje, ik hoop voor je dat jullie ooit een heel duidelijk gevoel krijgen rondom de emigratieplannen. Lijkt me een heel lastige beslissing.

Mrs Hair, fijn dat Liesbeth 's avonds goed gegeten heeft. Bij Quinten is dat weer afgezakt, hoop dat hij het weer oppakt als hij weer helemaal beter is.

Kipkip, van harte met je man!!

Eeka en Steintje, brrrrrrr het is nu toch veels te koud op de fiets!

MamaMarije, heel consequent negeren is 1 van de moeilijkste dingen die er is. Je moet heel goed opletten dat je ook niet non-verbaal wat laat blijken. Een zucht of een frons is al voldoende. Mij lukt dat ook regelmatig niet.
    Is het goed als ik Danique wel meeneem volgende week? Chris hoop heeeeeeel erg om een mooie toertocht volgend weekend ergens te kunnen schaatsen. Dat zou alleen zaterdag kunnen, zondag moeten we weg. Eerlijk zeggen hoor, ik wil niemand opzadelen met onze logistieke beslommeringen :p
    Ik heb zin in de meet!!

17. MamaMarije

@natas: tuurlijk mag je Danique meenemen! Ik kan nog niet beloven dat Lucas thuis is, maar genoeg kindejs om mee te spelen, denk ik zo :D Eéntje meer of minder, maakt dan ook niet zoveel meer uit, gezellig!

Je schoolkeuze klinkt goed en weloverwogen! Fijn dat jullie daar een goed gevoel bij hebben, dat is het allerbelangrijkst. En dat het dan dichtbij is, is mooi meegenomen ;).
    Lastig, je BSO-probleem! Als je dichtbij had gewoond, had ze gerust hierheen gemogen, maar dat gaat m niet worden, vrees ik... Kan me voorstellen dat je de woensdagmiddag volledig BSO te lang vindt... Hopelijk snel een oplossing!

Wie weet kunnen we volgende week samen het consequent negeren oefenen :D:p... moeilijk hè?

@ meet: ik heb er ook zin in! Over een weekje alweer! Als jullie mij nou even PB'en (voor diegenen die komen), dan PB ik mijn adres even terug en weet ik meteen wie er komt en wie wat meeneemt (zet dat er ook even bij in je PB!).

@ hier: vanmorgen wezen zwemmen met Lucas, was gezellig! Even lekker een ochtendje met z'n tweeën.
    Verder niet zoveel te melden volgens mij...

18. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @kipkip: Fijn dat de uitslag er is en het zo simpel op te lossen is! Alsnog gefeli met je man...!

@MamaMarije: Goed bezig zeg. En wat betreft consequent negeren: dat lijkt me ook heel moeilijk, al heb ik daar nog geen ervaring mee.

@Natas: Zag je fotos van schaatsen op fb, leuk! Mooi ook dat Q al aan beterende hand is, het eten komt vanzelf weer, was hier ook. Spannende keuze met die scholen...

Hier: Niet helemaal helder vandaag, weeeeerrrr ziek. Word er tureluurs van want was net beter, begint t weer. Vrijdag begon de keelpijn weer en vandaag is het inmiddels zo erg dat ik koortsig ben en amper kan slikken. Heel naar. Morgen komt schoonmoeder helpen hier zodat ik ff naar dokter kan...alweer :(

19. Banaantje81

Banaantje81 Fanatiek lid

10 sep 2009
    1.237
    0
    36
    @Mrs Hair: Leuk dat Liesbeth zo goed eet nu! Het lijkt me een schattig gezicht hoe ze alle stukjes eruit vist, weet je meteen wat ze het lekkerst vindt. Wij pureren de prak nog vaak, wel heel grof, maar ze gaat nu steeds meer en vaker stukjes fruit, rozijntjes, hapjes rijst e.d. eten.

Overigens hoop ik wel dat ik zaterdag weer hersteld ben zeg, voor de meet, anders steek ik jullie ook nog aan of zo. Ik ga ervan uit dat ik morgen medicijn krijg zodat ik zaterdag erbij ben hoor, dus reken maar gewoon op ons, het moet wel heel raar lopen anders. De cupcakespullen haal ik donderdag in huis zodat ik vrijdag lekker kan bakken!

20. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Poeh weer veel gelezen!

Hier een niet fit gezin. Nina donderdag 2x gespuugd, vrijdag en gisteren aan de diarree, Lars en Milan gisteren ook 2x gespuugd, nu nog steeds niet heel lekker. En manlief en ik dus ook niet lekker. Gisteren hebben de kids bij opa en oma gelogeerd, want wij hadden weer afgesproken met de eetclub. In de auto er naar toe al een vervelend gevoel in de maag, wel gegeten, maar kleine hapjes en ook niet alles. En nu heb ik buikgriep....

@banaantje, gaaf jullie plannen om te emigreren. Ik geloof meteen dat er heel wat bij komt kijken! Manlief wil ook heel graag, heeft al een paar keer aanbieding gehad, maar nu wil ik het eigenlijk niet meer. Ben benieuwd of het er van gaat komen. Weer opgeknapt?

@kipkip, gefeliciteerd met manlief. Was het leuk in amsterdam? Fijn dat uitslag er is en dat het mee valt, vitamine d is eenvoudig te verhelpen gelukkig!

@mrs hair, lukt het met de essay?

@natas, fijn dat Quinten weer aan de betere hand is! Goed te horen dat jullie er uit zijn met de keuze voor school. Lastig he, je wilt natuurlijk de meest goede keuze maken. Zo te lezen heb je een goed gevoel bij deze school en daar begint het natuurlijk mee.

Zal nog een leuk filmpje van Nina uploaden, die is dus heel de dag aan het rondstappen.

Ninalooptmetstoel.mp4 video by Maryloes - Photobucket

Deel Deze Pagina